@Luiers Hier gewoon wegwerpluiers. Ik vind afval scheiden eigenlijk al teveel gedoe, laat staan dat ik ga klooien met luiers wassen.. @seepje Ik kan me voorstellen dat je lijf op is... Hoe lang moeten ze minimaal blijven zitten? @hier Ik ben niet meer misselijk en ik heb geen pijn meer. Maar ik heb ook nig niks gegeten, alleen water gedronken. Ik ga zo een kopje drinkbouillion proberen.
@hilly voor de jongens is 37 weken het allerbeste als ze goed blijven groeien natuurlijk. Maar vanaf week 34 wordt er niet meer geremd. Dan gaat mijn pessarium er ook uit en mogen ze komen want dan zijn de longetjes rijp. Ik hoop zelf sowieso 35 weken wel te halen maar zoals de gyn zei 'aan een uitgeputte moeder hebben ze ook niets'
Hey allemaal, mag ik me ook toevoegen aan dit clubje? Ik ben uitgerekend op 28 februari, het einde is in zicht Ik ben ior, 29 jaar en mama van thijs. Hij is nu bijna 16 maanden. Voor een foto zie mijn album. we zijn zwanger van een broertje lijkt me zooooo leuk, 2 jongetjes. het voordeel is natuurlijk ook dat we alles nog eens kunnen gebruiken. Heb nu dus ook alleen nog maar een eerste pakje gekocht. De rest moet allemaal nog. Thijs krijgt een nieuwe slaapkamer en zogauw die klaar is (over 2 weekjes ongeveer) kan ik de babyspullen allemaal op de babykamer maken en kijken wat er bij moet. Zijn hier nog meer mama's met de kindjes dicht op elkaar? Ik zal een beetje teruglezen, maar 75 pagina's is me toch iets teveel
@De zieke dames: beterschap! @babyshower: hier niet gehad en dat verwacht ik ook niet. Veel vrienden/kennissen wonen verspreid door het land. En we hebben het ook niet wereldkundig gemaakt via facebook ofzo dat we in verwachting zijn @Seepje: ik weet niet hoe het is om 2 relschoppers te hebben in mijn buik. Maar ik kan me goed voorstellen dat je het langzaam zat bent. Ik had gister ook zo'n dag dat ik dacht van kom maar al in januari kleine boef @Igor: welkom! @Hier: ik heb sinds gister last van hooikoorts. Ik reageer nogal flink op de hazelaar en de els als die gaan bloeien. En wil dat nou weer net veel te vroeg zijn door onze mooie winter ik ben vanmorgen wakker geworden met wat vlagen van misselijkheid. Na het ontbijt heb ik me lekker op de bank gelegd en nog blijkbaar heerlijk gesnurkt *schaam* Verder doen we er maar weer een bank-hang dag van maken. En maar eens bedenken wat ik ga aantrekken op de kerstdagen, want dat heb ik nog niet gedaan en dus ook nog niks extra's gekocht
Jeetje Seepje wat een grote buik heb je! Kan me heel goed voorstellen dat je daar flink veel last van hebt.
@@ior welkom ! Aftellen kan beginnen! Haha @seepje beste toet toet! Blijft maar groeien he Hebben jullie al nagedacht over of je fv of bv wilt geven? Ik wil deze keer graag weer bv geven maar dan minimaal een half jaar en hoop op 10a 11 maanden. Het js alleen zo jammer dat hier in de omgeving buiten mijn man om anti bv is, tenminste zo lijkt het. Altijd maar negatief erover vooral me sm en schoonzus denk ook omdat het hun nooit gelukt is. Toen we nog dichtbij hun woonde kwamen ze elke dag langs en altijd maar de bv afkraken dat het niet handig is blabla. Dus toen ben ik gestopt na 2,5 maand zo stom! Nu gaat dat dus echt niet gebeuren en wil ook dat de kleine geen bijvoeding krijgt tot hij een maand of 6 a 7 is. Dat vinden ze ook maar raar want vroeger kon het allemaal wel zegt me sm dan Pff vreselijk. Denk dat het ook mee speelt dat ze t stiekem jammer vinden dat hun dan geen voeding kunnen geven Maarja jammer dan! Vind t wel lastig om dan op m'n stepen te staan maar gelukkig staat ml achter me.
Groot gelijk jmay, als je het wil en kan moet je t absoluut doen, en niks van anderen aantrekken.. Lijkt idd erg op jaloezie. Ik wil ook graag bv geven en als het lukt minimaal een half jaar. Als iemand daar problemen mee gaat hebben is dat lekker hun probleem.. Ik zat te kijken voor van die borstvoedingssjaals, lijkt me wel prettig in het openbaar. Maar zijn die hm sjaals die in een cirkel lopen niet ook gewoon hetzelfde?? Die kosten meestal maar 12 ofzo
Geen idee bij J. had ik nooit zoiets gebruikt deed het altijd met een doek.. vriendin van me gaat altijd op zoek naar een apart hoekje of hokje maar dat doe ik niet hoor ga gewoon zitten voeden waar iedereen bij is, met een doek zien ze niks en anders kijken ze maar de andere kant uit,, Idd denk ook soort van jaloezie, bij J. gaf me sm haar zo een likje kwarktaart toen ze nog maar 2 maanden oud was!! Was zo kwaad.. maar moest me natuurlijk beetje inhouden. maargoed nu ga ik nog voor de kleine geboren is hier heel duidelijk over zijn zodat het bekend is dat ik daar echt niet van gediend ben
Hier geen voor of tegenstander van bv. Mijn partner vind opennaar voeden nog wat gek. Maar dat komt omdat zijn ex dat nooit heeft gedaan. Eerst 3 weken ziekenhuis en daarma nam moeder de benen zo ongeveer. Ik wil idd gewoon een grote sjaal of poncho om hebben zodat ik wel discreet kan voeden in bijv. Een cafe. Bij familie kijken ze de andere kant maar op als ze zich storen aan een blote borst
Ik ga voor borstvoeding en dan zolang als het wil. Mijn zusje is net vrijdag gestopt met de borstvoeding, na welgeteld 2,5 week. Vind het zo zonde, zeker omdat na 2,5 week borstvoeding goed loopt. Kleine groeide er goed op, maar huilde vaker dan zij had gehoopt. Dus vandaar over op flesvoeding en nu zit er 4 uur tussen de voedingen in plaats van 2,5 a 3 uur en dat bevalt haar beter.
@Seepje: wat een mooie buik! @bv: ik wil bv gaan geven. KV komt alleen als bv niet zou lukken. Voeden in het openbaar dat weet ik nog niet hoe ik dat zal gaan doen. Ik zat wel te denken om ook te gaan kolven, dan kunnen papa maar ook de grootouders een keer voeden. En in het begin laat ik het bezoek niet toe bij het voeden ik wil daar lekker de rust en tijd voor nemen. Hoe lang ik bv ga geven, daar heb ik nog geen idee van. Zal zeker 6 maanden zijn.
Ik ga ook weer bv proberen. Vorige keer leerde zoontje niet goed aanhappen en was te gulzig. Ook had ik tepelhoedjes nodig, maar weigerde ze me die in het ziekenhuis te geven en zijn ze daar direct met kV begonnen. Pas toen ik thuiskwam (na 4 dagen ontslagen) kwam de kraam ermee aanzetten en toen ging het verder heel goed, alleen kreeg ik borstontsteking. Dus heb in totaal 3,5 week ongeveer live gevoed, hierna overgegaan op kolven tot bijna 6 maanden. Dat ging ook heeeeel goed qua productie (per keer kolven zo'n halve liter), maar voelt heel dubbel omdat je eerst voedt en dan kolft (of andersom). Nu ga ik proberen live te voeden en eventueel weer met tepelhoedjes, maar zal ze nu zelf meenemen naar het ziekenhuis (die lactatiedeskundige daar kan mijn rug op, heeft helemaal niets gedaan om te helpen, terwijl ik dit zelfs nog als belangrijk punt in het geboorteplan had staan en Antonius Alnatal beweerd het heel belangrijk te vinden en Bv geven stimuleerd, niet dus). Ben zelf niet van in het openbaar voeden, dus als het kan dan een flesje gekolfde melk mee en anders een flesje kv, daar worden kindjes ook groot op.
Zou dan proberen om een flesje gekolfde melk mee te nemen tiarah, ik weet niet of het echt zo is maar ik hoor steeds dat als je het afwisselt, de voordelen van bv teniet gedaan worden. Nogmaals of het waar is weet ik niet hoor.. Als ik voeden in het openbaar vervelend vind wil ik erbij gaan kolven idd. Even aankijken hoe het gaat. De eerste paar weken ben ik denk ik toch alleen maar thuis of in de winkel van mn man (en daar is een grote lege kantine, prima plekje)
Wat een mega mooie grote buik seepje!!!! Maar kan me voorstellen dat je t zat aan t worden bent Ik draag er maar 1 maar heb sons ook mn momenten dat ik er klaar mee ben..... Maar aangezien dit waarschijnlijk onze laatste zal zijn probeer ik wel te genieten omdat ik dit niet weer mee zal.maken!!! Ik ga fles geven Dat heeft soieso de voorkeur en bij mn zoontje ook gedaan Ik mag t tevens ook niet ivm de medicatie die ik voor mn crohn slik Vind t dan ook wrl.fijn en leuk dat mijn vriend n flesje kan geven en zelf vind hij dat ook leuk en fijn
Voor de dames die nog een broek zoeken Ze hebben bij miss etam vandaag nog 25% extra korting op de sale. Ik heb mijzelf net verwend met deze broek. Jogger zwart - Miss Etam Had hem al langer op het oog maar voor 45 euro vond ik hem iets te prijzig en nu voor 18 euro hij zit heerlijk!
Hebben jullie ook zo'n dorst?? Ik drink normaal nooit genoeg, heb zelfs een app om te zorgen dat ik aan de 1,5 liter kom maar gisteren en vandaag heb ik zo veel dorst, denk dat ik al drie liter op heb vandaag
wow seep, ik dacht dat ik al een dikke buik had! zal voor jou flink in de weg zitten zeg! Ik wil proberen BV te geven tot minimaal een halfjaar. Vandaag kerstkaartjes op de fiets rondgebracht door het dorp. Was kapot toen ik thuis kwam pfff. Meteen een lekker dutje gedaan Straks lekker nog even in bad, en optijd naar bed. Hoe denken jullie over rooming-in ? ik was eerst fel tegen, maar denk er steeds meer aan om het wel te doen.