Hoi dames, hier ben ik weer. Het gaat met mij steeds beter.... snap er niks van. Ik heb me 6 maanden echt niet tof gevoeld, wel mijn best gedaan en nu ineens ga ik me steeds beter voelen.... Geen pijnen, weinig maagzuur, geen vervelende zielige gedachten, helemaal niks. Slapen gaat ook lekker, al heb ik wel een spier in mijn bil verrekt. Dit was al 7 weken geleden, maar de laatste week veel last. Loop nu bij de manueel, dus dat komt ook goed. Wel heb ik, sinds ik mij beter voel, echt het idee dat ik straks mama wordt. Dit heb ik tot nu toe nog niet gehad. Dus ik begin nu echt op te ruimen, me zorgen te maken om de kinderkamer en wat ik allemaal nodig heb etc. Beter laat dan nooit.... Verder moet ik nog 2,5 eek werken, en ook op werk gaat het lekker. Ik kijk echt uit naar mijn verlof, al bevalt het werken me ook prima. Wel heb ik dinsdag een gesprek met mijn leidinggevende. Over zwangerschapsverlof???? dit is allang geregeld. Dus ik ben reuze benieuwd. Ik zag net de fto van de co-sleeper, maar wat is het voordeel van een cosleeper? ik ken dat helemaal niet. HannekeG, je bent nog steeds van harte welkom heir hoor, helaas ben je al bevallen, maar je hoort nog steeds bij deze club, net als Seepje die bevallen is van twee mooie jongens.
Co-sleepers maken het leven erg makkelijk vind ik. Al staat onze nu even in de berging - dat is er eentje op ledikantformaat en die past niet goed bij het opgehoogde bed. Ik heb een hangwiegje voor de eerste periode, naast m'n bed. Wij hebben de kinderen allebei lang op de kamer gehad, ideaal voor de nachtvoedingen. Onze co stond precies in verbinding met mijn bedhelft, baby gaat pruttelen - ik half wakker - baby schuift aan en gaat drinken - we doezelen samen weer weg. Met een pasgeboren baby hebben wij geen cosleeper, maar de wieg naast mijn bed. Mijn ervaring met nu twee langere periodes van bv geven is dat je lichter slaapt en sneller weer lekker wegdoezelt door de bv. Als je kindje dichtbij is, kan je sneller reageren op de eerste hongersignalen. Dat scheelt stress bij de baby. Rooming-in wordt ook door stichting wiegendood aanbevolen voor zeker de eerste 6 maanden, een cosleeper is een handig soort bedje, maar geen noodzakelijke voorwaarde natuurlijk. Het wiegje op je kamer hebben heeft hetzelfde effect.
Oke.... nu snap ik het nog niet helemaal maar een wiegje hebben we wel op de slaapkamer. Zal wel wennen worden, ik moet dan slapen aan de andere kant van het bed...... en manlief aan mijn kant van het bed..... dat gaat lastig worden, hihi. Maar ik ben blij dat een wiegje nagenoeg hetzelfde effect heeft.
Vandaag naar de HAP geweest, en dok. dacht ook aan acute Jicht ..mag gewoon PCM nemen tegen de pijn en het zo even aan kijken. Hij twijfelde een beetje, als het woensdag nog niet beter is even naar mijn eigen ha gaan want het lijkt er ook wel een beetje op dat ik door iets gestoken ben? Anyway we houden het in de gaten, met een pcm is het best te doen moet er gewoon niet te lang op staan. @Key Nee niet echt huilerig wel meer emo merk ik, maar ben niet zn type die dat er echt uit kan gooien ofzo.Dan zit ik meer beetje in me eigen wereldje ver na te denken haha @Vraagtekentje ben het idd eens met mn voorgangers, wie weet verlicht het wel heel erg! dat zou heerlijk zijn zo voor de bevalling! ik ben ook echt blij met ons mozes wiegje, staat zo cute en is straks lekker makkelijk met de BV.
♥ Bevallingslijst Februari ♥ 29 Januari: Ellada - 1e Kindje - Meisje 2 februari: Zoyefa - 2e & 3e kindje - Verassing Key - 1e kindje - Meisje 5 februari: Blis - 4e Kindje - Verassing 6 februari: Vraagtekentje - 1e Kindje - Jongen Riean - 1e kindje - Jongen 7 februari: JMay - 2e Kindje - Jongen 9 februari: Mimimama88 - 1e Kindje - Verassing 10 februari: Noamy - 2e Kindje - Jongen Lady87 - 1e kindje - Jongen 11 februari Muis87 - 1e Kindje - Verassing 12 februari: Lianne91 - 1e Kindje - Jongen 14 februari: Loveingmyboy - 2e Kindje - Jongen Kleintje87 - 1e Kindje - Jongen Bo1986 - 1e Kindje - Verassing 15 februari: Juels75 - 4e Kindje - Jongen Floddertje123 - 1e Kindje - Jongen 16 februari: Cherie - 4e kindje - Meisje 19 februari: Zomersproet - 2e Kindje - Meisje Elsa86 − 1e kindje - Meisje 20 februari: Dana24 - 1e kindje - Meisje 21 februari: Rainbow88 − 1e kindje - Meisje 24 februari: Hilly1980 - 1e kindje - Jongen Seepje - 1e en 2e kindje - 2 jongens 25 februari: Goblins - 1e Kindje - Jongen 26 februari: Onyx - 1e Kindje - Jongen 27 februari: Centurychild - 1e Kindje - Meisje 28 februari: Bloesem - 3e Kindje - Verassing R1985 - 1e Kindje - Verassing Ior - 2e Kindje - Jongen 15 x jongen 8 x meisje 7 x verrassing -------------------------- ♥ Bevallen: ♥ 03-01: Seepje 2 Zoontjes - Ravi & Qwin 2090 gram & 2350 gram Zoekfunctie: Bevallijst
Een co-sleeper is een wiegje dat je vastmaakt aan de rand van je bed en wat open is aan de bed-kant. Je kunt dus het kindje gemakkelijker oppakken en terugleggen als je zelf in bed ligt. Onze kraamorganisatie was een warm pleitbezorger van 'rooming in'. Het liefste met een co-sleeper, maar een wiegje mocht ook. De reden dat zij er voorstander van zijn is dat het in hun ogen beter is als je borstvoeding geeft om snel te kunnen reageren op de eerste signalen van de baby. Als de baby eerst moet gaan huilen om jou te bereiken, dan gaat daar al heel veel energie in zitten en die energie hebben ze nodig om goed te drinken. Daarnaast is het rustiger voor moeder en kind om dicht bij elkaar in de buurt te zijn. Dit heb ik me ook maar laten vertellen hoor Onze wieg past niet op de slaapkamer en omdat ik toch een alternatief moest zoeken zijn we uiteindelijk voor een co-sleeper gegaan.
Jmay, je wil me echt niet op de lijst hebben he Nog een poging: 14 feb, eerste kindje, meisje. Hier doen we geen rooming in. Het komt nu allemaal wel erg dichtbij he
@Jmay: ik hoop dat je teen snel herstelt. En toeteke vergeten op de lijst.. Zeangerschapsdementie? @co-sleeper: die heb ik niet. Net zoals een wieg. Hier komt de ledikant van de kleine op de slaapkamer. Gezien het tijdstip mag ik de 36 weken wave doen Zaterdag avond heb ik 45 minuten voor/indalings weeën gehad. En vanavond was het weer prijs met wat harde buiken. Wat ik vooral zo naar vind, is dat de kleine zich op die momenten juist hard afzet tegen mijn lieftallige gekneusde ribben. Pff wat doet dat zeer zeg. En als ik dat aan familie of vrienden vertel vragen ze me of de kleine niet eerder kan worden gehaald. Terwijl ik me op de ribben, slaapgebrek en vocht vasthouden na nog prima voel. Ja ik loop steeds langzamer maar dat mag ook wel met mijn babybuik Maar ik klaag er niet over bij mijn familie. Die zijn erg negatief ingesteld en dan gaan hun ook zeuren/klagen over hun pijntjes Zo.. Weer genoeg geschreven, eens kijken of ik in slaap kan vallen Welterusten
Jmay sterkte met je teen De kwaaltjes en pijntjes zijn hier ook zooooo herkenbaar!! Ook lijkt t erop dat ik soms wat urine verlies door de druk op m'n blaas Dat heb ik echt nog nooit gehad! T zal toch geen vruchtwater zijn denk ik dan...,?..,!? Morgen controle en de ks datum Pffff vind t opeens wel mega spannend allemaal en eng hoor!!
♥ Bevallingslijst Februari ♥ 29 Januari: Ellada - 1e Kindje - Meisje 2 februari: Zoyefa - 2e & 3e kindje - Verassing Key - 1e kindje - Meisje 3 februari: evenstar - 3e Kindje - Jongen 5 februari: Blis - 4e Kindje - Verassing 6 februari: Vraagtekentje - 1e Kindje - Jongen Riean - 1e kindje - Jongen 7 februari: JMay - 2e Kindje - Jongen 9 februari: Mimimama88 - 1e Kindje - Verassing 10 februari: Noamy - 2e Kindje - Jongen Lady87 - 1e kindje - Jongen 11 februari Muis87 - 1e Kindje - Verassing 12 februari: Lianne91 - 1e Kindje - Jongen 14 februari: Loveingmyboy - 2e Kindje - Jongen Kleintje87 - 1e Kindje - Jongen Bo1986 - 1e Kindje - Verassing 15 februari: Juels75 - 4e Kindje - Jongen Floddertje123 - 1e Kindje - Jongen 16 februari: Cherie - 4e kindje - Meisje 19 februari: Zomersproet - 2e Kindje - Meisje Elsa86 − 1e kindje - Meisje 20 februari: Dana24 - 1e kindje - Meisje 21 februari: Rainbow88 − 1e kindje - Meisje 24 februari: Hilly1980 - 1e kindje - Jongen Seepje - 1e en 2e kindje - 2 jongens 25 februari: Goblins - 1e Kindje - Jongen 26 februari: Onyx - 1e Kindje - Jongen 27 februari: Centurychild - 1e Kindje - Meisje 28 februari: Bloesem - 3e Kindje - Verassing R1985 - 1e Kindje - Verassing Ior - 2e Kindje - Jongen 15 x jongen 8 x meisje 7 x verrassing -------------------------- ♥ Bevallen: ♥ 03-01: Seepje 2 Zoontjes - Ravi & Qwin 2090 gram & 2350 gram Zoekfunctie: Bevallijst
Even mezelf erbij gezet. Verschil wiegje en co-sleeper: een co is een bedje dat aan 1 zijde open is en direct in verbinding staat met het ouderlijk bed. Dat vergt wat meetwerk met je eigen bed, bij ons ging dat prima met een goedkoop Ikeabedje waarvan je 1 zijde dan niet monteert. In de praktijk lag ik met een iets oudere baby zelf vaak met mijn kont in de cosleeper en de baby prinsesheerlijk tussen ons in (wij zijn voorstanders van samenslapen, dus geen punt hoor, knus). Voor een mini vind ik het een prettiger idee dat die niet in dat grote ledikant liggen, maar cosleepers heb je ook in wieg en meegroeimodellen
♥ Bevallingslijst Februari ♥ 29 Januari: Ellada - 1e Kindje - Meisje 1 februari: Lianne91 - 1e Kindje - Jongen 2 februari: Zoyefa - 2e & 3e kindje - Verassing Key - 1e kindje - Meisje 3 februari: evenstar - 3e Kindje - Jongen 5 februari: Blis - 4e Kindje - Verassing 6 februari: Vraagtekentje - 1e Kindje - Jongen Riean - 1e kindje - Jongen 7 februari: JMay - 2e Kindje - Jongen Denice1991 - 1e Kindje - Jongen 9 februari: Mimimama88 - 1e Kindje - Verassing 10 februari: Noamy - 2e Kindje - Jongen Lady87 - 1e kindje - Jongen 11 februari Muis87 - 1e Kindje - Verassing 12 februari: Lianne91 - 1e Kindje - Jongen 14 februari: Loveingmyboy - 2e Kindje - Jongen Kleintje87 - 1e Kindje - Jongen Bo1986 - 1e Kindje - Verassing Toeteke - 1e kindje - Meisje 15 februari: Juels75 - 4e Kindje - Jongen Floddertje123 - 1e Kindje - Jongen 16 februari: Cherie - 4e kindje - Meisje 19 februari: Zomersproet - 2e Kindje - Meisje MelanieV83 - 2e Kindje - Jongen Elsa86 − 1e kindje - Meisje 20 februari: Dana24 - 1e kindje - Meisje 21 februari: Rainbow88 − 1e kindje - Meisje 24 februari: Hilly1980 - 1e kindje - Jongen Seepje - 1e en 2e kindje - 2 jongens 25 februari: Goblins - 1e Kindje - Jongen 26 februari: Onyx - 1e Kindje - Jongen 27 februari: Centurychild - 1e Kindje - Meisje 28 februari: Bloesem - 3e Kindje - Verassing R1985 - 1e Kindje - Verassing Ior - 2e Kindje - Jongen 18 x jongen 9 x meisje 8 x verrassing -------------------------- ♥ Bevallen: ♥ 03-01: Seepje 2 Zoontjes - Ravi & Qwin 2090 gram & 2350 gram Zoekfunctie: Bevallijst
Heb de lijst bijgewerkt. Als het goed is staat iedereen die sinds gisteren gereageerd heeft voor de lijst er nu op.
Kan de lijst niet aanpassen maar er staat overal verassing ipv verrassing.. We willen niet dat onze kindjes verast worden toch
Goed bezig Jmay! Hoe is het met je teen? Hier staan twee wiegjes op onze slaapkamer. Wat ik altijd begrepen heb is dat rooming in tot 6 maanden voor alle baby's (dus ook fv baby's) aanbevolen wordt ivm het afnemen van de kans op wiegendood... Voor de bv heb je natuurlijk een dubbel voordeel... Hebben jullie al jullie vluchttassen en dergelijke klaar staan?
Oooooh sorry muis !!!! Jij bent degene die goed bezig is. Kan niet lezen, sorry! Verrassen of verassen is inderdaad nogal een essentieel verschil, goed opgemerkt Key!