Laatste 10 weken afteltopic januari 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door GelukkigeMama01, 24 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Noralie, veel succes vandaag bij de draaipoging! Hopelijk laat jullie meisje zich draaien!
    Hier het 35 weken waggeltje! Vanmorgen opgestaan met ontzettende pijn aan mijn stuitje! De laatste loodjes!
    Dadelijk op controle en dan de bevalling bespreken!

2. MommyChar

MommyChar Actief lid

14 jul 2014
    291
    0
    0
    Part-time werkster and believer!
    Noord-Holland
    Hallo hiero,

Merk dat ik het zelf ook zwaarder krijg deze laatste daagjes zo maar zeggen. Nog 1,5 week werken en dan eindelijk verlof.
    Goede controle wel gehad afgelopen maandag, heb nu nog vier controles staan tot aan de datum, spannend!

Denk niet echt dat ik veel ga doen met de feestdagen, lekker bij mama genieten van haar en haar kookkunsten denk ik zo haha..

Noralie hopelijk is de draaipoging gelukt.

Rustig aan dames!

3. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Heerlijk, mama's kookkunsten! Kan echt zo'n deugd doen om je op die manier in de watjes te laten leggen.

Heb een rare nacht achter de rug. Zit met een zware verkoudheid en ml ook dus slapen gaat gepaard met veel snotteren en kuchen maar ook snurken langs ml's kant. Deze nacht ff zwaar uitgehaald nadat ie na vier keer rustig duwen nog niet move'de maar heb hem per ongeluk in de * geslagen :$ :D. Daarna wel lekker verder geslapen. Enige nadeel is dat wanneer ik van zij naar zij wil draaien, het best pittig is. Lijkt wel of die buik wat achterna komt en zich dan opnieuw moet zetten of zoiets... Kennen jullie dat gevoel een beetje?

Iemand al wat gehoord van Noralie? Hoop dat de draaipoging succesvol was!!

4. poedie

poedie Actief lid

8 jul 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wowww Dorien,ik begrijp precies wat je bedoelt.ook hier een slechte nacht achter de rug,ontzettend pijn bij mijn ribben dus liggen is echt een ramp en ja als ik me moet omdraaien poehpoeh,raar gevoel,doe dat dan ook heel langzaam want heb soms het gevoel dat de beeb dan tegen me longen drukt en moet dan echt even diep adem halen.

Ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is met noralie

5. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Hier op heiligavond eerst naar de kindermis en daarna eten bij schoonouders. Op eerste kerstdag ontbijten bij schoonouders want dan zijn de meiden bij mij en daarna naar mijn moeder en partner. Gaan wij 's avonds wokken in een restaurant! Wat mij betreft had ze zelf mogen koken hoor! Tweede kerstdag lekker met ons drieën thuis en ga ik zelf koken! Alleen nog het voorgerecht uitzoeken, de rest is al klaar!
    Hier gaat het draaien in bed ook steeds lastiger en dan met name die buik meenemen! Vaak wordt kruimel dan ook wakker!
    Hier opzich een goede nacht achter de rug! Alleen had zoonlief vannacht last van groeipijn maar na een paracetamol is hij weer lekker verder gaan slapen!

6. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Herken dat van die buik idd ook! Met draaien moet na het installeren alles weer op de plek komen en dan ligt het pas weer "lekker". Hier ook wat mindere nacht gehad, ga nog even een uurtje slaap inhalen.

Zoonlief heeft een leeftijd dat ie over werkelijk álles in discussie gaat. Dat vind ik toch zo vermoeiend op het moment, kan er echt niet meer tegen en ben eerlijk gezegd blij dat ie naar school is, slecht ik weet het..

Begin trouwens ook nieuwsgierig te worden naar noralie en pf alles goed is

7. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Oh joyyke, zo herkenbaar die eeuwige discussies! Zo vermoeiend!

8. MyNemesis

MyNemesis Niet meer actief

Vannacht om 2:32 is mijn dochter G. Nemesis geboren op 36+2wk. Ze weegt 2540 gram en zal zo'n 45 cm lang zijn. Ze doet het perfect, geen couveuse/beademing niks nodig, alleen wat suffig maar hey dat mag hè. :) We liggen nu superrelaxt in ons tweepersoonscoconnetje (een bed :D ) en de wereld kan wat mij betreft uit elkaar knallen ik geniet met volle teugen.

(Oh, wat de bevalling betreft... Was zondag opgenomen met vroegtijdig gebroken vliezen. Gisteren leek het erop dat ze mogelijk toch iets in t vruchtwater gepoept had dus vrijwel continue ctg controle en de planning om vandaag te gaan inleiden. Maar zat nog potdicht bleek bij touché dus kreeg ballonkatheter gistermiddag. Die viel er na een uurtje al uit dus we dachten dat t geen succes was geweest. Maar vannacht werd ik ineens wakker van een wee en in totaal in 12 weeën lag de kleine meid op m'n buik. Een perfectere bevalling kan een mens haast niet hebben geloof ik...)

9. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Heb je verhaal deels meegekregen, van harte met de geboorte van je meisje mynemesis. Heel fijn dat alles zo goed gelopen is en dat ze het zo goed doet! Geniet ervan!

Idd Pamela, mijne wordt 9 maar als je het mij vraagt begint ie echt op een puber te lijken.. jeetje

10. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Gefeliciteerd met je meisje! Nu genieten! Wat een super bevalling!

De middelste is ook 8 jr en de jongste is 6 jr en doet gezellig mee met die eeuwige discussies! Vandaag begint het papa weekend dus hebben wij maar alleen zoonlief thuis! Een beetje rust!

11. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    @mynemesis van harte gefeliciteerd met de geboorte van je meisje!

12. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Gefeliciteerd mynemesis, geniet maar lekker van je kleine meid.

Wat betreft Noralie, ik wil niet voor haar praten, maar ik weet dat de versie niet gelukt is en ze een nachtje ter observatie moest blijven. Ik ga er vanuit dat ze zelf vandaag of morgen wel reageert met hoe en wat precies.

Verder is het bij mij drama. Zit in België in het huis van vrienden. Had al een paar weken wat last van aambeien, maar geen pijn, dus lekker genegeerd. Nu dus een ervan gegroeid en ik verga daar dus van de pijn. Nu wel een zalfje die wat verlichting geeft, maar echt helpen doet het niet. Net ook besloten morgen al naar huis te gaan in plaats van zondag.

Met de kleine man gaat het wel goed. Beweegt lekker, wel een hoop voorwerk al. Hoop dat het betekent dat hij eerder komt. Nog 6 dagen dan mag hij officieel geboren worden. Die 6 dagen kunnen mij niet snel genoeg gaan ;)

13. poedie

poedie Actief lid

8 jul 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!!
    En wat een heerlijke bevalling:)

14. Jo5

Jo5 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je meisje! Tjonge, komt nu wel heel dichtbij (alhoewel t voor mij nog helemaal niet zo voelt moet nog 1.5 wk werken en pas na de kerst begin ik er voorzichtig aan te geloven denk ik)

15. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Van harte gefeliciteerd MyNemesis! Klinkt als een superbevalling inderdaad! Blijf jij maar lekker op je roze wolk zitten en genieten, het is je gegund!!

16. MiekieLief

MiekieLief Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.171
    0
    36
    ♡
    ☆
    Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!!! MyNemesis.

17. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Gefeliciteerd met je dochtertje! Maareuh, het is toch het janauari-afteltopic? We zitten in december ;)
    Grapje hoor!
    Lekker van genieten!

Hier kerst 1e bij ouders met iedereen die iets maakt, zus komt ook met 2 kids en man, dus gezellig. (Heb nog een broer maar contact is slecht tussen ouders en hem dus helaas)
    2e kerst bij schoonfamilie, ook daar maakt iedereen iets, dus het worden echt eetdagen.

Dan oud en nieuw, eigenlijk geen plannen, lekker thuis verwacht ik, misschien dat mensen hierheen komen omdat het dan toch al wat zwaarder wordt voor mij om op en neer te hobbelen.
    1e kerst zou namelijk ook nog kunnen dat dat bij ons gevierd wordt aangezien we nog een uurtje moeten rijden naar m'n ouders en ik niet weet hoe ik me dan voel natuurlijk.

Verder hier een flink drukke mini, vanmorgen echt bizarre taferelen in m'n buik, hele uitstulpingen en dat met een placenta die aan de voorkant ligt.
    Heb alleen een beetje het idee dat mini wat gedraaid is, alsof ie dwars ligt nu. Maar het was al aan het indalen en lag al goed verder dus kan dat dan nog?
    Maandag weer controle, dus ben benieuwd.

Ook nog een afspraak gemaakt bij de fotograaf, was al heel druk maar gelukkig konden we nog terecht. ML moet wel weg van z'n werk dus het wordt allemaal wat haasten, maar de fotograaf gaat met vakantie en is pas in het nieuwe jaar weer terug en dan is het erg laat. Ook zeiden ze dat de foto's dan niet meer zo mooi kunnen zijn omdat je buik dan meer naar beneden 'hangt' ipv een rond bolletje is.
    En met het risico dat je al bevallen bent hebben we toch de dinsdag maar gepakt.

18. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Ik ga ook alsnog wel een zwangerschaps- en straks newborn babyshoot doen.
    Mijn broertje heeft een nieuw vriendinnetje, en zij is fotograaf van beroep! Komt dat ff goed uit! En ze wil het heul graag doen.
    Haar eigen zus is vorige week bevallen, en zag gister een foto van de newbornshoot..Zoo schattig en mooi!!

19. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL

Super leuk! Toevallig dat ie net zo'n vriendinnetje heeft. Moet ie zeker tot na de geboorte dan maar even lief voor zijn ;)

20. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Heb ik m ook ff heel goed duidelijk gemaakt:p Haha..

Deel Deze Pagina