**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Naomy: veel beterschap!

@Onyx: dat is lastig. Hier hebben we de afspraak dat als er een voor is en de ander tegen, we het heel even rusten laten om na te kunnen denken en komen er dan op terug.

@R1985: wat leuk!

@Hier: ik heb spierpijn van gister ;) heb toch iets te veel gepoetst in de badkamer haha
    Verder is nu echt alles klaar.. Bed is een kwartslag gedraaid en staat charmant op bierkratten :D maar het matras komt wel over de 70 cm uit qua hoogte.
    De kleine is weer druk met indalen waardoor ik nog steeds steken heb down under, af en toe steken in de rug en vieze steken in de liezen. Ik merk wel dat er sinds vanmorgen minder druk staat op de ribben. Heb ook maar vanmorgen de medical taping van de ribben gehaald in de hoop dat de kleine daar weg blijft ;)
    Nu verder genieten van de avond.

2. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    @memskie nee dit waren voorweeen wat ik had en nog heb.....
    Alleen ervaar ik ze nu heftiger als bij mijn zoontje
    Maar nu hoest ik ineens enorm en snotter en griep gevoel in mn vel...
    Mja kan ook niet anders met 2 zieke mannen in huis bllggg

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben mijn stem kwijt, dus heb het net helemaal uitgezocht...

Siroop mag niet, strepsils mogen niet.

Wat wel:
    - gorgelen met zout water
    - isla moos
    - dropjes (uitkijken voor hoge bloeddruk)
    - ricola

4. Memskie

Memskie Actief lid

24 mrt 2014
    306
    0
    0
    Beide vervelend meis... Straks lekker op bed en proberen wat rust te pakken! Slaapt je zoontje een beetje door nu? In elk geval beterschap.

Jij ook beterschap Hilly1980!

5. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Dank je hilly voor t uitzieken jij ook beterschap

Dank je wel memskie!!
    Ja zoontje slaapt wel goed en als hij snachts wakker word slaapt hij tussen ons in altijd weer verder!!

6. Memskie

Memskie Actief lid

24 mrt 2014
    306
    0
    0
    Gelukkig Noamy.. Vannacht een goeie nacht gehad?

Zo fijn om een nacht echt goed te slapen! Gisteravond was onze zoon opeens ook niet fit. Had gedacht dat het een gebroken nacht zou worden, maar hij ligt nog steeds te slapen!

Kleine in mijn buik is al wel wakker. Gisteravond was ie heel druk aan het bewegen. Hoop niet dat hij zich weer heeft omgedraaid met koppie naar boven... Maar dat zou nog kunnen toch, met deze termijn? Naja, vrijdag weer controle dan zien we het wel.

Fijne dag allemaal!

7. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Onyx, wat lastig... Ik snap jouw standpunt volledig! Ik heb als huisarts in opleiding meerdere malen jongetjes met complicaties gezien en ook mannen die als gevolg van besnijdenis verminkt waren en daardoor heftige psychische problemen hadden...

Ik heb twee linkjes voor je, helaas kan ik geen wetenschappelijke studies vinden die in woord en getal de risico's uitleggen maar de onderste is het standpunt van het Nederlands medisch genootschap:

De besnijdenis: Grote gevolgen van een kleine ingreep - Gezondheid - TROUW

Jongensbesnijdenis

8. Onyx

Onyx Bekend lid

10 sep 2014
    550
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt ellada, ik ga ze even goed doorlezen :)

9. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @noamy beterschap!
    Gaat t al iets beter ?

Hier in de omgeving heerst het nog onwijs, begin zelf ook keelpijn te krijgen hoop dat het hier bij blijft.

Nou we hebben eindelijk zo goed als alles 'af'
    Bed staat omhoog kleertjes gewassen en ingeruimd.
    Nu nog de geboorte kaartjes en wat andere kleine dingen regelen zoals de vluchtkoffer!

10. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    En ook ik moet er aan geloven..
    Keelpijn, hoesten, alles vast zitten..
    Alsof we dat nu net voor de bevalling kunnen gebruiken,dacht dat men altijd zei dat je die laatste weken goed moet rusten en je krachten sparen voor de bevalling.. Eerst dit maar te boven komen.

Morgen weer naar de vk ligginsecho en bevalplan bespreken en nog controle op de groei natuurlijk..

11. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ja idd haha nou mooi niet dus Pff zit nu op verjaardag vreselijke pijn in me rug en buik.
    Hoop dat we zo gaan dan kan ik ff douchen.

Voelen jullie ook zo week en beurs van onderen? Het voelt alsof ik echt slappe botten heb ofzo een oud omaatje Pff

Dinsdag moeten wij weer naar de vk, hoop stiekem dat hij nu wel een stukje is ingedaald

12. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Jmay: ik voel me niet week down under. Heb soms wel het idee dat down under de nieuwe boxbal van de kleine is haha :D

Ik heb vandaag een rustige dag gehad. Wel nog even de wekelijkse boodschappen gedaan maar ik koop alleen nog wat echt nodig is, en wat lekkers als extraatje ;) maar ondanks het waggelen vlieg ik door de winkels. Alleen bij prenatal was het lang wachten aan de kassa... Wat een bomvolle hormonen winkel is dat :D haha

Houden hier nog meer dames veel vocht vast? Mijn botjes van de polsen zijn "verdwenen" en als ik de koektrommel wil openen heb ik erge pijn in mijn knakworst vingers. Een glas drinken pak ik maar met 2 handen vast om pijn en knoeiboel te voorkomen. In mijn voeten hou ik ook wel wat vocht vast maar dat is alleen te merken als ik schoenen aan trek of als ik te lang sta.
    Morgen heb ik 's avonds weer een controle bij de vk en dan kaart ik dat ook aan ;) maar tips zijn wel van harte welkom ;)

13. ellada

ellada Fanatiek lid

23 mei 2014
    1.003
    165
    63
    Ik kreeg vandaag een cadeautje van m'n lief! :D

Bijgevoegde bestanden:

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Ooh das mooi Ellada!! Wat een originele verrassing

Minimama , ja vooral aan mijn enkels en vingers.. Mijn vingers doen pijn als ik een vuist maak
    Tips heb ik niet echt.. Je hand hoger leggen maar das moeilijk om continu te doen he :p

15. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik heb ook enigzins last van knakworstvingers.. enkels is beter te zien maar daar minder last van.
    Mijn vingers hebben heel snel n doof gevoel waardoor ik de boel niet goed meer kan vast houden

16. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Verschrikkelijk he dat vocht vasthouden
    Ik heb het al vanaf een week of 26 dus ben er nu wel aan gewend
    Vooral in de ochtend en nacht heb ik echt verschrikkelijke pijn in m'n vingers en kan ik ook m'n vingers bijna niet buigen
    Kracht zetten gaat ook moeilijk dus moet vaak om hulp vragen hihi
    Ben wel blij dat ik niet in de zomer zwanger ben want dan zou t helemaal erg geweest zijn denk ik 😂
    Vandaag een fotoshoot gehad dus ben erg benieuwd naar t resultaat

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @mimimama
    ja dat ook haha lekker op je blaas!

@Ellada
    wat mooi zeg!

Ik hou gelukkig voor zover ik weet geen vocht vast!

18. Memskie

Memskie Actief lid

24 mrt 2014
    306
    0
    0
    Wauw Ellada, wat een prachtig kado! Heel mooi gedaan!

Vocht heb ik ook geen last van, gelukkig ;)

Week down under... het voelt soms wel alsof er elk moment iets naar beneden kan zakken ofzo... Dus ja, het zal ook inderdaad wel allemaal wat weker zijn daar. Maarja dat moet ook :D

Kleine is weer flink in beweging. Vanochtend kon ik bijna een voetje vastpakken!:) Ik wordt daar al helemaal verliefd van!

19. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Mooi Ellada! Hier vooral scherpe pijn in t schaambot. Voor de rest gaat t eigenlijk redelijk. Wel constant voorweeen sommige zijn pijnlijk.
    Ook hele dag ongesteldheid gevoel gehad. Incl btje hoofdpijn en misselijk alsof je t bent zeg maar niet alleen t zeurende gevoel. Gelukkig nu weg. Nu maagzuur.
    Kleine is vrij rustig vandaag. Mag ook wel een x.
    Morgen 36wk

20. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @Ellada: wat mooi!

@Cherie: ik heb dat vanavond direct na het avondeten ook gehad. Was vies benauwd, ongi gevoel, harde buiken en als klapper op de vuurpijl die rotte rug weeën. Na 20 minuten douchen zakte het wel af. Maar mijn rug doet nog steeds zeer.
    Soms denk ik zet nou door kleine ;) en aan de andere kant is het wel een rare gedachte dat over 3 weken de uitgerekende datum al is.

'S nachts heb ik ook last van pijnlijke handen.. Fijn hoor dat vocht.. Zullen we het op de markt aanbieden? ;)

Deel Deze Pagina