**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, ik vond het ook bijzonder dat haar. Op deze foto kun je het goed zien. Die witte streepjes zijn haartjes die wapperen/hangen in het vruchtwater.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      23,4 KB
      Weergaven:
      6
  2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    @Tiarah
    Je zwager bedoelt het vast goed, maar ik snap dat jij je er ongemakkelijk onder voelt. Wat vind je man?

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @tiarah
    Ja ze begint weer zich zelf te worden gelukkig straks twee weken vakantie dus dan zal ze helemaal wel tot rust komen.

Jeetje dat is idd behoorlijk aan de prijs hahaha hij bedoelt het waarschijnlijk wel heel lief maar kan miss zelf t geld beter gebruiken?
    Miss dat hij beter wat kleinere of iets nuttigs kon halen als luiers ofzo
    Maar wel erg lief dat hij cadeaus geeft wel beetje over de top hihi

Dankjewel ben reuze benieuwd naar ons mannetje we mogen pa om 16:45 haha

@hilly
    Jaa dat is duidelijk zichtbaar super leuk!

4. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Hilly haha, nu je dat zo over die wapperende haartjes zegt zie ik in mijn hoofd een baby die bij de geboorte tevoorschijn komt als zo'n haarmodel in de reclames, met zo'n ventilator erop gericht en de haren wapperend in de wind :D dat zou wat zijn :p maar wel super cool dat je het nu al zo duidelijk kan zien!

Mijn man heeft er niet zo'n probleem mee, maar ik vind dat de verhoudingen in dat gezin (waar mijn man uitkomt, hij heeft nog 6 zusjes en dan 2 broertjes) niet helemaal goed liggen. Mijn zwager is samen met zijn tweelingbroer de jongste in het gezin en ze zijn ook duidelijk de babies van het gezin. Ze kunnen geen fout doen, en er wordt ze altijd de hand boven het hoofd gehouden. Maar ja, het is niet anders.. Heb het er al eens met mijn man over gehad, maar hij ziet het duidelijk niet zoals ik, maar dat zal ook wel een stukje cultuur zijn.;)

5. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @tiarah: volgens de berekeningen zou 5 cm aan lengte van de bovenbenen gelijk staan aan een gemiddelde lengte voor een baby van 28 weken. En dat was toch aan de korte kant. Maar morgen om 17:00 kijkt de gyn er nog een keer na. Het vermoeden is, is dat dit zo'n puntje is van lang leve erfelijkheid ;) want erg lange benen heb ik zelf ook niet. De meeste broeken moet ik inkorten.
    En het komt inderdaad wel heel kort bij nu.
    Is wel heel duur wat je zwager cadeau heeft gedaan.. Ik kan me goed voorstellen dat je je ongemakkelijk voelt!

@Jmay gelukkig dat je dochter weer aan het opknappen is.

Hier: heb een hele korte nacht achter de rug. Ik kon mijn draai niet goed vinden. En als ik die had gevonden vond de uk dat het niet lekker lag :-D haha hopen dat ik nog ergens vandaag even een paar uurtjes kan slapen want vroeg naar bed zit er vandaag niet in.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ja, we noemen ons apie dus nu maar 'Hans Klok' voor de time being :D

Lastig dat soort gezinnen. Zeker als cultuur ook nog meespeelt..

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @tiarah oh dat is wel lastig idd :(
    En zeker als de cultuur een grote rol mee speelt.
    Ach de kleine word straks goed verwend ieder geval haha maar snap je punt ik zou t zelfde hebben.

@mimimama
    Ohjee slechte nachten zijn zoooo vervelend hopelijk kan je nog ff een tukkie doen ;)

Ik ga zo maar aan t hh beginnen .. De was .. Stofzuigen afwassen Pff geen zin in :p

8. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag weer controle bij de gyn gehad en weer goed gekeurd. 5 Januari hebben we de laatste afspraak bij de gyn staan. Dan krijgen we ook meteen nog een groeiecho.
    Baarmoedermond was gelukkig weer niets veranderd, dus Gupje zit nog steeds goed vast in mijn buik. Hij lag wel heel erg laag, dat had ik zelf al wel gedacht, nou ja vooral gevoeld :p. Met de harde buiken en met bukken voelt het alsof hij er al uit komt, maar dat komt dus echt alleen omdat hij al zo laag zit. Voordeel is dat hij dan als ik echt ga bevallen minder afstand hoeft af te leggen :p.

9. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Wow dat is behoorlijk veel geld idd, zeker voor de korte periode dat t past..
    Ik ben ook heel benieuwd of onze kleine haar heeft! Wij doen geen 3d/pretecho. Die paar weekjes wacht ik nog wel, want het is hier erg duur in italie (vanaf €150) omdat er geen pretechoburesus zijn maar je naar een privekliniek moet. Maar ben wel erg nieuwsgierig! Extra leuk voor als het zover is, en dan heb ik extra motivatie voor de bevalling haha:p

Heb hier echt t gevoel dat het niet heel lang meer gaat duren. Hoop wel een maandje nog!

10. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    tiarah, ik snap je wel, zulke dure cadeaus zou ik ook maar ongemakkelijk vinden ondanks dat hij het natuurlijk goed bedoelt.

Hilly, wat leuk die haren! Ik heb nooit geweten dat je dat kon zien op een echo :D.

Muis, fijn dat het nu goed gaat!

Ik heb het zo warm, ik zit in een hemdje met de verwarming uit.. Het is dat het een beetje vreemd is om je broek uit te doen haha. Meer mensen die het warm hebben? Ik ben gewoon blij dat ik in de winter zwanger ben.

11. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Vandaag weer controle en groeiecho gehad. Alles prima! Ze is heerlijk gemiddeld :) Ze heeft echt nog steeds het hoofd van vriend, ligt wat betreft omtrek wel op schema, maar is heel smal. En dat heeft vriend ook. Normaal hoofd, maar wel smal. Dus dat zorgt ervoor dat ze op een p32 ligt. De rest was allemaal normaal :) Echoscopiste zei al, het hoofdje komt eerst, dus een smal hoofdje is fijner voor jou ;) Ik ben allang blij dat ze al de hele zwangerschap netjes op schema ligt. De schatting is nu ongeveer 1750 gram en 44 cm.

Moest eigenlijk over 2 weken terug (31 december), maar dat komt niet uit met werk van vriend. Dus nu (ondanks dat ze het er niet mee eens was) een afspraak over 3 weken. We gaan dan het bevalplan bespreken. En met 36 weken de derde groeiecho :) :) Gaat snel nu allemaal!

12. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @Minimama: Toen ik bij 31 weken een controle-echo had bij de gynaecoloog, zei ze dat de bovenbeentjes ook wat aan de korte kant waren. Maar ook dat dat bij deze termijn niks zegt, omdat het niet meer zo goed te meten is en er daarom vrij grote meetfouten worden gemaakt...

Ik heb vandaag de 34 weken aangetikt! :D En... m´n verlof is vandaag begonnen! Officieel gaat mijn verlof pas in op 2 januari, maar mijn stage zit er al 3 weken op, de stage was verlengd tot aan mijn verlof omdat ik anders vakantie op moest nemen, en mijn stagebegeleidster vond vandaag een mooie dag om te stoppen!
    Vanmiddag ook weer controle bij de verloskundige gehad, onze kleine meid blijft eigenwijs... Ze blijft in stuit liggen... Omdat ze sinds 18 weken niet meer met het hoofdje naar beneden heeft gelegen, denkt de verloskundige niet dat ze uit zichzelf nog zal draaien... Ik heb daarom de 29e een afspraak om een uitwendige versie met de gynaecoloog te bespreken, indien ik besluit dat te proberen zal dat gebeuren in de eerste week van het nieuwe jaar... Een minder fijn vooruitzicht, gezien het niet geheel risicoloos is! Maar ik mag niet klagen, lichamelijk voel ik me topfit en geestelijk heb ik maar af en toe een emotionele bui, even huilen en het is weer voorbij! ;)

13. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Floddertje ik ben ook blij dat ik in de winter zwanger ben, hier ook zo warm. Normaal ben ik een koukleum eerste klas, maar nu echt niet. Moet er niet aan denken dat het nu buiten 25 graden is!

14. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Bij mij op de echo waren ook een paar haartjes te zien, maar die waren nog te tellen (het waren er geloof ik 7:p). Ik hoop dat er nog wat meer haren ontwikkelen, haha.

15. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ben ik niet de enigste haha, ik word er ook gek van als mijn vriend de verwarming aanzet. Normaal heb ik het de hele winter koud.

Ellada, vervelend dat je kindje nog in stuit ligt zeg.

16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.803
    7.397
    113
    Haha, herkenbaar, warm hebben. Pas dacht ik: ja, nu vind ik het echt aangenaam hier. Bleek het 16 graden te zijn :D

Fijn dat alles goed gaat qua groei Toeteke.
    Krijgt iedereen een groei echo? Hier is er geen reden voor, dus zal het wel niet gebeuren. Bij de andere 2 heb ik wel een liggingsecho gehad, maar tot nu toe heeft ze het er nog niet over gehad. Benieuwd of dat nog komt.
    Kraamzorg heb ik ook nog niks van gehoord. Volgende week maar eens bellen.

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Floddertje: ik heb vandaag in een kuitbroek rond gelopen zo warm was het voor mijn gevoel. Thermometer gaf 18 graden aan ;)

@elleda: ik maak me ook geen zorgen over de beentjes van de kleine. T is dat het een protocol is in het ziekenhuis dat bij zo'n "afwijking" je wordt doorverwezen naar de gyn. De echoscopiste zei 2 weken terug dat het ook geen lang consult zal zijn omdat we beiden kortere bovenbenen hebben. Zal een goed betaald consult zijn.. Arme verzekering ;)

@Jmay: ik heb vanmiddag nog bijna anderhalf uur geslapen. T mocht van mij nog wel wat langer ;) maar de kleine vond het tijd om van mijn buik een golfslagbad te maken haha :D
    Hoe was de echo?

18. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @Floortje
    niet herkenbaar haha ik heb het nog steeds snel koud

@Elsa
    hihi wie weet straks ineens wel een bos bij de geboorte :p

@Riean
    hier is een groei echo niet standaard, bij onze dochter ook niet gehad.
    Nu dan wel, omdat de vk twijfelde over de groei ze dacht dat hij aan de kleine kant was omdat mijn buik en baarmoeder niet zo groot zijn nog.

@Mimimama
    toch nog iets geslapen dus:p maar idd dat is niet veel!

Groei echo was super hier zoals ik eigenlijk wel verwacht had omdat hij zo sterk en duidelijk beweegt.
    Hij ligt prima op schema, met zijn benen zelfs 2 weken voor.. logishe aangezien zn papa bijna 2 meter is hihi
    Maar niks te klein dus, eerder groter dan gemiddeld :)
    Hij word nu 2100 gram geschat en bij de 40 ongeveer 7 pond, dat is al ruim een pond meer dan J. was bij de geboorte (6 pond).
    Dus ben benieuwd!

De rede dat de vk waarschijnlijk dacht dat hij klein zou zijn is vanwege mijn buik/baarmoeder die niet zo groot is, maar dat komt dus omdat ik weinig vruchtwater heb.
    Dat moet minimaal 15 zijn en ik zit nu net op 16.

19. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    meiden heb wel meegelezen maar echt te chaotisch hier om op iedereen te reageren.....sorry!!!!!

mooie echo jmay! fijn dat alles goed gaat!!

ik heb het ook snel warm idd...
    vooral als ik ergens ben en ergens mee bezig ben of in n winkel sta ofzo
    krijg ik echt zweetaanvallen pffffffffff
    thuis mag savonds de verwarming wel lekker aan hoor maar niet te heet idd!! ;)

mijn pijnen zijn wat minder geworden
    gister inj t zkh geweest en komt toch waarschijnlijk door het indalen.....
    30 dec terug
    en als ik weer pijn krijg dan meteen bellen en komen!

hebben jullie allemaal al zin in de kerst??!!!
    laatste kerst met zn tweetjes/drietjes/viertjes voor de kleine er is!!!!
    volgend jaar zijn we met de feestdagen allemaal met 1 mini persoontje meer :) zo gek!!!

20. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @noamy : Fijn dat je pijntjes wat minder zijn geworden! Indalen is vervelend ik heb er ook al last van maar dan voornamelijk als ik zit want meneer heeft besloten zijn kont in mijn bekken te laten zakken en is daar eigenlijk nog zeer beweeglijk mee.

@Jmay : Wat fijn! Hier wordt bij de metingen altijd gezegd dat het altijd een schatting blijft en dat als ze maar 2mm verschil hebben dat al zo onwijs veel kan schelen. Fijn dat ze met de groeiecho wat stress we hebben kunnen nemen.

Hier gistermiddag een uurtje aan de CTG gelegen. Ik voelde de boefjes al de hele dag amper tot niet, ben in 1 week bijna 5 kilo (vocht) aangekomen en had gruwelijk veel pijn in mijn ribbenkast… Blijkt de jongens zijn van dwarsligging naar volkomen stuit gegaan weer en 1 van de boefjes ligt al ingedaald. Nog niet vast maar wel ingedaald. De pijn in mijn ribben zijn hun hoofdjes. Urine en bloeddruk was goed maar de gynaecoloog vertelde me wel dat hij het een wonder zou vinden als ik de 37 weken zou gaan halen en dat ik vanaf nu in 2 weken moet gaan kijken. Hoe langer hoe beter voor de jongens maar aan een dusdanig verzwakte moeder hadden de jongens ook niets ….

Deel Deze Pagina