Zijn er hier ook mensen die in, tijdens of na de MMM zwanger zijn geworden? Het lijkt me leuk om een beetje te kletsen en ervaringen te delen met meiden die zwanger zijn en een beetje een zelfde achtergrond hebben. Mijn verhaal (in het heul kort) Zijn van april 2012 tot juni 2013 onder behandeling geweest, 3 ICSI's gehad omdat het zaad van mijn man behoorlijk slecht was. Alle verse terug plaatsingen mislukt, 1x 2 cryo's maar die ontdooiden niet goed. Nu tot onze totale verassing spontaan zwanger; na stapels testen begin ik het wat te geloven!!
Gefeliciteerd!! Ik ben ook zwanger na de MMM, nu alweer 22,5 week. We hadden het eigenlijk niet meer verwacht, moet ik zeggen. En nog steeds overheerst het ongeloof We hebben 7x IUI en 2x ICSI gedaan. We zijn zwanger geraakt na de terugplaatsing van een verse embryo van de 2e ICSI poging.
@Rijo Gefeliciteerd! Nog steeds ongeloof na 22,5 weken, ergens kan ik me dat ook heel goed voorstellen! Weten jullie al of het een jongetje of een meisje word? @Shadixxx, hoe gaat het met jou vandaag?
Ja heel gek. Ondanks dat ik het al vanaf 14 weken voel, en ik nu ook echt dagelijks schopjes krijg van de kleine, is het nog steeds 'raar'. Maar heel fijn, uiteraard Wij verwachten een zoontje! Hoe voelen jullie je?
Gefeliciteerd!! Ik ben ook zwanger van de 2e iui behandeling. Nu 9 weken, heb woensdag weer een echo.
@Rijo; Wauw, 22,5week al! Kan me voorstellen dat die bevestiging van het voelen heel fijn is! Heb jij je GUO al gehad? @Marlies; Hier gaat het wel okay.. Vannacht écht hele erge buikpijn, voelde als messteken, waardoor ik natuurlijk (panisch als ik ben) meteen aan een BBZ dacht Volgens mij zijn het toch echt m'n darmen, want die gingen op hetzelfde moment behoorlijk tekeer.. Vanmorgen níét getest. Vond ik érg knap van mezelf. Duurde niet zo lang alleen, want vanmiddag kon ik me niet langer inhouden en heb ik toch weer getest. Gelukkig nog steeds een donkere streep. Ben zo blij dat er bij jou nu ook écht donkere strepen staan. Vind het nog steeds zo bijzonder!
@Leco - jij ook gefeliciteerd!! wanneer had jij je eerste echo? Op 7 weken? Hoe voel je je? @Rijo - wat leuk een jongen! Lijkt me heel fijn om het te voelen bewegen. @Shadixxx - wat naar! Kan me voorstellen dat je daar wel even van schrikt! Maar denk idd dat het je darmen zijn, die van mij liggen ook dwars en heb er ook last van. Heb overigens wel vaker gelezen van meiden die net zwanger waren en hele erge pijn kregen. Schijnt er ook wat bij te horen. Ik heb wel steken en krampen maar niet zo erg, meer dat ik het gewoon voel, dan dat het pijn doet ofzo. Wat knap van je dat je toch een ochtend testen had overgeslagen, en ach, dat het dan 's middags toch nog fout gaat, das logisch Ik weet niet of ik weer ga testen of dat ik het er nu bij laat. Ik weet nu dat de testen donkerder zijn geworden, en dus nu een echte knalstreep hebben. Maar was zóóó bang toen ik vanmiddag die testen deed. Mijn hart sloeg in mijn keel en ik durfde gewoon niet te blijven kijken. Mijn man riep na een minuut of 2 "volgens mij worden ze veel donkerder hoor" en toen durfde ik weer te kijken. Ik was er van overtuigd dat ze veel lichter zouden zijn geworden. Maar nu ben ik wel echt opgelucht. Wij vinden het zelf ook zo bijzonder. Ik had zelf misschien toch nog wel wat hoop dat het ooit nog zou lukken, maar vooral ML geloofde er écht totaal niet in dat we ooit nog papa en mama zouden worden. En dan ineens totáál onverwachts een positieve test!
Ik had vanwege buikkrampen al een echo met 4w5d, bloed laten prikken en urine ingeleverd alles was goed, toen een echo met 5w6d en de laatste met 6w6d, toen was er een kloppend hartje te zien. Ik ben erg moe en moet heel vaak kleine beetjes plassen en s'nachts ook een paar keer, heb last van zere borsten en kan de hele dag door wel eten.
Dus jij hebt een behoorlijk spannende start gehad. Het lijkt me zo fijn om een hartje te zien kloppen. Dan heb je echt bevestiging. Ik kan ook de hele dag door wel eten. Nu al. Heb echt enorme HONGER.
Honger.. Dat heb ik de eerste paar dagen ook gehad.. Echt, verschrikkelijk! Vannacht erg misselijk geweest en vandaag een paar keer vlagen. Vind ik zo fijn! Pijn in m'n borsten wordt juist wat minder, volgens mij.. Ik vind het ook zo leuk om de duur te zien veranderen op m'n banner.. :')
Ooo, bij mij is de pijn in mijn borsten vandaag ook ineens minder. Zat er eerst wat over in, werd toen ineens heel misselijk, en toen was ik weer gerust gesteld. Stom hè, dat misselijkheid zo fijn kan zijn! ML zei toen we op bed gingen: "ik vind het zo leuk dat jij zo misselijk bent!" (ook een beetje apart natuurlijk, maar ik ben het er wel mee eens ) Weer slecht geslapen vandaag, erg moe nu en een beetje hoofdpijn. Nou ja, nog 1 nachtje werken en dan zit het er weer op voor deze week De banners zijn super, ik vind het ook leuk om de dagen te zien veranderen. Begin jij al wat zekerder te worden? Ik heb het gevoel dat bij mij de ergste paniekerige onzekerheid en testdrang wel voorbij zijn nu...
Mijn moeder feliciteerde me vanmorgen met m'n misselijkheid, haha! Slaap je slecht door de spanning of juist door het enthousiast zijn? Of door heel iets anders, dat kan ook nog natuurlijk Ik denk dat ik wel íéts zekerder begin te worden. Vandaag voor het eerst gekeken naar bola's (die zwangerschapskettingen met een geluidje), daar ben ik echt dol op, vind ze zó leuk, maar goed, béétje vreemd om die te dragen als je niet zwanger bent Ik durf nog niet naar kleertjes te kijken of naar inspiratie te zoeken voor een kamertje straks. Ik vind m'n buikpijn nog steeds eng, net als het minder worden van de pijn in m'n borsten, maar als de test zo duidelijk blijft, zal het niet komen door het verminderen van HCG..
Weet niet waarom ik slecht slaap. Gisteren denk ik door de zenuwen omdat ik een test ging doen, maar vandaag... Werd wakker omdat ik moest plassen en viel toen gewoon niet meer in slaap. Wat leuk zo'n ketting! Kun je die straks eindelijk gaan dragen! Heb je nog getest vandaag? Ik niet, denk dinsdag pas weer ofzo. Het zit mij toch ook wel weer wat dwars nu, dat mijn borsten minder pijn doen. Maar overal op internet lees je dat dat normaal is; dat het komt en gaat.
Ja, ik heb getest vandaag Echt, ik word er af en toe wel moe van hoor. Alsof ik totaal geen zelfbeheersing meer heb! En inderdaad, als je googelt blijkt alles te kunnen en normaal te zijn.. Daar moeten we dan ook maar proberen op te vertrouwen, toch? (waarom doe ik dat dan niet gewoon?)
Shaddixxx, ja ik heb mijn GUO gehad en er zijn geen afwijkingen gevonden gelukkig! Dat is natuurlijk geen garantie voor een gezond kindje, maar het was wel een opluchting. Buikpijn hoort er bij, dat heb ik in het begin ook gehad. Het leek heel erg op menstruatiepijn, maar het was toch net iets anders. Leco, een spannend begin dus! Super dat je bij de laatste echo al een kloppend hartje hebt gezien! Gaat alles nu goed met jou en de beeb? Marliesje, die zwangerschapskwaaltjes kunnen per uur verschillen En dat 'blij zijn met de misselijkheid' herken ik haha. Ik heb nog net niet staan juichen toen ik voor het eerst boven de wc pot heb gehangen Oehhh die testen, wat vond ik het spannend! Na bijna 5 jaar hadden we onze eerste (!!!) positieve test ooit. Ik heb altijd gefantaseerd over wat ik zou doen bij een positieve test en de meest wonderlijke scenario's zijn de revu gepasseerd... Toen het eindelijk zover was hebben mijn man en ik alleen maar staan huilen... En lachen tegelijk Tipje: Als de test goed positief is, doe dan een of twee dagen later nog de digitale... Het woord 'zwanger' in beeld krijgen... Onbetaalbaar! Doen jullie ook mee aan Moeders voor Moeders? Dat kan al vanaf 6 weken.
@Rijo, wat fijn dat het GUO goed was! Kon jij het wel gelijk geloven na de posi test? Of was jij in het begin toch ook wel heel onzeker? Dat het mis zou gaan ofzo? Ik had na mijn 2e ICSI een positieve test, die was wel vrij licht en ik dacht direct al dat het niet goed was. Toen werd ik 2 dagen later ongesteld. Maar dat speelt denk ik ook wel mee in mijn onzekerheid. Ik heb gisteren MvM gebeld, als het goed is belt de mevrouw van mijn regio me komende week om een afspraak te maken. @Shadixxx; ik heb nu toch ook al weer testdrang, vooral door mij borsten dus. Maar ga echt proberen om het niet te doen, sowieso tot dinsdag. Het stelt me toch maar heel even gerust. Gisteren nog een supertest, en nu pieker ik me alweer gek. Hoop dat morgen mn borsten weer pijn doen
Wauw Shaddix zwanger!!! Gefeliciteerd!! Alle andere meiden ook gefeliciteerd! Echt een wonder hè! Geniet ervan het gaat allemaal zo snel! Xx
Marliesje, wat naar dat het na de positieve test toch nog mis ging... Dat lijkt me verschrikkelijk, heb je er zo lang op gewacht... Ik testte een dag te vroeg, niet omdat ik kwaaltjes had, maar omdat ik wel klaar was met die utrobolletjes Dus toen daar opeens een tweede streepje kwam die zonder turen goed zichtbaar was, waren we behoorlijk overrompeld! Op een gegeven moment verwacht je het niet meer, tenminste, wij niet Op zich was ik niet onzeker, het ongeloof overheerste vooral. Zelfs nu ik de kleine voel kan ik het nog bijna niet geloven. Het is voor mij nog steeds moeilijk voor te stellen dat het echt zo is, dat we na al die jaren toch écht papa en mama mogen worden. Die eerste echo met 7 weken, wat was het bijzonder om een knipperlichtje te zien in plaats van follikels... Als ze van MvM bij je komen, gaan ze ook nog een testje doen Heerlijk die bevestiging, als het goed is heb je dan echt een knaltest! Mijn teststreep was donkerder dan de controlestreep haha. En ik kreeg vorig jaar een prachtige omslagdoek! Sammy, dank je wel! Het is zeker een wonder!
Wauw Sammy, jouw tweeling is gewoon alweer ruim een maand oud! Prachtige namen heb je ze gegeven, vooral je zoon Gefeliciteerd nog meissie, is helemaal niet bij me voorbij gekomen! Hier komt MvM de 17e, maar kan niet echt zeggen dat ik er naar uitkijk. Vind het jammer dat MvM de enige instantie is die dit doet. Qua communicatie vind ik ze echt waardeloos. Dat vond ik vóór het zwanger zijn al, maar me aanmelden heeft het er niet veel beter opgemaakt. Ik wilde me graag telefonisch aanmelden, maar er was gewoon niemand. Krijg je een bandje te horen en dan wordt er opgehangen. Als er zo'n tekort is, zorg je er toch voor dat er tijdens kantooruren áltijd iemand is die de telefoon op kan nemen en de aanmeldingen kan registreren? De chagrijnige informatrice die me uiteindelijk terug heeft gebeld, snauwde dat ze op 17 maart om 11:30 langs zou komen. Zonder enig overleg Voor die tijd was het te druk en dan kon ik de 17e eerst nog uitslapen Toen ik aangaf dat dat niet kon, omdat ik dan m'n zoon uit school moet halen, concludeerde ze dat ze dan wel om 10:30 zou komen. Het is dat ik weet dat ik het niet voor MvM doe, maar voor al die vrouwen die in dezelfde situatie zitten als ik, maar anders was ik echt meteen afgehaakt.. De test van MvM kan overigens best een stuk lichter uitslaan dan je thuistesten, omdat ze zoveel HCG nodig hebben. Ik ken zoveel meiden die compleet in paniek raakten door een lichte MvM-test.. Blij dat ik daar in ieder geval alvast op voorbereid ben.. Hier vanmorgen weer getest (zeg maar niets..). Nóg duidelijker dan de vorige. Durf nu eindelijk te geloven dat de buikpijn niets te maken heeft met het misgaan, maar gewoon met het groeien, anders zou de test inmiddels wel anders geweest zijn. Ik vind het echt heel knap als jij het volhoudt tot dinsdag, Marlies! Rijo, fijn dat de GUO goed was. Garantie heb je natuurlijk nooit, maar het is wel een hele grote overwinning!