**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Rusteloze benen lijken me ook erg vervelend zeg!
    En het maagzuur brr, gelukkig gaat het verder goed.

Merk dat het hier ook wat zwaarder word maar dan idd het bukken en tillen van onze kleine meid.
    Maar ook niet zo gek dat het zwaarder word nu he, we lopen tegen het einde aan dames haha

@Zoyefa
    hoe gaat het met jou en de twins ?

2. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Buik zit hier ook erg in de weg. Iets oprapen kan bijna niet en schoenen aandoen is ook niet prettig. Scheren lukt inderdaad ook bijna niet meer haha :D

Vandaag alweer bruinige afscheiding gehad met kleine spikkeltjes rood. Morgen maar weer eens naar de dokter. Verloskundige zegt elke keer dat het niet erg is..dan maar naar de dokter.
    Hopelijk vinden ze nou eens een keer wat het is, want elke keer schrik ik me kapot! :$

En de moeheid slaat hier ook weer toe! vanmiddag tussen 18:00 en 19:00 ook weer een dutje op de bank gedaan. Op werk staan mn ogen ook scheef ergens halverwege de dag :p

@seepje, heel veel sterkte!

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Jeetje dan zou ik me ook rot schrikken, is toch raar?
    mij is altijd gezegd bloed hoort niet!
    Ben benieuwd wat de huisarts zegt..

4. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vorige keer was het van een schimmeltje. Dus zal nu ook wel weer zijn.
    Het voelt gewoon niet prettig down-there! Geirriteerd en gemeenschap doet ook pijn enzo. Niet fijn :(

5. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ai Seepje veel sterkte! Hopelijk toch goed nieuws bij de cardioloog!

6. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Seepje, veel sterkte, ik hoop dat de dagen voor je omvliegen tot het de 15e is en je meer weet. Ik spreek denk ik voor het merendeel van de dames hier als ik zeg dat we aan je denken en met je meeleven.

Wat klachten betreft hier ook de volle lading opeens. Verloskundige zei vandaag dat ik moest nadenken over minderen/stoppen met werken. Maar weet nog niet wat ik doe.... Ik ben bang dat het dan overkomt alsof ik de ziektewet in ga omdat mijn contract niet verlengt word en ik nog maar tot 1 januari werk bij dat bedrijf, maar aan de andere kant is het fysiek zwaar werk en merk ik wel degelijk dat iig mijn buik en rug het niet zo fijn vinden.

En verder zijn we eindelijk uit de naam! Yay :)

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @Onyx
    oh schimmeltjes zijn ook echt vreselijk, ik klop het nog even af.. bij mijn dochter 3x een schimmel infectie gehad, ik weet nog goed toen mijn vliezen braken dat er allemaal groenig spul tussen zat en de vk dacht dat ze in het vruchtwater had gepoept, hoe genant, bleek het van de schimmel infectie te zijn :p

@Tiarah
    Je moet goed naar je lichaam luisteren, en dat begrijpt je werk vast ook.
    zeker omdat het fysiek zo zwaar is..anders heb je miss straks de laatste weken het enorm zwaar en kun je niet meer genieten

Oee leuk! internationale naam zochten jullie he?
    Ben benieuwd!

8. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Ben erg benieuwd naar de naam tairah

Voor rusteloze benen moet je venadoron van weleda halen!
    Werkt als n tierelier! !!

9. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik kom ook maar hier mee kletsen! Het februari buikjes (2e deel) loopt zo leeg op moment!
    Ik ben nog een beetje aan de vroege kant (vandaag 28+4) maar zag dat er al meerdere dames waren die ook rond dezelfde periode zitten :)

Ik ben Stephanie, 26 jaar, zwanger van mijn eerste en we verwachten een kleine meid. Ik ben 27 februari uitgerekend. Alles gaat goed, de kleine meid groeit goed alleen moeders heeft veel last van zwangerschapskwaaltjes.
    Was het in het begin vooral de misselijkheid is het nu de maagzuur (gewoon spugen is fijner;)) en beginnende bekkeninstabiliteit (heel lullig door een misstapje onderweg naar de trein).
    Ik ga 23 januari met verlof (5 weken van te voren) en op het werk gaat het allemaal nog prima. Heb altijd al fulltime gewerkt (in mijn geval is dat 4x9) waardoor ik elke dinsdag vrij ben en die heb ik zeker nodig om bij te tanken!
    Fysiek kan ik nog maar erg weinig zonder harde buiken te krijgen of last te hebben van mijn bekken. Daar ik altijd een doener was valt dit erg, erg zwaar! Gelukkig heb ik een hele lieve vriend die nu alleen het kinderkamertje aan het opknappen is (houtwerk opnieuw, muren verven, nieuwe vloer etc) maar mentaal valt dat me erg zwaar want ik had graag wat zelf gedaan!

Vanmiddag naar de VK, eens zien horen hoe de kleine meid het volgens hun doet! Voor alsnog is ze elke ochtend stipt om half 6 wakker en dat laat ze me weten ook! Jammer dat ze pas tegen 9 uur stopt met trappelen... :p

De meeste dames ken ik uit het andere topic, en voor de rest ben ik ook vooral benieuwd naar jullie verhalen en ervaringen!

@seepje, wat een pech! Eerst met het niertje en nu met de aorta... Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal gaat meevallen! Betekend dit dan ook dat je nu wel in het WKZ moet gaan bevallen?

10. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Thnx voor de lieve woorden allemaal. Wij proberen zo positief mogelijk te blijven en gaan uit van een afwijkende vorm tot het tegendeel is bewezen door de cardioloog (een afwijkende vorm is medisch geen ramp).

Wachten duurt alleen behoorlijk lang zo maar dat is helaas niet anders… Hopelijk vliegt de week voorbij en is het zo maandag. In het WKZ bevallen doe ik nog steeds liever niet behalve als door de aortaboog de medische noodzaak dusdanig is dat hij anders na de start in de problemen komt. Ze weten er nu vanaf wat al veel scheelt zodat ze gericht zorg kunnen bieden en onderzoeken kunnen doen natuurlijk als dat nodig wordt geacht.

Verder krijg ik nu van sommige van die kutreacties als 'ach die ander is dan gelukkig wel compleet gezond' of 'ja maar je moet wel positief blijven' of 'volhouden hoor' dan denk ik, ik klaag niet, ik zeur niet, maar ik mag toch verdorie ook wel eens zeggen hoe ik me voel en ik blijf continu positief, maar na zulk nieuws mag je toch wel even teneergeslagen zijn? Heel even? Ik bedoel die kleine boef maakt het zichzelf maar ook ons nou niet bepaald makkelijk. En een opmerking van een goede vriend van mijn partner als 'maar alles gebeurd met een reden' schoot mij gisteren dan ook echt in het verkeerde keelgat.

11. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Seepje ik geef je helemaal gelijk dat je dat soort opmerkingen nu absoluut niet waardeert. Het is echt een rot periode waarin je nu zit met al die onzekerheid. En hier mag je zoveel klagen en zeuren als je wilt. We leven allemaal hartstikke met je mee en onze duimen draaien overuren voor je kleine, voor allebei je kleintjes.
    Ik wil je in ieder geval een hele dikke knuffel geven!

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Naja wat een nare opmerkingen zeg !
    Logische dat dat verkeerd schoot.
    En wachten is vreselijk ik hoop dat jullie snel goed nieuws zullen krijgen

13. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Oeii Bekkenpijn lijkt me vreselijk knap dat je zo lang door gaat. En lekker straks elke dinsdag vrij dat scheelt.

Wat betreft harde buiken kan ik je de hand schudden met 17w begonnen en niet meer afgenomen helaas. Op een of andere manier begin ik er nu steeds meer aan te wennen haha ook omdat ik weet dat t niks doet en volkomen veilig is.
    Bij mijn dochter had ik het ook heel erg.

Hier gaat het verder prima buiten de harde buiken om dan, ons mannetje ligt nu nog dwars wat soms erg zeer doet en ik heb vreselijke last van jeuk grr

Succes bij de vk vandaag !

14. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @centurychild : Misschien kan een anita belt je wat verlichten? Ik draag een anita belt als ik weg ga of stukken moet lopen, dit helpt echt tegen harde buiken… Moet het afkloppen bij 22 weken had ik er 30 per dag en nu hooguit 2 a 3 nog.

ik zou er wel voor op marktplaats kijken want ze zijn echt gruwelijk duur maar doen hun werk verder wel goed! Pas er dan eerst 1 in de winkel zodat je kan kijken hoe het voor je voelt.

Wij gaan vandaag mijn buik gipsen voor hij straks zo inmens groot is dat het niet meer mooi is!

15. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @ Seepje wat een rot opmerkingen zeg. Ik zou dat ook niet op prijs stellen. Ik duim voor jullie!

Bekkenpijn heb ik zo af en toe. Door een verkeerde beweging voel ik het dan schieten in het bekken en heupen. Maar door dan juist te rusten is dat weer snel weg.
    Harde buiken is ook nog af en toe. Al had ik er gister wel ineens onder de douche last van. De kleine schopte tegen de baarmoederwand om maar onder de warme straal te kunnen liggen.
    Verder gaat t hier goed. Heb me vanmorgen na het ontbijt weer terug in bed gelegd en nog 2 uur heerlijk geslapen :)

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wij waren net even bij de kerst show in het tuincentrum
    J. Keek der ogen uit natuurlijk zo cute haha

Kleine man is vandaag echt mega druk haha

17. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Seepje: waar ik nu benieuwd naar ben is of je echt kan voelen wanneer 1 van de 2 mannen aan het bewegen is of kan je dat verschil niet voelen.
    Zoja hebben jullie met de namen dan ook zo iets van meneertje die links links ligt heet zo en meneertje die rechts ligt heet zo. Of zien jullie bij de bevalling wel wie het eerst komt krijgt die naam en nr 2 de volgende?

Ingewikkeld verhaal maar hoop dat je snapt wat ik bedoel:D

Vandaag alweer 30 weken. Dat klinkt toch steeds meer als de laatste loodjes als er een 3 in het spel komt;)

18. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik voel duidelijk verschil in wie beweegt en we weten ook wie eerst komt ivm ligging van het vlies en de placenta. Behalve bij ks. En wie welke naam krijgt weten we ook al haha.

En ja met de 3 ervoor lijkt het nog echter allemaal. Hier nog 1 weekje wachten maar vind de tijd echt voorbij gevlogen :O

19. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Vind ik echt knap dat je dat verschil kan voelen. Met 1 klein ukkie voel ik al aan alle kanten beweging waarvan ik niet goed weet wat hij/zij aan het doen is haha.

Als je weet hoe ze liggen dan kan je dat met een keizersnee toch aangeven of niet? Zou niet leuk zijn als de mannetjes daardoor niet de naam krijgen die jullie voor ze hebben uitgekozen.
    Het word bij jou waarschijnlijk wel een keizersnee toch omdat ze nu in stuit liggen?

Ik vind de tijd ook echt voorbij vliegen. De eerste weken tot 20 weken vond ik langzaam gaan maar nu......;)

20. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik heb 1 mannetje met zijn pootjes echt in volkomen stuit in mijn bekken dus als ik daar getrappel voel kan het er maar 1 zijn. De ander ligt dwars dus zijn getrappel voel ik vaak links. De handjes die ik soms voel kan ik niet uit elkaar houden hoor maar hun uistekende koppies wel en das ook best pijnlijk haha.

En zoals het er nu naar uitziet moet het inderdaad een keizersnede worden, maar het kan nog alle kanten op hoewel ik er misschien wel naar ga neigen om natuurlijk bevallen sowieso geen optie meer te laten zijn in het belang van de boef met probleempjes. Het geeft ze natuurlijk behoorlijk wat stress een bevalling en als hij beter kan starten zonder die stress is de keuze snel gemaakt :) Wordt dan wel een gentle sectio.

Deel Deze Pagina