**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wat leuk zeg!
    Ja dingen krijgen is altijd leuk zolang het er knap uitziet waarom niet toch?!
    Wat gaaf show je het pakje wel ben benieuwd naar t eind resultaat
    Ik ben helaas niet zo creatief mijn schoonmoeder gelukkig wel die heeft deze twee dingen voor me gemaakt.
    Voetenzak en een omslag doek met sterren natuurlijk

2. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Dit is de voetenzak

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Lief hoor! Als hij af is zal ik m showen.

Prachtig! Mijn sch-zus had die voetenzak ook gemaakt. Die heb I'm toen laten voeren en met leer laten afzetten zodat hij in de maxi cosi kon met gordels.

4. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Hoi allemaal,
    Ik zat in de 15-28 feb hoek, en nu kom ik hier. Het wordt daar erg rustig...
    Nu reageer ik over het algemeen niet zo heel erg veel, maar even voorstellen is wel zo netjes.

Ik ben dus Sandra, 38 en zwanger van de eerste. We krijgen een zoon. Hij is totaal niet gepland, maar oh zo welkom. 4 jaar geleden hadden we de hoop opgegeven, de hele medische molen door en nu ineens spontaan zwanger.

Nu 28 weken en 4 dagen zwanger, en iedereen die nu nog zegt dat ik maar moet genieten van de zwangerschap doe ik wat.
    Ik geniet wel, maar heb echt geen wolk waar ik op zit.
    Vanaf dag 1 is drinken een probleem, ik dronk altijd ranja, en dat kan ik nu niet meer hebben, net als bijna al het andere drinken. Zelfs water is een probleem.

Verder was ik na 4 maanden van de misselijkheid af en kwam daar netjes het maagzuur voor terug. Met als gevolg dat ik nog steeds niet normaal drink en ik af en toe vochttekort heb. geen hoofdpijn maar wel hele harde ontlasting.

Verder ben ik nu erg snel uitgeput, zou de hele dag wel in bed willen blijven liggen.

Maar de bewegingen van de kleine maken wel heel veel goed.

De babykamer gaan we volgende week aan beginnen, we krijgen een hele hoop van vrienden en familie, veelal tweedehands, niks mis mee, ziet er allemaal nog hartstikke goed uit.
    maar wel zelf ook een par kledingstukken gekocht, anders is het helemaal zo karig, vind ik, ik wil me geen armoedzaaier voelen, maar ben wel blij met alles wat ik krijg.

Tja, leuke dingen noemen is ook wel fijn, hihi.

Ik heb aankomende dinsdag een sollicitatiegesprek en daar had ik kleding voor nodig. Nu kom ik uit Flevoland en eerst naar Dronten, waar ze geen positiekleding hebben, door naar Lelystad en daar hebben ze ook geen winkels meer met positiekleding........ zouden we naar Almere moeten..... en ik was al kapot. Toen de Takko ingegaan en daar een XXLtrui gekocht die mee rekt. Ik vind hem helemaal geweldig. Manlief heeft hem uitgezocht.
    Sollicitatiegesprek verwacht ik niks van, ik ben overduidelijk zwanger en dat is toch een drempel. En een afwijzing hoeft niet om zwangerschap gebaseerd te zijn, de simpele zin, er is een kandidaat die betere papieren heeft, voldoet al.
    Wel bij de Takko zag ik mezelf volledig in de spiegel, en ik schrok. Ik wist dat ik een dikke buik heb, maar van boven ziet het toch anders als van de zijkant..... mijn buik is echt dik en ik moet nog 11,5 week...... hihi.

Verder vandaag verjaardag gehad van mijn SV. We wisten echt niet wat te kopen voor de man, en uiteindelijk een shirt gekocht en daarop "TROTSE OPA" laten drukken.
    Die man keek zoooo trots..... hij is helemaal gelukkig.

Ohja, ik ben er wel net achter gekomen dat ik begin vocht vast te houden (en ik drink al zo beroerd.....), de rand van de sokken zat na een uur nog in mijn been gedrukt, toen ik ze uit had getrokken.....

Verder krijg ik vele positieve reacties op werk, iedereen vind het helemaal geweldig dat ik zwanger ben. SOms te geweldig, dus raken ze gelijk mijn buik aan.... dat vind ik wat minder.

Ohja, 1 grote frustratie van mijn kant naar de VK toe, die moet ik even kwijt.
    Ik werk als burger bij defensie, en ben ooit militair geweest.
    Nu had ik anderhalve week geleden een controleafspraak, en kreeg de folder over bevallen. Met ook allerlei tekeningen er in hoe je het beste kan hangen als de weeën beginnen.
    Ik gaf aan dat ik de ruggenprik mis en de keizersnee.
    Ik ben nl als de dood voor de hele bevalling, ik heb helaas MS en vele zwangere MSers krijgen na 4 maanden een aanval en lopen vervolgens met krukken.
    En wat zegt de VK?
    "maar je bent toch militair geweest, die zijn daar toch niet bang voor??"

AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Ik reageerde dat, ondanks dat ik militair ben geweest, dat dat niet betekend dat ik geen pijnzenuwen heb.
    Met reactie van haar dat militairen toch stoer zijn......

Dat stomme gebagataliseer....... ik reageerde dan ook dat ik de hele dag op de ziekenauto zat en geen stoere militair ben geweest.

Tevens dat ik met de eipuntie voor IVF zoveel pijn heb gehad dat ik 2 dagen doodziek op bed heb gelegen, met de controle van de eierstokken of deze vrij zijn, ook twee dagen doodziek op bed heb gelegen en dat het niet veel had gescheeld bij de eipunctie dat mijn voet in het gezicht van de gyn was beland omdat het zo pijn deed.

Ik geloof wel dat ze het nu door heeft, maar dat frustreert mijn dus gewoon.
    Aannames, bagatelliseren en weghonen van de door mij duidelijk aangegeven problemen met mijn lichaam.

Dus dat is niet tof.

maar verder met leuke dingen, ik zie hele mooie luiertassen voorbij komen. hier een zwarte tas die bij de buggy hoort.
    Ik heb geweldige kleertjes gekregen , ook van een vriendin uit Zwitserland. Echt Zwitsers. Nee geen groen tiroler pakje, die komen uit Oostenrijk, hihi.

Ik zat binnenkort is foto's maken.

Verder heb ik wel last van mijn kont. Dus vermoedelijk mijn bekken, maar ik voel het voornamelijk in mijn heupen. Lang zitten kan ik niet, wel lastig met een kantoorbaan. Maar ik loop vaak met de rokers mee naar buiten, zodat ik weer even beweeg.
    Al is het in de nacht wel vervelend, als je wil omdraaien.
    Ach, we slaan ons er doorheen.

16 dec weer afspraak met VK, en in de avond ook 30 wknecho, ivm placenta die voor de uitgang ligt.

Leuk om mee te babbelen, als ik al reageer is de reactie ook lang, en reageer ik op wat jullie schrijven, maar ik ga nu niet 10 pagina;s terug lezen....

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Leuk dat je nu ook hier komt kletsen, sandra.

Jmay, volgens mij hebben wij dezelfde wieg (bij de baby-dump toevallig? ) Wij hebben wel een andere standaard.

Ik ben totaal niet creatief, dus zal ook niks zelf maken. Heb een paar dingen gekregen. Meeste zelf gekocht. Pas geleden wel 2 zakken met meisjeskleren gekocht via facebook. Heb 1 jurkje weg gedaan. Verder alles gehouden. Allerlei maten, maar het meeste was 62.

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @Sandra wat een story haha Welkom!
    Wat bijzonder dat het jullie nu toch gegund is,echt een wondertje dus..
    Vervelend dat de zwangerschap zo loopt..lijkt me erg vervelend en zwaar alles bij elkaar. :(

@Elsa
    Dit is een mozeswiegje heb hem gekregen hihi net als de standaard.
    Vind het zo schattig een wiegje!
    Leuk! ik gooi idd ook weg wat echt niet onze smaak is of wat er gewoon niet meer uitziet, of ik geef het netjes terug.

Zijn kast puilt nu uit tot maat 68 dus kunnen straks verkleden wat we willen :p wil alleen nog wat in 50 erbij halen aangezien ze denken dat hij niet zo groot is en onze dochter al in maatje 50 paste en die was niet overdreven klein.

Is het weekend alweer bijna om, wat gaat de tijd toch snel zeg!
    Woensdag avond komt onze kraamverzorgster even langs, we hadden haar bij onze dochter ook en ze werkt nu voor zich zelf dus dat is wel fijn! dan weten we zeker dat we een goede hebben.

7. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum zat!
    Vorige week controle van de VK en bloedprikken. Heb geen suikertest nodig omdat mn gewicht voor de zwangerschap prima was.
    Ben nu wel iets teveel aangekomen en ik let ook op mn eten, maar het valt niet mee met al dat lekkers rond sinterklaas en kerst :D

16 december komt de kraamhulp voor intake, en 19 december heb ik mn laatste echo. Het komt nu allemaal wel heel dichtbij :$
    Bang of zenuwachtig voor alles ben ik totaal niet, ben heel erg nuchter (wat mij zelf ook wel heel erg verbaasd)
    Ik dacht dat ik alles wou lezen wat er te lezen valt, en alle cursussen wou volgen die er zijn. Maar nee dus. Lezen geen zin, en cursussen kan gewoon niet met mijn ploegen op het werk. Ach ik zie wel! 500 jaar geleden konden ze ook bevallen zonder pufcursus :p

Kamertje is bijna af, alleen nog wat decoratiedingetjes en plintjes.
    Kledingkast ligt helemaal vol (ook dankzij een over actieve oma ;))

Ben zooooo benieuwd hoe ons kereltje er uit komt te zien! Of hij mijn leuke kuiltjes in de wangen heeft en papa's spitse neusje.
    Eventjes wachten nog :D

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Onlyx:
    Spannend he!
    Ik ben ook zo hoor, lees er niks over eigenlijk en heb ook geen cursus gedaan bij onze dochter ook niet.
    Je kan het ook niet plannen, en het loopt altijd anders dan zoals je gehoopt had. Bij onze dochter riep ik bijvoorbeeld de hele zw dat ik geen ruggenprik wilde, puntje bij paaltje na 10 uur weeen kreeg ik een ruggenprik, wat heerlijk zeg! haha

Ik kan ook echt niet wachten, het ene moment lijkt het al zo dichtbij maar het andere moment lijkt het weer zo langzaam te gaan haha.

Ik hoefde gelukkig ook geen suikertest ondanks dat ik al ruim 16 kg ben aangekomen,maar ik begon met een heel laag gewicht en dan gaat het wat sneller zei de vk. De laatste weken gaat het nog maar langzaam gelukkig

9. Vraagtekentje

Vraagtekentje Actief lid

29 apr 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij wordt het een KS als de baby zo blijft verder groeien en verzwaren.. Volgens haar heb ik een zware baby. Hoeveel weegt hij/zij bij jullie en op hoeveel weken? Die van mij was 1,6kg op 29 weken..

10. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Ook n ks vraagtekentje...
    Ik ook
    Omdat bij mn vorige n spoed ks was heb ik nu de keus
    Maar ben er zelf voor 99% uit dat io voor n ks kies
    Soieso als deze groter word geschat over n week of 6 dan def n ks ook vanuit de gynaecoloog

11. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Hier op 28 weken 1430 en 1280 vanmiddag weer een groeiecho dus ben benieuwd. Hier ook erg groot zeker voor een tweeling en sowieso ks nu ivm volkomen stuit ligging van beide

12. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    #412 cherie, 8 dec 2014
    Laatst bewerkt: 8 dec 2014
    Hier met 27wk 1100 gram ik krijg de 24ste met 32 Wk nog een groeiecho
    Ik ga uit van een gewone bevalling.

Zit bij jullie de buik ook zo in de weg? Bij de jongens was ik nog mobiel. Iig de laatste 2. Ik duwde t kind vaak aan de kant en dan kon ik mijn schoenen aan. Ik kon tot vrij laat op mijn buik slapen. 34 weken was t kortst. Bij de 2e tot 38 Wk (met 39 geboren)
    Nu kan ik dat al lang niet meer.
    Als ik moet bukken is mijn buik ook gevoelig.
    Zo groot is hij nu ook weer niet. Maar wel gevoelig.

13. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier bij 27 weken 1,029 kg

Mijn buik zit nog niet in de weg, maar heb een redelijk bescheiden buik.. Enkel intiem scheren is moeilijk geworden!

14. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wat betreft creativiteit..
    Ik heb zelf de gordijntjes gemaakt.
    En een deken gehaakt voor het ledikant, ben nu nog bezig met een lap stof achter de deken te naaien, moet ook helemaal met de hand.. gelukkig zijn het grove steken dus dat schiet we lekker op.
    Ben nog op zoek naar een haakpatroon voor gele klompjes voor de kleine.. dus mocht iemand die hebben ik houd me aanbevolen.

Gewicht van de baby was met 30+1 1382gram.

15. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Buik in de weg, heb ik ook last van. Heb een buik die heel hoog zit, geen mooi rond buikje. Buik is ook niet zo ver naar voren als ik bij sommigen zie. Gupje neemt echt ruimte in tot aan mijn middenrif. Daardoor is voorover buigen erg moeilijk, sokken krijg ik al bijna niet meer aan :p. Gupje ligt ook continu zoveel mogelijk languit. Hij is goed ingedaald, maar strekt zijn benen nog bijna de hele tijd tot aan mijn middenrif.

@Sandra, welkom bij de groep!

@creativiteit, ben bezig met borduren. Zou graag willen breien en kleertjes naaien, maar daar ben ik helaas niet zo handig mee. Gelukkig wel een moeder en tantes die goed kunnen breien/naaien. Tante van mijn man heeft een hemeltje gemaakt waarin delen van mijn trouwjurk zijn verwerkt (was een wens van mij om dat te doen). Mijn moeder maakt een wikkeldeken voor in de maxicosi en tig kleertjes. Andere tantes zijn sokken, kleertjes, boxkleden en verzin het maar aan het maken. Heel fijn zo'n creatieve familie :D.

16. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    #416 seepje, 8 dec 2014
    Laatst bewerkt: 8 dec 2014
    @muis87 : Gaaf idee van het hemeltje, zo is het helemaal van jullie met extra veel bijzondere herinneringen eraan.

Mijn buik zit ook behoorlijk in de weg.

Ik probeer er zo min mogelijk over te klagen want ik weet dat ik nog een hele poos mag hopelijk.

Vandaag om 13.00 weer naar het ziekenhuis, vanmiddag weer een buikfoto maken en hopelijk de kerstboom opzetten :D

Qua buik…. ik begon op 64 cm en zit inmiddels op de 110. Geen streepje striae nog, ben echt aan het aftellen wanneer ik die kan gaan verwelkomen. Wel al flink wat inwendige blauwe plekken.

17. videlsje

videlsje Bekend lid

21 dec 2011
    636
    0
    0
    dingetjes maken, naaien en wat frutselen
    brabant
    hier afgelopen dinsdag een groeiecho gehad, ze hadden het vermoeden dat mijn uk het iets te goed heeft. Vermoeden is bevestigd haha. Ik was 30+2 uk meet al voor 32+5 weken en hij was al 1850 gram. Werd helemaal uitgevraagd of er lange mensen in de familie zaten enzo. Getest voor suiker en weet ik niet wat, maar er is gewoon niks mis. Hij groeit gewoon heel erg goed :D Maar heb weer een echo op de 31ste en als dan nog steeds blijkt dat meneer zo groot is gaan er plannen gemaakt worden.

Verder op dat creatieve front doe ik ook gezellig mee. Zit graag achter de naaimachine. Hoewel ik nou aan het wachten ben op de verbouwing want ik kan nou nergens in huis terecht. Maar ik maak alles behalve kleren dat vind ik toch een pokke werk. Dus van lakentjes, speelgoed, boxkleden en versiering en dergelijke verzin het maar en ik maak het wel. Maar hopelijk kunnen wij volgende week eindelijk ons huis in. Komt nou wel een beetje druk op te staan

18. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Met 29+4 weken ongeveer 1400 gram

Dus dat is als ik het vergelijk met jullie toch super gemiddeld?
    Toch twijfelt de vk over de groei hmmm..

Ik hoop op een thuis en dus natuurlijke bevalling maar dan moet deze uk wel goed gaan liggen anders ga ik echt kei hard huilen want een ks wil ik echt niet
    Maarja je hebt Niks te willen hè..

Buik begint wel in de weg te zitten nu met bukken maar verder valt t gelukkig nog wel mee

19. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ergens ben ik al wel berust in de gedachte op een ks vooral door ons problemen boefje. Die blijft dan een hoop stress bespaard. Ik zal alleen iets harder moeten werken om naderhand de borstvoeding op gang te krijgen.

Ik heb er gewoon een heel hard hoofd in dat de draakjes nog terug draaien ze hebben het volgens mij zo prima naar hun zin.

20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Nee idd ik wil er nog niet aan geloven omdat er nog van alles kan gebeuren dus hoop gewoon dat hij bij de volgende controle goed ligt en anders miss later pas maar die kansen achten ze dan wel kleiner.
    Als t echt zeker staat dat het een ks zou worden dan kan je je er ook wat beter aan over geven.

Het lijkt me vooral heel eng haha en het herstel daarna lijkt me moeilijk
    Het herstellen van 24 hechtingen down under ging me al lastig af haha

Deel Deze Pagina