**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Slapen: hier ook van die korte nachten. De kleine wordt pas na half 2 rustig en dan val ik ook pas in slaap. En rond een uur of 6 is het weer wakker worden door de sterke bewegingen. Ik word ook tussendoor wakker maar ik hoef dan niet naast de wc. Ik word dan wakker doordat ik verkeerd adem en dat geeft vervelende druk op de ribben.
    Naam: voornaam zijn we uit. Hebben alleen nog niet besloten of we de kleine gaan vernoemen naar de grootouders.
    Wasbare luiers: gespiekt bij mijn broer en schoonzus maar we zijn op dat gebied "gemakzuchtig" dus doen wegwerp luiers. Ik ga wel letten op de prijzen en aanbiedingen af. Heb laatst bij de etos luiers gekocht die 10 cent t stuk was.

2. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Wasbare luiers heb ik ook aan gedacht. Ik zou t zelf alleen doen om de milieuvriendelijkheid maar toen bedacht ik me; hoe milieuvriendelijk is al dat extra wassen qua stroom en waterverspilling? Dus hier toch maarr wegwerpluiers. Schoonvader hier kent een adresje waar ie ze zelf rechtstreeks uit de fabriek opkocht zonder merkje erop gedrukt, scheelt bijna de helft in prijs zei die. Broertje van mn man is net 15 vandaar dat ie t nog goed weet

3. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Hier ook heel sterk aan wasbare luiers zitten denken.
    De reden waarom wij hier toch vanaf zien is dat we geen droger hebben, zomers kan het wel lekker buiten drogen, maar 's winters niet. We moeten dan alles binnen drogen, waar we niet heel veel ruimte hebben op t droogrek, dus dat word dan heel krap.
    Verder stoken wij ook niet heel warm, waardoor t drogen ook weer langer duurt.
    We zouden een droger kunnen aanschaffen, maar dan moeten we al zon duurdere met opvangbak, want we hebben geen mogelijkheid tot een afvoer daarvoor.
    Al met al is het in ons geval niet voordeliger of milieuvriendelijker om wasbare luiers te gebruiken.
    We gaan gewoon aanbiedingen scoren.

4. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier ook wegwerpluiers.. Heb er 3 weken terug in huis gehaald toen er een aanbieding was bij 't Kruidvat van Pampers 2+1 gratis

De naam twijfelen we ook niet over, waren we het snel over eens en geen spijt van gehad!

Gisteren heel goed gaan shoppen (Babydump, prénatal, Ikea & centrum Eindhoven), koffer vol met vooral spullen voor baby :D
    Vandaag mijn babyshower gehad, was héél gezellig en leuke kadootjes gehad :) En nu ben ik lui!

5. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie, dus er zijn toch meer die aan wasbare luiers denken dan ik dacht. Het wordt volgens mij steeds populairder. Ik zit ook vooral vanuit milieu oogpunt te denken. Wat waterverbruik betreft las ik ergens dat wegwerpluiers in productie juist heel veel water verbruiken en dat het wassen dan weer meevalt - vanuit milieu oogpunt gezien dan. We moeten hier geen afval per kilo betalen gelukkig, wat heftig idd, als je per kilo moet betalen. Vooral zitten die luiers vaak zo vol met plas dat ze heel zwaar zijn! Dan tikt het idd aan. Zit ook te denken om dan maar met zo'n proefpakket te beginnen. Blijkbaar zijn kinderen ook sneller zindelijk met wasbare luiers, ook een pluspunt. Vriendlief is nog niet helemaal overtuigd :D maar ik vind het een poging waard.

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @Wasbare luiers, nee dat is echt niets voor ons..
    en beter voor het milleu vind ik het eigenlijk ook niet vanwege het vele wassen wat je dan doet.

En als ik nu kijk naar hoeveel ik kwijt ben aan luiers valt dat ook wel reuze mee, we redden het bijna 1 maand met 1 pak luiers van kruitvat (86 stuks) en dat kost maar 13 euro.
    Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt, wij hebben maatje 1 en 2 voor straks pampers maar gaan daarna ook weer lekker over naar kruidvat luiers scheelt zoveel geld!

Woow en per kilo betalen? dat ken ik ook helemaal niet. Wij betalen elk jaar gewoon 1 bedrag aan gemeente belasting en thats it..

@Namen
    Wij zijn nog steeds aan het kijken aar een tweede naam, zo lastig!

@Rainbow wat leuk een baby shower! ik had hem een paar weken terug echt een totale verassing.
    Was het gezellig?

Shoppen is altijd leuk hihi

7. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Ik vind de kruidvat luiers echt 1 grote ramp!!!!
    Mijn zoontje is altijd nat met die luiers vooral snachts
    En dan niet nat maar zeiknat!!!!!
    Vreselijke miskoop
    Al diverse malen geprobeerd maar nee nooit meer
    Ook ken ik in de grotere maten geen pak die 86 stuks in hebben!!
    Ik koop 9 van de 10 keer pampers
    Altijd goed
    Als ze in de aanbieding zijn vaak 2 plus 1 gratis!!!
    Anders vind ik etos en ah eigen merk echt aan te raden!!!!

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    hier juist andersom :)
    vanaf maat 3 begon ze door te lekken met die pampers ..laatst maatje 5 geprobeerd maar helaas nog steeds.
    Heb Aldi luiers geprobeerd, ook een ramp.. en huggies net zo..
    Zo zie je maar weer dat het verschilt per kindje, ik zou ook niet mega veel luiers van te voren in slaan want wie weet kan je kindje er niet tegen of bevallen ze helemaal niet!

Voor ons alleen maar beter dat ze tegen kruitvat luiers kan, en dat ze hier zo goed bevallen, dat scheelt een hoop pijn in de portemonnee.

Over pijn in de portemonnee gesproken, ik zat net op de kruitvat site te kijken om wat leuke dingetjes te bestellen voor ons voor onder de kerstboom.
    Aangezien we nu 2e kerstdag thuis zijn en lekker gaan eten met z'n drietjes wilde ik wat kleine dingetjes niet TE gek..
    Zijn daar de luchtjes gewoon ruim 20 euro goedkoper dan bij de bol.com of Wehkamp :O
    Heb dus nu voor ons allebei een lekker luchtje en voor Jaylin wat leuke dingen en voor de baby wat. Ben nog geen 50 euro kwijt gezien de kortingen en 1+1 gratis :D

Nu de kerst inkopen voor de familie nog doen.. we doen aan lootjes dat scheelt dan weet je ongeveer wat je kan halen haha

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Jmay : Oh leuk jij hebt ook een shower gehad, en je wist van niks op voorhand?
    Hier is dat traditie onder de vriendinnen.. Ze organiseren een leuke quiz, nemen hapjes mee, ik laat de babykamer zien en ik krijg kadootjes (Mocht op voorhand een lijst doorgeven met dingen die ik graag wou --> Dit is dan ook meteen hun kado, na de bevalling krijg ik niks meer).. Het was héél gezellig :)

Fijn van die luchtjes in 't Kruidvat! Man heeft gister in de Douglas 2 parfums gekocht voor 50 euro, daar zijn ook vaak van die leuke kortingen! Kopen bijna altijd onze parfum daar, jammer dat er in België gene ligt..

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik had vandaag een rare dag..

Tijdens het boodschappen doen werd ik niet lekker. Kotsmisselijk en buik- en rugpijn. Het duurde zeker 30min voor het weggetrokken was. 's Middags hadden we toch al een rondleiding in de geboortekliniek gepland staan, dus daar meteen ff gevraagd wat het kon zijn.
    Aan de ctg gelegd en bloeddruk en urine gecontroleerd. Alles keurig. Ik voelde me ook weer prima, dus wij naar huis. Stiefdochter had een etentje met haar badmintonteam bij ons thuis (ze gingen gourmetten), dus nog een keer terug naar de supermarkt.
    Toen gingen ML en ik zelf eten. En ik werd me toch weer beroerd! :( Ik kon niet op of om, ontzettende pijn boven in mijn buik en kotsmisselijk. Na een uur ben ik onder een warme douche gaan staan, maar dat hielp niet. Vervolgens in bed gaan liggen, maar er om de paar minuten uit om over te geven..
    Na tweeenhalf uur toch maar de kliniek gebeld, maar ik hoefde niet terug te komen. De uitslagen van vanmiddag waren keurig en ze konden die onderzoeken wel opnieuw doen, maar dat leek hen niet heel nuttig.
    Uiteindelijk in slaap gevallen en nu net weer wakker. De ontzettende pijn is gelukkig weg, maar mn lijf voelt beurs :( Ik viel die kleine gelukkig regelmatig, dus dat is geruststellend.

Zou het een soort virus zijn ofzo? Ik heb echt geen idee, maar ik durf voorlopig niet te eten...

11. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Hilly
    Er heerst van alles
    Ook griep. ...
    Ik ben al ziek geweest maar begin nu weer! !! En mn zoontje ook
    Beterschap

12. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Wasbare luiers en waterverbruik/milieu, ondanks zelf wassen en evt. in de droger is het beter voor het milieu. Voor wegwerpluiers wordt veel water gebruikt bij de productie, plastic afval heb je er van, transport van de luiers is milieubelastend, chemicaliën om de urine op te vangen en de luier droog te houden plus de afvalverwerking.
    Zo en verder ga ik er niet over preken :p. Lijk wel zo'n milieu hippie en wil geen belerend vingertje op steken :p.

Hilly, hoe is het vandaag? Vannacht nog weer ziek geweest?

Hier eens een goede nacht achter de rug, wel heel veel rare dromen, maar eindelijk eens wat meer geslapen.
    Straks lekker in een warm bad en dan kan ik de dag weer helemaal aan :D.

13. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Maar in wasbare luiers zit toch ook zo'n soort inlegluier die je weggooit? Is dat niet hetzelfde dan?

14. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    #714 goblins, 21 dec 2014
    Laatst bewerkt: 21 dec 2014
    Goedemorgen allemaal,
    Ik meld me weer even. Ik ben weer in het rijk der levenden.
    Ik ben echt hondsberoerd geweest, per nacht 5 keer droog shirt aangetrokken, zoveel mogelijk gedronken, maar het hield niet over (2 liter drinken, 3 keer naar de wc) maar ik heb nauwelijks meer last van mijn nieren, rug en brandend gevoel bij het plassen.
    wel heb ik de kleine vreselijk veel voelen bewegen. Ligt dat aan de koorts? Hij is nu weer net zo rustig als normaal.

Gisteren zijn we spullen ezen uitzoeken voor de babykamer. Ik met mijn brakke lichaam mee naar Lelystad....
    Pffff, wat een drama, maar ja, ik wilde echt mee voor de kleuren.
    e hebben een vreselijk gave vloer gevonden, alleen hebben we totaal niet nagedacht over de levertijd..... dus die komt pas ergens rond 7 jan.
    Wel is dan de rest van de kamer klaar, dus dan alleen nog vloer leggen, plinten erop en klaar. Meubels halen in Sneek en inrichten maar. We zijn erg tevreden.

Mijn oma van 92 nog gebeld, daar zouden we langs, maar afgebeld. Ze vond het erg sneu voor me dat ik zo ziek ben, ze was graag even op bezoek gekomen, maar ja, ze is de neige uit de familie met wie ik nog nromaal contact heb, dus..... gebracht wordt ze niet en ml was aan het klussen. Ik hoop dat we tussen kerst en nieuwjaar nog even die kant op kunnen.

Verder gaat hier eigenlijk alles wel goed, behalve dan het maagzuur.

Over de luiers... wij beginnen met pampers. We hebben nr 1 en 2 liggen met 40% korting en de bon hebben e nog. Mochten we over houden , mogen e dichte pakken ruilen. We zouden hier een maand mee vooruit moeten kunnen.
    Als de kleine wat ouder is, gaan we over op andere luiers, waarschijnlijk uitwasbare, daar ze dan inderdaad sneller zindelijk worden en dat zie ik graag. dat scheelt een hoop luiers'. Ik was met 2 al zindelijk, en ik zie hier kinderen van bijna 4 overdag nog rondlopen met luiers..... daar heb ik geen zin in.

Seepje, ik hoop dat alles goed gaat komen met je kleine mannetje. Hoe moeilijk het ook is, probeer ook te genieten ondanks alle zorgen.

15. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @goblins
    Wat vreselijk zeg dat je zo ziek bent!
    Klinkt echt heftig :( lekker rustig aan doen en hopelijk knap je snel weer op !
    Wel leuk dat t kamertje bijna klaar is kan je weer wat afstrepen van de lijst.

@hilly ook beterschap voor jou!
    Het heerst inderdaad enorm,wij hadden het een paar weken terug ook alledrie vreselijk :(

Gaan jullie nog wat doen op deze zondag?
    Wij hebben zo de oppas op de kleine van m'n vriendin.
    Ze gaan verhuizen dus druk druk.
    Ze is zo schattig en J. Vind het heel leuk.
    Ze begint eindelijk een beetje te groeien .. Geboren met een gewicht van 650 gram en nu bijna 5 kilo!

16. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @key nee bij wasbare luiers gooi je niets weg ;) wasbare luiers of wegwerp luiers?

Wij hebben getwijfeld maar doen het niet. Sowieso in het begin niet. Ik wil ze sowieso wel vlot zindelijk maken ;)

@hilly er heerst buikgriep en dat continu spugen en pijn herken ik van als de jongens draaien. Maar kan ook een griepje zijn. Ziek lekker uit met een warme kruik!

@rainbow : leuk! Hier ook een babyshower gehad. Onwijs verwend toen met leuke kleertjes, beddengoed, luiers en allemaal handige spulletjes! :)

@jmay dat zijn de leuke aanbiedingen!!

@goblins : ook voor jou beterschap

Ik ben het zwanger zijn echt meer dan zat. Gisteren niets anders dan alleen maar pijn gehad. Mijn lichaam was en is echt op. Ik hou zoveel vocht vast dat mijn enkels al geen enkels meer zijn en had zo'n pijnlijk gespannen buik dat mijn vent me zelfs uit bed moest helpen. Uiteindelijk heeft ie me onder de douche gezet op een stoel. Dat verlichtte iets maar ook niet bijster veel. Dinsdag maar aankaarten in het ziekenhuis want hoe erg ik ook geniet van die druktemakers in mijn buik ik ben er klaar mee en wil een datum om naar toe te leven.

17. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ik had even een aanvulling gegeven op voorgaande reactie, en heir nog meer reactie, het was erg kort dor de bocht zoals ik stopte, maar ik merkte dat mijn computer vast ging slaan dus snel op opslaan gedrukt.

Hilly, ik hoop dat je snel van die rare pijnen af bent.

Rainbo, leuke en babyshower. Ik denk niet dat ik die krijg, al mijn vrienden hebben geen contact onderling en komen uit het hele land. Ben wel een beetje jaloers.......

Naomi, jij ook beterschap

Elsa,
    Mooi kaartje. Wij wachten op de tekening die wordt gemaakt. Wij borduren voort op de trouwkaart 7 jaar geleden. Zodra ik het definitieve binnen heb, zal ik het hier plaatsen.

18. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ohja, laatste anvulling. Ik voel me bijna weer goed. Wel snel uitgeput, maar ow wat een verschil met gisteren.... echt een ommeslag.

19. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    #719 Muis87, 21 dec 2014
    Laatst bewerkt: 21 dec 2014
    Nee zit geen inlegluier in, je kan er een soort van groot wc-papiertje in doen wat je door het toilet mag spoelen. Dat doe je dan alleen bij de luiers waarbij je verwacht dat ze ook poepen, in het begin natuurlijk iedere luier, maar later hoeft dat in lang niet iedere luier weer.
    Dat inlegdoekje kan je ook van katoen krijgen en dan kan je hem mee wassen. Even uitschudden boven het toilet en dan mee in de wasmachine.
    Maar het is in principe niet nodig om zo'n inlegvel erin te doen, kan ook prima zonder.

20. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Goblins fijn dat je je weer beter voelt! Nu snel opknappen.

@Seepje lijkt alsof je het nu echt heel zwaar hebt. Ik vind 1 al zwaar, kan me niet voorstellen hoe mijn buik zou voelen als er 2 in rond spartelen. Hopelijk kan je je jongens nog een tijdje bij je houden en werkt je lijf straks weer een beetje mee.

Deel Deze Pagina