**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik begin juist een beetje te twijfelen over de naam! Vind m nog steeds prachtig maar er zijn ZO veel mooie namen! Ben bang dat ik er nog een tegen ga komen die ik NOG mooier vind. Heb tot nu toe niks gezien wat in de buurt komt hoor.. Hebben jullie die onzekerheid niet?

2. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @seepje: ik duim voor je dat ze nog een tijdje in je buik blijven.

@Lianne: dat is minder dat er geen uitleg werd gegeven. Gelukkig dat t wel allemaal goed gaat.

@Key: middagdutje zit er hier ook sinds een paar weken in. Die verplaatst ik alleen naar de ochtend als ik in de middag ergens heen moet ;)

Hier: geen aftellen naar verlof omdat ik werkeloos thuis zit. Maar dat vind ik wel lekker, vooral na korte nachten ;) want dan kruip ik na het ontbijt weer lekker terug in bed hihi.
    De echo vanmiddag bij de gyn was prima. De gyn opende het gesprek met "de korte benen zal die niet van een vreemde hebben" :D maar ondanks die conclusie heeft de gyn wel een uitgebreide echo gemaakt. Benen waren weer prima op lengte. Het hoofdje was nu aan de wat kleinere kant maar dat is wel fijn bij de bevalling. De kleine bleef zelfs heel rustig liggen tijdens de echo en liet voor het eerst een mooie silhouet foto van zich nemen :p normaal liggen er altijd handjes voor het gezicht. En de gyn liet de neusgaten zien op de echo :D haha zo grappig was dat om te zien.

Nog dames met weekend plannen?

3. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Dat hebben wij ook!
    Soms zeg ik hem wel eens hard op en het klinkt zo leuk !
    Ook naast de naam van z'n zus hihi
    De naam is maar 5x gegeven dus ben stiekem ook wel benieuwd naar de reacties

4. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames, ook zo onrustig geslapen door de wind? Heb volgens mij maar 3 uurtjes echt geslapen, de rest half wakker gelegen. Gaap ben nu wel moe. Manlief is al weer druk aan het klussen voor de gup. Commode wordt vandaag gemaakt en even de kastjes uitsoppen. Dan kan ik morgen kleertjes enzo gaan wassen.

5. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    #685 Tiarah, 20 dec 2014
    Laatst bewerkt: 20 dec 2014
    Slapen? Wat is dat? :p mijn man heeft de blaas van een erwtje, en als hij eruit gaat word ik bijna standaard wakker en toen hij vandaag om 4 uur eruit ging was ik wakker wakker :(
    Heb dus het idee dat er al een halve dag opzit... Heb maar geboortekaartjes zitten bekijken. Had er een gevonden die ik leuk vond, maar ik vind de drukkosten minder leuk, dus die wordt het niet. Zijn drukkosten van geboortekaartjes altijd zo hoog?
    Verder ligt mijn zoontje wel super goed te slapen! We zijn gister uit eten geweest en hij lag er pas om 9 uur in, maar hij slaapt nu nog steeds. Moet sinds ik wat enge verhalen heb gehoord altijd de neiging onderdrukken om te gaan kijken hoe het met hem gaat als hij langer slaapt dan normaal :), want als ik ga kijken wordt hij zeker wakker..

6. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Tiarah lekker toch dat je kleine langer slaapt! Hoe oud is hij nu?
    Jij zelf geen last van een blaas ter grootte van een erwt door de zwangerschap? Ik blijf hier lopen. Iedere nacht een keer of 3, waar mijn man dan ook wakker door wordt :p.

Geboortekaartjes bekijken en uitzoeken blijft leuk :D. Wij zijn er helaas al uit, dus mag niet verder zoeken naar leuke kaartjes :p, want dan ga ik weer twijfelen. De enveloppen krijg ik ergens volgende week binnen, dan kunnen de adressen er op.

7. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Muis hij is nu 1,5 en het is idd lekker dat hij een keer doorslaapt. Hij heeft de laatste tijd er toch een handje van om minstens een keer per nacht wakker te worden en iets te willen drinken beneden, dus elke keer als hij doorslaapt ben ik heeeeeeeel blij :D helaas word ik dan wakker gemaakt door mijn man :(;)

Mijn blaas doet het deze zwangerschap heel goed eigenlijk, vorige keer moest ik er ook 2/3 x per nacht uit, maar dit keer bijna nooit eigenlijk :cool:. Dat is eigenlijk een van de weinige dingen die meevalt vergeleken met de vorige zwangerschap, haha

8. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Key, ik heb dat ook wel hoor. Ik blijf maar twijfelen. Jongensnamen vind ik gewoon heel moeilijk, al denk ik wel dat het de naam word die wij nu in gedachten hebben.

Ik moet nog van maandag t/m woensdag werken en dan heb ik lekker verlof! Ik kijk er wel naar uit.

Volgens mij ben ik één van de weinigen hier die prima slaapt? Vannacht 11 uur lang geslapen haha, word wel af en toe wakker maar daarna kan ik weer prima slapen.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.803
    7.397
    113
    Lekker zeg, dat jullie verlof eraan komt. Dat heb ik nu voor het eerst niet, ik werk thuis, dus heb geen verlof. Al is het nu wel rustig qua werk, dus het is niet zo dat ik tot 40 weken hard moet werken ofzo, gelukkig :)

De naam: ik hoorde hem toevallig deze week ergens, hoewel hij niet eens zo bekend is. Maar ik dacht: wauw, die naam is leuk. Tot ik besefte: oh ja, zo gaat onze uk heten :D Heerlijk om er zo zeker van te zijn :D

Wat naar dat niet iedereen goed slaapt, juist nu is het zo fijn om een goede nacht te maken. Ik merk wel dat ik meer slaap nodig heb, als ik om half elf slaap en 7 uur staan de kids weer bij ons bed, dan ben ik overdag echt moe.

10. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Ik slaap gelukkig ook nog steeds goed. Wel met oordoppen in want vl ademt nogal hard. Vannacht wel een keer wakker geworden, had ineens vreselijk last van brandend maagzuur. Maar ik hoef er Tot nu toe nog niet uit om te plassen.

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    #691 JMay, 20 dec 2014
    De naam die wij hebben is afgelopen jaar maar 4x gegeven en toevallig is er in het feb. Topic nog iemand die z'n kindje zo gaat noemen haha dus dat is wel heel toevallig gezien dat de naam erg origineel en niet bekend is.

Slapen? Heerlijk..ik slaap op zich super goed
    Wel laat pas rond een uur of 2 a 3 maar slaap dan wel door en mijn man laat mij altijd liggen dus slaap altijd tot uur of 9 door de weeks en in t weekend q10uur ofzo

33 weken wave vandaag! Woehoee nog 4 weken en dan zou hij officieel mogen komen!

12. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze naam staat gelukkig ook al vast :D En ben er heel blij mee!
    Vriendlief vind de naam ook heel mooi en noemt de baby ook vaak al zo. Dus dit gaat hem wel worden. Ben heel benieuwd wat de rest er van vind. Mijn beste vriendin vind het ook een mooie naam.
    Hij komt eigenlijk niet tot weinig voor in Nederland, in UK/USA komt hij wel vaker voor

Ook een heel leuk geboortekaartje uitgekozen!

binnenkort ff een lijstje maken met de laatste dingen die we nog moeten kopen.

Gisteren een echo gehad en ben helemaal verliefd al op dat koppie! Mooie foto meegekregen van vooraanzicht van het gezichtje. Mooie bolle wangetjes. Zal hij van VL hebben :D De kleine draak ligt nog wel in stuit, maar hij heeft nog genoeg ruimte om te draaien (heb echt een kolossale buik :$)

Verloskundige dacht niet dat ik mijn verlof 4 weken voor de datum ga halen. Eerlijk gezegt denk ik het zelf ook niet. Met die pens en rugpijn van mij mag ik denk ik blij zijn als ik de 6 weken ga halen haha.

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik twijfel nog erg over de naam, maar ik kom niks tegen wat ik leuker vind. Het voelt nog niet vanzelfsprekend om de kleine zo te noemen, maar misschien is dat logisch?

14. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien gewoon nog niet DE naam gevonden?

15. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Fijn dat de meesten hier toch nog wel goed slapen. Mijn nachten worden met de dag rukker.

En fijn dat iedereen verlof begint te krijgen. Ik moet maandag en dinsdag nog werken en dan is het voor mij ook klaar.

Vanmorgen kwam ik amper mijn bed uit zo'n gespannen buik. Gister ook de hele avond last gehad van indalinsgpijn, had echt het idee alsof alles eruit hing van onderen… En dan zo'n naar drukkend gevoel en een meneertje die het dan heerlijk vond om z'n billen even te shaken.

Ik ben het lichamelijk allemaal even zo ontzettend zat en ben echt aan het aftellen, gelukkig nog maar 11 dagen en dan is 2014 voorbij, want dit jaar wil ik ze echt nog binnen houden en lekker spekken maar als zelfs de gynaecoloog in het wkz al twijfelt of ik 15 januari ga halen zegt dat genoeg…. Ik ga er wel mijn best voor doen… Maar zoals de gyn zei 'aan een uitgeputte moeder hebben de jongens niets, en als jou lichaam opgeeft hebben de jongens daarbinnen niets meer te zoeken'

Gelukkig vul ik mijn dagen met haken, naaien en nu serious request kijken. :)

16. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Seepje nog maar 2 daagjes doorzetten en dan kan je uit gaan rusten. Misschien dat je je na een paar dagen vrij ook wat beter voelt?

17. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik ben nu een beetje gaan kijken naar herbruikbare / wasbare luiers ipv pampers. Het blijkt toch inmiddels heel anders te zijn dan vroeger, met handige en leuke oplossingen die he echt goed doen. Bij kaatjekatoen bv veel dingen gezien en gelezen. Je kan ook een soort proefabo doen om een maand te testen of het je bevalt, en vooral welke. Iemand hier ervaringen of plannen rondom wasbare luiers?

18. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @muis : Ik ben zelfstandig ondernemer dus ik ben wel vaker meerdere dagen vrij maar de stress van 'is er elke maand voldoende' blijft wel hoor… Officieel begint mijn verlof pas op 25 januari, vanaf dan krijg ik ook een zez-uitkering… dus het is nog even bikkelen maar dat komt vast wel goed. :)

19. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Dit is trouwens de voorkant van ons geboortekaartje. De binnenkant is gewoon blanco. In het witte vlak wordt een foto geplaatst.

Bekijk bijlage 434665

20. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    #700 Muis87, 20 dec 2014
    Wij gaan wasbaar luieren. We huren eerst een proefpakket voor de eerste maand om te kijken hoe het bevalt. Nog een reden om de eerste maand te huren is dat je voor de pasgeborenen vaak toch net een kleiner maatje nodig hebt dan de standaard maat. We vinden het zonde om dan meteen ook 20 mini luiertjes aan te schaffen omdat ze met de luiers van 1 maat groter de hele luierperiode door kunnen. In de huurpakketten die je online kunt vinden zitten meteen ook wasnetjes, het juiste waspoeder en je kan een aantal verschillende merken luiers uit proberen.
    Website van o.a. kaatjekatoen is heel nuttig voor meer informatie.

Edit: voornaamste reden om met wasbare luiers te willen gaan werken zijn de kosten. Als je alleen de kosten voor aanschaf luiers, wassen etc. vergelijkt met kosten wegwerpluiers ben je maar iets van 200 euro goedkoper uit. Maar afvalkosten hier in deze gemeente zijn schrikbarend hoog, per kilo 29 cent. Baby produceert gemiddeld 500 kilo aan luierafval per jaar, dus dat is bijna 150 euro extra aan afvalkosten per jaar erbij. Dan zijn wasbare luiers al heel snel een stuk goedkoper. Plus dat we ze voor de volgende gup (die er hopelijk met een paar jaar mag komen) weer kunnen gebruiken, dan wordt het helemaal voordelig.

Deel Deze Pagina