Mooi Elsa! Beterschap Jmay. Vandaag ben ik 27 weken en als mijn suikers zo blijven gaan als ze gaan en ik nauwelijks insuline nodig heb, dan hoef ik niet ingeleid te worden en mag het rustig nog 13 weken duren. Dus daar gaan we voor! Verder was mijn kleine aappie weer helemaal piekfijn in orde bij de groeiecho+controle gisteren! En ik ook! 'maar' 400gr aangekomen in de afgelopen 4 weken.
Het kamertje is hier zover wel klaar. De muren en vloer zijn klaar. Alleen de meubels moeten nog vanuit een andere provincie naar ons huis komen (staan nu nog bij m'n ouders). Dat doen we 12 december. Als die er eenmaal zijn kan ik ook kijken wat ik nog van aankleding wil doen. Daarna zal ik foto's maken Krullie: Klopt, loop nu al bij vk/gyn daar!
Mooie kamer Elsa! Hier is de kamer behangen, volgende week poetsen & ramen wassen en 5 dec. worden de meubeltjes geleverd De 1ste tijd slaapt ze ook bij ons op de kamer in een wiegje
Het kamertje is hier zo ver als klaar. Moeten nog het gordijn ophangen en nog wat kleine dingen weg halen. Meubels staan er wel al in. Donderdag wordt de kinderwagen geleverd. Nesteldrang is hier ook af en toe aanwezig maar ik word door mijn lichaam wel tot rust gedwongen als ik te veel wil doen. Aanstaande maandag is hier de intake van de kraamzorg. Ik ben eens benieuwd want ik weet niet wat ik daar van kan verwachten.
Kamertje is hier nog niet klaar. Muren moeten nog een keer wit geschilderd worden zodat het weer helemaal fris is. Plinten langs de muren en dan de meubeltjes er in. Niet heel veel werk, maar het moet nog wel gebeuren . Vind het alleen jammer dat ik zo weinig kan doen aan het kamertje. Moet verplicht bedrust houden, dus ik kan zo weinig. Af en toe een uurtje proberen om rond te lopen door huis of beneden gewoon op een stoel te zitten, maar dat wil helaas echt nog niet. Dus we blijven rustig op bed zitten/liggen. Alles om de kleine nog een paar weken binnen te houden.
jmay beterschap ik ben ook niet helemaal in orde...beetje keelpijn en gammel bllggg wij hebben t kamertje ook zo goed als klaar ben alleen op zoek naar een kleedje liefst grijs met witte sterren of rood met wit of grijze sterren iemand nog tips??? fotos zal ik als het helemaal af is even plaatsen!
Leuk alle echo foto's. En inderdaad een leuk kamertje elsa! Onze kamer is wel bijna af. Alleen nog gordijnen en een lamp uitzoeken. Ik heb een leuke muursticker klaarliggen, maar tot nu toe nog geen energie gehad om hem op te hangen. Door BI kan ik bijna niet lopen en niet lang staan. Doe alles dus op mn gemakje beetje bij beetje. Binnenkort nog eens naar de winkel om de laatste dingen uit te zoeken, samen met mijn vriend de rolstoel. Shoppen voor baby dingen is zo toch een stuk minder leuk. Maar het wordt wel wat allemaal!
Meiden, wanneer gaan jullie alle babyspullen wassen? Ik krijg echt de kriebels dat ik het al wil gaan doen zodat het allemaal netjes klaar ligt. Is alleen een beetje vroeg denk ik he. Ik heb trouwens 19 dec de intake voor kraamzorg. Mijn eigen leidinggevende komt aangezien ik zelf kraamverzorgster ben maar dit is voor mij ook nieuw.
Set ik wacht nog even met de babyspullen wassen. Wil het wel voor de 34e week gedaan hebben aangezien er hier een hele grote kans is dat de kleine te vroeg komt. Denk dat ik over een week of 2 ermee begin. Dan ben ik 31 weken, dus mooi op tijd, maar niet heel vroeg.
Ik ga alles in de kerstvakantie uitwassen denk ik (Ben dan 31/32 weken), dan heb ik ook een overzicht wat ik heb & nog nodig heb Kunnen we in de winterkoopjes nog wat spullen bij gaan halen
Ik dacht het eerst ook in de kerstvakantie te doen maar dan heeft mijn man ook vakantie en willen het zelfgemaakte wiegje, de laatste dingen op het kamertje afmaken en nog allemaal klusjes in huis doen. Na de vakantie is het zo half feb. Het liefst zal ik het volgende week allemaal lekker op mn gemakkie gaan doen dan rust het maar weer haha. Dat zullen ze wel de nesteldrang noemen denk ik.
Dankjulliewel meiden Heb even geslapen en het lijkt wel beter te gaan gelukkig hoop dat het zo blijft. Ml is ook thuis gekomen van werk die heeft ook een stuk of 3x moeten spugen Ohja alles uitwassen moet natuurlijk ook nog... zucht zoveel wat gedaan moet worden haha eerst de laatste spullen maar eens kopen
Beterschap JMay. Kleertjes wassen heb ik al gedaan. Kon het niet laten haha maar is wel leuk zo'n wasrek vol kleine kleertjes.
@Elsa: aah leuke babykamer zeg. Die muurschildering laten doen of zelf gedaan? Waanzinnig! Ik ben jaloers op jouw kleur groen. Dat moest hier eigenlijk ook zo worden maar vind het eigenlijk iets te fel... misschien dat nog een keer overschilderen helpt. @toeteke: waarom loop je in het zh als ik vragen mag? Wel tevreden over? Ik ben er erg blij mee. Vaak rare verhalen over vk praktijken. Ook dat ze er geen echo apparatuur standaard hebben en je dan weer doorgestuurd moet worden als er iets is enz. Vind het zh ideaal. Heb het bij mn dochter daar onwijs naar mn zin gehad bij iedereen. Ook bevalling daar is goed gegaan en kijk uit naar deze keer. Niets thuis bevallen, maar heerlijk in het ziekenhuis. Ben er zo goed in de watten gelegd door alle lieve verpleegkundigen! Ook als er iets is hoef je maar te bellen en je kan meteen komen. Altijd even elke twee weken een echo om te kijken of alles nog goed is, echt super. Toen we voor de tweede dingen zei ik al tegen mn man: ik wil echt niet naar een vk praktijk. Ik wil weer terug naar het ziekenhuis. Maar de enige manier om daar weer te komen is een tweeling krijgen En voila haha Muis: gelukkig ben je al een heel eind inmiddels in je zwangerschap! Wel vervelend zeg die rust. Je wilt nog zoveel doen. Heb je zelf een gevoel wanneer de kleine kan komen? Set: wat leuk dat je zelf kraamverzorgster bent! Werk je nog steeds of al niet meer? Leuk om het zelf eens mee te maken zo! Wellicht krijg je een goede collega die bij je komt kramen of wil je dat liever niet? Ik ga alles wassen rond de 30 weken denk ik. Heb ik vorige keer ook gedaan. Ik heb alles toen in curver dozen gedaan, bleef lekker schoon en fris. Toen ze geboren was kon alles zo de kast in. De wieg lakentjes wacht ik mee tot een weekje of 35-36 denk ik. Dan kan ik de wiegjes daarna opmaken en afdekken met een groot laken zodat het ook nog stofvrij blijft. @Rainbow: hier ook een lijstje gemaakt wat ik allemaal nog nodig heb. Heb veel van het lijstje gevraagd voor Sinterklaas. Net zo makkelijk. Voor mezelf toch geen idee wat te vragen. Maar wel heerlijk om te shoppen voor de kleine he @Anemdo: pff heftig BI! Zelfs een rolstoel nodig? Volg je ook fysio ervoor? Hopelijk is het na de bevalling voorbij en heb je er geen last meer van! @Noamy: bedoel je zoiets ?? Baby's Only wiegdeken Ster Lichtgrijs-wit Heel mooi vind ik!! @Mimimama: intake van de kraamzorg stelt niet veel voor. Maar bijzonder is het natuurlijk wel. Het komt zo dichtbij! Ze gaan even met je zitten en willen wat dingetjes weten. Oa of je een badkamer boven hebt of in ieder geval bij de slaapkamer en of je nog meer kinderen hebt en of je man thuis zal zijn in de kraamweek. Of je borstvoeding gaat geven en waar je gaat bevallen. Ze zijn ook zo weer weg Ik kreeg toen ook twee boeken. Eentje met alle info over de eerste twee weken met je baby. Erg leuk om te lezen. En de kraamgids die ingevuld gaat worden door je kraamverzorgster met allemaal dingetjes over jou en de baby. Leuk om alvast door te lezen! @Jmay: bah dat het nou toch nog door gaat zetten. Hopelijk snel weer over! Vreet jezelf vol met sinaasappels Beterschap! @Hilly: wat goed zeg dat de resultaten zo goed zijn van je suikers en de kleine het ook prima doet! En knap hoor maar 400 gr aankomen in een maand! Hoop met je mee dat het zo goed blijft gaan, top! Bij bijna iedereen gaan de kleintjes ook eerst in een wiegje bij jullie he?? Zo intiem vind ik dat Hier ook. Wil ze lekker dicht bij me hebben
krullie85: Het is wel heel bijzonder om straks zelfs in het kraambed te liggen i.p.v. als kraamverzorgster aan het kraambed te staan. Ik heb zelf een collega uitgekozen die bij mij komt kramen. Het is dus geen verassing wie er komt Ik werk af en toe nog een paar daagjes.
Set, lijkt me wel bijzonder om aan de andere kant te staan straks! Wel leuk dat je zelf iemand mag kiezen. Krullie, helaas is BI nooit direct na de bevalling over. Ik ga waarschijnlijk een revalidatie programma in na de bevalling. Ik loop inderdaad al een tijdje bij de fysio, hoewel ze nu weinig kan betekenen voor me. Het enige wat we nog doen is praten over hoe ik toch nog eens de deur uit kan en hoe ik me thuis kan redden. En wat voor mij de beste houdingen zijn om weeën op te vangen en te bevallen. Wij beginnen ook met een wiegje bij ons op de kamer. Staat al klaar! Vind het wel fijn datze straks zo dicht bij me is. Heb het wiegje van mijn nicht gekregen, haar zoontje paste er al binnen 2 weken niet meer in. Hij was dan ook erg groot bij de geboorte.
Wij hebben uiteindelijk afgelopen weekend 2dehands een wiegje gekocht, vind de ledikant precies zo immens voor een klein baby'tje
Hier ook uitgerekend voor februari. Mijn zoon is ook van februari dus dat wordt een heerlijk feestelijke maand! Het is voor officieel pas vanaf vrijdag nog 10 weken aftellen, maar ik zal me toch al aansluiten Hier is het het tweede kindje, het wordt een meid en ik ga weer borstvoeding geven Voorlopig nog geen klachten, enkel een héél erg drukken baby in mijn buik. Volgende week vrijdag (5/12) gaan we terug op controle bij de gyn. Vorige keer was ze nog niet gedraaid dus ik hoop dat ze wel in een mooie hoofdligging ligt, we zullen zien.
Mijn baby lag toevallig in een hoofdligging laatste controle. Heel even, en toen weer dwars. Ze kunnen nog zoveel bewegen nu, mijn draaikontje ligt een paar keer per dag anders. Zal vast wel goedkomen. Rond de 34 weken wil mn vk dat ze netjes met haar hoofdje naar beneden ligt.
Bevallingslijst 29 januari Ellada - 1e kindje - Meisje 1 februari Gigii - 1e kindje - jongen 2 februari Key - 1e kindje - Meisje Zoyefa - 2e en 3e kindje - Verrassing 3 februari 4 februari 5 februari Blis - 4e kindje - Verrassing 6 februari vraagtekentje - 1e kindje - Jongen Riean - 3e kindje - Jongen Elance - 2e kindje - Meisje 7 februari JMay - 2e kindje - Jongen Denice1991 - 1e kindje - Jongen 8 februari Videlsje - 1e kindje - Jongen 9 februari mimimama88 − 1e kindje - Verrassing 10 februari lady87 - ?e kindje - Jongen noamy - 2e kindje - Jongen 11 februari Muis87 − 1e kindje - Verrassing 12 februari Lianne91 - 1e kindje - Jongen 13 februari 14 februari Kleintje87 - 1e kindje - jongen Toeteke - 1e kindje - meisje Anemdo - 1e kindje - meisje Lovingmyboy - 2e kindje - Jongen 15 februari Floddertje123 − 1e kindje - jongen 16 februari Cherie - 4e kindje - Meisje 17 februari Set - 1e kindje - Verrassing 18 februari 19 februari Elsa86 − 1e kindje - Meisje MelanieV83 - Jongen 20 februari 21 februari Rainbow88 − 1e kindje - Meisje Tiarah - 2e kindje - Jongen 22 februari 23 februari 24 februari Seepje - 1e en 2e kindje - 2 jongens Hilly1980 - 1e kindje - Jongen Krullie85 − 2e en 3e kindje - 25 februari 26 februari 27 februari 28 februari 17 x jongen 7 x meisje 7 x verrassing -------------------------- Al bevallen: zoekfunctie : bevallingslijst Als het goed is, is de lijst zo weer up to date . Aanpassingen graag in het rood vermelden dan kan ik dat invullen.. Mochten jullie meer info op de lijst willen hoor ik het graag @zoyefa ; Leuk! Al 3 tweelingmama's met de officiele datum in februari. En knap dat je het geslacht geheim kunt houden, ik wilde het sowieso weten en ben zo'n flapuit dat ik het maar direct heb verteld @Elsa : Mooi kamertje!! Die van ons is ook af! Wil volgende week nog 2 kussens maken met hun initialen erin. Ik doe trouwens geen wiegje. De jongens komen sowieso bij ons op de kamer te liggen de eerste periode en daarna zien we het wel. Ik denk dat ik ze eerder nog bij elkaar in een bedje zou leggen als ze onrustig zijn Hier verder druk aan het freubelen. Wordt gek van de jeuk aan mijn buik. Huid staat zo strak gespannen . Wel wat opgeruimd nog wat ook echt tijd was Wat kan je toch veel troep verzamelen zonder dat je het in de gaten hebt haha.