@seepje Gelukkig zitten de boys nog warm bij je. Het is niet niks maar 5 januri ga je halen we duimen ! @loveingmyboy Geen ervaring met te groot maar weet wel dat ze vaak naast zitten met die metingen Hier zeiden ze steeds dat hij te klein zou zijn maar na de echo bleek dat alles gemiddeld was en soms zelfs boven gemiddeld ! Mijn nicht zou een kleintje verwachten van ongeveer 3100 gram Maar bleek bij de geboorte 4300 gram flink verschil dus en andersom lees ik het ook vaak. Hier heerlijk geslapen vannacht dat had ik echt nodig, geen voorweeen meer gehad die zo kort op elkaar kwamen alleen nog een wat menstruatie gevoel maar dat zeurt meer dan dat het pijn doet. Ml is nieuw laminaat leggen in de kamer van onze dochter en ik ga zo beginnen met het hh, dat moet echt gebeuren
Ohh lekker dan kraken lijkt me niet chill! Heb tot nu toe alleen een beurs gevoel. Pfff ik heb zo'n last van maagzuur, knettergek word ik ervan! Kan wel een flesje riopan per dag leegdrinken maar de dokter zei gebruik het zo min mogelijk dus probeer t alleen s nachts te nemen maar jemig de pemig het brandt als een malle kan wel kotsen ervan!
@key, ik heb dat ook, vooral als ik heb gesport. Ik ben 1x per week bij mom in balance, dat gaat prima, maar als ik ga hardlopen/ joggen heb ik het nu achteraf. Dat is nieuw, en wel een teken denk ik dat ik het rustiger aan moet doen. Tijdens het lopen heb ik geen last ( en ik doe maar 4km of zo, en echt niet meer hard, maar 8:45min voor een km of zo) maar na een paar uur en de nacht erna was het ook zo'n pojn daar bij die bot, en dan waggel ik als idd als een pinguin en probeer veel van die kegel oefeningen te doen. Vk zei dat het gewoon het gewicht is van de baarmoeder en kind die op de banden drukken. Op zich mag ik verder sporten, ze zei miscchien most ik minder joggen maar meer lopen (powerwalking of zo) Dat het niet zo schokt daarbeneden. Nog maar eventjes dames, maarja, de laatste weken zijn wel weer wat zwaarder ..pffff @seepje, dapper dat je nog even volhoudt! 5 jan, dan heb je de 33 weken vol. Dat is al een goede leeftijd, las ik ergens, de longetjes zijn dan zo goed als klaar en functioneren al goed. Ik snap dat je schrok in de nicu. Echter, ik vind ook dat er tegenwoordig zo veel mogelijk is. Ik werk zelfbij Philips en er waren een aantal Nicu projecten. Als je ziet wat er allemaal al mogelijk is, en hoe ver de technologie is, daar krijg ik dan wel weer vertrouwen in. En 33 weken is dan ook al best ver! Komt vast goed allemaal. Gewoon nog even binnen houden, zo lang mogelijk, maar je zit iig al op de juiste plek- als het gaat gebeuren, dan heb je ook meteen de juiste hulp! Hier verder gelukkig geen last meer van harde buiken- dat was dus echt alleen op oudejaars avond. En ik, geen brandend maagzuur gelukkig. Als ik hier zo lees heb ik wel geluk met mijn zwangerschap, ook al vind ik die spataderen en aambeien mega irritant en ook pijnlijk! Steunkouzen aan elke dag, en omdat ik maar 2 keer per jaar vergoed krijg en de ene al helemaal stuk is en echt niet meer kan ( die rotdingen zijn bijna niet aan en uit te krijgen, vooral met de dikke buik) heb ik nu een derde besteld op eigen relening. Vragen ze dus 100,- euro voor!!! Voor een panty, belachelijk gewoon!!!! Maar ja, wat moet ik doen, het voelt beter en minder pijnlijk en mijn hoop is dat het dan na de bevalling ook weer beter herstelt...
@hilly1980 ik hoef dus nu toch niet te testen op suiker omdat het allemaal op die lijn loopt.. Ze zei als alleen het buikje bv te groot was geweest moest het wel nagekeken worden.. Nu dus gewoon een grote baby... Maar het is denk ik gewoon het feit dat het afwijkend van het gemiddelde is dat ik me druk maak
Sorry dames, heel lang niet hier geweest.. Schaam Hier gaat het nog goed, wel voorweeen en kleine is al ingedaald. Ik ga nu even heel veel terug lezen en proberen te antwoorden
@loveingmyboy Ach geen enkel kind gaat volgens de boekjes komt Helemaal goed! Straks zal hij ook niet volgens de boekjes groeien ,eten,drinken,poepen,plassen alles doen ze lekker op hun eigen manier naar hun eigen behoefte haha
Hier dus een groter geschatte baby omdat het buikje in verhouding groter is dan de rest! De rest groeit gewoon naar de richtlijnen maar t buikje blijftgroter...... Heb toevallig net weer op suiker geprikt De vorige keer was alles goed dus hoop nu ook..... T is net wat jmay zegt hoor ze schatten zooooo vaak verkeerd! Mijn zoontje zou ook n grote baby worden omdat ik toen ook n flinke buik had maar die is 10 dagen over tijd geboren met een gewicht van 3435 Gr Dus helemaal niet groot!! Dus met deze betwijfel ik de schatting ook zo Alhoewel ze wel zeggen dat n tweede vaak groter is dan de eerste Al met al mocht t n grotere beeb zijn ben ik blij met m'n ks!!! En ik vind t trouwens wel apart dat ze je suiker soieso niet ff checken hoor !ips zo gebeurd en dan kun je dingen uit sluiten?, Seepje spannend zeg hoop dat je dmv de rust die je in t zkh met nemen de boys nog even warm in je buik kunt houden!!! Zijn jullie ook zo moe?? Ik enorm ineens Maja met een 3 jarig kindje thuis kun je niet tussen de middag gaan powernappen helaas..... En de enige dag dat m'n vriend thuis is is zondag en dinsdag........ Gaaaaaappppp
@noamy, zij zei dat ik dan op nuchtere maag naar t ziekenhuis moest.. Bloed prikken , dan een suikerdrankje drinken en dan na 2 uur stilzitten weer bloed moet prikken??
Ja, dat is de OGTT. De Orale Glucose Tolerantie Test. Omdat ze precies weten hoeveel glucose je dan binnenkrijgt weten ze ook hoe je lichaam dat zou moeten verwerken als je geen diabetes hebt. Is de 'standaard' test voor zwangerschapsdiabetes. Je kunt namelijk op 2 manieren 'verstoord' zijn of eigenlijk 3. - Je kunt nuchter te hoog zijn, maar na de maaltijd niet. - Je kunt nuchter goed zijn, maar na de maaltijd verhoogd. - Je kunt op beide momenten te hoog zijn. Ik heb al sinds 13w zwangerschapsdiabetes, dus ik ben er al een paar maandjes mee bezig
Oké... Nou ze zeggen dat het niet nodig is, maar het. Is gewoon die ongerustheid die je dan hebt.. Omdat ik niet wil dat ze het verkeerd hebben en dat ik alsnog zwanger diabetes heb.. Maar zou ik dan ook klachten moeten hebben? Ach ze zullen als ze zouden twijfelen me toch wel die test laten doen??
Trouwens nog even een vraagje uit nieuwsgierigheid.. Hoe was jullie hb tijdens laatste keer bloedprikken? Mijne was 7,1 vk zei dat dat netjes was..
Bij mij in t zkh doen ze t gelukkig zonder drankje Nuchter prikken Thuis eten en 2 uur later terug Mijn hb is te laag Maar mijn hb is altijd al wzt lager omdat ik de ziekte van crohn heb Ik probeer wat ijzerrijker te eten en drink roosvice ferro.... Ik had ook zo n drankje floradix maar dat is echt smerig !.,
Weer eens een berichtje van mijn kant! Gaat hier allemaal goed tot nu toe. Buik maakt echt een groeispurt. Gisteren toen ik in bed zat was de kleine weer met zn billen aan het wiebelen en voelde je echt een harde bult uitsteken. Ik pakte het met 2 handen vast en kon het gewoon heen en weer bewegen, heel apart was dat. Volgende week woensdag heb ik weer een echo om te kijken of mijn placenta nog 3,5 cm verschoven is en of ik dus een keizersnee krijg of niet. Best wel heel benieuwd. Wat denken jullie? Ze zeggen toch dat placenta met zo'n 30 weken is vastgegroeid? Zal verbaasd zijn als het dan toch nog zo'n stuk zal zijn verschoven de afgelopen weken. Hebben jullie daar ervaringen mee gehad bij eerdere zwangerschappen of bij iemand in naaste omgeving? Mijn Hb was trouwens bij 27 weken--> 8,4. Bij 12 weken was het 8,8 dus was nog keurig
@Naomy: moe zijn ja dat heb ik ook. Al heb ik van die dagen dat ik energie voor 2 heb. @lovingmyboy: hb was hier 8,6 @hier ik heb vandaag een gespannen buik die af en toe krampen geeft. Ik lig nu met voedingskussen en kruik op de bank met de hoop dat het weg zakt. Herkent iemand dit?
Mijn HB was afgelopen maandag 7.9 Maagzuur heb ik de laatste 2 dagen erg veel last van. Heb dat medicijn geprobeerd wat ik van de VK heb gekregen, maar dat deed ook niet erg veel.
Mijne was afgelopen dinsdag 7,3. Ik dacht dat t heel laag was omdat ernaast de referentiewaarde van niet zwangeren stond vermeld en die was een stuk hoger dus mn uitslag was 'te laag', maar volgens de gyn op t randje nog ok gelukkig!
Hb was hier 7,6. Zo vandaag de eerste paar babydingen gestreken. Ben al een tijd aan het wassen, maar had alle schone dingen op een hoop gelegd om later te gaan strijken en vouwen. Twee keer een half uurtje strijken was weer genoeg voor mijn buik, maar heb in ieder geval de eerste dingen gestreken . Nu de komende dagen iedere keer weer even strijken en hopelijk ben ik er dan in een weekje doorheen.