@Onyx: ik had nog een Snoopy bigshirt in de kast liggen wat ik normaal niet draag en dat vond ik wel geschikt voor de bevalling. Zit dan lekker ruim overal. @Jmay zeker spannend dat de kleine elk moment kan komen. Balen van die gaatjes. En spanning voor de tandarts heb ik vroeger ook gehad, totdat ik in de molen kwam van tandarts, orthodontist, kaakchirurg. Ja ik heb ze geknepen toen mijn verstandskiezen eruit moesten onder maar daarna heb ik er geen last meer van. Ik heb tandsteen op een aantal plekken maar de afspraak die ik volgende week had, heb ik afgezegd omdat ik bezoek ontvangen of op bezoek gaan al te vermoeiend vind. Die afspraak stond oorspronkelijk in december gepland maar wegens ziekte van de mondhygiënist afgezegd. Dan maar na de bevalling een grondige reiniging @muis: dat klinkt als voorwerk. @lovingmyboy: succes maandag! @Hier: de hele dag een rustige baby gehad tot net na het avondeten. Ik heb sindsdien druk op de liezen en schaambeen. En er staat druk op mijn ribben, alsof er vanaf daar naar beneden wordt gedrukt *auw* Nu maar wat bankhangen en hopen op een goede nachtrust
@Zomersproet: Ik schrok ook wel van de weeën remmers, want de verloskundige had het over spierverslappers... Volgens mij krijg je altijd weeën remmers, omdat je baarmoeder gaat krampen als ze hard gaan duwen, dus om je buik soepel te houden zodat ze de kleine zo goed mogelijk vast kunnen pakken. Ik vond het niet heel erg hoor, ze hadden me goed gewaarschuwd voor de bijwerking hartkloppingen dus ik wist dat het kwam...
Hebben jullie dat ook dat de baby af en toe ligt te trillen in je buik. Voelt heel apart. Het is normaal blijkbaar maar vind zo raar voelen.
Ja set! Ik had daar toevallig een keer een topic over geopend vind t z'n gek idee! Heel snel, trillend gevoel @ellada Vreselijk he die tandarts ik begin al bijna te hyperventileren als ik eraan denk brr @loveinmyboy Ohjee succes morgen hopelijk vallen de metingen een beetje mee.. En t blijven schattingen natuurlijk.
Ja dat topic heb ik toen gezien en ook op gereageerd volgens mij. Jullie kleine mannetje doet dat dus ook nog steeds? Vind echt soort een naar onnatuurlijk gevoel. Het is dat overal staat dat het normaal is vind ik het toch beetje raar
Ik heb het ook al een paar keer gevoeld dat trillen, maar echt niet veel. 3 keer ofzo tijdens mijn hele zwangerschap. Wel een raar gevoel.
Ik heb dat trillende gevoel ook wel eens gehad. En natuurlijk de hik Ik kan er soms niet tegen, ik vind het zo'n irritant gevoel haha @jmay, wat super naar van de tandarts. Ik kan me voorstellen dat je baalt! @lovingmyboy, spannend maandag het prikken op suiker. Wellicht valt het allemaal wel mee. Mijn vorige beebjes vonden ze op de echo te klein en nu dit kindje vinden ze weer een te bol buikje hebben. Het zijn geen exacte metingen en tot nu toe bleek het achteraf allemaal wel mee te vallen. Ze hebben mij voor de zekerheid ook op suiker laten testen, maar het was allemaal goed. En als het zo bij jou blijkt te zijn, dan is het goed dat ze het nu weten zodat ze jullie baby wat extra zorg kunnen geven na de geboorte. Fijn weekend allemaal!
Trillen komt me niet bekend voor... Lijkt me heel apart. Ik vind de hik al een apart gevoel inderdaad haha. Vannacht had die kleine twee keer achter elkaar de hik, lange tijd achter elkaar. Op een gegeven moment was ik er wel even klaar mee haha. Zal die gezelligheid in mijn buik wel weer missen straks hoor...
Pfff vannacht heel slecht geslapen, teveel op internet gezeten en daardoor allemaal doemscenario's in mijn hoofd zitten. Ben nu 36 weken, als ik zw diabetes heb is dit toch te laat ontdekt? Wachten duurt ook lang😔 heb verder helemaal geen symptomen behalve p97 meting bij de baby
Mocht het zo zijn is het alsnog goed dat ze het weten, dan kunnen ze de baby na de geboorte in de gaten houden. Probeer er niet teveel over te Googlen, dan maak je jezelf alleen maar onnodig ongerust. Hier is het brandend maagzuur weer terug. Is een week of 2 weggeweest. Gisteren dubbelfris gedronken en het is meteen de hele nacht feest geweest. Nu nog steeds (gelukkig niet meer zo heftig als gisteravond), ik was blij dat ik nog Omeprazol had liggen! Vandaag 36 weken. Het gaat zo hard! :O
Ik ga mn buik ook ontzettend missen. Vind het veel te leuk samen! Nu is ze nog 'van mij' en straks van iedereen. Ben heel erg bezitterig ofzo merk ik. Hebben jullie dat ook? Ik hoop aan de ene kant dat ze snel komt omdat ik zo nieuwsgierig ben maar aan de andere kant mag ze nog wel drie weekjes blijven zitten hoor
Mijn baby heeft ook een buikomvang van p97 (geloof dat dat bij jou ook was toch?). Bij het verslag van de echo van 32wk heeft de echoscopiste neergezet dat ze het verdenkt van macrosomie, maar bij mij deed de vk het af als onzin en de baby groeit zijn eigen lijn e.d. Hier heeft ze er dus ook voor gekozen geen extra controles te doen, ook niet de OGTT. En dat terwijl ik nu eigenlijk meer vertrouw op de conclusie van de echoscopiste, want het leek me een zeer capabele vrouw die de placenta lokalisatie in die echo ook gedaan heeft en geen genoegen nam tot ze de korste afstand te pakken had (metingen lagen tussen de 1 en 3 cm). Vind het geen leuke test de OGTT, maar had graag gezien dat zde vk de conclusie van de echo wat serieuzer nam.
Hier afgelopen donderdag de tweede placenta lokalisatie gehad, en heb er mijn twijfels bij. Het was een andere echoscopiste dan die bij 32wk en de condities waren anders, dwz bij de ene moest ik een lege blaas hebben en verhoogd liggen met mijn 'onderkant' zodat ze er het beste bij kon en bij deze lokalisatie niet (dat soort dingen). Ook was ze snel klaar met de meting en heeft ze twee keer gemeten, twee verschillende metingen geconcludeerd en was ze daarmee klaar (die bij 32wk ging door tot ze het van alle kanten bekeken had en zeker was van de kortste meting). Nu is dus de conclusie dat de placenta 1,9cm van de bmm af ligt waar ze 2cm willen zien, en is er besloten die 1mm te verwaarlozen en willen ze me toch vaginaal zien bevallen onder begeleiding van de gyn (dit vanwege mogelijke bijkomende complicaties zoals excessief bloedverlies en de kans op scheuren/loslaten van de placenta en dus een spoedsectio). Zelf ben ik het hier eigenlijk niet mee eens, want ik zie het dus niet zitten om zo'n grensgeval te zijn wat ik nu wel ben. Waarom zouden ze anders die norm van 2cm stellen? Ik wil dit eigenlijk aankaarten bij de gyn, maar weet niet zo goed hoe.... Zo weer een heel verhaal
Hier n ziekenboeg thuis.... Nu ook vriendlief ziek.... Ik heb vanaf gister echt constant voorweeen dus die ongi achtige pijn in onderbuik en onderrug..... Eerst kwam en ging het maar nu constant Dit is toch niks ergs he? Voel de pijn ook rond de ks plekken maar
Bij mij was het idd ook de buikomvang.. De rest Vd meting zitten ook boven de p90 vandaar dat ze eerst geen verdere onderzoeken deden omdat het waarschijnlijk gewoon een groot kindje is (mijn vriend is ook bij 2meter) maar mijn vk legt de grens bij p97, vandaar dus toch het prikken. Als jij je ongerust voelt over de beslissing die ze hebben gemaakt, zou ik dat gewoon melden! Je moet er zelf ook wel goed bij voelen, en anders extra uitleg zodat het je allemaal goed duidelijk is waarom ze die keuze maken. Dat is helemaal niet raar.. Die onzekerheid is ook niets toch? Ik ben inmiddels wel iets rustiger nu... Ik wacht het gewoon af, kan er toch niets aan veranderen als het zo is.