Krullie: ik woon in een appartement dus mooi gelijke vloers Enige klachten die ik heb, zijn gekneusde ribben waar de drukke baby schuldig aan is.
Bedankt voor de leuke reacties meiden. Krullie85: Het zijn 12 stroken behang en VL heeft het zelf behangen. En dat terwijl hij nog nooit eerder behang heeft geplakt. Kleertjes wassen doe ik denk ik zodra ik verlof heb. Vandaag was ik bij de C&A en zag zo'n leuk pakje, die ik niet kon laten liggen Hoelang moeten jullie nog werken? Ik moet nog 4,5 week ongeveer. Ik werk in de zorg en moet stoppen met 34 weken (wil ik ook), maar ik heb nog een week vakantie aangevraagd en degene die de planning maakt heeft gewoon gedacht 'nou vanaf 29 december mag ze met verlof'.
@set dat lijkt me grappig om het van de andere kant mee te maken haha @rainbow Wij hebben zn mozeswiegje voor de eerste tijd met z'n standaard echt mega cute hihi @mimimama wij wonen ook gelijkvloers lekker makkelijk haha Zo begin weer wat op te knappen maar durf niet te vroeg te juichen .. Heb vanmiddag weer even geslapen en heb zelfs gegeten. Zo gek dat her dan ineens weer weg is allemaal @elsa ik "werk" bij me zwager, werk tussen haakjes omdat ik het nu nog voor een kleine vergoeding doe. We zijn een bedrijf aan het opzetten met een nieuw product : verwisselbare canvasdoeken. En ik werk dan als grafische vormgever en social media expert. Ik werk nu sinds 6 weken lekker vanuit huis dus ddat is heerlijk! Vanwege de harde buiken beter om niet te fietsen
Krullie die is idd mooi heb er ook het eea van! Maar ik bedoel een vloer kleed hi hi hi Ik heb ook al n hoop kleertjes uitgewassen en in de kast geruimd! !! Word er niet vies en hebben we dat vast lekker schoon en gestreken klaar liggen!!!!
Kraamzorg vraagje. Ik moet tijdens mijn intake gesprek aangeven of ik gebruik wil maken van extra uren (heb ik in principe recht op ivm BI en HG). Maar weet niet of ik daar goed aan doe. Mijn moeder en schoonmoeder doen nu ook al de huishouding hier en willen de eerste weken extra gaan komen. Dus heeft het dan zin om ook nog een kraamverzorgster extra uren te hebben rondlopen?
Ik werd na 3uur al gek van der hihi niet in de rot zin maar mijn man was een week vrij en me schoonmoeder kwam de was Enzo doen dus het was wel te veel van t goede. Wij willen nu 5-6u per dag denk ik,bij onze dochter hadden we 3u per dag maar met twee kindjes straks wil ik toch wat meer en dan neemt ml de week na de kraam vrij
Ik zou het niet perse doen ik wil het liefst zo min mogelijk tot liever nog geen kraamzorg behalve dan de nodige checks van de verloskundige. Maar ik verwacht toch wel een aantal dagen in het ziekenhuis te liggen Hier komen ze gelukkig ook niet thuis om eerst de boel te controleren telefonische intake in de 7e maand pas. En niets ten nadele van de kraamverzorgster hoor, maar ik ben erg gesteld op mijn privacy, zo wil ik ook maar door 1 gynaecoloog gezien worden tijdens mijn controles en plan ik de afspraken zo in dat ik ook niet bij een ander hoef. Niet elke keer maar alles uitleggen. Kijk als ik beval denk ik niet dat het me uit gaat maken maar als ik ingeleid moet worden wil ik het liefst mijn eigen gynaecoloog. @krullie : Mijn twins zijn hoogstwaarschijnlijk 2 eiig. De kans is 1 op 7 dat het alsnog 1 eiig blijkt te zijn. Ook ondanks de nierafwijking bij 1. Dat is geen genetisch foutje maar in de aanleg. Zelf heb ik een vermoeden dat ik 6 tot 8 weken te vroeg ga bevallen, dus begin of half januari het liefst dan half januari maar goed je hebt niets te kiezen natuurlijk Verder ben ik druk aan het freubelen, kerstversieringen van vilt voor in de kerstboom, nieuwe kussens voor op de bank en straks nog even verder aan een omslagdoek
Pfff de werkdag zit er eindelijk op. Op weg naar huis! Ik werk tot 4 weken voor de uitgerekende datum (als het lukt.. Ik werk ook in de zorg) Leuk om jullie verhalen weer te lezen zo vliegt de treinreis voorbij! Onze babykamer is zo goed als af. We moeten alleen nog veel kleertjes en andere kleine spullen aanschaffen. En ik moet ook alles nog wassen.. Gelukkig straks met kerst een weekje vrij! Leuke dingen maak je seepje! Zijn er dames die thuis willen bevallen? Vooralsnog neig ik naar poliklinisch.
Wat leuk seepje ! Erg crea Bea! Hopelijk idd half Januari of later hoelanger hoe beter Hier net een beetje kippensoep op met een soepstengel hopelijk valt het goed. We kruipen zo met z'n drietjes in het grote bed
Kleintje87 ik zou heel graag thuis willen bevallen, maar woon helaas te ver van het ziekenhuis af. Je moet als je de ambulance belt binnen 3 kwartier in het ziekenhuis kunnen zijn en dat lukt hier helaas niet. Duurt bijna een uur als er nood is voordat ik in het ziekenhuis ben, dus ik mag niet thuis bevallen helaas . Scheelt wel dat ik dan niet de eigen bijdrage voor een poliklinische bevalling hoef te betalen .
Hier nog druk bezig met de babykamer. Eerst moest de nieuwe kamer van de oudste verbouwd worden. Muur is nu geschilderd en zaterdag komt er een nieuwe vloer in. Meubeltjes enzo hadden we al, maar hebben nu een andere kleur. Dus ben lekker los gegaan op accessoires haha! Ik heb met mijn werkgever afgesproken dat ik door werk tot 36 weken, mits het allemaal blijft lukken iig. Tot nu toe gaat het wel goed. Het begint zwaarder te worden, mijn maagzuur wordt steeds erger, merk het nu zelfs al met bukken. Ben nu begonnen met antagel en dat werkt wel. Ik wil tot nu toe mijn kraamverzorgster de volledige uren laten komen. Vriend heeft een eigen zaak, dus kan die week dan blijven werken en pakt daarna waarschijnlijk een week. Ook heb ik er al 1 rondlopen en weet totaal niet hoe dat gaat lopen.
Wow dat is inderdaad ver van het ziekenhuis Muis87.. En dat in ons kleine kikkerlandje! terecht dat je dan niet hoeft te betalen! wel jammer dat het niet thuis kan terwijl je het zo graag wilt. Klinkt goed Jmay! Hopelijk zet het niet door. Sterkte!
Ik wilde eerst ook poliklinisch bevallen, maar heb besloten om toch thuis te proberen. Scheelt wel dat ik binnen 15 minuten in het ziekenhuis kan zijn.
Hoi meiden! De echo was helemaal goed de kleine meid ligt nog steeds met haar hoofdje naar beneden (met 25 weken ook al) en de kans is klein dat ze nu ineens nog gaat draaien dus dat is goed nieuws de gyn moest wel even goed duwen om het hartje goed in beeld te krijgen, mevrouw lag namelijk net zo gedraaid dat de kamers niet goed zichtbaar waren. Heb nu wel de hele middag al harde buiken bleghh.. Hebben jullie ook dat je tijdens een harde buik een beetje misselijk/duizelig wordt? Word er soms een beetje onpasselijk van terwijl het geen pijn doet ofzo.. De kleertjes wassen ben ik nog niet aan begonnen, vind ik nog iets te vroeg. Misschien dat ik half december ermee begin. Heb gisteren een autospiegel en maxi-cosi hanger gekocht, kon het niet laten! Allebei van nattou, van manon en alizee. Had een tijdje terug hier op t forum de boxspiraal ervan gezien en werd op slag verliefd, dus snel gekocht. En nu dus alweer gezwicht haha ik wil eigenlijk het speelkleed ook nog!
Mooi hoor Seepje! Erg creatief idd Kamertje de baby komt bij ons eerst op de kamer te liggen en zodra hij doorslaapt bij zijn grotere broer Kleertjes daar ga ik zo laat mogelijk aan beginnen. Vorige keer met 30 weken gedaan en toen met 40 nog een keer omdat ik het idee had dat het niet fris genoeg was voor een netgeboren baby... Maar dat kan ook de nesteldrang zijn geweest Bevallen ik wil poliklinisch bevallen, bij de vorige ook gedaan (achteraf maar goed ook) en ondanks dat het in het ziekenhuis qua zorg e.d. heel erg tegen is gevallen en dat het veel mis liep wil ik er dit keer toch weer heen omdat ik bijzonder slecht tegen pijn kan en graag een epiduraal wil. Moet er wel bij zeggen dat als het had gekund ik liever naar een ander ziekenhuis was gegaan, maar ja, deze ligt nu eenmaal 5 minuten bij ons vandaan en de rest in het gunstigste geval een half uur
Ik wil graag thuis bevallen. Het liefst in een bevalling bad. Het lijkt me gewoon het meest ontspannen op die manier. Lekker doen en laten wat ik zelf wil. Ben wel blij dat ik maar 5 min van het dichtstbijzijnde ziekenhuis ben. Zou het denk ik niet graag doen als je er ver vandaan woont.
@ Key : Fijn dat ze al goed ligt! Ooh ik ben ook verliefd op alles van Manon & Alizée, Alizée vind ik het leukst, heb mij ook pas die maxi-cosi spiraal gekocht En heb er ook speeltjes & een knuffelpop van Hier in België bevalt zo goed als iedereen in het ziekenhuis zelf.. Ik woon er ook maar 2 min. vanaf dus is wel makkelijk
@rainbow idd alizee is zo schattig! Over het bevallen; ik woon in italie en hier is het normaal om in het ziekenhuis te bevallen. Thuisbevallingen worden alleen oo nadrukkelijk verzoek gedaan en kosten ook nog eens handenvol geld. Omdat ik t ziekenhuis toch een fijn idee vind heb ik er niet eens een seconde over nagedacht om het thuis te doen. Epiduralen doen ze in dit ziekenhuis niet aan, als ik dat zou willen moet ik bijna een uur rijden naar een ander ziekenhuis terwijl deze een minuut of tien hier vandaan ligt. Ik ga het dus zonder epiduraal doen. Weet niet hoeveel pijn het gaat doen dus kan me er ook nog niet zo druk om maken eigenlijk haha
Ik heb voor de bevalling bewust gekozen voor Alnatal (St. Antonius Nieuwegein) en inmiddels loop ik ook bij een van de gynaecologen daar, dus dat is prettig. Ik heb van Nattou de serie Cappucino. Zó leuk!