Seepje: Wat is het heftig geweest voor jullie zeg maar wat heb je er prachtige mannetjes voor terug gekregen. Hele stoere namen hebben ze trouwens! Hopelijk is het hartje van Qwin toch in orde en mogen de mannetjes binnen een paar weekjes lekker mee naar huis. Sterkte met het herstel van je keizersnee. Voor de lijst: 17 febr en we krijgen een jongen of een meisje
@Seepje wat heftig zeg! Hopelijk komt het met Qwin ook helemaal goed.. En Ravi, wat een baasje! @Muis mijn kleine wil nog niet indalen. Ik voel echt zijn billen langs mijn ribben gaan, soms moet ik ook echt gaan liggen want hij deelt zijn ruimte niet graag met mama. Verloskundige vind m ook erg druk, 'dat wordt een sportief type' zegt ze dan. Ik ben zo benieuwd of hij straks nog zo druk is! Lekkende borsten hier nog niet.. ook nog maar heel ietsje groter geworden, maar ben voor de zwangerschap 20 kilo afgevallen, dus had wat 'opvulruimte' over denk ik.. heb wel af en toe witte druppels eruit. Wasmiddel: Ik ga Robijn Zwitsal wasmiddel gebruiken (kan niet wachten, die geur is zo lekker, hihi!) en heb ook wasverzachter. Ik heb van mijn verloskundige begrepen dat wasverzachter wat vaker problemen oplevert dan gewoon wasmiddel. Dus qua wasverzachter heb ik gekozen voor Neutral!
Seepje, wat een heftig verhaal, wat moet dit zwaar voor jullie zijn! Vind de namen van je stoere binken erg gaaf, had zelf Ravi ook hoog op t lijstje staan, maar dat vond manlief niets.. Ik brand een kaarsje voor jullie, dat t met Qwin zijn hartje mag meevallen. Hier ook een erg druk mannetje. Sinds hij is ingedaald merk ik dat ik langzaamaan al wat meer lucht weer krijg en ook t maagzuur is weer weg. Heb hier niet veel last van omdat ik omeprazol gebruik, anders heeeeel erg veel last. Wat betreft borsten, hier lekken ze al vanaf 17 weken, soms spuit het er ook echt uit.. gelukkig hebben ze daarvoor zoogcompressen, anders had ik wel erg vaak natte plekken gehad. Hier zijn ze wel behoorlijk gegroeid, van 75C naar 80F..
@Seepje: wat een heftig verhaal zeg! Ik hoop dat je goed hersteld en dat het met je 2 boefjes ook goed blijft gaan! @Borsten: hier nog geen lekkages. Heb wel vaker jeuk eraan. Voor de zwangerschap zat ik op 70D en bij 9 weken zwangerschap had ik al de eerste mee groei bhs in huis want ik zat toen al op 70E. Tot aan week 24 heb ik het daarmee weten te doen. Maar mijn borsten vonden van niet haha ik heb toen Anita mee groei bustiers gekocht en wat ben ik daar blij mee. Want in de tussentijd zijn mijn borsten weer gegroeid. Ik zit nu op 80D. Wat zou een lingerie zaak toch mij graag als klant willen hebben haha ik wacht ook tot na de bevalling met het kopen van een voedingsbh gezien ik niet weet of ik nog een keer zo explosief groei Even nog een vraag: hoe maken jullie de wagenbak op van de kinderwagen? Daar heb ik nog niks voor in huis op een slaapzak van de wagen zelf na. Tips en tricks zijn welkom
Voor de wagenbak heb ik hoeslakentjes en een lakentje of dekentje.. Maar heb ook een maxicosi voetenzak en een lodger bunker.. 't Zal aan de temperatuur liggen buiten
Ben net weer terug van de gyn voor de allerlaatste controle en groeiecho. Gupje ligt helemaal precies op schema, alleen gewicht een weekje achter. Qua lengte alles rond 34+5. Hij wordt nu op 2340 gram geschat. Volgens gyn ligt hij ook heel diep in mijn bekken, dieper kan niet. Goh dat had ik zelf nog niet gevoeld dat hij erg diep lag . Maar zou niets betekenen voor dat hij snel geboren zou worden. Dit was in ieder geval de laatste controle bij de gyn ervan uitgaand dat de rest van de zwangerschap ongecompliceerd verloopt. Vanaf nu weer terug naar de verloskundige. @Borsten: hier van een C naar een G cup gegaan, flink gegroeid dus. Ook veel dikke aders erop. Lekken doen ze gelukkig nog niet, kan er wel vocht uit masseren en merk aan de beha's dat er heel af en toe toch wel een drupje vanzelf uit komt. Ben benieuwd hoe dat straks na de geboorte zal gaan.
Kinderwagen opmaken, ik heb een wiegdeken en lakentjes. Ook heb ik een paar omslagdoeken. En van wallaboo een voetenzak die je ook in de kinderwagen kunt gebruiken. Hoeslakentje gebruik ik een waskussenhoes.
voor de kinderwagenbak heb ik ook deken en lakentje van de wieg en hoeslaken een waskussenhoes.. Maar moet zeggen dat ik deken en lakentje redelijk groot vind. Als ik dat wegvouw onder t matrasje komen de voetjes een behoorlijk eind omhoog, hoe doen jullie dat??
wow, seepje, het klinkt allemaal behoorlijk heftig, fantastisch en spannend. Er zullen behoorlijk wat emoties door je heen gaan op dit moment. Je kan altijd hier bij ons je verhaal kwijt he! Kinderwagenbak maak ik op met een mini wiegendekentje en lakentje. Ik sla het ook nog eens dubbel, zodat het niet zo opgepropt zit bij het voeteneind. De kraamhulp helpt je straks wel met het opmaken. @Elleda, ik ben benieuwd hoe de draaipoging gaat vandaag! Succes! @Muis, fijn dat alles goed gaat en dat je weer terug onder controle bij de vk mag. Ben je van plan thuis te bevallen?
We zijn weer thuis... Het is niet gelukt! Met twee man sterk hebben ze flink hun best gedaan maar verder dan dwarsligging kwamen ze helaas niet! Ik was ondertussen de pijn van het duwen aan het wegpuffen en proberen rustig te blijven ondanks een hartslag van 180/min door de weeƫnremmers... Een tweede poging heeft geen zin zei de gynaecoloog, m'n buikwand is te stevig en de kleine ligt te graag in stuit... Dus maandag opnieuw een echo om te kijken of ze in (on)volkomen stuit ligt en daarna een gesprek over vaginaal bevallen of een keizersnee... Spannend!
Ellada balen dat het niet gelukt is, lijkt me best heftig om mee te maken zo'n draaipoging. Juels75 ik hoop thuis te bevallen. Zit vrij ver van het ziekenhuis af (op de rand van de grens wel of niet thuis mogen bevallen) dus met de vk afgesproken dat ze me bij het minste beetje twijfel doorstuurt naar het ziekenhuis. In ieder geval sneller doorsturen dan bij een normale thuis bevalling.
Ellada wat balen zeg! Ik was kleertjes aan het wassen, heeft er blijkbaar iets tussen gezeten wat kleur afgeeft . Nu is een deel van de kleertjes verkleurd. Ik heb een potje gejankt haha, mezelf weer (een beetje) bij elkaar geveegd en de was gewassen met ontkleurder en ik ben het nu nog een keer normaal aan het wassen. Het is mij nog nooit overkomen dat kleuren doorliepen.. Hopelijk valt het mee, ik was al sip maar nu heb ik helemaal geen zin meer in de dag pff. Ik heb tegenwoordig zo'n last van de hormonen als er even iets tegen zit..
Was inderdaad best heftig Muis, had ook een flinke huilbui achteraf... Lag te trillen in het bed... Echt even alle spanning die eruit kwam!
Jeeje zeg dat lijkt mij ook heftig, zo'n draaipoging.. Waar gaat je voorkeur naar uit denk je? Een stuitbevalling lijkt me doodeng maar een ks is ook geen pretje denk ik.. Vanochtend met manlief wezen winkelen in een overdekte mall. Ben echt compleet bekaf.. Echt BEK AF haha en dat terwijl ik misschien 2-3km heb gelopen in totaal! Mn meisje is nu weer rustig maar ze liep te woelen als een malle tijdens t winkelen, net alsof ze t niet leuk vond dat ik aan het wandelen was
Floddertje: Wat balen! Ik zou ook in tranen zijn uitgebarsten! Key: Waar ik eerst dacht nooit aan een stuitbevalling te beginnen denk ik dat ik het bij een onvolkomen stuit nu toch ga proberen... Ik ben in goede handen en er wordt laagdrempelig alsnog een keizersnee gedaan... Ik zou het met name willen proberen met het oog op een evt volgende zwangerschap waarbij een keizersnee in de voorgeschiedenis toch ook zo z'n risico's heeft...
@seepje, gefeliciteerd met de boys. Wat een verhaal zeg. @bewegelijkheid, ik word er moedeloos van. Bij mij lijkt het wel een vulkaan die op springen staat. Irriteer mij er vreselijk aan. hier is alles al gewassen en gestreken. Nu alleen wachten tot ML de laatste baan gesausd heeft van de kamer. Dan kan ik ook weer verder. ik heb veel voorbij zien komen maar weet het zo allemaal niet meer. voor iedereen veel succes met de laatste loodjes. voor de lijst ben ik 19-2 en het word de 2de voor ons. Wederom weer een jongen!
@ellada, oh jakes!! Wat lijkt me dat eng zeg! En dan mislukt het ook nog is er helemaal geen kans meer dat je kindje draait? @floddertje, balen zeg!! Als ik nieuwe kleding heb met verschillende kleuren, zoals wit met rood bijvoorbeeld, zet ik het eerst een nacht in azijn. Dit doe ik ook met hele donkere jeans. Dit fixeert de verf en vervaagt het niet en loopt het niet door. en mocht he over een poos... met de eerste babyhapjes, oranje vlekjen hebben in witte kleding, dan moet je ff afwasmiddel op de vlek spuiten. Nacht laten zitten en dan uiwassen. Wordt alles weer mooi wit
Ellada: Nee wat rot zeg dat het niet gelukt is! Ik moest vanmiddag nog aan je denken Pff had zo mooi geweest Logische dat je even de spanningen eruit moest huilen. Wil je voor de stuit bevalling gaan of toch een ks? Ben benieuwd morgen hoop dat hij nog goed ligt hij is al 4x anders gaan liggen maar anders ga ik net als jij de draaipoging doen. Knuffel !
Ior: De gynaecoloog dacht dat er zo ongeveer 0% kans is dat ze zelf nog draait... Ze zag ook het nut niet in van een tweede poging over een paar dagen... Jmay: Als ze in volkomen stuit blijkt te liggen volgende week is er geen keus, dan wordt het een keizersnee. Als ze in onvolkomen stuit ligt en de gynaecoloog ziet geen reden om het niet te doen dan wil ik een normale bevalling proberen... Maar goed, de week is nog lang dus ik kan nog heel vaak van gedachten veranderen! Ik duim dat jullie kleintje in hoofdligging ligt morgen!
Dankje voor de tip, moet ik even onthouden. Met de ontkleurder lijkt er toch nog wat gered te zijn (behalve een paar dingen maar laat dat nou net de dingen zijn die ik tweede hands gekregen heb dus dat vind ik toch minder erg..). Morgen even bij daglicht kijken hoe het eruit ziet.