**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Onze kleine woog met 26+6 1019 gram. Morgen nog een groeiecho, ben benieuwd hoeveel ze dan weegt.

2. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Tegenwoordig schijnen ze alleen van binnen te hechten en de buitenkant vaak te lijmen. Kan me voorstellen dat je t liefst thuis wil bevallen ook al zou ik er zelf niet aan moeten denken met al dat gedoe en gesmeer ;) haha

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Sandra, welkom!

Buik in de weg: dat is erg herkenbaar. Ik stond gister op de weegschaal maar ik kan niet meer zien wat die aangeeft :D Met schoenen heb ik vooral moeite maar ik druk de kleine dan even weg zodat ik er toch aan kom.

Creativiteit: ik heb het niet zo met naaien/breien/haken. Ik heb wel 2 canvas doeken beschilderd maar twijfel of het wel leuk staat. Heb me wel een plankje geregeld boven de commode waarop ik de naam wil zetten van houten letters die ik nog ga beschilderen. En na de geboorte wil ik de voetafdrukken van de kleine op canvas zetten met de naam en geboortedatum erbij :)

Hier was de kleine afgelopen donderdag, 30+4 dagen 1335 gram. Ze schatten het geboortegewicht tussen de 3 en max. 3,5 kilo.

4. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Heb vanochtend de groeiecho gehad en placentalokalisatie omdat placenta erg laag zat met de 20 weken echo.

Kleine uk is geschat op 1530 gram en ben vandaag 29.6. Was keurig zei ze. Ook weer mooie echo meegekregen:D

Helaas ligt mijn placenta nog veel te veel voor de uitgang dus het word bijna zeker een keizersnee. Ze geloofde nl niet dat de placenta nu nog 3,5 cm gaat verschuiven mede omdat hij aan de achterkant zit. Met 34 weken ong. krijg ik in het ZH als het goed is nog een echo en dan horen we de definitieve uitslag.
    De echoscopiste zei wel dat de kleine dan waarschijnlijk met 38 weken als gehaald gaat worden omdat ze dan het risico niet willen lopen dat de bevalling uit zichzelf begint.

Is nog even spannend dus..... Misschien hebben we over 8 weekjes al onze kleine!

Net de geboortekaartjes boeken gehaald bij de drukker maar nog niet HET kaartje gevonden;)

5. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Waauw set wat spannend als je dan bedenkt dat het dan al zo ver is !
    Zie je op tegen de ks?

6. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    De vrouwen van onze fam hebben allemaal hele moeilijke bevallingen dus ga er vanuit dat ik dat anders ook zal hebben. Wat dat betreft zie ik er niet tegenop maar herstel duurt wel stukje langer daarna natuurlijk. Gelukkig is het wat dat betreft de eerste. Als je er nog 1 van 2jr heb rondlopen lijkt het me lastiger

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja idd dat heb ik dus ook loopt straks nog een kleine spruit Rond die ook opgetild wilt worden enz

Maargoed we zullen zien hoe t loopt.

Gaan jullie nog wat spannends doen vandaag haha
    Ik heb net even wat gedaan voor me werk en straks komt een vriendin even op de koffie gezellig !

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ik ga straks naar mijn zus en dan gaan we de vakantie voor 2015 boeken. We gaan met bijna de hele familie (alleen mijn broer en schoonzus + kids niet) naar Schloss Dankern. Er zijn nog maar weinig huisjes, dus vandaar dat we nu al gaan boeken.

Verder geen plannen vandaag.

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Heerlijk zeg z'n vakantie dat wil ik ook haha

10. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Mijn kindje werd 1,7 geschat op 30+2 en dat is heel normaal zei ze. Dus vind t vreemd dat ze bij jou zeggen dat je zo'n zware baby hebt!

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
  12. Vraagtekentje

Vraagtekentje Actief lid

29 apr 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik weet het ook niet goed. Ze zei dat ik zo snel een kind van 4,5kg zou hebben :s..

13. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik doe het even zo.... het blijft nu afwachten tot 15 december. Energie is even compleet weer uit ons gezogen

14. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Nee Seepje :( :( Wat een rotnieuws zeg..!

15. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Seepje wat naar om te lezen, zoveel onzekerheid. Zeker omdat je er al twee in je draagt en dat ook al risico's met zich meebrengt, dan wil je dit er niet ook nog bij.
    Moeten jullie nog een extra echo door de cardioloog of wordt er pas verder gekeken na de geboorte?

Vandaag het bedje opgezet :D. Is het bedje waar mijn man als baby heeft in gelegen. Is dus echt een heel oud ledikantje, maar staat erg leuk in de babykamer. Enige minpuntje is dat de bodem maar 1 stand heeft, helemaal omlaag. Ach daar leren we ook wel mee leven, is alleen wat onhandiger met oppakken, maar daar wen je denk ik wel snel aan.

16. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ach meid wat een tegenvaller dit hadden jullie niet verwacht dat er misschien nog iets niet goed zou zijn bij 1 van de mannetjes. Hopelijk mag mag het toch allemaal meevallen want het hoeft niets te betekenen stond er toch? Sterkte voor nu in ieder geval

17. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @muis87 ik moet de 15e bij de kinder cardioloog in het wkz zijn. Die afspraak stond al maar nu definitief bevestigd is dat er iets niet klopt wordt de grond toch weer even onder je voeten weggeslagen.

Het kan alleen een afwijkende vorm zijn maar ook duiden op een vernauwing. Het fijne weet ik er helaas nog niet van. Daar moet de cardioloog uitspraak over doen. En wachten duurt dan heel lang... nu maar de kerstboom optuigen en even de zinnen verzetten...

18. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wat een domper zeg :(
    Hopelijk valt het mee ik zal duimen voor je

19. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik vind dat ze zowieso snel maar wat roepen over t gewicht hoor.
    Krijg je nog meer groei echo's ?

Hier zeggen ze dus steeds te klein maar als ik de metingen mag geloven en een Beetje vergelijk is t helemaal niet zo klein maargoed ik ben geen vk natuurlijk haha

J. en ik hebben net lekker 1,5 uur samen in bed gelegen heerlijk dat was een tijd terug meestal wilt ze niet bij me liggen met slapen dan gaat ze alleen maar spelen haha

20. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    P84 of P90 is natuurlijk niet iets boven gemiddeld.. P50 is gemiddeld namelijk. P90 betekent dat slechts 10% van alle ongeboren baby's nog groter zijn en 90% is kleiner. P84 of P90 is flink boven het gemiddelde.

Edit: Als je in de PDF van hierboven doorscrollt naar beneden, dan zie je dat je met P84-P90 op precies 40 weken een geboortegewicht zou hebben van tussen de 4115-4242 gram. P50 is voor diezelfde dag 3673 gram.

Deel Deze Pagina