@lovingmyboy: beterschap voor je kleintje. @muis: dat soort verhalen krijg ik ook steeds vaker te horen van mijn moeder of schoonmoeder. Ik neem die verhalen met een grote zoutkorrel en zeg altijd "ik zie het wel" @key: volgens de bakerpraatjes zou ik in verwachting zijn van een kind wat 50% jongen en 50% meisje is haha Oh wat ben ik blij met de nieuwe box. En vooral met de muziek mobiel.. De kleine wordt nu al helemaal rustig van de muziekjes Ik word alleen gek van het vocht in mijn voeten.. Ze voelen soms zo zwaar. En veel vocht hou ik niet vast. Ik zie wel op de binnenkant van mijn voeten een verdikking. Rechts dikker dan links, maar dat had ik ook al voor de zwangerschap doordat er in 2013 een cortisonen spuit in is gezet. En vandaag ook nestel drang gehad. Heb 2 wassen gedaan en kon nog niet stil zitten
@lovingmyboy, ik ben zelf niet zo snel bezorgd, maar mijn man heeft astma, dus ik was er wel alert op. en na al het hoesten van mijn zoon ben ik ook maar eens langs de huisarts gegaan, toen hij een jaar of 4 was, en mijn vermoeden uitgesproken. En inderdaad, hij heeft ook astma. Maar op zich is dat geen enkel probleem hoor. Hij gebruikt gewoon zijn pufje als hij hoest, zodat hij geen longontsteking krijgt. En dan is het vaak zo over. We hebben wel 1 keer midden in de nacht op de HAP gezeten omdat hij amper adem kon halen door een astma aanval, toen heeft hij een prednison kuur gekregen. Maar zo lang wij rustig bleven, bleef hij het ook. Na een paar dagen was hij weer helemaal opgeknapt. Dus ook astma is, tot nu toe, niet zo erg hoor Oh, soms ben ik ook een beetje 'bang' dat er toch een meisje uit zal komen hier. Niet dat het niet gewenst is dan ofzo, maar we zijn zo gewend aan babybroertje, hij is gewoon al onderdeel van ons gezinnetje. We zullen allemaal echt moeten wennen, als het toch een meisje is. Maar aan de andere kant lijkt het me ook wel een erg grappige verrassing Straks heb ik een liggingsecho (geen idee waarom, hij ligt gewoon keurig ingedaald, dat kan toch alleen als zijn koppie beneden ligt? ) dus zal het nog even navragen of ze het kan checken
Hier kletsen jullie dus allemaal haha, ik had het niet in de gaten. Heb het druk gehad... Alles op werk afgerond en vorige week met verlof gegaan, heerlijk! Eerste weekje thuis, dus 'to do lijstje' afwerken Ik ben al een heel eind. Vandaag tas voor de baby klaar gemaakt en voor mezelf. Ik vind het nu ook wel zwaarder worden. Mijn buik is nog steeds vrij strak en soms wel pijnlijk. Volgens mij ligt hij nog steeds niet ingedaald... Ik voel niet echt druk ofzo, wel af en toe menstruatiepijn. Gelukkig slaap ik nog wel lekker. Ik ben zo benieuwd wanneer het gaat beginnen... Gister was weer een mijlpaal voor ons. Bij onze oudste zou ik afgelopen dinsdag bevallen zijn. Maar we zijn de 35 weken voorbij! Wave Wave!
Vandaag bij de verloskundige geweest en YAY onze kerel is gedraaid! Eerst laten voelen door een stagaire, die dacht dat hij nog in stuit lag. Toen voelde de verloskundige en die zei dat hij goed lag. Echo ter bevestiging dat hij met het koppie naar beneden lag en al een beetje is ingedaald! Alleen spijt van dat ik niet even heb gevraagd of ze naar het geslacht wilden kijken ter bevestiging. Ben ook heel bang dat er straks ineens een meisje uitkomt! Ze is dan natuurlijk net zo gewenst als ons mannetje, maar het kamertje en kleding is gewoon voor een jongen, dus dat word dan lastig
Hoi allemaal, hier ben ik ook weer Fijn om alle reacties te lezen over de beweeglijkheid. De kleine voel ik ondertussen wel wat meer bewegen. Over mezelf, ik heb een spier in mijn bil verrekt, doet verrekte pijn, heb de stoel in de auto hoger gezet, en nog is uitstappen erg pijnlijk. vandaag fysio en nu moet ik elke week weer terug komen. Prima, als de pijn maar minder wordt... Verder ben ik gisteren in het ziekenhuis geweest. Ik was bezig met stopcontacten aan te brengen in de babykamer, alleen is de spanningsmeter kapot, dus 1 punt had nog wel elektriciteit en ik kreeg dus een schok. VK gebeld, die is langs geweest, hartje gehoord, maar toch voor de zekerheid een CTG. Alles is goed!!!!! tevens nog een echo gehad en dit was de 5e bevestiging dat we een jongetje krijgen. Gezichtje was niet te zien, de kleine lag lekker met zijn armpjes gekruist voor zijn gezichtje, whahahahaha. nu al verlegen? Verder gaat het hier heel goed, ik kan steeds meer drinken, ik moet elke dag weer gewoon poepen wat ik eerst niet had. Maagzuur is nog wel aanwezig, maar varieert per moment, heb nu wel antagel. Was een gore meuk, maar het helpt redelijk. Babykamer hier is bijna af, we zouden zaterdag de meubels halen, maar het gaat stormen in het noorden en daar moeten we de spullen halen, dus wordt dit een week later. Horrorverhalen krijg ik eigenlijk niet te horen, behalve dan dat je gaat poepen tijdens de bevalling. GATVER, maar ja, het hoort het er, en die gaten zitten dicht bij mekaar, dus als je perst, pers je de endeldarm ook leeg, hihi. el bemoeienis of opmerkingen over hun eigen buik. En als nu iemand vragt of er echt geen tweeling in it, eg ik dat er inderdaad een tweeling in zit. Om vervolgens de opmerking te krijgen, ja maar, de vorige keer ei je van niet. VRAAG HET ME DAN OOK NIET!!! je weet het antwoord toch al? En asl er nu nog iemand aan mijn buik it, doe ik dat ook bij diegene.... dan staan ze je ook raar aan te kijken. Tja, je zit toch ook aan mijn buik? Maar ik ben blij dat ik me eindelijk beter begin te voelen, behave dan dat iks nel moe ben. Ik heb ook geen last van harde buiken, eindelijk kan ik een beetje genieten..... en ik merk dat het nu ook pas begint door te dringen dat ik zwanger ben. Ben nu ook pas bezig met zaken regelen om alles voor mekaar te krijgen, al is de kraamzorg reeds geregeld. Ik ben reuze benieuwd hoeveel meiden hier al in januari gaan bevallen, ik verwacht het niet, dat mij dit al gebeuren, zit pas op 33 weken, de meesten zijn al een stuk verder. Seepje is ons al voor gegaan. Wij volgen stuk voor stuk.
Onze uk is goedgekeurd met de liggingsecho, en het is nog steeds een echte knul Ze vertelde dat ze eerder deze avond een stel de schrik van hun leven had bezorgd, omdat het toch geen meisje was, zoals ze al een week of 16 dachten. Oeps Dus ik heb gevraagd het maar even goed te checken, haha. Maar we konden er niet omheen Wel zit het buikje qua omvang op 38w3d. Maar mijn vk is een echt no nonsense type en vond het keurig. volgens mij loopt het 2,5 weken voor, maar zij vond het geen enkel probleem, want het zegt niks, zei ze. Het kan een ukkie zijn met een lekker bol buikje of een lang kind met een buikje dat daarbij past. We zullen het zien over een paar weken
fijn dat alle controles weer goed waren damez ik heb echt de hele dag al last van down under n druk gevoel zo op en af maar de hele tijd als ik loop voel.ik alsof de botten in mn euuhh down under blauwe plekkerig aanvoelen en beurs.... herkenbaar voor iemand? pffffff
@Naomy: ik heb daar ook last van. En dan vooral op de avond en in de nacht. Voelde tot net alsof de schouders van de kleine in mijn liezen werden gedrukt. En nu lig ik klaar wakker in bed met het voedingskussen te knuffelen Net onder mijn schaambot kan ik een ronding voelen van het hoofdje. Echt bizar Fijn is het idd niet om te hebben. Warmte en rust helpen bij mij het beste. Ik hoop dat je nog kunt slapen.
Fijn dat alles weer goed is dames! @riean Woow dan schrik je wel ja haha Hier is het nu 4x verteld dat het een jongetje is en dat is ook echt niet te missen haha Fijn dat alles goed is met de beeb! Idd die schattingen zeggen niet zoveel.. @goblins Gelukkig was de CTG goed! En idd zo doe ik dat ook als ze ongevraagd aan m'n buik zitten. Hier harde buiken om de 10 minuten, ik had ook niet zo als een debiel moeten gaan poetsen vandaag maar ben zo blij dat ik het gedaan heb en de grote schoonmaak gedaan is nog voordat de baby er is heerlijk! Zijn jullie ook zo gevoelig voor harde buiken? Heb ze sinds een week of 17.. Laatst had ik echt voorween en die deden ook wel zeer, kwamen om de 4min een hele nacht lang nou doe mij dan maar harde buiken die geen zeer doen haha Ik dacht overigens door die voorween dat het miss kwam Door het indalen maar hij is nog niks noppes nada ingedaald Voor de meiden die zw van een tweede is jullie uk al ingedaald? Schijnt bij een tweede vaak niet of heel laat pas t geval te zijn toch ? Ik ga nog even wat drinken , tanden poetsen en dan hopelijk straks slapen morgen weer vroeg op J. Moet naar de psz
Hoi ladys, Korte zwaai en update van mij; lig weer eens in het ziekenhuis en blijf nu hier tot de baby's er zijn! CTG van 1 kindje was bij de controle niet helemaal goed, dat kindje bleek ook minder vruchtwater te hebben, dus nu 3x per dag CTG en veel rusten... Ik lees mee en meld me weer bij nieuws! Liefs!
He bah zoyefa.. Sterkte met t wachten op de kleintjes.. Wij hebben gisteravond en fotoshoot gehad. Ben erg benieuwd naar de foto's. Ben wel bang dat ze niet zo mooi zijn omdat ik mij net een Michelinpoppetje voel. Ben best wel aangekomen,en niet alleen de buik maar echt overal. Sinds ik ook nog vocht begin vast te houden is het echt erg geworden.. maar ja t hoort erbij.. en tja zo ben ik nu eenmaal deze zwangerschap... Eigenlijk was t niet goed voor mij, veel te veel last van de lichamelijke ongemakken, maar wou dit toch graag. Dus gister verder niets gedaan en vandaag ook eerst eens bijkomen. . Wil alleen wel rondje door de storm, lukken met de racekar dacht ik.
Succes Zoyefa! In het ziekenhuis ben je in goede handen. Ik heb met 32 weken een fotoshoot gehad. Vond het erg leuk om te doen en de foto's zijn wel mooi geworden... al zeg ik het zelf We hebben ook een paar van ons drieën en een paar van mij en onze zoon. Lekker geslapen vannacht, maar vanochtend om 06.00 uur kreeg ik het erg in mijn rug... Leken wel weeën. Ben om 07.00 uur onder de douche gegaan en nu gaat het al beter. Oefenweeen misschien?
Pffff ja vervelend he maja Heb redelijk geslapen want als ik lig valt die druk gelukkig n beetje mee Jij ook kunnen slapen. ZOYEFA sterkte meis hopelijk blijven ze nog even zitten en kan jij je rust goed pakken
Jaaaa en zo n beurs gevoel met druk..... Herken dit ook niet van m'n eerste...... @memskie Denk idd voorweeen ik heb er ook al last van.....
@Zoyefa: sterkte! Je bent in goede handen! @Naomy: dit is de 2de ochtend dat ML me laat liggen. We ontbeten normaal elke ochtend samen voor hij gaat werken. Hij en zelf ontbijten gaat niet samen terwijl mijn gezelligheid de stok achter de deur is Tot 2 uur vannacht heb ik wakker gelegen. Daarna geslapen tot half 7 en van 7 tot 9 nog kunnen slapen. Ik lig nu nog wel even in bed maar de kleine vindt het tijd om op te staan Ik heb me toch weer raar gedroomd.. Dat de bv niet op gang kwam en dat de kleine zich ook maar niet meldde voor voeding. wat kun je je toch als zwangerein je hoofd halen haha
Zoyefa heel veel succes de komende dagen. Fantastisch dat je de 37 al bijna gehaald hebt, nog heel even doorzetten!
Spannend allemaal, voor veel meiden hier begint het toch behoorlijk dichtbij te komen.. Ik ben gister naar de vk geweest. Alles was goed, ze was alleen nog niet ingedaald. Psychisch gaat het wat minder. Ben het zwanger zijn echt zat. Gesjouw met die extra kilo s, ben nu in totaal 15 kg aangekomen en hoop dat er niet veel meer bijkomt de laatste weekjes. Voel me ontzettend belemmerd in alles en kan me ook heel druk maken over dat ik dat gevoel straks ook heb als de kleine er is. Herkennen jullie dit?