@kruiken: ik heb 2 aluminium kruiken gekocht en ik heb al jaren zo'n rubberen kruik die ik zelf nu veel gebruik. @naomy: spannend hoor! Hier: Ik ben vandaag zo moe. Zou dat een voorbode zijn? Verder is de kleine maar druk vandaag. Krijg nog steeds harde trappen en de billen moeten weer per se onder mijn ribben gedrukt worden, wat is dat pijnlijk zeg Morgen ben ik een hele dag, van 's ochtends tot laat in de avond, alleen thuis. Ik hoop zo dat de kleine zich morgen of donderdag zich niet meldt haha ik zeg t zelfs tegen de kleine ik zie het niet zitten dat iemand anders dan ml bij de bevalling is vanwege dat ik dan in een negatieve spiraal terecht ga komen. Heb daar al eens eerder te maken mee gehad, al was dat voor een operatie maar dat was geen pretje
Nee dat zie ik ook niet zitten hoor alleen ml verder niemand. Ik moet wel toegeven dat ik een beetje bang begin te worden voor de bevalling voor de pijn ... Ik heb niet z'n hoge pijngrens. Bij J. Werd ik ingeleid en dat liep voor de meters niet omdat ik me in het ziekenhuis niet kon ontspannen. Na 13u had ik nog maar 1cm .. Na een ruggenprik binnen een uur 10! Omdat ik me toen dus kon ontspannen. Nu wil ik thuis, in de hoop dat ik me dan beter ontspan waardoor het beter loopt... Maar thuis is geen pijnbestrijding mogelijk natuurlijk... Vandaar de angst misschien.. Maargoed we zullen zien hoe het loopt ik probeer het van me af te zetten.
@mimimama, hier ook totaal geen puf vandaag. Ik hang maar wat op de bank steeds, terwijl ik zoveel plannen had Hier is de beeb ontzettend rustig vandaag. Is normaal toch, tegen het einde? Gaan jullie de baby straks ook dragen? Zo ja, wat hebben jullie ervoor aangeschaft? Ik kan een babybjorn draagzak lenen van een vriendin, maar weet niet of dat wel wat is. Heb nu een tricot slen draagdoek op het ook. Lijkt me zo handig!
Ach Seepje, wat heftig Heel veel sterkte joh! Ik ben steeds weer nieuwsgierig of er al iemand mooi nieuws komt brengen, maar nee Opzien tegen de bevalling doe ik niet meer, omdat ik nu denk te weten hoe ik me kan ontspannen, en dat is net als bij jou JMay idd niet met allemaal mensen eromheen. Er staat groot in de computer van de vk dat ik alleen gelaten wil worden. Ze heeft het zelfs mijn man ingeprent, haha. ior, ik weet niet of ik onze uk ga dragen, bij de oudste geprobeerd met de tricot slen, maar dat was helemaal niks, ik vond de doek teveel meebewegen, te stretch-achtig (bestaat dat woord? ). Hij vond het ook helemaal niks. Hij vond de tummytub ook vervelend. Dochter vond de tummytub heerlijk, en haar heb ik uren gedragen op mijn rug in de zelfgemaakte Mei Tai. Maar toen was ze al een jaar, op vakantie in de bergen. Dat was wel heerlijk, dus ik ga het wel proberen bij deze derde, vooral op vakantie denk ik.
@ior Ja die ga ik ook aanschaffen denk ik, geen idee of het werkt maar is het proberen waard denk ik dan maar... Ik heb nog niks aangeschaft wat dragen betreft maar wil het wel en dan voor een geweven doek wil ik gaan van little frog denk ik
Ior, ik heb mij als draagzak de Boba Carrier gekocht Deze http://dragenenzo.nl/wp-content/uploads/tweet_front.jpg Wil mij ook nog een draagdoek kopen, maar daar moet ik mij nog eens in verdiepen
Mijn man wilde per se de Stokke MyCarrier. En zij tonen uitgebreid aan dat deze ergonomisch verantwoord is. Bovendien heb ik er alle vertrouwen in dat Stokke geen risico's neemt met zn reputatie. Dat kunnen zij zich echt niet permitteren... Voor mijzelf heb ik gekozen voor de bondolino. Dat leek mij een hele fijne, zeker als de baby nog heel klein is.
@dragen: hier nog niks voor aangeschaft. Ik ben smal gebouwd en klein, 1.53m lang , en weet niet of het voor mij dan fijn is om te dragen. Ik zou het wel fijn vinden om te dragen omdat je dan niet "afhankelijk" bent van de kinderwagen. Dus wie weet komt die aanschaf nog wel @Ior: ik voel me net zo'n oude dame met een strandbal als buik haha er komt gewoon niks van vandaag
Mimimama, voor kleine mensen zijn draagdoeken sowieso denk ik net zo geschikt als voor grote mensen, maar dragers kunnen wel eens te groot/breed zijn. Er zijn wel dragers die zich ervoor lenen. Ik heb een kleine draag-vriendin, zal ik haar eens vragen wat bij haar het beste paste?
Een Tricot Slen moet je heel stevig/strak knopen wil je niet het effect hebben dat hij te los zit. Ik had achteraf gewenst dat ik meteen met geweven doeken was gaan dragen, veel mensen haken ook af met dragen omdat het zo zwaar lijkt als je alleen zo'n doek (of erger, een niet ergonomische drager zoals babybjorn) gewend bent. Voor iedereen die interesse in dragen heeft zou ik zeggen, verdiep je in geweven doeken en goede, ergonomische dragers. Zie je knopen niet zitten, dan zijn er talloze goede dragers op de markt waarbij het gewicht van de baby goed gespreid zit over het lichaam van de ouder. Wij vonden de Bondolino van Hoppediz erg gemakkelijk in gebruik: geen gespen, goed draagcomfort. Maar er zijn er heelveel te krijgen en een draagconsulent heeft er ook vaak wat bij zich die je kunt proberen. Ik draag zelf met geweven doeken (heb een voorraadje aangelegd in de afgelopen jaren), en gebruik de kinderwagen niet tot nauwelijks. Heel fijn wel, want straks moet ik een tijdje met de benenwagen om de oudste uit school te halen (heb geen rijbewijs en baby mag niet meteen in de bakfiets mee), dan kan de baby in de doek, mijn peuter in de buggy en kan mijn kleuter mee terug lopen. Ook winkelen vind ik een crime met kinderwagen. Het is even zelfvertrouwen kweken dat je onderweg opnieuw kunt knopen (als je bv. een geval poepluier op je rug hebt als je net bij de hema bent ofzo), maar verder heb je je handen vrij.
Tijdje niet gereageerd, maar ik lees wel bij. Ben zo druk met de kleine dat ik amper aan internet en ZP toe kom. Heb dus wel alles van de laatste dagen gelezen, maar reageren lukt niet . Seepje wat een klote nieuws heb je gehad. Kan me voorstellen dat dit je hele wereld overhoop gooit. Wat zal jij nu in de angst en onzekerheid zitten. Ik wil je een hele hele dikke knuffel geven en je ontzettend veel sterkte wensen. Je stoere ventje is in ieder geval een prachtig mannetje en ik wil hem ook alle geluk en sterkte voor de toekomst toewensen. Mijn kleine doet het goed. Nog wel wat problemen met drinken, linkerborst vind hij absoluut niet fijn om aan te drinken dus dat is regelmatig strijd om hem daar te laten aanhappen. Soms zijn we een kwartier bezig voordat hij eindelijk de borst te pakken heeft en dan is hij zo moe dat hij na 5 minuten los laat. Erg frustrerend, maar we zetten door. Borstvoeding is de eerste weken doorzetten zegt iedereen, dus we gaan koppig verder. @draagdoeken, wij hebben hier de bondolino, ideaal ding. Kijk er nu al naar uit om daar met de kleine mee te gaan wandelen .
Zo weer goed gekeurd bij de vk. Ze heeft me getoucheerd maar is nog helemaal niks helaas, al zegt dat helemaal niets zei de vk. Wie weet wekt het toucheren iets op? Hahaha Hij ligt met z'n hoofd naar beneden maar niks ingedaald nog steeds ze kan hem nog steeds helemaal vast pakken en heeft nog alle ruimte. Ze schat hem nu op 2500 gram dus miss maar beter dat hij nog even blijft zitten, al is het maar een schatting (die ze bij J. Overigens wel goed had ) Verder alles goed mooie bloeddruk enz. En nu een afspraak voor volgende week..ben benieuwd !
hier ook de controle weer overleefd en heb maar liefst van 2 uur tot kwart voor 5 in t zkh gezeten voor diverse afspraken! !! waarschijnlijk word ik in de ochtend geopereerd voor de ks dus dat is echt wel fijn!def krijg ii dat pas 1 dag van te voren bevestigd elke keer schatten ze ons aapje flink....maar heb ook best veel vrucht water en gewoon n grote buik de gyb zei dat t geen hele kleine baby zou zijn maar okk geen joekel ben erg benieuwd alles komt nu zoooo dichtbij!!!! jmay wat schatten ze m licht!!! scheelt iig wel.met de doorgang tijdens de bevalling; ) draagdoek ik heb de mini monkey voor in t hele begin dat vond mijn zoontje echt heerlijk om helemaal weggedoken te liggen in de foetus houding in dat ding!!! ik heb er nu een baby bjorn bij gekocht met t heupjes verhaal......als t zo schadelijk voor n baby zou zijn dan zouden ze t niet verkopen!!! weet niet eens of ik veel zal gebruiken want heb reuma in mn rug. ...en miss vind de beeb er ook niks aan!!! netnzoals ze over de maci cosi zeggen niet te lang erin doen nou mijn zoontje vind t zo heerlijk in de mc en die heeft er heel vaak veel langer in gelegen en niks aan over gehouden hoor!!!
Even een gênante vraag... Hebben er dames ook wat last van obstipatie? Ik voel vaker wel de druk en ga dan naar de wc maar er komt dan weinig tot niks uit Alsof de kleine stiekem op de darm drukt ofzo.. Iemand tips? Vezels eet ik al
Ja hoor hier ook last van... Bij mij helpt s ochtends op nuchtere maag een glas roosvicee laxo goed! En idd vezels eten... Vervelend hè... Als het nu echt pijnlijk wordt even je huisarts bellen die kan dan van die zakjes voorschrijven dat helpt bij mij af en toe goed.
Naja soort van ik heb last van keutels haha Ik doe vaak een glas lauw water op m'n nuchtere maag en als t heel erg is een eetlepel olie haha @noamy Ja he vond ik ook al maar ze kan er natuurlijk ook naast zitten dat weten we pas bij de geboorte hihi Ik hoop t zal wel makkelijk zijn! Spannend voor jou nu zeg Ben je wel al beetje beter ?
Even een bericht van mijn kant. Vandaag liggingsecho gehad en wonder boven wonder lag de jongedame met haar hoofd ingedaald!! Hoe kan ik in 2 weken tijd compleet gemist hebben dat ze een driekwart ronde heeft gedraaid?!? Niet dat ik het erg vind want nu hoeft er niet gedraaid worden en mag en kan ik thuisbevallen *doet een vreugdedansje!*