**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hier de vluchttas ook nog niet gepakt.. Vind het altijd zo moeilijk omdat alles wat erin moet ik nog nodig heb☺️

@lianne, dat heb ik nu dus ook haha... Sinds ik verlof heb gaat de tijd zooooo langzaam... Gister heeft een vriendin van ons een kleintje gekregen.. En sinds ik ben wezen kijken kan ik ook niet wachten , maar ja moeten nog even wachten.

2. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Je wil me echt niet op de lijst hebben JMay haha.
    Hopelijk 3x scheepsrecht
    17 febr 1e kindje verassing

3. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.574
    3.507
    113
    Zofeya, gefeliciteerd met de geboorte van jullie tweeling.

Ik doe dan ook maar niet te veel in de vluchttas. Ik hoop dat ik hem ook niet hoef te gebruiken en gelukkig wonen we op 15 minuten afstand van het ziekenhuis, dus mocht het nodig zijn kan VL altijd wat ophalen (als de kleine geboren is dan :p)

VL hoorde vandaag dat hij volgende week met zijn werk 3 dagen naar Duitsland moet voor een cursus. Ze hebben hem een poos geleden al gevraagd of hij dat wilde, maar toen heeft hij 'nee' gezegd omdat ik dan 35 weken zwanger zou zijn. Dat was goed, dan kon hij volgend jaar wel mee. En nu zeggen ze ineens dat het verplicht is. Ben er dus ook totaal niet blij mee en hij zelf ook niet. Maar goed...het is niet anders. Ik wil wel graag dat hij zijn baan behoudt;) Gelukkig is het 'maar' 2 uur rijden, dus als er wel wat gebeurd duurt het geen uren voordat hij weer thuis is. Als hij nu ook nog eens meer gaat verdienen, hoor je mij helemaal niet meer klagen :p

4. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    Zofeya gefeliciteerd met jullie kindjes!!

5. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Als je zwanger van de eerste bent zou ik mijn tas toch wel goed inpakken eerlijk gezegd - het aantal doorverwijzingen wat dan uiteindelijk toch een zh bevalling wordt is hoger bij het eerste kind. Je wil op zo'n moment je niet afvragen of je tas wel goed gepakt is ;)

6. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij een eerste is de kans dat je uiteindelijk in het ziekenhuis moet bevallen als je thuis begint zelfs iets van 50 of 60%, dus met dat in mijn achterhoofd heb ik de vluchttas ook goed ingepakt. Hier bij mij is de kans zelfs wat hoger want vanwege de grote afstand tot het ziekenhuis afgesproken met de VK dat ze me veel sneller dan normaal zou insturen. Bij geringste beetje twijfel wordt ik ingestuurd, dus die tas kan nog wel eens nodig zijn denk ik :p.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Vandaag controle: de kleine groeit keurig op schema en ik was niks aangekomen. Ik begrijp er niks van, maar ik zit nu op +4.8kg in 34 weken. Volgens de gyn was het geen enkel probleem, zolang de baby maar goed groeit. Bloeddruk was ook prima: 120/80.

@Vluchttas
    Ik ga sowieso in het zkh bevallen, dus ik moet wel een tas klaarmaken. Ik heb daar nu de kleertjes voor de kleine in en kleding voor mezelf en boeken die ik kan lezen als het nog niet zo heftig op gang is. De rest ga ik de komende week maar even verzamelen.

8. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik ga ook voor poliklinisch, maar hou er ook rekening mee dat het zo snel kan gaan dat het toch thuis gebeurt. Als het overdag is en de kinderen er niet zijn (opvangdag/schooldag) dan is dat sowieso geen probleem. Ik bedenk me nu dat ik totaal nog niet slim ingesteld ben op brekende vliezen... maar ja, tot nu toe zijn die ook nog nooit spontaan gebroken, ik heb altijd weeen gehad en bij Vtje zijn ze echt pas 2 uur voor ze kwam (van de 5 in totaal) gebroken door de vk.

Pff ik zie er een beetje tegenop merk ik :(

9. Memskie

Memskie Actief lid

24 mrt 2014
    306
    0
    0
    @vluchttas: heb ik klaar staan, zowel voor mij als voor de baby. Bij de eerste had ik het ook al vroeg klaar staan. Die is te vroeg geboren en ik was dus blij dat ik zo de spullen kon pakken en de auto in kon stappen. Toen had ik de tassen met 34 weken klaar staan en nu iets later. Ik vind het een fijn idee dat ik het zo kan pakken en er op dat moment niet meer naar om hoef te kijken.
    Ik beval sowieso in het ziekenhuis omdat ik bij de eerste ook teveel bloed ben verloren.

@Evenstar: ik herken je gevoel... Zie er soms ook wel een beetje tegenop.
    Maar heb er ook gewoon heel veel zin en ben zo benieuwd wie wanneer gaat bevallen:)

@Noamy: balen dat je geen duidelijkheid van de gyn hebt! Gelukkig wel alles goed met jullie beebje!

Hier morgen weer controle! Ben benieuwd of de kleine is ingedaald, of überhaupt met zijn koppie naar beneden is gaan liggen...

10. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.798
    7.390
    113
    Gefeliciteerd Zoyefa!!

Vluchttas heb ik bij de eerste 2 niet gehad. Bij de eerste wel even, maar die heb ik weer uitgepakt toen de gyneacoloog had gezegd dat ik gewoon thuis mocht bevallen. Naief als ik was had ik em maar weer uitgepakt (en dus midden in de nacht weer ingepakt toen ik alsnog naar het zkh moest ;) )
    Bij de tweede heb ik hem niet gehad, wilde gewoon thuis bevallen, weer zo lekker naief :)
    Dit keer denk ik dat ik wel iets klaar zet. Sowieso hangt er vanaf vrijdag een tas met spullen voor de kids aan de kapstok, want de kans is wel erg groot dat zij ergens ondergebracht moeten worden, en dan vind ik het toch wel fijn dat ik me niet druk hoef te maken om pyjama's en kleding voor de dag erna voor hen. Kleertjes voor de baby leg ik sowieso klaar, dus dat is vast zo ingepakt als ik echt naar het zkh moet. We wonen ook niet zo heel ver van het zkh af, het moet te doen zijn in 10 a 15 minuten. Dan kan mijn man zo even terugrijden als het nodig is, na de geboorte van de baby.
    Bijna 37 weken, tjonge, wat kijk ik er naar uit :D

11. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik heb vanalles klaargelegd, maar nog niet ingepakt. Op zich is dat ook zo gebeurd natuurlijk. Vind t alleen lastig omdat ik veel dingen dagelijks gebruik (shampoo, tandenborstel, telefoonoplader etc) maarja mn man kan die spullen ook later wel brengen natuurlijk. Het belangrijkste ligt klaar. Wil het deze week wel inpakken eigenlijk. Wordt wel meteen een stuk spannender dan!

12. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Zoyefa, gefeliciteerd!!!!!!! Jammer dat je de namen neit wil neerzetten, maar dat is gewoon jou keuze. Zou je wel een foto willen plaatsen? ik ben reuze benieuwd.

Ik heb met 35 weken een echo, en daarna geloof ik wekelijks. Geen flauw idee eigenlijk, heb een behoorlijke zeef als geheugen.

De vluchttas staat nog niet klaar, babykamer is nog niet klaar, niks is eigenlijk klaar en ik word er nu wel iebelig van. Dus de nesteldrang is toegeslagen...

Verder begint het langzaam weer minder te gaan met mij, ik vermoed dat het toch door werk komt.... zzeker na een aanvaring vn gisteren met een leidinggevende die geen hol over mij te vertellen heeft, maar heel star is, hij kent alleen zwart en wit, grijs kent hij niet, en ik mis de mariniersspirit, omdat ik op tijd naar huis ga en niet wil overwerken...... tja, dan begin ik te koken, maar heb wijselijk mijn mond gehouden en hem laten lullen en ik weet nu precies wat ik aan hem heb. helemaal niks.

Verder gaat het ook slecht met mijn oma. het lieve mensje is 93, heeft parkinson en botntkalking en is gevallen in eht verzoringshuis. Doordat ze een slechte fysieke bouw heeft heeft ze haar bovenarm gebroken en kon ze niet geopereerd worden, want dat zou haar dood betekenen....
    Met als gevolg dat haar arm is gezet zonder verdoving. Ze heeft liggen gillen van de pijn.
    Arm is gegipst, foto gemaakt, zat de arm nog niet goed, gips eraf en weer de arm goed zetten.
    ZE ligt nu helemaal in de prak.
    ML en ik hebben al 4 manden geleden gezegd dat oma graag haar nieuwste achterkleinkind wil zien en dat ze daarna snel zal overlijden.
    Maar zals het nu is, gaat het niet goed.
    We hopen dat ze het volhoudt tot onze kleine in ieder geval geboren is, en wij hopen ook op haar verjaardag dat de kleine komt (22 feb).

Ik maak me geen zorgen om haar, juist omdat wij dit al maanden hebben voorzien, maar niet op deze manier.

Dit zal allemaal meespelen in hoe ik ook weer langzaam terug val, meer last krijg van maagzuur en me steeds beroerder voel.
    maar nog 11 dagen werken, dan zwangerschapsverlof. daar kijk ik erg naar uit.

Verder wens ik iedereen een vreselijk fijne tijd, voor iedereen wordt het allemaal steeds spannender, wanneer komt de kleine...... hier komt die spanning in ieder geval wel steeds meer opzetten.
    Net als dat mijn voeten beginnen op te zetten, hihi. Ik begin vocht vast te houden..... maar ik heb er geen last van, vooralsnog in ieder geval.

13. Gigii

Gigii Actief lid

18 apr 2014
    416
    272
    63
    Ik doe nog een poging om op de lijst te komen
    1feb,eerste kindje, jongen

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wat erg goblins van je oma :(
    Sterkte!

Hier weer een slapeloze nacht vreselijk en de klote wekker gaat om 6:00 weer.. Kan net zo goed wakker blijven :( blegh op zulke momenten kan ik wel janken

15. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Jmay: je bent niet de enige die wakker is. De kleine schrok zich door het onweer wat hier over trekt. Die licht flitsen en de kleine zijn geen vriendjes. Door al dat geschuif in mijn buik ben ik wakker geworden. De kleine is na 20 minuten nog niet op z'n gemak en rustig want die wilt zich verschuilen onder mijn ribben. Dus weer een pijnlijke bedoeling.. Arme kleine ;)

@Goblins: dat steeds kortere lontje en vermoeid zijn herken ik. Wat rot van je oma :( Er hangt geloof ik iets in de lucht bij ouderen. Mijn opa van 85 had gister hart problemen. En die geven ze ook niet meer lang. Dus hier ook de vraag of hij zijn achterkleinkind nog gaat zien.

@hier: ik ben zo gaar als een kanarie. Wil veel doen maar het gaat echt niet meer. Zelfs slapen of dutjes doen is soms al te veel gevraagd. En dan die rot druk op mijn ribben. Als dat zo door gaat dan krijg ik een baby met tatoeage :D haha
    Nu hopen dat het onweer snel weg is zodat ik weer kan slapen...

16. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    naar als je niet goed kunt slapen.....
    ik had dat bij mn zoontje ook zo erg maar bij deze zw god zij dank niet en slaap ik gewoon goed!!
    waarom gaat zo vroeg de wekker dan jmay???

hier is t idd erg teleurstellend dat ii de ks datum nog niet weet
    heb me ook voorgenomen als ze volg week weer achterlijk gaan doen ik wel even mn zegje ga doen
    vind eigenlijk dat als t om dit soort dingen gaat je zo niet met mensen om gaat!!!
    ze zeggen dingen waar je je zinnen op zet en rekening mee houd en dan word t weer anders....
    maja
    heb toch t idee deze uir zichzelf eerder komt en t weer n spoedks word ......
    ben benieuwd of dat zo is

17. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Weer een mijlpaal bereikt, 36 weken :D. Nog 1 weekje volhouden en dan mag de kleine thuis geboren worden :D.

Goblins wat naar van je oma, is er nog uitzicht dat ze zich snel weer wat fitter gaat voelen? Ligt ze in het ziekenhuis nu of in het verpleegtehuis?

18. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Zo.. Weer onder de levende. Heb van 4 uur tot net nog kunnen/mogen slapen. Nadat de kleine was bekomen van de schrik vond die het tijd om weer een stukje in te dalen. Ik ben in slaap gevallen met het voedingskussen om mij heen :D dat lijkt net een grote knuffel haha

Vandaag een rustige dag. Ga alleen naar mn schoonouders om even bij te kletsen en daar te eten. En het is even afwachten of de andere box weer wordt opgehaald vanavond ;)

@Goblins: is er nog vooruitzicht voor je oma?

19. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Helaas is het drama groter geworden met mijn oma....

Ze is gisteren ontslagen uit het ziekenhuis. Mijn moeder had gevraagd om een bedstang zodat ze het bed niet uit zou vallen....
    dus hebben ze er een stoel neergezet..... en is oma uit bed gevallen boven op haar gebroken arm....... En ligt ze nu weer in het ziekenhuis.

Over het algemeen ben ik vrij rustig in dit soort situaties, want ik kan er zo weinig aan veranderen, maar dat een lief oud mensje van 93 nog zoveel moet doorstaan, zoveel pijn moet lijden. Dat doet mij zoveel pijn...
    Ik hoop echt dat ze haar achterkleinkind nog kan zien.
    En uiteraard ga ik nu zo snel mogelijk die kant op met ML.

Hoe haar verdere fysieke en mentale gesteldheid is weet ik niet.
    Mijn tante is (uiteraard) erg emotioneel, en ziet het vreselijk somber in.
    En heel lullig gezegd, 6 jaar geleden zou het ook niet goed gaan met mijn opa, we moesten er snel heen, hij wilde dood, ij komen daar en hij was vrolijk, had zin in de zomer en heeft nog 1 jaar geleefd.
    Ik kan nu dus geen pijl trekken op hoe het is met oma, we zullen er echt langs moeten om eht zelf te zien. Hopelijk is de kleine in mijn buik dan wakker, dan kan ze in ieder geval de kleine voelen.

20. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    sterkte met oma gobblins

Deel Deze Pagina