Wow ellada, wat een plaatje! Hier hoef ik me voorlopig nog niet te vervelen al lijkt het me heerlijk dvd-tjes kijken en boekjes lezen 😄Maar heb nog een lang lijstje met wat ik gedaan wil hebben voordat de baby komt dus daar helaas nog geen tijd voor. Gisteren laatste afspraak bij VK gehad en alles was goed. Over 2 weken naar de gyn ben erg benieuwd of ik dan al een datum doorkrijg voor de ks.
Wevin, ik heb het ook na het plassen. Dan ben ik eigenlijk uitgeplast en als ik opsta komt er weer een golf. Wat ik nu al een tijdje doe is als ik klaar ben een prop wc papier tussen de benen, dan opstaan van de WC en een beetje heen en weer draaien met mijn Bekken. En er komt altijd nog best veel urine. Ik denk dat het door het gewicht van de baarmoeder komt, die dan iets dicht knelt en dus de blaas niet meteen leeg is. Leeg plassen is ook belangrijk om blaasontsteking te voorkomen, vandaar dat ik het al een hele tijd zo doe. Ziet er misschien gek uit , maar ja, wat maakt het uit. En ik draag inlegkruisjes want ik heb best veel afscheiding, en is natuurlijk ook zo fijn als je dan toch een beetje lekt...
@jmay, oh heerlijk zeg. Misschien is het wel een teken @elleda, wat een prachtig meisje, en wat fijn dat het zo goed gaat! @juels, wat is je smaak ongeveer? Ik wil wel met je meezoeken? Maar moet ik wel een beetje weten wat je mooi vind. @hier, zoontje is vandaag bij opa en oma. Heb ik de hele dag voor mezelf!! ik ben van plan om mijn lijstje af te werken. Oa nieuw ondergoed en sokken, maxi cosi wassen, nieuwe plantjes, ziekenhuistas pakken, matras bescherming op bed maken, soesjes voor kraamvisite maken. Hihi. En dan hoop ik vanmiddag ook nog ff te kunnen bankhangen.
@ellada, wat lief en mooi! Fijn dat je bijna naar huis mag, dat is toch best snel gegaan! @jmay, leuk, en knap dat je hem zelf hebt ontworpen. Ik kan pas apecht aan de slag als de baby er is. Ik had iets gezien, ze hadden een foto genomen van de baby in een pakje waar alles op was gedrukt. Dat ga ik dus wel al voorbereiden op de computer in Illustrator, maar zodra de baby er is moet vl naar de copyrette (of zijn er andere goede plekken waar je textiel mooi kunt laten bedrukken?) om het op te zetten en dan moeten we nog een mooie foto maken met de kleine in het pakje.
https://hippe-geboortekaartjes.nl/ (hier heb ik mijn kaartje gevonden) Geboortekaartjes - De grootste online aanbieder en drukker van geboortekaartjes Zelf kaarten maken óf een kant-en-klare kaart kiezen! | Poobies.nl
@ ellada, wat een knapperd zeg!! Ik kan ook niet wachten @noamy, wat ellendig dat je je zo voelt. Hoop dat t snel beter is... Mijn zoontje is ook al 2 maanden af en aan ziek, ze pakken het overal op gerrem. Hier ook een twilight fan haha... Ben nu de boeken nog maar een keer aan het lezen. Heb al 2 dagen af en aan buikpijn, dat het net lijkt alsof je heel erg naar de wc moet. Maar dan trekt t weer weg. Zouden dit voorween zijn? Ben bij de vorige ingeleid dus kan me dit niet echt herinneren .
@Juels: de keuze is ook echt ruim. Wij zijn per toeval tegen het kaartje aangelopen. Maar we vonden dat ook een lastige keuze. @urine verlies: als je dat hebt net na het plassen, blijf dan zitten op de wc en kantel je bekken. Dan loopt het wat makkelijker en het is ook nog eens een goede spier oefening. @Jmay: ik moet volgens de vk 10 bewegingen over de hele dag voelen. En elk dagdeel moet er leven voelbaar zijn. Wat een mooi geboortekaartje! Hier: Er is weer meer activiteit maar veel zachter dan normaal. De schopjes die ik normaal voel zijn vaak hard en ook wel gemeen ik kijk het nog even aan tot vanavond. Al heb ik de 10 bewegingen nu al gevoeld. Vanmiddag eens kijken hoe de reactie op papa is want zodra papa er is, is het een en al geduw om maar aandacht te krijgen
.. Wat erg dit.. Vanochtend om 8:30 opgestaan en met mn man ontbeten, om vervolgens om 11:00 weer in slaap te vallen. Word nu pas wakker! Oops...
Net bij de gyn geweest voor liggingsecho, en helaas ligt onze kleine nog steeds in volledige stuit. Maandag wordt er een draaipoging gedaan door 2 gyns... De kans ligt bij 40% zei ze, wel goede kansen op zich bij mij omdat mijn baarmoeder nog heel zacht voelt, omdat het een tweede zwangerschap is ( dan is het al wat uitgerekt, haha) en omdat de baby niet zo heel groot is maar normaal. Ben heel benieuwd of het gaat lukken!! Gek, zo maak je toch elke keer weer een andere ervaring tijdens je zwangerschap.
Balen zomersproet, hopelijk kunnen ze de baby draaien. Ik heb eindelijk mijn vluchttas ingepakt, mocht ik toch naar het ziekenhuis moeten. Ik moet alleen nog even shirts voor de bevalling kopen, daar had ik nog niet aan gedacht haha. Ik denk dat ik gewoon twee mannen t-shirts koop, lekker groot en dan heb ik er één voor in de tas en één voor thuis. Zo eerst weer even slapen, intensieve ochtend gehad.
Vanavond komt de lactactieverpleegkundige hier even langs. Heb nu wel duidelijk echt flinke overproductie, 4 dagen na de bevalling kan ik per voeding 140 ml kolven, veel te veel dus. Mag nu van de kinderarts maar 1 borst kolven en kleine moet aan de andere borst drinken. Aan de borst waar de kleine drinkt komt het er zo hard uitzetten dat hij in 5 minuten verzadigd is en dan ongeveer 40 ml binnen heeft. Ik kan duidelijk voelen dat die borst nog niet leeg is, is dan nog echt gevoelig en zwaar. Andere borst mag ik 10 minuten aan kolven en daar kwam nu laatste keer al 70 uit en was nog niet leeg. Maar ja mag niet meer dan 10 minuten kolven omdat er al zoveel uit komt. Borsten worden nu dus ook steeds gevoeliger en warmer omdat ze maar niet leeg komen. De gekolfde borst voelt na een voeding altijd wel beduidend beter dan de borst waar alleen uit gedronken is. Hopelijk heeft de lactatieverpleegkundige adviezen, want dit is niet grappig.
@zomersproet Wat balen zeg! Spannend z'n draaipoging hopelijk lukt het bij jou! @muis Woow dat is flink wat zeg! Aan de ene kant wel fijn toch dat je ieder geval genoeg hebt? De stuwing is idd wel vreselijk miss iets straks erom heen doen ?
Ja kan hoor hier noemen ze alles wat verder niet doorzet voorweeen haha Is het nu minder ? Pff ik voel me echt 97 op dit moment alles doet zeer van het poetsen Maargoed het is wel gedaan.. Zal je zien komt ie pas met 41/42 weken dan mag ik nog wel 5x grondig poetsen haha
Spannend Zomersproet! Muis, oei, dat is vervelend, teveel productie. Je hoort juist vaak dat vrouwen heel veel aan moeten leggen en kolven, om het op peil te brengen, maar dit is ook niet alles Weer goedgekeurd door de vk vanmorgen. Baby ligt niet meer ingedaald, net als vorige week. Ze heeft me op het hart gedrukt om snel te bellen zodra ik weeen voel, ze vindt het geen fijn idee dat mijn man haar op een gegeven moment belt en roept dat hij al haartjes ziet. Whaha Blijkbaar denkt ze dat het snel zal gaan. Nou, ik stel me maar nergens op in, dan valt het ook niet tegen.
Gelukkig alles weer goed! Hier ook een niet ingedaalde baby haha Ben benieuwd hoe snel het deze keer zal gaan allemaal vind het ergens best wel spannend ook omdat ik nu zo graag thuis wil
Oh Muis, dat is ook wat, nooit bij stilgestaan dat overproductie ook een probleem kan zijn. En dat na zo'n paar dagen... Ik hoop dat de lactatiekundige je kan helpen! Succes!!