**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Wij gaan de kleine eerst ook in een wieg bij ons op de kamer laten slapen, mocht manlief of ikzelf er niet goed door slapen kan hij altijd naar zn eigen kamertje.
    zo'n co sleeper lijkt mij wel makkelijk voor de borstvoeding, maar gezien we een wieg krijgen schaffen wij er gene aan.

hierbij een foto van mijn buik.
    Bekijk bijlage 434940

2. Vraagtekentje

Vraagtekentje Actief lid

29 apr 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons ook weer helemaal goedgekeurd vandaag. Hij weegt al 2,270 kg en is 47cm. Zal een grote baby zijn zei ze :D. Heb enkel wat bloedarmoede, wat uitlegt waarom ik soms duizelig ben.

Ik ga voor fv. Weet niet echt waarom, denk dat dit gewoon bij iedere vrouw anders ligt wat ze het liefste wil.

3. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, vraagtekentje, die is echt al groot!! Hopelijk valt het straks mee en moet je geen 4,5 kg baren 😳

4. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Dat is al een grote baby vraagtekentje..
    Ben benieuwd hoe groot/zwaar die van ons de 29e is.

5. Vraagtekentje

Vraagtekentje Actief lid

29 apr 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik weet het. Wil graag onder water bevallen, maar boven de 4kg doet ze dat liever niet dus ik hoop dat hij eronder blijft.

6. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    En ik dacht dat ik reuzen had vraagtekentje haha.

Ennems dit is mijn voet nu... in t echt staat de huid op knappen... vooral rechts... blijf t iets raars vinden.

7. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    haha vraagtekentje onze kleine werd geschat op 2118 gram bij bijna 33 weken :p
    Ze schatte hem op 7 pond rond de 40 weken, heel gemiddeld dus :D

Maar blijft een schatting, ze kunnen er zo maar een pond boven of onder zitten.. Mijn schoonzus zou een kleintje krijgen van miss net aan 3kg maar dat werd dus toch even mooi 4200 gram, nou dan schrik je je ook een hoedje haha zaten ze onwijs naast dus.

@seepje
    vocht vast houden is irritant he :(
    Had het bij J. heeel erg.. nu valt het nog mee

8. Vraagtekentje

Vraagtekentje Actief lid

29 apr 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan liggen wij nog redelijk dicht bij elkaar, maar zoals je zegt het zijn schattingen. We zullen het pas echt weten als de baby er is..

9. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    haha ja dat heb ik ook heel erg! Omdat hij bij de vorige echo in stuit lag en erg laag met zn bips kon ze helaas niet kijken of er een pielletje of poesje zat haha

Over het zat zijn van de zwangerschap, nee echt totaal niet! Ik heb zo weinig klachten dus ik geniet me kapot van dat gevoetbal in mijn buik (totdat hij straks mn ribben gaat kneuzen haha)

Ik heb een mooie co-sleeper van martkplaats op het oog, maar ons bed is van zichtzelf al 70/75 cm hoog (gelukkig hoeven we hem dus niet te verhogen) maar de meeste co-sleepers gaan tot de 50 cm hoog. Iemand een idee hoe ik hem veilig kan verhogen zodat het matrasje op de zelfde hoogte komt als ons matras?

Hier ook last van aarschbeitjes :p gelukkig niet pijnlijk. Ik houd ook geen vocht vast, ben ik ook wel blij van.
    Enige waar ik nu veel last van heb ik maagzuur/maagpijn en benauwdheid

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja precies dat zei die vrouw ook en ze wilde het graag weten als ze er te veel boven of onder zat.
    en dat terwijl aanvankelijk steeds gedacht werd door de vk dat hij juist te klein zou zijn haha niks te klein aan dus :p;)
    Ruim een pond zwaarder dan onze dochter was bij de geboorte :$

Wij hebben een wiegje op onze kamer staan, deze.. schuif ik dan naast mijn bed.
    Het standaard heb ik gekregen tijdens de babyshower gelukkig,want nergens kon ik z'n standaard vinden of het kostte me ruim 100 euro :$

11. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Dit is ons wiegje bij ons op de kamer
    Had bij mijn zoontje geen wiegje maar lijkt me nu wel erg handig
    Ook omdat mijn zoontje ook nog regelmatig lekker tussen ons in ligt
    Liggen we gezellig allemaal.samen
    !!!!
    20141215_193143.jpg

12. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Goeiemorgen!!! Alweer een tijdje niet gereageerd *schaam*! Maar ik heb het alleen maar drukker sinds mijn verlof! Ik ben nog hard aan het klussen, we hopen dit weekend eindelijk te verhuizen! :D Mag ook wel ben de 35 weken dan voorbij! ;) En met eigenwijsje nog steeds in stuit kan het zomaar zijn dat ze over 3,5 week al bij ons is! :O Ik ben het zwanger zijn alleen nog lang niet zat, voel me hardstikke goed en mag wat mij betreft nog wel tot 12 februari (42wk) duren! ;)

13. Ior

Ior Niet meer actief

Wat een mooie wiegjes!!!
    Gisteren dan toch een eerste koop gedaan voor de baby. Heb een flessenwarmer voor op de slaapkamer besteld. Aangezien we anders 2 trappen naar beneden moeten...
    Verder gaan we volgende week kijken naar een kinderwagen (2e hands) een maxi cosi mura 4 in het zwart/rood. Vind hem zo mooi!!

gisteren weer goedgekeurd bij de vk. Baby ligt mooi met hoofdje naar beneden en begint al wat te dalen. Bloeddruk 110/55 :) alleen helaas wel al 13.5 kg gegroeid. Pfffff

@seepje, irritant he, dat vocht. In je benen begint het ook al zo te zien. Heb je voeteneind al iets omhoog? Ff paar kussens of dekbed onder je matras maken. En als je zit, voetjes omhoog en heel veel drinken. Bij thijs had ik er ook heel veel last van (hij is van sept 13, hele warme zomer) het duurde een half jaar voor ik mijn eigen schoenen weer aan kon :(

14. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    @Ior : Ik heb mijn voeteneind idd omhoog, dat helpt wel iets, vooral 's avonds is het heel erg, begint ook echt te tintelen. Het is echt alsof ik dan niet naar mijn eigen benen kijk, zo verschrikkelijk.

Nu bijna tijd om weer naar het ziekenhuis te gaan voor controle… Gek genoeg ben ik op gestaan met een heel onheilspellend gevoel en heb ik ernstig de behoefte om mijn vluchttas mee te pakken… Buik voelt ook aan als een baksteen… Hopelijk is het niets (of wat anders niet zwangerschapsgerelateerd)

Mooie wiegjes trouwens! Die van jou blijft echt prachtig Jmay!!!

Voor de cosleeper, die van de ikea dan? De gulliver wordt er geloof ik vaak voor gebruikt…..

15. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Seepje neem de vluchttas dan toch gewoon mee naar de controle. Mocht je hem nodig hebben, heb je in ieder geval je spullen bij. Dan hoeft je man niet nog heen en weer te gaan om dingen op te halen.
    Succes bij de controle straks! Ik mag vanochtend ook weer op controle. Had vannacht wat voor-weeën dus ben benieuwd wat ze daar van zegt.

16. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo weer terug van de VK. Alles weer goed. Buik was niet heel veel gegroeid, maar 1 cm in afgelopen 3 weken. Eerste meting was die zelfs 3 cm gekrompen :p, dat was door de stagiaire gemeten. De verloskundige heeft toen nog even nagemeten en kwam uit op 1 cm groei. Maar kleine ligt nog wel weer wat dieper dan vorige keer, dus kan daar aan liggen. Omdat ik 5 januari al een groeiecho heb wordt er nu niets mee gedaan.
    Bloeddruk was helemaal goed, hartslag van de kleine ook. Was in 3 weken 1,5 kg aangekomen, dus dat is ook netjes.

17. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Muis meten ze bij jou de grootte van de buik? Hoe moet ik me dat voorstellen? Hier voelen ze alleen maar waar de bm zit enzo...

Seepje ben benieuwd hoe bij jou de controle was!

Hier ben ik vanochtend van de trap af gevallen, 20 treden naar beneden, voornamelijk op mijn kont (gelukkig heb ik flink wat kont om te klap op te vangen), dat was dus wat minder.. Verder alles zijn gangetje, wel heel goed geslapen de afgelopen twee nachten, yay! Ik heb volgende week dinsdag een echo om de ligging van de placenta te bekijken, ben zelf wel heel benieuwd en dan kunnen we ook weer even spieken naar de kleine, en daarna afspraak bij de vk om het geboorteplan door te spreken. Hebben jullie al een geboorteplan opgesteld? Hier moet je het invullen van de vk, vorige bevalling al gemerkt dat je daar niet te veel waarde aan moet hechten;) heb nu zoiets van het gaat zoals het gaat, dus vind het plan niet zo nodig, maar ja..

18. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tiarah ze meten vanaf schaambeen tot bovenkant baarmoeder (fundushoogte). Doen ze hier standaard, is op zich een redelijk betrouwbare methode om groei van de kleine bij te houden. Als dat ineens gaat afwijken van de lijn die je voorheen volgde is dat een reden om door te sturen naar de gyn. Zit een vrij grote spreiding in de grootte die je baarmoeder mag zijn, aantal weken plus of min 4 centimeter. Is dus 8 centimeter variatie, vandaar dat je echt naar je eigen lijn moet kijken.

Geboorteplan maken we niet, vind ik een beetje overdreven :p. We zien op dat moment wel hoe het loopt en hebben geen hele specifieke wensen rondom de bevalling. Enige punt was dat er geen ruggenprik mag, maar dat staat al in de kaart en daar moeten we vandaag al voor naar de anesthesist.

19. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Ik ben net weer terug uit het ziekenhuis. Lange zit. Bleek na veel gedoe dat mijn medische gegevens niet over waren uit het diak en ik dus eigenlijk voor jan doedel er zat. Na wat spoed belletjes kregen ze het toch snel gefaxed. Fijn. Toen een heel gesprek met de gynaecoloog. De boefjes doen het goed en lopen nog steeds voor in de groei op normaal eenlingen. Bloeddruk was oke, urine is naar het lab.

Direct ook gesprek bij de verpleegkundige gehad en de kans dat ze draaien is volgens de gynaecoloog nihil en een keizersnede komt dan ook steeds dichterbij. Daarover voorlichting gehad, en ik berust er eigenlijk wel in dat het dat gaat worden. Natuurlijk is ook nog steeds prima maar ik stel me in op een keizersnede.

Het extreme vocht vasthouden komt door de omvang van mijn baarmoeder, die drukt de holle ader af waardoor het bloed moeilijker naar mijn hart terug kan stromen en dus ook geen vocht af kan voeren. Heel vervelend maar het hoort er helaas bij. Wel hebben ze het erover dat ze de jongens met 38 weken willen gaan halen, mij lijkt het nog steeds sterk dat ik zoals ik me nu lichamelijk voel ik nog 7 weken doorloop maar afijn. Als ze zich spontaan aandienen is dat ook goed dan hebben ze in mijn buik dus niets meer te zoeken.

20. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Oeh Tiarah, dat was wel even schrikken! Gelukkig niet op je buik terecht gekomen! :)
    Ik had vandaag ook zo'n schrikmoment! Was lekker aan het klussen in ons nieuwe huis waar we nog geen stopcontacten hebben... Stond ik ineens onder stroom! :$ Ik was blij dat de kleine even later liet merken dat ze er nog is... Je denkt op zo'n moment echt niet aan jezelf...

Deel Deze Pagina