**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Idd Ior dat hoop ik ook te vermijden!
    Vreselijk.. Haha gewoon lekker zonder poespas
    Ben benieuwd hoe de volgende meting zal zijn zolang ik me niet nog rotter ga voelen dan dit vind ik t wel prima als die kleine er maar geen last van heeft.

Feetje is ook super leuk!
    Ik heb niet alles nieuw gekocht hoor van z8 dan was ik nu failliet bijvoorbeeld dat boxpakje met de ankers was nergens meer te koop dus heb ik tweedehands gekocht super leuk en scheelt heel veel geld en heb ik toch te kleertjes die ik graag wil voor hem haha

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Je wordt niet zomaar ingeleid Jmay.
    Als t afwijkt, eerst zh 24 uurs urine verzamelen bloedprikken en ctg.
    Ik mocht daarna met de gratie van gun thuis bevallen omdat ik hele goede vk'en had.
    Daarna wel 2x PW zelfde controles. Bloed bleef stabiel. Bloeddruk aan ctg ook. 2 x thuis bevallen.

Komt vast goed!

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Hilly: die kast is goed gevuld ;)

@bloeddruk: was gisteravond bij de Fysio 114/69. Ik heb altijd al een lage bloeddruk. Laagste wat bij de vk is gemeten is 84/40 en toen had ik nergens last van :D huisarts heeft jaren geleden me een zak chips voorgeschreven om de bloeddruk wat hoger te krijgen :p

@Hier: ik heb sinds gisteravond vanaf half 10 steken down under.. Lijkt net alsof daar nu een hele grote blauwe plek zit maar er is niks te zien. Draaien in bed was niet te doen. Ik heb nu nog steeds die steken. Zit met een kruik op de bank en het verlicht wel wat. Maar zodra ik moet lopen is het een pijnlijke bedoeling. Een voordeel, ik heb wel een nacht mogen door slapen ;)

4. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    @bloeddruk hier voor mijn doen een flink hoge bloeddruk gisteren bij de vk 135/80, terwijl ik normaal rond de 110/60 zit. Maar we waren erg aan het lachen en ik had het daar bloedheet. Dag ervoor in het ziekenhuis was mijn bloeddruk beter, dus zelf even in de gaten houden thuis (heb hier meerdere meters liggen, ook handmatig).

Vannacht gedroomd dat het mis was gegaan met de kleine en ik net in verwachting was van een ander kindje. Toen ik wakker schrok lag Gupje natuurlijk heel diep te slapen en liet zich niet wakker porren. Tot de ochtend bleef de kleine lekker diep slapen, toen heeft mijn man hem maar wakker geduwd toen ik mijn zorgen uitsprak dat ik de kleine de hele nacht niet gevoeld had. Sindsdien is Gupje weer lekker actief, dus druk gemaakt om niets :p.

5. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Z8, vind het heel leuk, voor iets oudere kindjes. Persoonlijk vind ik dat babyachtige gelijk van je kleine spruit word afgehaald door de kleuren.
    Zelf ben ik fan van de Pure collectie bij Prenatal.:D

Wat bloeddruk betreft hier altijd de bovendruk rond de 130, onderdruk sinds de 20e week rond de 70, in het begin rond de 55.
    Heb er verder weinig last van, chronische hoofdpijn is juist minder sinds het 2e trimester.
    In het eerste trimester was deze heel erg, 2e trimester bijna geen last van gehad, en nu in het 3e trimester wel weer iets meer, maar niet noemenswaardig. Hoop dat dit na de bevalling ook zo blijft.. Lijkt me wel fijn wat minder hoofdpijn te hebben:)

Wassen/strijken is hier voor nu eerst klaar.

Die steken down under, erg vervelend. Heb soms echt het gevoel alsof het hoofdje er al bijna uit wil, zoveel druk daar beneden..:)
    Ik hoop dat kleine man nog wel eventjes wil blijven zitten, minimaal tot 22 januari, want vanaf dan mag ik thuis bevallen.
    Ook ik zie helemaal niet tegen de bevalling op, heb er juist zin in.
    Lijkt me zo mooi om dat te mogen ervaren, en pijn.... Ach ja.... Dat zal het wel doen, maar daar wordt ik niet bang voor.
    Dit kan ons lichaam aan, dus daar vertrouw ik gewoon op..
    Manlief daarentegen ziet wel tegen de bevalling op;)

Maandag mag ik weer naar de VK, en ik vermoed dat we de keer daarop de bevalling gaan bespreken.

Enige waar ik wat betreft de bevalling wel "bang" voor ben, is dat als het begint en manlief aan het werk is, hij hier misschien niet op tijd is.
    Hij hoeft maar een goed half uur te rijden, maar in mijn familie is het geen uitzondering om heeeeeel erg snel te bevallen..
    Maarja dat zien we dan wel weer, als dat zo is, dan zal dat zo moeten zijn!

Zo dat was eerst wel weer een heel verhaal, ik zal mij eens gaan klaarmaken en straks mijn lieve nichtje van 8 weken lekker masseren en het haar moeder natuurlijk ook een beetje leren, want dat is wat ik straks ook wil.. Leuke cursussen babymassages geven en natuurlijk zelf ook blijven masseren.

6. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Omg!!
    Nu klets ik ook mee op n forum over ks
    Nu twijfelde ik soms nog wel maar had de knoop n tijdjeterug door gehakt en der voor ks gekozen maar nu komt daar dus iemand opde proppen dieven haarfijn haar angst beschrijft en dat ze bang is dat ze bijde 1,3 % hoort die dood gaat tijdens n ks of er meer zijn die zo bang zijn......nahhhh door dat word ik wel bang ja
    Getverderrie........
    Nou ben ik daar dus enorm mee bezig........blllggggg

7. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Pfffff Noamy... Dat is inderdaad niet leuk... Ik heb mezelf echt voorgenomen niet meer op te gaan zoeken dan ik nu weet en mijn keuze vooral van het gesprek met de gyn af te laten hangen... Ik hoop dat jij die horrorverhalen weer kan vergeten, ik twijfel trouwens ook aan de hoogte van het getal, en dat je toch kan kiezen voor dat wat diep van binnen goed voelt!

8. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Pff nou idd is zeker niet leuk....
    Snap best als je ergens bang voor bent je dat wellicht op n forum bespreekbaar wilt maken maar hiermee maak je andere ook erg bang
    En dat overkomt mij dus weer........getverderrie
    Hoogte van t percentage lijkt mij ook wat hoog hoor!! Maar zo benoemt ze t
    Ga dit zeker bij de gyn aangeven dinsdag maar aangezien iedereen toch altijd voorstander van n vaginale bevalling is ben ik zo bang dat ik dan weer zo enorm ga twijfelen net nu ik m'n keus eindelijk vast had staan.......
    Vreselijk dit!

9. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Jmay , leuke pakjes die van z8 ^^

Hilly , amai wat een kleertjes al, leuk :D

Ik heb best veel in 56 gekocht! 62 & 68 heb ik nog niet zoveel, ik denk dat we dit veel gaan krijgen van de kraamvisite dus daar wacht ik nog even mee..
    In 50 heb ik maar heel weinig, en aangezien ze kleiner is dan gemiddeld zal ik het waarschijnlijk wel nodig hebben, maar ik wacht het nog even af!

10. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Die enge verhalen over keizersnee's wil je dan liever niet horen he als je er zelf waarschijnlijk binnenkort 1 krijgt.
    Vanmiddag krijg ik als goed is de uitslag na de echo.
    Ben erg benieuwd of het een keizersnee moet worden.
    Weten we eindelijk waar we aan toe zijn.

Wat lief al die kleertjes. Het is maar goed dat ik niet weet of we een jongen of een meisje krijgen anders was ik waarschijnlijk ook los gegaan haha. Het geheim houden is dus ook een soort van zelfbescherming:D

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @cherie nee dat snap ik , ik doelde meer op dat ik wel weer een week zal overlopen ofzo en dan ingeleid moet worden of net als bij m'n dochter de vliezen breken zonder weeen te krijgen enz
    Hoop echt heel erg op een natuurlijke thuis bevalling zal je net zien dat zuks weer gebeurd haha

@rainbow leuk he heb voor m'n dochter ook weer wat geshopt van z8

@noamy
    Vervelend zeg :( maar snap dat ze haar angsten uit spreekt ookal is die angst wel heel extreem. Waarschijnlijk weet ze er nog niet zoveel van als jij.
    Is het zelfde als mensen die al in paniek raken bij het noemen van de ruggenprik en dat bij voorbaat al niet willen omdat ze elke denkbare complicatie of risico in hun hoofd halen terwijl het vaker goed dan fout gaat allemaal.

Ik merk het zelf ook als ik tegen iemand zg dat ik thuis wil
    Bevallen dat men perse hun horror bevalling moeten vertellen of mij alle risico's willen vertellen, alsof ik daar zelf niet naar gekeken heb. ;)

Je keuze stond vast meis en jij hebt dit al eens gedaan dus bent veel meer ervaren komt helemaal goed! Knuf!

12. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Dank je jmay
    Alleen de vorige keer was n spoed sectio.....
    Nu vind ik t eigenlijk enger omdat je er veel bewuster in staat en alles veel meer mee maakt
    De ruggeprik is bij mij toen 2x verkeerd gezet....dus daar zie ik ook enorm tegenop
    Toen in eerste instantie gezet tegen de pijn maar nu dus waarschijnlijk zonder pijn in volle bewustzijn!
    T is allemaal best heftig als je erover nadenkt maar goed
    Dinsdag gesprek met gyn hierover en zal ook alles duidelijk aangeven
    Hoop stiekem dat t toch nog vanzelf begint t dan toch weer n spoed sectio word.......
    Dan word ik er IIg mee overdonderd

13. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja dat snap ik maar aan de andere kant, nu kun je er echt naar toe leven en al je wensen doorgeven en niet zoals bij je zoontje dat het allemaal snel en abrupt moet.
    Misschien kan je nu ook aangeven dat als alles oké gaat dat hij eerst lekker bij jou mag liggen? Z'n natuurlijke KS ?

Maar ik begrijp je wel is eigenlijk nog spannender zo omdat je weet dat het komen gaat dat is wel eng natuurlijk maar je kan je er ook weer op instellen het is Eem beetje dubbel gevoel bij je heb ik het idee :(
    Maar nogmaals het gaat echt goed komen geef lekker al je wensen aan bij de gyn en ook vooral je angsten dan kunnen ze daar extra rekening mee houden

14. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    Lief van je dank je
    Klopt het is dubbel
    De gyn zei vorige x ook al dat het nu juist rust zou moeten geven omdat ik het weet en net zoals jij zegt ernaartoe kan leven.....
    Ach ja het is beide geen pretje uiteindelijk en beeb moet er toch uit !!!

Krijg vanmiddag trouwens uitslag van glucose test ivm t grotere buikje van de beeb
    Hopelijk is alles goed
    En als hij idd groter blijkt te zijn dan ben ik miss maar blijer met n ks............

15. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

17 apr 2014
    1.041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net bij de ah luiers gekocht in de aanbieding, 2+1 gratis.
    Heeeeeel bizar gevoel dit, mijn dochter is 6,5 jaar en al lang uit de luiers. Moet er even aan wennen, haha.
    En sinds gisteren staat de box in de woonkamer en zijn de bedverhogers ook net geleverd. Zo, ineens wordt het 'echt' allemaal. Was tot nu toe nog een beetje in staat van ontkenning moet ik eerlijk toegeven 😉

16. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Dat zal dan wel weer ff wennen wezen zomersproet haha
    Wel heerlijk die aanbiedingen bij de ah!

Zo de kleine meid van de psz halen en dan ga ik lekker een tukkie met haar doen :)

17. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    Oh Noamy, wat naar, kan me goed voorstellen dat het zo lastig is, die keuze :( Pas dacht ik dat onze uk met zijn hoofd boven lag, en begon me al te bedenken wat ik dan zou doen, mij lijkt een stuitbevalling eigenlijk ook wel een beetje eng, maar dat komt ook doordat ik sowieso persen al niet fijn vond bij de andere 2.

Sterkte met het maken van je keus!

18. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    arnhem
    dank je riean
    ik probeer er maar niet te veel aan te denken. ...en t dinsdag met de controle bij de gyb even goed bespreekbaar te maken......
    ben blij als t allemaal maar weer achter de rug is
    gewoon bevallen is natuurlijk ook geen pretje vooral niet als t niet zonder scheuren en knippen en weet ik t gaat. .......
    maar onze babys moeten er toch wel.uit he!!!!

19. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Haha ja dat is 1 ding wat zeker is!
    Succes met de keuze

20. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    set Afspraak al gehad? Hoe lag de placenta?

Deel Deze Pagina