**Laatste 10 weken afteltopic Februari 2015**

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Rainbow88, 23 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Wanneer gaan ze eigenlijk goed liggen en indalen ?
    J. Lag met 32 weken goed geloof ik

2. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Bedankt, lief dat jullie zo met me meeleven!
    Ik zal maar beginnen met een egoïstische update. ;) Hier is alles nog min of meer hetzelfde. Kindjes doen het goed en zitten nog lekker binnen, maar wel met de voordeur op een kiertje, zoals ze het hier noemen. Ik lig hier eigenlijk wel prima, heel aardig medisch personeel en verder net een hotel... Hield veel vocht vast, maar dat neemt nu af, tweede longrijping is achter de rug, en morgen zien we maar weer verder. Mis mijn oudste vreselijk, dat is eigenlijk het enige moeilijke in het verhaal. Hij komt twee keer per dag een kwartier tot half uur, maar als hij weg gaat blijf ik dat moeilijk vinden. Probeer het afscheid nemen nu maar zo kort mogelijk te houden is denk ik beter voor ons allebei...
    Ik heb helemaal geen weeën, ook niet gehad trouwens, had een beetje een drukkend gevoel en was op controle. Gingen ze mijn bmh meten en die was te kort en stond al wat open... Toen gingen natuurlijk alle alarmbellen af...

Nu terug naar jullie allemaal, die laatste 10 weken zijn heerlijk spannend, merk dat het bij iedereen ook echt leeft op het moment. :)

@ Noamy: Wat jammer dat je kleine prul niet echt mee wilde werken, denk dat dat wel vaker gebeurt haha! Stiekem ook wel leuk dat je nogmaals mag, dan kun je een keer extra genieten! Of ben je bang dat het dan weer niet gaat lukken?

@ J-may: Het is nu ineens echt herfst hè? Hoor hier om me heen ook veel over snotteren en buikgriep. En als je dochter het heeft, kun je er nu bijna vergif op innemen natuurlijk... Hoop dat je herstel nu snel doorzet. Denk je wel aan je rust?

@ Krullie: Hier ook van die zelfde reacties inderdaad... Mijn oudste is net twee geworden. Denk dat jouw oudste ongeveer zoiets is als jouw kleintjes komen? Moet wel eerlijk zeggen dat ook ik me veel veiliger voel met alle controles in het ziekenhuis, voelde me er bij de eerste ook wel onzeker bij bij de verloskundige en ben toen op het eind alsnog medisch geworden, dus tsja... Hier staan twee wiegjes naast elkaar naast ons bed. In de babykamer komen twee ledikanten te staan, handig ook met verzorgen, wassen enz. Kan er 1 ff wachten in het ledikant misschien? Of niet dat kan ook natuurlijk...;)

@ Hilly: Wat fijn dat je suikers zo goed onder controle zijn!

@ Muis: Bedrust is echt rot he? Maar alles voor die lieve kinders van ons natuurlijk. Kun je je nog een beetje bezig houden gedurende de dag?

@ Anemdo: BI is ook zoiets inderdaad, heb ik bij de eerste al heel vroeg gekregen, moet echter tot mijn grote verbazing, opluchting en geluk melden dat ik het deze keer niet heb!Heb wel flink gerevalideerd bij nr. 1 maar denk dat ik daar nu nog steeds de vruchten van pluk. Hoop dat het jou ook zo vergaat! Wat je kraamzorg betreft; Is het geen optie om het wel aan te vragen, zodat je de mogelijkheid hebt en als het moment daar is te beslissen wat je al dan niet nodig hebt? Geen idee of het zo werkt hoor, maar het kwam in me op...

@ Key: Gefeliciteerd met je goede echo! Toch altijd weer een geruststelling he?

@ Tiarah: Ik weet het zo net nog niet of ik weer naar hetzelfde ziekenhuis zou gaan... Ik ben met de eerste in het ziekenhuis dichtbij bevallen en dat was geen succes, beetje hetzelfde verhaal als bij jou als ik het zo lees. Voor mijn vruchtbaarheidsbehandelingen kwam ik altijd al in een ander ziekenhuis een half uurtje verderop en daar lig ik nu ook. Ben er zo blij mee, voel me hier namelijk meer op mijn gemak en geloof erin dat dat helpt! Natuurlijk is het prettig als je niet te ver moet rijden, maar de rust zou me ook veel waard zijn, echt!

@ Seepje: Wat ben jij creatief zeg, wauw!!! Ik heb ook gedacht over 1 ledikantje, maar dat paste hier niet op de slaapkamer en de twee wiegjes wel. Ach we zien t allemaal wel. Ik barst ook van de jeuk en van de striemen, echt vreselijk, had er bij nr 1 geen 1, nu kun je je beter een landkaart met allemaal priegelweggetjes voorstellen haha. Bij de eerste wist ik het geslacht ook al, en heb ik t ook niet verteld. Kan behoorlijk goed mijn mond houden, over alles dus is geen probleem.

@ Sef: Lijkt me wel een gewaarwording, zelf kraamverzorgster zijn en er dan 1 over de vloer krijgen. Ga je denk ik toch ineens met heel andere ogen naar je collega's kijken of niet? Wel fijn dat je wat te kiezen hebt, dat scheelt weer een hoop... Het zou namelijk maar net die collega zijn waarmee het niet klikt...:cool:

@ Elsa: Wat een schattig kamertje... Heel knap ook van je vriend dat hij dat zo keurig behangen heeft... Was vast een uitdaging! ;)

Hier: Heb ik dingen als beddengoed en hydrofielluiers al gewassen en gestreken klaar. Ligt in de kast, dus het bedje kan zo opgemaakt worden. Van de week zijn de laatste nodige kleertjes binnen gekomen, was van plan die deze week te wassen, maar dat gaat niet gebeuren natuurlijk! Mijn man kan ook prima wassen en strijken, ik wil alleen een beetje zicht hebben op hoe het in de kast komt enzo, dat ik straks nog alles kan vinden. Dus als ik misschien nog naar huis mag, kunnen we het samen doen. Laten we het hopen! Anders wordt het facetimen.:$ Het kamertje is niet helemaal af, maar ach, meeste is klaar, commode staat en aangezien we ze toch eerst bij ons neerleggen geloof ik wel dat het allemaal nog in orde komt. Belangrijkste klus is de gordijntjes ophangen zodat ik me boven vrij kan bewegen zonder dat iedereen me ziet, maar dat is zo gebeurd denk ik.
    Wat kraamzorg betreft komt er nu dezelfde als de vorige keer en ook gewoon het maximum. Vond het erg prettig met haar en ze zorgde echt dat ik zelf aan mijn rust kwam, juist door ook mensen af te schepen en concreet met me te bekijken wat ik nodig had. Dat zou ik nu ook wel fijn vinden. Als we rooming in krijgen in het ziekenhuis, dan komt ze ook gewoon en wordt dit vergoed, dus dat is echt een ideale oplossing!

Sorry voor het lange verhaal.. Lees ze. :$

3. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Zeker een geruststelling zoyefa! Ik hoop dat je kleintjes nog even blijven zitten. Je bent iig in goede handen daar. Dat lijkt me toch wel een fijne gedachte al moet je je andere kindje nu missen. Dat haal je wel weer in:)

Omg ik zie net dat er ook een slaapzak is van manon en alizee.. Ik ga bankroet binnenkort

Slaapzak 70 cm in katoen | Manon & Alizée | Nattou

4. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    En muurstickers... Pffff haha

5. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Hier afgelopen week mazzel gehad uit een faillissement allemaal spullen van cotton baby. Een mooi merk wat ik normaal zou laten liggen vanwege de prijs... nu 2 boxkleden (amtraciet en aqua) en een heel pakket met 2 slaapzakken, een draagdoek, muziekmobiel, badcape en 3 kruikenzakken voor in totaal 80 euro :)

Alles is gewoon nieuw dus ik ben helemaal happy! Bekijk bijlage 430763

@zoyefa : pff heftig. Ik had hier met 20 weken ook al een verkorte baarmoederhals van 2cm nog maar. Daarna een pessarium gekregen en is er niet meer gemeten. Wil het de volgende groeiecho weer even navragen...

Harde buiken heb ik tot 24 weken veel gehad. Nu amper tot hooguit 2 per dag. Qua bloeddruk en suiker zit ik ook heel laag wat zeer gunstig is en dat in verhouding tot reuzen baby's haha. 4 dec. Zullen ze het in het wkz vast wel weer opmeten allemaal. En dan 8 dec weer officiële groeiecho.

Hier verplicht ziekenhuis bevalling maar anders had ik er ook voor gekozen. In het geboortehuis van het diakonessenhuis ben je welkom vanaf dat de weeën beginnen en ik zag mezelf nou niet met het hele zaakje open nog in een auto stappen... want wat als er in het vruchtwater was gepoept of de placenta komt niet los....

6. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    #166 Tiarah, 27 nov 2014
    Laatst bewerkt: 27 nov 2014
    Zoyefa wat fijn dat de kindjes het verder wel goed doen! En ook goed dat ze bij die controle zo adequaat opgetreden hebben, maar ik kan me ook heeeeeel goed voorstellen dat het moeilijk is om je andere kleine maar een paar keer per dag even te kunnen zien :(. Snapt hij een beetje wat er aan de hand is? En het lijkt me wel zwaar bedrust én ook nog in het ziekenhuis, maar ja alles voor de kleintjes hè ;)

Wat betreft het ziekenhuis, er is me na de geboorte van mijn zoontje gezegd dat het een samenloop van omstandigheden is geweest en dat dit normaal niet gebeurd. Er is ook een interne vergadering geweest nadien waar het allemaal besproken is. Het betreft hier een ziekenhuis/vkafdeling wat wel een goede reputatie heeft over het algemeen. Dus we gaan ervoor en ik heb met mezelf afgesproken dit keer mondiger te zijn, vorige keer was alles nieuw en heb ik het over me heen laten komen. En natuurlijk hopen dat deze bevalling makkelijker verloopt ;)

Seepje stoer! En wat een mooie deal:D ik zou absoluut niet weten waar ik zoiets zou moeten zoeken.. Worden die faillissementverkopen via internet gedaan? Of gewoon in de winkel die failliet is gegaan ?:(

7. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Zoyefa, fijn dat de kleintjes de deur alleen op een kiertje hebben gezet en het daar verder bij hebben gelaten. Ook geruststellend dat je goed op je plaats bent daar.

Krullie, ik zit in het ziekenhuis vanwege BMI. Ben erg te spreken over de zorg de ze verlenen en de artsen. Tot nu toe niets dan complimenten. Gelukkig ben ik kerngezond dus zie ik ze buiten de 2 wekelijkse controle niet, maar het is een fijn gevoel dat je altijd kunt bellen, wat er ook is. En het spieken naar de baby elke 2 weken is ook mooi meegenomen ;) we gaan ons aanmelding voor de volgende informatieavond. Hadden we eigenlijk al veel eerder willen doen, maar er kwam toen iets tussen.

Vandaag een groeiecho en daarna standaard controle bij de gyn. Ben zo benieuwd hoe groot ze inmiddels is :)

Hier komt Poppy (is onze werktitel :) ) trouwens niet op onze slaapkamer. Ze heeft haar eigen kamertje waar voor de eerste maanden de wieg in staat en daarna vervangen wordt door haar ledikant.

8. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik heb vanwege BI ook recht op extra kraamzorguren. Hoefde niet aan te geven of ik dat wou.
    Staan op papier, en kan ze gebruiken,wil ik dat niet is het ook goed maar dat kan ik in de kraamweek nog beslissen.

9. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    zoyefa gelukkig gaat alles goed met de beebies maar kan me voorstellen dat t niet leuk is om daar te zijn de je partner en oudste lekker thuis......

ik vind t idd wel erg leuk om de 3/4 d echo weer te mogen doen alleen ben ik idd wel bang dat hij weer niet mee werkt.....en dan???!!!!?????

ik loop ook bij de gyn
    ivm de ziekte van crohn en reuma die ik heb
    en heb bij mn oudste n spoedks gehad dus nu ook extra daarom
    ik vind t ook totaal niet erg om daar onder controle te zijn en ook niet erg om in het ziekenhuis te moeten bevallen
    had ik zelf ook voor gekozen als t niet moest
    al krijg ik nu waarschijnlijk n geplande ks
    alleen ik twijfel soms toch nog wel n beetje of ik t toch niet zal proberen gewoon te bevallen.....

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @zoyefa dat is goed nieuws hopelijk blijven ze lekker zitten en groeien ze nog flink door.

Gisteravond al om 21u in slaap gevallen,normaal slaap ik nooit voor 1 a 2u.
    Voel me nu ook weer kip lekker! Lekker gegeten en gedronken.
    Alleen nog erge hoofdpijn omdat ik te lang geslapen heb denk ik.

@noamy hopelijk werkt de kleine man straks wel mee en heb je een paar mooie plaatjes.

@seepje super leuk! Cotton heeft leuke dingen maar de prijs is idd wel een stuk minder leuk.

Ik zit gewoon bij de vk zelfde als bij onze dochter.
    Hoop deze keer thuis te kunnen bevallen lijkt me heerlijk.
    Een KS lijkt me helemaal vreselijk en eng...vooral het herstel daarna.
    Ik hoop op een fijne thuis bevalling zodat J. Ook lekker snel weer mee kan draaien in t gezin en ik snel herstel
    Maarja we hebben niks voor het zeggen he...

Ik heb sinds 17w harde buiken ongeveer 15-20 per dag in de avond vaak wat meer bij J. Ook veel.laat van gehad.

Wat gaan jullie doen vandaag?
    Wij niet zoveel nog beetje opknappen en uitzieken zodat we er morgen weer helemaal zijn.

11. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Zoals de heren nu zijn gaan liggen en heb ik geen keus en zal het een keizersnede worden... ze zijn beide in stuit gaan liggen en dat durven ze niet aan bij een eerste zwangerschap. Ik beval het liefst ook natuurlijk hoewel ik me bewust ben van de risico's dat nummer 2 alsnog met een ks gehaald moet worden.

Ach ik vertrouw erop dat ik in goede handen ben. Ik geef mijn wensen aan wat ik hoop dat er gaat gebeuren maar ben realistisch genoeg dat als dat medisch niet verantwoord is het niet kan.

Vandaag in de fotostudio aan het werk fotoshoot van moeder en dochter en daarna thuis even bed nog in want waardeloos geslapen vannacht.

Meer dames hier die in het diakonessenhuis lopen toevallig?

12. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoyefa hopelijk blijven de kleintjes bij jou nog even zitten. Tijd om het kamertje af te maken heb je later altijd nog wel.

Gisteren even eruit geweest om boodschappen te doen samen met mijn man. Buik gaat toch wel in de weg zitten merk ik nu duidelijk :p. Alle goedkope producten liggen natuurlijk helemaal onderin de schappen, ja daar kan ik echt niet meer bij. Niet alleen buik in de weg, maar door het bukken meteen harde buiken. Kwam er uiteindelijk op neer dat ik half puffend aan het karretje hing en mijn man alle boodschappen uitzocht en in de kar deed en op de band legde :p. Nadien ook veel harde buiken en buikpijn gehad, dus misschien toch niet zo'n goed idee geweest :p. Wilde alleen zo graag er even uit. Al vanaf de 24e week thuis opgesloten, alleen naar buiten voor de bezoeken aan de gyn, ja dan wil je ook wel eens even wat anders doen :p.

13. Kleintje87

24 nov 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Zofeya; hopelijk blijven de kleintje inderdaad nog even fijn zitten. Wel goed om te horen dat het daar goed is en het personeel aardig. Ik snap dat je je andere kindje mist..

@ Seepje; ik heb geen controles in het Diakonessenhuis maar ik wil er wel graag poliklinisch bevallen. (in het Geboortehuis)

@ Noamy; ik hoop dat het de tweede keer wel lukt! Ik heb morgen de 3D echo gepland staan. Ben zo benieuwd. Hoop ook dat de kleine meewerkt.

@ Jmay; ik ben aan het werk... Dus ik kan niks leuks vertellen over mijn bezigheden van vandaag. De kleine is gezellig druk dus hij leidt me de hele tijd af! :) Zijn er meiden die wat leuks gaan doen vandaag?

14. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    @seepje nee idd ze houden je goed in de gaten
    Als deze kleine man in stuit blijft dan zal ik ook voor een KS gaan denk ik
    Stuit bevallingen schijnen vreselijk te zijn!

@kleintje
    Ohka tis natuurlijk gewoon een doordeweekse dag haha ik ben de dagen een beetje kwijt!

15. Lianne91

Lianne91 Bekend lid

22 aug 2014
    948
    0
    16
    Ik ga vandaag niet zoveel meer doen. Heb vanmorgen wat afgestofd in huis en net lekker gedouched. Denk vanmiddag even theedrinken bij mijn oma.. En verder maar wat plat ligfen en een boek lezen ofzo.
    Heb vandaag weer erge last van mijn bekken, ook zitten wil niet zo goed dus wordt veel liggen.

16. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    @zoyefa, fijn dat ze je goed in de gaten houden daar! En blij dat het nu goed gaat :)

@muis, ik heb een keer geprobeerd boodschappen te doen met de rolstoel. Viel me zo tegen. Als manlief er niet bij was geweest had ik bijna niets mee gekregen ben ik bang. Laat het nu maar gewoon aan hem over.

Kraamzorg zal ik is vragen hoe dat gaat als ik toch minder behoefte aan heb tijdens die week. Misschien is dat inderdaad wel geen probleem. Ik wacht het gesprek wel even af.

Vanavond ga ik naar een info avond over borstvoeding geven. Verder geen plannen vandaag.

17. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Dat is ook een goede dat de kraam afgebouwd word.
    Wacht ook t gesprek wel even af..wij hebben een kraamverzorgster die voor zich zelf werkt.

Dit weekend druk druk..
    Zaterdag een etentje met mijn oma en familie en zondag afscheidsfeest van me ouders :(
    Gaan we ook lekker eten enz.

Oh en niet te vergeten zondag m'n iPhone 6 ophalen !!

18. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    @zoyefa fijn dat ze je zo goed in de gaten houden.

Ik heb vandaag weinig op de planning. Doe het lekker rustig aan maar dat doe ik eigenlijk wel elke dag. Dat is het fijne aan om geen werk te hebben.
    Ik heb me wel vandaag aangemeld voor een info avond in het ziekenhuis over het bevallen in het ziekenhuis. Thuis bevallen is hier afhakelijk van de bevindingen van de huis situatie die dan door de verloskundige zou moeten worden gekeurd. Om die rompslomp en gehorigheid van dit appartementencomplex heb ik gelijk gekozen voor een poliklinische bevalling.

19. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Hier zometeen eens opstaan. Ja erg he, lig nog steeds in bed (ondertussen wel ontbeten met wat kwark, maar weer terug gegaan).

Laatste dagen veel last van buikkramp, is alleen minder als ik rustig ga liggen. Gisteren was ik even naar de stad met vriend en moesten we in de Hema de spullen laten liggen en richting huis :( Merk dat m'n bekken ook steeds pijnlijker is. Een hele dag shoppen is sowieso geen optie meer, na 1 winkel wordt het al moeilijker om m'n voeten fatsoenlijk op te tillen. Baal ik wel van, ben dan zo beperkt.

Over ruim een uur richting ziekenhuis. Vind het zo leuk! Weer even spieken wie er ook alweer zo druk bezig is met schoppen de hele dag ;)

Straks als ik thuis kom maak ik een grote kom (koude) pastasalade met van alles erin, hebben we meteen eten voor 2 dagen (moet nu echt niet denken aan warm eten, bah!) Lekker makkelijk. Honger? Gewoon opscheppen :) Ben ik meteen klaar met "koken" voor 2 dagen. Vriend keek me vreemd aan, normaal maak ik dit alleen in de zomer. Maak een uitzondering mag best eens, toch? :p

20. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    ik mag zo ook weer op naar t zkh naar de gyn!
    altijd weer leuk!
    ga nu alleen voor t eerst met mn zoontje alleen aangezien hij thuis is gebleven van oma omdat hij ziekjes is....
    ben benieuwd of ie even rustig blijft zitten.....

Deel Deze Pagina