Ik moet zo hard lachen omdat ik niet kan plaatsen wat ik voel, soort van zenuwen. Ik ben nu twaalf weken zwanger en voel echt bij de oppervlakte van mijn baarmoeder kleine plopjes (weet niet hoe ik het anders kan omschrijven) Het kunnen echt niet mijn darmen zijn want het zit net boven mijn schaambeen en onder de lijn van mijn string. Als ik mijn hand erop leg dan voel ik het ook iets lichter in mijn hand. Bij de laatste echo zei de echoscopist dat de baby zich goed kon afzetten. Maar zo goed dat ik nu al iets voel. Ik kan het niet geloven zo vroeg. Het gevoel is niet constant maar af en toe, en als ik er op ga focussen is het weg. Wat kan dit zijn ???
Lijkt me sterk als dat je ukkie is, maar lees wel vaker dat vrouwen toch beweren rond dat termijn al wat te voelen. Ik zelf geloof er niet in en heb inmiddels toch al drie keer kunnen oefenen rond dat termijn... Haha
Ik voelde met 17 weken 'pas' alsof er luchtbelletjes van mijn schaambeen naar mijn navel liepen. Apart gevoel..
Bij deze zwangerschap heb ik dat ook gevoel rond de 12 weken. Of het de baby is of mijn darmen geen idee. Maar vind het idee van de baby voelen een stuk leuker
Het van buiten al voelen lijkt me ook voreg, maar ik voelde bij mijn eerste duidelijk gekriebel vanaf 12w, dat gekriebel werd in de weken erna steeds duidelijker tot het echt schopjes werden. Was dus achteraf duidelijk al de baby. En nu bij de tweede weer vanaf 12 weken dat gekriebel gevoeld, wederom hetzelfde verhaal; paar weken later kon ik duidelijk zeggen dat ik met 12w de baby al voelde. Maar dus niet van buiten, alleen van binnen.
Yep, ik voelde het ook met 12 weken. Dat waren alleen geen plopjes of schopjes, maar bewegingen. Ik ging toen ook aan mezelf twijfelen, omdat iedereen beweert dat dat niet kan, maar gezien het steeds sterker werd en ik nu nog precies hetzelfde voel als ze verschuift of zich omdraait, durf ik het wel met zekerheid te zeggen Het aan de buitenkant voelen lijkt me met deze termijn wel erg sterk..
Dat je het ook daadwerkelijk van buiten voelt, lijkt mij eerlijk gezegd ook niet dat dat al je kleine frummel is. Maar het zou misschien best kunnen dat je het van binnen wel al voelt. Ik voelde die bubbels toen ik 14 weken zwanger was en dat terwijl mijn placenta aan de voorkant ligt. Het schoppen voelde ik toen ik 17 weken zwanger was. Maar goed, ik heb idd ook al eens gelezen dat sommige vrouwen het rond 12 weken toch echt wel voelen. Zeker als ze al meerdere kinderen hebben gekregen
Hier voel ik ook een 2.5 week al licht gekriebel en geplop. Dat begin ik nu steeds vaker en duidelijker te voelen. Aan de buitenkant voel je nog niets met dit termijn. Dat was bij mij met beide kids ergens tussen de 17/18 weken dat ik dat had.
Als je het aan de buitenkant voelt dan verdenk ik toch je darmen ervan. Die voel ik nu ook op andere plekken voor borrelen dan voor mijn zwnagerschap doordat de boel gewoon naar andere plekjes geduwd wordt door je groeiende baarmoeder.
Ik voelde het bij de eerste met 13 weken en nu bij deze met 10 weken. Dus ja, het kan zeker. Geniet er van!
Bij een week of 14/15 wist ik het zeker dat het de baby was. Achteraf gezien was het waarschijnlijk ook al eerder de baby 12/13 weken. Maar omdat het mij zo vroeg leek deed ik t af met dat t mijn darmen wel zouden zijn
ik was 13.5 week zwanger, en toen voelde ik hem voor het eerst. heel apart! t lijkt mij niet dat je nu aan de buitenkant je kind al kan voelen aangezien ze nog geen kracht hebben om zo hard te schoppen!
Daar zit je baarmoeder ook niet, 2cm boven je schaamlippen Nou ja, het moet alleen maar erger worden!
Ik voel de kleine vanaf 13 weken ook. En dan niet de bekende plopjes die ik bij mijn dochter als eerste had. Maar nu zijn het bewegingen die je alleen met je hand voelt als je plat op je rug ligt. Je voelt er heel licht iets langs glijden. Nu ik 15 weken ben, zijn die bewegingen Nog beter te voelen. Zelfs mijn man voelt het nu goed. Ook de plopjes er inmiddels bij 😊
Ik lag inderdaad plat op mijn rug. En het voelt idd echt niet alsof er een been uitsteekt ofz maar je voelt de beweging inderdaad glijden. Durfde het nog niet tegen mijn vriend te zeggen omdat k dacht dat het niet kon.
Hier voelde ik mijn zoontje pas met 20 weken, maar dan wel meteen schopjes . Dit kindje voelde ik met 16 weken ook echt schopjes. Daarvoor vond ik het zo vaag hihi.