Dana23 ik herken dat gevoel niet, maar het lijkt me goed dat je dit hebt aangekaart bij de verloskundige, dan kunnen ze je ook na de bevalling een beetje in de gaten houden. Ik ben het zwanger zijn afwisselend zat en niet zat . Heb nu 2 dagen dat het overdag echt lekker gaat en ik voor mijn doen best heel veel kan doen in huis, buik zit me dan ook nauwelijks in de weg. In de avonden ben ik het juist wel zat, dan doet mijn buik zeer, heb ik rugpijn, maagpijn en voel ik me net een walvis. Om me de volgende ochtend weer kiplekker te voelen . Ik hoop eigenlijk wel dat het zo blijft gaan tot het einde, vind het niet erg om me alleen 's avonds zo te voelen (A).
Even tussendoor iets geheel anders...... Als er nog iemand iets nodig heeft van flessen spenen lepels etc van avent d'r Brown of difrax Bij de etos nu 2e gratis!! Ik heb mooi n voorraadje flesspenen ingekocht Dingen zijn stervend duur! En scheelt echt een hoop zo Ik heb ook al deze3 merken flessen dus tja......
@Muis87 dat herken ik ook wel. Ik heb altijd 2 goede dagen en dan weer een dag dat niks lukt en alles te veel is. Vandaag is weer zo'n dag. Heb me ook ziek gemeld op me werk. Heb afgesproken dat ik tot de 4 weken grens zou werken maar is toch wel iets te optimistisch geweest. Maar wie weet is gaat het volgende week weer iets beter. Wat voor mij ook wel meespeelt is de onzekerheid en het ontzettend veel aantrekken van wat andere mensen vinden. Dus daar word ik denk het meest neerslachtig van, het idee dat er straks allemaal mensen gaan bemoeien met het opvoeden van kindje etc. Maar goed ik moet dat proberen los te laten . Zullen ook groot gedeelte hormonen zijn. @Naomy; bedankt voor de tip !
Oeps, in verkeerde topic geplaatst vanmorgen: Hai hai, wij hadden even schrik, ik ging met verlof woensdag en de baby ook. Ik voelde hem veel minder (normaal echt hele dag door, en 's nachts erg druk). Gisteren afspraak bij de vk, genoemd, meteen doorgestuurd voor CTG. Uiteraard ging hij daar weer heel druk schoppen, dus ik mocht al snel van het apparaat. Van het harde fietsen (ik moest 7 km naar het zh en had mijn jongste bij me...) heb ik ongelooflijk veel harde buiken gehad, dat was ook zichtbaar maar ik heb dat verder niet veel dus vond het wel verklaarbaar door de 'stress'. Echo gehad, ons man is groot! 36.2 en meet gemiddeld als een kindje van 38.3. Vooral door een lekker dik buikje en erg lange benen (aantal weken stond daar op 41, zit in het allerhoogste percentiel). Haha! Hopelijk kan ik 'm er toch makkelijk uitkrijgen! We zijn erg opgelucht toch geen leuk begin van je verlof als je opeens denkt dat het misschien niet goed met je bib gaat... Zoyefa, sterkte/succes, fijn dat ze nog even in je buik zitten!
@evenstar: dat lijkt me behoorlijk schrikken om geen beweging meer te voelen. Ik heb afgelopen week ook een rustige baby buik gehad op een tijdstip waarop het normaal spitsuur is.. Aaien of porren werkte niet.. Chocolade hielp wel ik vermoed dat ik een chocolade monster heb leven in mijn buik haha. Ik heb nu al bijna een week dat de kleine tot 2 uur 's nachts druk is en daarna vallen we beiden in slaap. Tot een uur of 9 's ochtends mag ik slapen en dan heb ik nog over de dag heen dat ik een paar korte dutjes doe. In het weekend hoop ik dat ik voldoende rust krijg. Zaterdag nog even wat kleine dingen op de planning en zondag een familie brunch. Nog iemand weekend plannen?
Ik kan er eigenlijk geen peil op trekken wanneer die kleine beweegt, zijn geen vaste tijden. Ook het slapen 's nachts gaat nog steeds prima. Heel af en toe wordt ik eens wakker getrapt, maar dat is echt zelden. Weekendplannen: morgenmiddag eerst begrafenis van die client die vorige week verongelukt is en 's avonds verjaardag vieren van VL die gisteren 28 is geworden. Dus dat zijn wel 2 uitersten op 1 dag. Zondag hebben we nieuwjaar borrel bij de buren.
evenstar, dat is wel even schrikken, gelukkig was er niks. Ik denk soms dat ik de baby al even niet gevoeld heb maar dan gaat hij ook ineens weer bewegen, hij zal wel af en toe een dagje rustig aan doen. Laatst dacht ik ook dat ik hem de hele dag niet gevoeld had maar toen ik dat tegen mijn vriend zei vertelde hij dat ik die ochtend nog had laten zien hoe mijn buik aan het bewegen was, beetje zwangerschapsdementie . Mimimama, ik kwam laatst toevallig dit artikel tegen: Chocolade eten tijdens je zwangerschap maakt je baby gelukkig! . Moest ik aan denken door jouw verhaal.
Vanmiddag de wasbare luiers binnen gekregen . Voelde net alsof ik een kind was en moest wachten op pakjesavond, keek er zo naar uit. Meteen uitgepakt en ja dan moet je natuurlijk oefenen met om doen van zo'n luiertje, dus daar maar even mijn oude geboorteknuffel voor gebruikt . Die is ongeveer even groot als een pasgeborene, heeft alleen wel veel langere armen en benen .
@Floddertje: een geweldig artikel om te lezen En die dementie is hier ook vaak aanwezig. Weet soms niet meer waar ik iets heb gezien wat ik wil vertellen maar ik weet dan niet meer waar dat was ik herken gelukkig wel nog alles en iedereen om me heen, dus hoef zondag niet met mijn opa mee de dementerende zorg in haha @Muis: oh wat is dat herkenbaar. Ik kreeg gister de box maar die was te zwaar om zelf uit de doos te halen. Dus toen heb ik maar de muziek mobiel van Nijntje in elkaar gezet en er alvast mee gespeeld. Mijn man kon ook niet wachten om de box op te zetten. Half uur nadat hij thuis was gekomen stond de box op haha Je geboorte knuffel ziet er wel geweldig uit met die luier!
Dat valt dan nog mee mimimama Muis, mooie foto, ik hoop alleen dat jouw baby er wat mooier uit komt haha.
Leuk dat stukje over chocola! Ik heb nu tijdens mijn zwangerschap veeeel meer zin in chocolade! Heb daar vooral tijdens de feestdagen gebruik van gemaakt
Goed teken van de chocolade haha Ik eet Zowiezo elke avond een broodje hagelslag zo lekker! En idd tijdens de feestdagen is er flink wat chocolade in gegaan haha Ik heb ineens een zere teen Vanmiddag niks aan de hand, ik ga een tukkie doen met J. Om 13u worden weer wakker om 15:30 en ineens doet me teen zeer! Tis ook rood en dik.. Hoop dat t snel weg trekt want kan er moeilijk op lopen. Heb m'n voet in een soda badje gedaan en ml heeft er nog naar gekekn maar zien geen splinter of iets De pijn zit ook alleen op een plek onder de grote teen ..
Ik word er (hopelijk) ook een voor februari, de 7e! Dat betekend nog maar 29 dagen, wat gaat de tijd toch hard... Al roep ik al tijden dat die kleine februari niet gaat redden, geen idee waarom.
Wat leuk dan zijn we op dezelfde dag uitgerekend Ik ga maar uit van een week of 41, dan kan het altijd mee vallen
En alsof ik nog niet genoeg pijn heb.. Is mij vanavond wat geblokkeerd.. Dr knakte wat, ik meende in mijn rug, maar kan daar geen pijnlijke plek ontdekken. Wel ontieglijk pijn binnen in mijn linkerbil, kan ook hier geen pijnlijke plek aanwijzen. Doet in elk geval heel zeer,en kan er niet goed op staan, heb t gevoel dat ik er dan zo doorheen zak.. Gelukkig een bed in de woonkamer,de trap kom ik echt niet op nu.. vannacht maar even aanzien anders morgen naar de huisartsenpost..
Zo vandaag 36 weken. 7 februari uitgerekend maar dat gaan we niet halen. Nu ondertussen een weekje in het ziekenhuis maar toch is de tijd voorbij gevlogen al dacht ik dat het heel langzaam zou gaan..... sommige dagen gaan moeizaam voorbij maar sommige vliegen voorbij. nog een weekje en dan kan en mag hij veilig komen. het is nu afwachten we blijven hier maar liggen want tja weg lopen gaat niet. nog steeds zo veel mogelijk prikkels vermijden. al blijft me bloeddruk nu stabiel en zijn me eiwitten wel gezakt. vandaag ook weer geen hoofdpijn dus hopelijk blijft dat de hele dag weg. Ja dames het schiet al op! we zitten al weer bijna halverwege januari
Jaa 36 weken waveeee vandaag! @Muis Ik zou t werkelijk niet weten heb het nog niet eerder gehad blijf het gewoon even in de gaten houden en anders bel ik de hap voor advies