Laatste 10 weken afteltopic januari 2015

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door GelukkigeMama01, 24 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Sorry dames, maar ik ben blij te horen dat het normaal is

2. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Dan zit je op omdat je zo'n pijn in je mond hebt! Ik dacht dat ik last had van mijn tandvlees, dus gisteren een paar keer gespoeld met homeopatisch spul maar helaas helpt dit niet! Straks maar even de tandarts bellen! Ik had in het begin van de zwangerschap twee kiezen die afgebroken waren. Deze hebben ze weg geslepen omdat er toch geen leven meer in zat, ben eens benieuwd of hier nu toch iets mee is! Ik ben ook zo'n schijterd voor de tandarts. Ze wilde toen niet trekken ivm de zwangerschap! Hopelijk werken de paracetamols zo en kan ik nog wat slapen!

3. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    @pamela. Leuk gemaakt dan die lamp!! En wat vervelend van je pijn in de mond heb je al wat ingenomen?

@vlindertje ik heb ook al een hele tijd last van afscheiding alleen de laatste weken is t meer water... Ik denk niet dat t vruchtwater is want als ik op me hand blaas komt t niet. Meestal na een toiletbezoek als ik opsta iemand daar last van??

4. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Inmiddels wel ja, het lijkt nu minder dus ga een poging tot slapen doen!
    Hier regelmatig afscheiding en ja het loopt er soms uit!

5. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Hier ook last van afscheiding, en ook zoals doedie zegt, na n toiletbezoek.

Ik ben ZO aan t aftellen naar mn verlof, heb ontzettend last van mn bekken, en met een staand, veel lopend beroep is dat echt niet prettig meer. Al werk ik ondertussen nog maar drie middagen per week.. Na vandaag nog 9 middagen..

Ik heb de hydrofiele doeken al gewassen en gestreken in de commode liggen. Omslagdoeken ook al gewassen. De kleertjes wacht ik nog ff mee, doe ik lekker in mn verlof.

Nog weer kunnen slapen Pamela?
    Hoop t voor je!

6. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik mag om 14.30 uur bij de tandarts terecht!
    Vanmorgen de vk gebeld. Gisteren tijdens het strijken pijnlijke harde buiken en wat krampjes! Toen ik naar de wc ging wat bloed in inlegkruisje en beetje bij afvegen. Daarna rustig gaan zitten en toen ging het weer, ook geen bloed gezien meer. Vanmorgen plasje naar huisarts gebracht en er zat een spoortje bloed in. Volgens vk niets om mij zorgen om te maken. Door het bloedverlies is de baarmoeder geprikkeld en hierdoor nu de harde buiken. Komende dagen rustig aan doen en de baarmoeder rust geven. Bij bloedverlies (ongesteldheid hoeveelheid) weer bellen! Kruimel is ook erg actief sinds gisteravond waardoor ik waarschijnlijk ook weer harde buiken krijg.

7. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Hier ook veel afscheiding. Dat truckje met blazen op de hand kende ik nog niet. Misschien zo even proberen ;).

Hier begint het werk zwaar te wegen, vooral emotioneel dan. Gisteren weer mensen moeten teleurstellen en daar zit je dan zwanger te wezen terwijl je allerlei verwijten en tranen naar je hoofd krijgt gesmeten. Vraag me soms af of ik dit wel kan blijven volhouden, ook naar de toekomst toe...

Uiteindelijk dan toch thuis geraakt, maar ook daar was het geen rozegeur en maneschijn. Vroeg in bed gekropen en gelukkig snel in slaap gevallen. Helaas halverwege de nacht wakker geworden van krampen in m'n voeten en benen; echt niet te stoppen. Een tijdje rondgewandeld maar ze bleven maar terugkomen. Nadien nog even in bed, maar kon de slaap niet meer vatten want ik zat terug over het werk en de mensen te piekeren.

Sorry voor de klaagzang meiden, morgen gaat het vast beter ;)

8. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    De kies is getrokken en er zat veel pus onder! De tandarts schrok er zelf van! Nu is de verdoving uitgewerkt en heb ik flinke pijn omdat ik te laat was met het innemen van paracetamol! Hopelijk zakt het wel nog iets! Ik lig er vandaag op tijd in bed kapot!

9. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Dorien.... die krampen aaau herkenbaar! Heb het gelukkig niet zoveel als bij mijn eerste zwangerschap... maar deed toen werk waarbij ik heeeel erg veel liep... dus missch toch dat dat er ook mee te maken heeft. Tip: met douchen koud water met warm water afwisselen om je bloeddoorstroming te verbeteren. voor het slapen gaan even masseren. Hopelijk vannacht betere nacht!

Pamela.... Hoop zo voor je dat je goed kan slapen vannacht! Neem voor zekerheid een glas water en paracetamol mee naast je bed voor evt in de nacht.

Hier vandaag dan echt 30weken! wiggel wiggel! ;)
    En hier dan mijn 30weken buik!:D

Bijgevoegde bestanden:

• 30wk.jpg
      30wk.jpg
      Bestandsgrootte:
      12,3 KB
      Weergaven:
      4
    • 30wk!!.jpg
      30wk!!.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,6 KB
      Weergaven:
      5
  10. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    nog eentje dan! die moet ik gewoon delen!:D
    ;)Wat een schatje is t ook! ;)

Bijgevoegde bestanden:

• 30wk!.jpg
      30wk!.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,9 KB
      Weergaven:
      4
  11. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    @pamela. Hopelijk is de pijn nu weg en heb je weer lekker kunnen slapen.

@dorien ahw vervelend dat je zon nare dag had. Hopelijk voel je je weer wat beter. Gewoon lekker rustig aan blijven doen en denken aan de kleine. Als t goed is heb je bijna verlof.

@mamavandaisy. Wat een mooie buik heb je en die tattoo ziet er mooi uit. Vind de foto van je buik met de kleine echt superlief.

Ben de weken echt aan t aftellen en bijna eindelijk 30 weken joehoeee!!! Kan niet wachten tot de kleine er is.. Alhoewel ik wel beetje bang ben voor de bevalling hihi. Ga met 37 weken alvast flink wandelen etc hopelijk krijg ik de kleine deze keer dan niet na de 40 weken haha. Had vandaag een beetje last van zeurige menstutie achtige krampen in me buik en spierpijn iemand een idee wat dat kan zijn??

12. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    De pijn is er wel nog maar stukken minder! Hier weer wakker, even plassen en wat drinken en dan weer in bed kruipen!
    Ook al 2 dagen last van oefen/voorweeen! Hopelijk houdt dit niet aan tot de bevalling!
    Verder tel ik de dagen echt af nu! Het valt allemaal veel zwaarder als gedacht deze zwangerschap! Kan nog niet eens meer een stukje lopen zonder last te krijgen van mijn buik en rug! Heb zelfs zoonlief met de auto van school moeten halen omdat ik het stuk niet meer kon lopen!

13. MyNemesis

MyNemesis Niet meer actief

Hier ook echt alles met de auto inmiddels. Kan geen 100m meer lopen zonder finaal naar de kl... te zijn. Bekken ligt volledig aan gort, compleet verzakt. Iedere beweging voelt alsof de boel daar beneden met een botte bijl in stukken wordt gekliefd...

Gisteren even een paar broeken gepast (en gekocht dat dan weer wel halleluja ik heb wat nette passende kleding) wat een marteling zeg. Rest van de dag prompt op non actief gestaan.

Voorweeen heb ik niet alleen erg veel harde buiken maar dat is me niet onbekend. Heb t idee dat de kleine meid aan t zakken is. (Wat weer extra op m'n bekken drukt) Ben er bang voor dat ik met een paar weken toch weer bedlegerig zal zijn. Doodeng idee want wie moet er dan m'n gezin runnen........

14. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik baal echt als een stekker dat mijn lijf mij zo in de steek laat! Ik heb bij de derde echt veel meer bekkenklachten gehad maar nu is mijn buik de boosdoener! Ik heb vorige keer tot 40+5 nog alles te voet gedaan maar ben bang dat nu niet meer te halen. Ik ga het morgen wel weer proberen om te lopen.
    Straks naar de doop van mijn neefje (petekind) en nichtje!
    Dadelijk nog een beetje strijken en verder met de was!
    Mynemesis, hopelijk blijft alles zo gaan! De laatste weken op bed met een groot gezin lijkt mij ook moeilijk. Heb je wel hulp voor als het wel nodig is?

15. MyNemesis

Nee, geen hulp. Althans, binnen mijn netwerk heeft iedereen een gezin en een baan, óf zelf fysieke beperkingen. M'n moeder vangt een deel op (ze helpt me nu bijv ook 2 dagen per week in huis) maar school moet met de auto en ze heeft geen rijbewijs boodschappen moeten met de auto want t is altijd veel afspraken moeten met de auto want t is teveel in een te korte tijdsspanne en te ver weg en ga zo maar door... Ik ben al heel erg dankbaar dat ze me iig twee dagen per week in huis kan helpen maar behalve dat sta ik er toch echt alleen voor. Baal als een stekker van m'n lichaam. Zo weet je vijf maanden lang niet dat je zwanger bent en zo krijg je alles dubbelop... Bekkenproblemen zijn me niet vreemd maar ik kan t er nu gewoon niet bij hebben.

16. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Had ik toch een nieuw topic aangemaakt omdat ik deze niet kon vinden haha! Maar ik mag me ook toevoegen 8 jan. uitgerekend van ons 1e kindje!

17. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Ik zat hier al tussen maar nu officieel de 30 weken aangetikt! Jeeeeuuuuj!

18. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Yep, nog officieel 10 weken te gaan. Voelt als een nieuwe mijlpaal :D Ik mag niet klagen, want alles gaat vrijwel goed. Kleine kwaaltjes, zoals extreme jeuk op mijn rug en moeheid. Buikomvang is in deze week 2 cm gegroeid en ben 1 kg aangekomen.

Ik kan niet wachten :)

19. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    @mynemesis.... pff ik ga echt zo voor je duimen dat het beter gaat en je gewoon zelf voor je gezinnetje kan blijven zorgen! Ze zijn al wel wat ouder toch? Mja dat zegt natuurlijk ook niet veel.. mijn oudste van bijna 8 snapt gelukkig veel en is erg zelfstandig. De jongste is natuurlijk nog geen 2 en dat breekt soms op vooral met mn bekken... :(
    Bij vorige twee echt helemaal geen last van gehad en kon gewoon alles nog lekker blijven doen... Das nu dus wel heel anders en totaal niets voor mij...mn vriend doet echt veel voor ons gelukkig maar ben zelf niet van t uit handen geven... maar weet dat ik nu nie anders kan. Ben allang blij dat ik die optie nu iidg heb. Bij de dames heb ik altijd alles alleen gedaan. Ex was er totaal niet en bij eerste woonden we nog niet samen en bij tweede waren we al uit elkaar..

@ Pamela echt vervelend voor je...
    denk dat we ons er maar gewoon bij moeten neerleggen dat alles nie gaat zoals we graag willen. Hopelijk gaat t nog ff wat beter die laatste weken...en hopelijk vliegt de tijd! ;)

20. MyNemesis

Ze zijn 10, 8, 7 en 5. M'n oudste is heel behulpzaam, de middelste twee (de twee met de grootste problemen) bepaald niet helaas. M'n jongste wíl heel graag helpen maar kan nu eenmaal nog niet veel. ;) En helaas resulteert die goedbedoelde hulp van ze ook regelmatig juist in extra belasting. Denk bijvoorbeeld aan een wasmand met schone, gevouwen was die ze laten vallen... Of een volle vuilniszak die nog dicht moest voordat 'ie de container in gaat. Dat soort dingen... Het liefst pik ik dat überpedagogisch op, waarbij ik ze prijs voor hun lieve goedbedoelde poging om te helpen, maar m'n korte lontje maakt soms helaas ook dat ik weinig vriendelijk tegen ze reageer. En dan voel ik me zo'n onwijze rotmoeder... :( Zij kunnen er niks aan doen dat mama zich zo voelt en toch lijden ze eronder. Maakt me echt onwijs verdrietig.

Deel Deze Pagina