**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Ellada: balen dat de draai poging mislukt is. Kan me goed voorstellen dat het geen pretje was om mee te maken.

@key: dat merk ik ook wel dat ik na een tijdje wandelen bek af ben. Daarom ga ik op donderdag avond al niet meer met mijn ma gezellig boodschappen doen ;) want vooral het slenteren doet mij niet goed. Opeen loopband bij de fysio haal ik wel nog de 3km per uur aan loop tempo maar dan kijk je ook niet naar leuke kleertjes voor de baby :D haha

@Floddertje: ik zou ook huilen als me dat zou zijn gebeurt met wassen. Rode kleding was ik altijd voor de eerste keer mee met de jeans was. Mocht het afgeven aan de broekzakken, dan ziet dat niemand ;)

@hier: heb vanmiddag billen en voeten tegen mijn maag gehad met het gevolg dat ik me telkens verslikte bij het drinken haha vond de kleine toch niet zo grappig :D
    Verder is de druk nog steeds aanwezig bij 2 ribben. En soms trek ik het dan ook niet meer van de pijn. En erover klagen helpt ook weinig, of ik doe dat bij de verkeerde personen ;) wat zouden jullie hiermee doen?

2. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    dat is niet waar over de ks
    ik heb n spoed ks gehad bij mn zoontje en nu heb ik de vrije keus !!! en mij hebben ze juist alleen maar een gewone vaginale bevalling aangemoedigd ipv de ks
    het enige is dat je dan bij n volg zw verplicht in t zkh bevallen moet

3. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    @seepje... Fijn om te zien dat je gelukkig ook kunt genieten van je twee prachtige mannetjes!! Ik bid voor jullie dat het allemaal meevalt met qwin en jullie snel naar huis kunnen!

@ellada, het schijnt idd best heftig te zijn zon versie en al helemaal als het niet lukt. Denk er goed over na als je een keus hebt. Maar je kunt nooit verkeerd kiezen, doen wat voor jullie goed voelt!

Kleine hier nog niet ingedaald. Zit nu volgens mij op t hoogste punt. Maagzuur is nog nooit zo erg geweest :( Pff.. Verder begin ik last te krijgen van m'n heupen/ billen en om de haverklap harde buiken.. Hebben júllie dst ook? Ze zijn gelukkig niet pijnlijk maar wel onprettig!

Hebben het bed al omhoog gezet. Heerlijk scheelt toch wel met uit bed komen.

4. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Noamy: ik zeg niet dat je bij je volgende dan een keizersnee moet, maar dat het wel extra risico's (ingroei placenta in het litteken, scheuren baarmoederwand, etc) met zich meebrengt zo'n litteken in je baarmoederwand... Dat is de reden dat je verplicht in het ziekenhuis moet bevallen... Dus voor mij zeker iets wat ik meeneem in mijn overweging...

5. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    @ellada tja er zijn altijd risico's !!
    Ik heb nog nooit eigenlijk iets gehoord of gelezen van iemand met deze complicaties
    Maar. Met een stuit bevalling zitten er ook zat risico's aan!!
    Je moet idd doen wat goed voelt maar ik kan uit ervaring zeggen dat n ks echt heeeeel erg mee valt
    Ook het herstel erna

6. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Noamy: Ik heb in het ziekenhuis gewerkt en de complicaties meegemaakt... Maar ook bekenden die net als jij de keizersnee enorm mee vonden vallen... Pffff lastig hoor, zoals je zegt ik zal de keuze zelf moeten maken, als ik er voor 100% achter sta is het goed... Maar weet niet of ik tot die 100% kom... Waar ik eerst dacht doe bij een stuit maar een keizersnee, denk ik nu laten we het gewoon proberen als ze niet in volkomen stuit ligt... Zware week waarin we alles goed tegen elkaar af moeten wegen en waarin ik wrs 1000x van gedachten ga veranderen! ;)

7. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    ik twijfel ook nog steeds of ik t ga proberen of toch gewoon n ks
    mn besluit staat zo goed als vast voor een ks
    maar toch blijft die twijfel om de hoek kijken zo af en toe

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    ♥ Bevallingslijst Februari ♥

29 Januari:
    Ellada - 1e Kindje - Meisje
    2 februari:
    Zoyefa - 2e & 3e kindje - Verassing
    Key - 1e kindje - Meisje
    5 februari:
    Blis - 4e Kindje - Verassing
    6 februari:
    Vraagtekentje - 1e Kindje - Jongen
    Riean - 1e kindje - Jongen

7 februari:
    JMay - 2e Kindje - Jongen
    9 februari:
    Mimimama88 - 1e Kindje - Verassing
    10 februari:
    Noamy - 2e Kindje - Jongen
    Lady87 - 1e kindje - Jongen

11 februari
    Muis87 - 1e Kindje - Verassing
    12 februari:
    Lianne91 - 1e Kindje - Jongen
    14 februari:
    Loveingmyboy - 2e Kindje - Jongen
    Kleintje87 - 1e Kindje - Jongen

Bo1986 - 1e Kindje - Verassing
    15 februari:
    Juels75 - 4e Kindje - Jongen
    Floddertje123 - 1e Kindje - Jongen

16 februari:
    Cherie - 4e kindje - Meisje
    19 februari:
    Zomersproet - 2e Kindje - Meisje
    Elsa86 − 1e kindje - Meisje

20 februari:
    Dana24 - 1e kindje - Meisje
    21 februari:
    Rainbow88 − 1e kindje - Meisje
    24 februari:
    Hilly1980 - 1e kindje - Jongen
    Seepje - 1e en 2e kindje - 2 jongens
    25 februari:
    Goblins - 1e Kindje - Jongen
    26 februari:
    Onyx - 1e Kindje - Jongen
    27 februari:
    Centurychild - 1e Kindje - Meisje
    28 februari:
    Bloesem - 3e Kindje - Verassing
    R1985 - 1e Kindje - Verassing

Ior - 2e Kindje - Jongen

——————————————
    15 x jongen
    8 x meisje
    7 x verrassing

--------------------------

♥ Bevallen: ♥
    03-01: Seepje 2 Zoontjes - Ravi & Qwin 2090 gram & 2350 gram

Zo weer even bijgewerkt... :p

9. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    @ellada als je niet kunt kiezen zou ik afgaan op wat de dokter aanraadt. Ik laat sowieso alles over me heenkomen hier de hele zwangerschap omdat in italie dingen anders gaan dan in nl, en eigenlijk bevalt me dat best goed. Zij zijn de dokters, zij zullen t wel weten;)

@floddertje: nu heb je hier niet veel aan, maar voor de volgende keer: als ik hier iets nieuws heb en nu ook zeker met die babykleertjes, doe ik een kleurvangdoekje erbij in de was. Werkt perfect! Ze komen er ook vaak zat wit weer uit, maar better safe than sorry!

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Seepje wat een achtbaan! Hopelijk hoor je snel dat het met Qwin goed gaat.

Ellada hier lag ze ook in stuit maar gelukkig is ze gedraaid. De verlos en gyn hadden beide een stuitbevalling aangedurfd, maar alleen omdat de laatste 2 bevallingen makkelijk waren en het mijn vierde kindjes is.
    Ik zou het persoonlijk bij een eerste niet durven.
    Sterkte en ik hoop dat ze nog draaid.

Vandaag dus controle gehad bij de gyn. Ze ligt goed. Maar ben de hele dag al niet lekker. De kids hebben allemaal buikgriep gehad en ikzelf ook sinds donderdag afwisselend dunne ontlasting.
    Vandaag rotgevoel maag. Lijkt wel of t eten niet zakt. Ik was om half 9 in slaap gevallen en om 10 uur misselijk wakker en klein btje gespuugd. (Meer die spugen door maagzuur?) weer weggezakt half 11 zelfde verhaal. Nu net dus voor de vierde x wakker en voel me zo niet lekker. Nu even in bad....
    Ik wil echt dat ze nog even blijft zitten, maar man wat is deze zw-schap zwaar. Iedere x als ik denk nou toch nog ff paar weken genieten. Is er weer wat of wordt ik ziek

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wat vervelend cherie :(
    Het heerst ook nog steeds enorm dacht dat het nu wel voorbij zou zijn maar hoor nog steeds iedereen erover.

Ik had eergisterenavond ineens weer z'n misselijk gevoel dat idd je eten niet zakt maar gelukkig zakte dat later af.

Ik hoop dat deze kleine man tot minimaal 40 weken of 1 februari blijft zitten, heb het zo druk nog deze maand haha
    Maar af en toe begin ik me behoorlijk lamlendig te voelen en zou ik eerder ook niet erg vinden hahaha
    De laatste loodjes wegen t zwaarst denk ik dan maar, bij mijn dochter was ik nu nog top fit zonder een enkele dip!

Mijn zus is momenteel 37Weken super spannend en leuk natuurlijk ben benieuwd wanneer ze bevalt!
    Miss bevallen we wel vlak achter elkaar straks haha
    En mijn andere zus is 27 weken nu, volgen elkaar mooi op zo.

Vanavond mogen wij weer naar de vk, sinds vorige week elke week een afspraak nu vind ik wel erg fijn.

12. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Hier nog iemand met dat misselijke gevoel. Ik word ook wakker doordat ik moet spugen. Vaak is het alleen maar maagzuur.

@Jmay, wat leuk dat je tegelijk met je zussen zwanger bent. Ik was samen met mijn zus zwanger van mijn eerste. We zijn toen ook nog eens op dezelfde dag bevallen! We noemen de kids onze tweeling! :)

@Elleda, ik snap je helemaal. Ik denk dat ik op het advies van de dokters af zou gaan, maar het blijft een moeilijke beslissing. Ook omdat het je eerste is en je nog niet weet wat je te wachten staat.

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Jmay. Hoop dat hij even blijft zitten dan.
    En zo samen met je zussen wat leuk.
    Wij hebben samen met mijn broers de kids wel allemaal dicht bij elkaar.

Juels vervelend dat je ook misselijk bent en moet spugen.

Ik heb een lichte temp verhoging maar voel me gewoon crap.
    Ik heb overal spierpijn, ben misselijk btje hoofdpijn. Koortsig gevoel ook. En veel harde buiken/voorweeen. Zo paracetamol pakken en hopen dat t zakt. Lig nu weer in bad dat verlicht iets.

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH

Wat gaaf haha dat is wel heel toevallig hihi
    Ja vind t erg leuk dat de ukkies straks niet zoveel schelen.
    Voor ons alledrie is het ook de tweede.

@cherie
    Blegh :( hopelijk verlicht de PCM een beetje lekker slapen gaan als dat kan

15. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik ben van de lijst gevallen? :p 14-02, meisje, eerste kindje.

Hier even druk, mini verbouwing met de slaapkamer. Dus even nog een drukke week en dan kan ik ook gaan beginnen met de kleertjes wassen. Vrijdag ook eindelijk de intake met de kraamzorg. Verder eigenlijk niet veel nieuws.

Merk dat ik teveel doe, verga soms (bijna altijd) echt van de pijn en ga dan nog steeds door, heb moeite met iets laten liggen. Waar ik achteraf van baal, als ik helemaal niet meer kan lopen. En de keer erna doe ik het weer. Hardleers zeggen we dan maar. Het stomme is dat ik al een aantal maanden last heb van m'n bekken. En inmiddels is het wel continu. En toch niet ervan leren he. Ik hoop dat onze dochter niet zo koppig is als haar moeder :D

16. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Pff hier gelukkig ook weer in het land van de levenden.

Gisternacht was ik alweer om middennacht wakker en heb toen niet meer kunnen slapen. Ik had de hele tijd pijnvlagen in mn buik die ongeveer 30 sec aanhielden. Op rustige momenten zater 30 min tussen voor de rest maar 5 min. Tegen 7 uur hield ik het niet meer en ben in bad gegaan en heb daarna gedouched, weeen konden het niet zijn daar is het nog veels te vroeg voor?!? (32 weken) werk heb ik afgebeld.
    Rond het middaguur was het nog niet weg en heb ik toch maar de verloskundige gebeld, ik mocht direct langskomen. Gelukkig was het de parttime dag van mn vriend dus hij kon mee, helaas had hij door mij ook een gebroken nacht achter de rug.
    Bij de verloskundige toch maar wel gekeken of er geen ontsluiting was want het was zeker dat ik weeen had, maar dat was er gelukkig nog niet. Wel ligt de kleine meid al compleet ingedaald.
    Geen reden voor paniek, ook al waren het toch wel weeen.
    Advies gekregen om rustig aan te doen en als er meer regelmaat tussen de weeen zou komen, of ze sterker zouden worden, of bij evt bloed/slijm/vochtverlies ik direct zou bellen.
    De rest van de middag heb ik me met een kruik op de bank vermaakt en ben gelukkig in slaap gevallen!
    De weeen zijn nu gelukkig weg, maar man wat een spierpijn heb ik in mn buik! Buikspierkwartier op de sportschool is er niks bij haha! Gelukkig heb ik vannacht goed kunnen slapen en voel me nu al stukken beter!

Het enge vond ik dat het zomaar zonder enige aanleiding is begonnen. Ik hoop dat de kleine doorheeft dat het haar tijd nog niet is en dat ze minstens nog twee weken blijft zitten.

17. Denice1991

19 sep 2014
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij 7 februari :) een Jongetje en 1e kindje

18. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Net de Bambino kruiken van de kruidvat terug gebracht. Heb er nu maar 2 van de Hema gehaald, helaas zijn die bijna 2x zo duur :(

Ik voel de kleine regelmatig bewegen, de ene keer meer dan de andere keer.

Slapen doe ik nog steeds goed, moet er meestal 1x uit om te plassen.

Wel verschrikkelijk veel last van maagzuur. Eerst was dit alleen 's avonds, maar nu de hele dag door.

@CenturyChild, wat vervelend dat je nu al weeen had, maar gelukkig nog geen ontsluiting. Ik hoop dat die kleine nog even blijft zitten. Die van mij was ook al ingedeeld, maar VK zei dat dat niet betekende dat ze ineens eerder zou komen.

19. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.807
    7.405
    113
    Jmay, mooi die lijst! Bedankt voor het maken. Maar het is mijn derde kindje al i.p.v. de eerste, was ik vergeten erbij te vermelden. Zou het nog aangepast kunnen worden?

20. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Ik was het denk ik vergeten dik te drukken maar voor de lijst:
    17 febr 1e kindje en het is een verassing

Ik zag nadat ik jouw bericht las Elsa86 ook een oproep op facebook over de kruiken vandaar dat ik nu snap waarom jij ze terug heb gebracht. Heb zelf ook die kruiken dus ga ze vandaag of morgen ook terug brengen. Gelukkig is het voor onze kindjes op tijd, je moet er anders niet aan denken...

Deel Deze Pagina