**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lianne balen dat je zo veel pijn hebt. Nog maar even te gaan, maar kan me voorstellen dat iedere dag nu als 1 teveel voelt. Dikke knuffel van mij en hopen dat het de komende dagen nog iets minder wordt.

Iemand hier nog tips tegen het snurken? Manlief slaapt niet meer omdat ik zo erg ben gaan snurken :p. Laatste 2 weken is het geleidelijk steeds erger geworden. Van maar een uurtje bij het inslapen tot nu de hele nacht. Heb ook continu een verstopte neus, terwijl ik niet verkouden ben. Denk dus zelf dat het door de zwangerschap komt, maar ja wat doe je er aan? Zou graag willen dat mijn man ook eens een nachtje lekker door kan slapen.

2. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    1
    36
    Italië
    Haha zelfde probleem hier helaas! We hebben een logeerkamer.. Niet erg gezellig maar hij moet wel gewoon werken elke dag! Hij begint wel altijd bij mij in bed, en als ik m wakker hou gaat ie dus naar de andere kamer. Vannacht was t blijkbaar niet zo erg want we werden naas elkaar wakker:p die paar weekjes hou je dat wel uit zo.. Maar leuk is anders!

3. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Elsa: daar heb ik 2 dagen ook last van gehad. Man wat is dat vervelend om je draai niet te kunnen vinden. Hier heeft de kleine zich uiteindelijk zelf verlegd. De kleine ligt nu vaak als een bolletje rond mijn navel. Ik heb die 2 dagen "overleed" door veelal mijn vriendjes de kruik en het voedingskussen te gebruiken. Voedingskussen leg ik dan onder de ribben en buik ter ondersteuning. Misschien dat dat jou wat verlichting biedt?

@hier: ik droom de laatste week de mafste dingen. Amaretto krijgen net na de bevalling, een ks krijgen omdat de kleine niet eruit wilt.. En dan steeds wakker schrikken en aan mijn buik voelen of alles nog goed is ;) haha

@harde buiken: hier de afgelopen 2 dagen wat vaker last van gehad. En dan vooral in het OV.. Ik ga op dinsdags met de trein naar mijn ouders en op woensdags met de bus naar so. T lijkt erop dat de kleine er genoeg van heeft gehad ;) in de auto heb ik daar minder last van. Dan probeert de kleine contact te leggen met papa :D

@horror verhalen: die hoor ik gelukkig niet vaak. Maar ik kap dat ook af. Net zoalsdie ppraatjes over wanneer nou een bevalling begint.. Gister nog mijn sm stil gekregen ;) die begon in een gesprek ineens over bevallen.. Zei ze ja je buik wordt steeds harder en je krijgt dan weeën. Ik zei dat zou best wel zo kunnen zijn maar ik houd aan wat de vk zegt en ik ga er verder blanco in ;) toen had ik haar stil gekregen haha

Zo.. Een heel verhaal weer. En t is tijd om uit bed te kruipen en me aan te kleden. Ik krijg vandaag nog een nieuwe box geleverd. De geleende box gaat terug ivm daar over 7 maanden gezinsuitbreiding zal zijn ;)

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Verstopte neus is een typisch 3e trimester ding (had het dit keer al in het 2e maar goed). Ik gebruik 1x per dag effectieve neusspray, met instemming van vk. Ik word er gestoord van, zit helemaal dicht.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik gebruik een neusdouche. Dat is een flesje waar je een zoutoplossing in maakt met warm water en daar spoel je vervolgens je neus en holtes mee schoon. Helpt bij mij het beste.

6. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik vroeg het me ook al af heel irritant z'n verstopte neus!
    Goede tip Hilly dat ga ik eens proberen :)

Zo even wat eten en dan ga ik hier flink aan de poets en aan de bangers en de baby spullen uitzoeken,inrichten en klaar leggen!
    Nog een weekje dan wil ik toch wel alles gedaan hebben met 37w

7. Ior

Ior Niet meer actief

Mijn laatste werkweek is aangebroken!!! Woensdag laatste dag gelukkig. Het begint nu echt zwaar te worden.

8. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    My my my
    Wat een nacht
    Zoontje hele nacht huilen en had pijn in z'n handjes armen voetjes en benen......
    Ik hoop groeipijn en geen reuma zoals ik heb(altijd met regen oid in de lucht meer last) .....
    Rond half 5 maar n lepel sinaspril gegeven en toen is ie om 5 uur in slaap gevallen
    Arm kereltje
    Maar nu is mama half dood gaaaaaaaaaaappppppppppp

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.811
    7.411
    113
    ooh wat ellenig noamy :( Voor je zoontje en voor jou!
    Ik weet niet hoe oud jouw oudste is, maar mijn oudste van bijna 6 heeft ook wel regelmatig groeipijn, en volgens hem doet dat echt heel erg pijn. Maar gelukkig wordt hij er nooit wakker van, dat scheelt wel qua nachtrust.

Ook al bijna 36 weken, jmay, gaat snel he :) Ik wil alles ook af hebben met 37 weken, dan ga ik daarna écht rustig aan doen, en alleen doen waar ik zin in heb. Nouja, en nog wat kasten van binnen poetsen enzo ;)

10. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    @riean hij is 3
    Het doet ook heeeeel erg zeer bah
    Hopelijk wilt hij zo even mee n dutje doen want ben zoooo moe!!

Ja ik heb me ook voorgenomen om voorlopig even niks meer te doen....
    Ook met afspreken met mensen enzo pffff das soms al zoooo n opgaaf
    En dan moet ik straks bevallen heb ik. Og geen rust en me time en me een zoontje time gehad
    Daar ging ik namelijk voor m'n zoontje nog even extra van de volle aandacht laten genieten die hij krijgt!!
    Kamertje hebben wij al n hele poos gelukkig af

Hebben in oktober zo n nijntje lamp online bij de Bijenkorf besteld
    Een voor grote broer en 1 voor de beeb
    Is die van de beeb ineens kapot!!
    Dacht ik test m eens....
    Ben al 4 dagen met de Bijenkorf aan t bellen pfffff
    Online gekocht maar moet ermee naar een filiaal en hier in Arnhem is ie weg....pffff
    Nu ga ik zondag naar m'n opa en oma in den haag en u moet ik dus met die lamp daarheen naar t filiaal in de hoop ze m kunnen maken
    We weten dat t aan t snoer ligt maar even n nieuw snoer opsturen zonder dat ze m gezien hebben kan dus niet......zoooooo irritant

11. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Net met mijn oudste naar de dokter geweest.. Is vorige maand ziek geweest en sindsdien bleef hij hoesten voor s nachts en bij inspanning. Gerrem.. Dokter heeft geluisterd en had t over bronchitis door verkoudheid. Nu hebben we een AB kuur meegekregen.

Ben een beetje een overbezorgde moeder helaas, heeft 1 van jullie dit ook ooit gehad met evt oudere kids?? En is dit ernstig of gebeurt dit best vaak? Ben altijd bang dat de dokter iets over het hoofd ziet en mijn kind iets ernstigs heeft! ( ligt aan mij :( )

12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Als ik er weer last van krijg ga ik het toch maar eens proberen met een kruik en voedingskussen.

13. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    @Lovingmyboy: Ik heb geen oudere kinderen, maar ben huisarts in opleiding. Hoesten na ziek zijn is heel normaal, kan zonder dat er iets aan de hand is tot wel 8 weken aanhouden... Verder zie je dat kinderen die aanleg hebben voor astma juist langer blijven hoesten na ziek zijn... Maar als de huisarts antibiotica heeft gegeven heeft hij iets over de longetjes gehoord wat op infectie wijst, anders zou hij hebben afgewacht of evt op proef een puf hebben gegeven...

Ik heb net de proefdruk van het geboortekaartje opgehaald! Blij! :D

14. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Dank je voor je reactie ellada, moet ik me nu zorgen maken? Of is het na zon kuur vaak wel over? Gebeurt dit vaak bij kindjes?

15. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk hoor moeders met hun opmerkingen :p. Ik had mijn moeder aan de telefoon en vertelde dat ik me vandaag zo goed voelde, geen last van mijn buik. Kon goed bukken en was lekker bezig geweest met de laatste dingen in orde maken. Vluchttas ingepakt, laatste dingen gestreken en opgeruimd en nu is echt alles klaar. Zegt ze oh ja dat gevoel ken ik, als ik geen last meer had van mijn buik en ineens de laatste dingen ging doen dan beviel ik meestal de volgende dag. Zet de tas dus maar klaar, want wedden dat het dan vannacht begint?
    Nu denk ik dus bij ieder krampje en beetje buikpijn oh nee, zal het dan echt? Is nog echt te vroeg en ik denk het ook niet, maar ben nu toch een beetje ongerust.

16. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    1
    36
    Italië
    Haha ik vind het zo grappig hoe iedereen altijd alles op zn eigen zwangerschap weet te betrekken en dan ook denkt dat ie er alles van weet en expert is:p een mevrouw kwam vorige week naar me toe 'weet je zeker dat het geen jongetje is want je buik ziet eruit alsof het een jongetje is'
    'Nee mevrouw ik heb geloof ik wel vijf of zes keer bevestigd gekregen dat het een meisje is'
    'Nou pas maar op want er komt straks een jongetje uit hoor, je hebt echt een jongens buik'

Ja hoor.. Dus alle dokters hebben t mis tot nu toe.. ;) dusss...

Of idd als ze zeggen hoe een bevalling begint. Dat weet je helemaal niet want tis elke keer anders!
    Of als ze zeggen 'rust nu maar goed uit want straks kun je niet meer slapen'
    Alsof je je slaap kunt opstapelen en in de kast kunt bewaren

Tis vast allemaal goed bedoeld maar vind t zo irritant.. Gelukkig doen mijn ouders en schoonouders dit niet haha

17. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16

18. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Key normaal trek ik me ook weinig aan van wat mensen zeggen, maar omdat mijn zwangerschap tot nu toe bijna identiek aan die van mijn moeder verloopt nam ik dit wel wat serieuzer dan anders :p.

19. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Hahah key herkenbaar!
    Alsof je leven vergaat bij het krijgen van kind..

@loveinmyboy
    Wat sneu zeg beterschap voor je kleintje :(

@lianne
    Hoe gaat het met de pijn nu?

Zo ik ben gebroken voel me nu pas echt een oud wijf whahaha
    De hele dag aan de poets geweest hele huis op z'n kop alles schoon... Badkamer en de wc was het zwaarste werk :)
    5 baby wasjes gedaan en nu zijn ook wij bijna klaar hihi

20. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    1
    36
    Italië
    Ok dat kan, maar ik denk dat jouw vriendin steeds dezelfde persoon had? Ik ben voor mn echo's naar verschillende ziekenhuizen gestuurd en heb in totaal 5x bevestiging gehad van 4 verschillende gynaecologen met 4 verschillende apparaten (1x geslachtsbepaling, 20 wekenecho, echo tijdens opname ziekenhuis na flauwvallen, echo 26 weken en 31 weken)

Dus ik kan me écht niet voorstellen dat ze het allemaal verkeerd hebben gezien:p

Maar goed t ging er vooral om dat iemand aan je buik kan zeggen wat t wordt en daar stug in blijft volhouden:p

Deel Deze Pagina