Laatste 10 weken afteltopic juni!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babylove26, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Hier moesten ze ook op klossen. Op dag twee was ik het al zat. Ik kon moeilijk in en uit bed stappen en dat net na de bevalling. Nee, geen pretje :p
    Gelukkig vond de kraamverzorgster dit geen probleem, maar ze zei dat ze ook collega's had waarbij dit echt moest. Ik bof maar met zo'n lieve kraamverzorgster. De mijne is 44 jaar en is van Curaçaose afkomst. Gezellig mens is het! :D

@ Mysterious, Je hebt groot gelijk wat betreft je bed. Als hun dr schade betalen, prima, maar anders moeten ze lekker de mond houden hahah

@ Tatiana, Jij bent echt een bezig bijtje! Poeh... Dat je daar nog de energie voor hebt! Petje af :)

2. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Meneertje kwam om 05:30 uur voor z'n fles. Hierna gekolfd voor de ergste spanning.
    Toen gaan douchen. De was gedraaid, aardappelen geschild en boontjes gedopt.
    Nu even ontbijten en dan de was ophangen.

Voor de rest van vandaag doe ik lekker niks :) Goeiemorgen!

3. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Goedemorgen dames.
    Heb inderdaad te veel gedAn gisteren maar goed de kraamverzorgster kwam en wist niet wat te verwachten woensdag komt me moeder gelukkig nog een keer voor de grote schoonmaak.

Ga nu lekker douchen met me tuinstoel en ff lekker tutten en relaxen. Ff boodschappen halen vanavond avond vierdaagse. Me dochtertje aanmoedigen langs de kant. Loop zelf iT jaar maar niet mee hihi

En vanmiddag om drie uur ligging echo en had zoveel vragen en weet nu niets meer. Wat hebben jullie allemaal gevraagd wie weet denk ik dan van o ja

4. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen iedereen! Ik heb geslapen als een roos, heerlijk! Denk dat ik de hele zwangerschap nog niet zo lekker geslapen heb als vannacht.

@tatiana: moest lachen met je post. Zo herkenbaar! Mijn man ging onlangs ook in discussie toen ik zei dat hij snurkte. Hihi. Als hij op zijn zij ligt gaat het wel beter, maar op zijn rug.. vreselijk!

@Twix: ook al goed in de weer geweest vanmorgen! Volgens mij ben je goedgeluimd! Of ik ben het gewoon zelf en zie daarom alles zo positief ;)

5. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Ik werk op een kinderdagverblijf
    Hoofddorp
    Ik kreeg ook in het intake gepsrek van de kraamzorg en de twee mailtjes daarna de dringende vraag om het bed op klossen te zetten. bij mijn eerste zwangerschap was dat geen probleem. bed kon niet op klossen. Dit bed kan ook niet op klossen en ook niet op kratjes want het heeft wieltjes. Dus dan maar een extra matras. Ik snap het wel qua arbo wet. Maar als het niet kan dan kan het niet, dus we zien het wel!

Vandaag 38 weken. Zometeen naar de bekkenfysio. Me weer ff laten masseren en pijnigen. En dan is het wachten aangebroken!! ben benieuwd wanneer de kleine zich aandient!

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Morning!

Twixie, al lekker actief haha!

Hier kwam gister even een mental breakdown.. Zo bang dat beeb tot 41 wk blijft zitten en dan niet meer er door past zegmaar.. Volgende week bij controle toch even goed duidelijk aangeven (aangezien hij iets groter dan gemiddeld wordt geschat, maarja wat is iets? )
    Nu al sinds ik wakker ben buikpijn met soms harde buiken..

7. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

hier vannacht wat gerommel maar verder niks ;) Had ik ook niet verwacht aangezien de andere 3 kids netjes tot de 40 weken zijn blijven zitten.

Hier heb ik de intake van de kraamzorg telefonisch gedaan haha... Had dezelfde eisen/wensen als bij de andere kinderen dus was niet veel veranderd.
    Bed zet ik niet op klossen. Als ze weigeren me bed oid te verschonen prima doet me vriend dat. Ik vind het echt vreselijk om me bed in en uit te klimmen. Vorige kraamzorg had er geen problemen mee dus benieuwd wat me nu te wachten staat ;)

8. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Goedemorgen,

Zo Twix, je bent al aardig bezig geweest. Hoe gaat het met de kleine man?

Tatiana, vandaag lekker een relax dag, heb je wel verdient na gister.

Ik ga mijn bed ook niet op klossen zetten. Leg wel een extra matras en mijn schoonmoeder wilde ook wel verschonen, zei ze..

Ik ga zo even theetje doen bij mijn vriendin, die net terug is van 3.5 week Indonesie.. Fijne dag meiden!!

9. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Ik durf het niet op klossen me vriend zwangerd lekker mee heb ik het idee..... Maar ik dacht ik vraag het gewoon dan straks geen problemen mee en hou voor zekerheid gewoon vier bier kratjes achteruit. Mocht toch modig zijn. Toch baal ik. Van de eerste indruk als ik er over na denk. Stukje minder zin in. Voelde niet echt een klik en vond zo raar gisteren zaten en tafel en ze zegt bijna niets. Ja hallo jij komt voor kennismaking dan moet jij toch dingen gaan uitleggen ....??? Kan op ze minst vertellen hoe lang ze doet misschien en hoe en wat ik kan verwachten van haar...of zie ik dat verkeerd waren gewoon ongemakkelijke stiltes

10. Linana

Linana Niet meer actief

Tallie: succes bij de fysio

Dreamer: ik zou aangeven waar je mee zit inderdaad! Een beetje lastig is dat elke verlos weer andere regels heeft. Maar hier word je met 41 weken naar de gyn gestuurd voor extra controle en eventueel inleiding. Dit mag je dan zelf aangeven. Misschien is dit bij jou ook zo?

Pompeltje: hier net zo hoor. Wij hebben een boxspring en die gaat sowieso niet op klossen. Dat heb ik de eerste keer aangegeven en nu weer, maar dit was geen enkel probleem. Verschonen moet de dame zelf bekijken die komt en anders doet ze het niet, kan ik niet wakker van liggen ;)
    Mocht ik onverhoopt toch thuis moeten bevallen dan gooien we een matras op de eettafel :D die is hoog en groot zat... Ideetje van de verloskundige zelf

Tatiana: je doet veel te veel man! Verlof is om uit te rusten voor de kleine komt he, niet om je de string uit de naad te zweten met allerlei klusjes ;)

Taatje: veel plezier :D

Hier vandaag lekker niks doen. Het is vies weer buiten en ik moet eigenlijk naar de winkel, maar ik heb besloten dat we barra gaan eten... Dus dan hoef ik alleen tonijn, ui en olie te hebben en dat kan prima wanneer mijn vriend thuis komt straks.
    Komend weekend is het Pinksteren, nou had ik dat natuurlijk totaal niet door ;) dat gebeurt er dus als je je niet meer onder het werkende volk begeeft :p

11. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Ik wil graag nog een heel leuk geboorte pakje maar niet kunnen vinden nog weten jullie leuke site ?

12. Linana

Linana Niet meer actief

Ik weet niet wat je budget is?

Koeka: lief, zacht, eenkleurig
    Coccinelle.nl: Hugo boss, Armani, etc
    Kleertjes.com: van alles en nog wat
    Nextdirect.com: hele leuke pakjes en kleertjes
    Isi mini: ook weer lief, zacht en eenkleurig

Hier heb ik wel 2 pakjes in mijn tas gedaan en er ligt 1 pakje in bed voor het geval ik toch thuis beval, maar ondanks dit blijf ik rondkijken :$

13. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Hoofddorp
    @ Linana: Dank je wel! Tis wel fijn om gemasseerd te worden maar daarna nog meer last.. Tja, ben er bijna immuun voor geworden voor die pijn...;)

@Tatiana25: Wil je een geboortepakje waar je zelf een tekst of afbeelding op kan zetten of gewoon iets leuks?

@Darkness: Oh wat heerlijk! Hoe heb je dat gedaan? Want ik was weer ieder uur wakker haha!

Mijn dochter van bijna 3,5 wordt nu ook ineens 2 tot 3x per nacht wakker omdat haar knuffel uit bed is gevallen. Ik kan haar maar niet aan haar verstand krijgen dat ze die ook zelf mag pakken haha! Ze wordt nu ineens ook om 07:00 al wakker en roept dan of ze eruit mag. Normaal gesproken, als ze wakker is, bleef ze lekker rustig liggen tot ik haar eruit kwam halen. Soms wel tot 09:00!!! Maar die luxe is voorbij ben ik bang.. Zou ze het nu ook voelen dat er binnenkort een broertje of zusje bij komt en daardoor misschien vaker en vroeger wakker is?

Ik ben hard bezig met de traktatie voor als de baby geboren is. Dan hoef ik dat na de bevalling niet te doen. Gaan jullie trakteren? En zo ja, wat?

Vandaag maar eens mijn vluchtkoffer inpakken... Je weet maar nooit..;)

14. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Hoofddorp
    Ik had bij de eerste een leuk shirtje gekocht met grappige tekst. Maat 50-56. Was ze 46cm bij geboorte dus ze zwom erin haha! Dat was zo'n grappig gezicht! Nu weer een pakje van 50-56 gekocht omdat ze zeiden dat deze baby wel wat groter werd. Maar ben bang dat het weer te groot is hahaha!

15. Linana

Linana Niet meer actief

Tallie: waarschijnlijk geven wij Antilliaans snoep mee aan de gasten als de kleine is geboren (k'oi lechi). En verder: beschuit met muisjes haha
    Bij de xenos hebben ze hele leuke papieren bordjes (jongen/meisje), bijbehorende slingers en een heel groot dienblad voor muisjes (ook weer blauw of roze). Dat haal ik nog in huis... Verder niet al te moeilijk doen hoor. Zo'n bevalling is al intensief genoeg :p

16. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    @ Linana, Stop is met het lekkere eten! Word er jaloers van. Ik kom bij je eten vanavond :D Ik werd wakker vanochtend en kreeg ineens trek in Menotti. Super lekker! (En dat in de vroege ochtend :p)

De kraamverzorgster is er vandaag voor het laatst, dan zit mijn kraamweek er weer op. Ga haar echt missen. Niet alleen voor de goede zorgen van de kleine man, maar ook de gezelligheid in huis. Zal best ff wennen zijn :( Maar goed, we gaan gewoon vrolijk door!
    Het navelstompje van de kleine valt er 1 dezer dagen af. Die geur is niet echt aangenaam. Hahaha.. En dan zeg ik het heel netjes :D

Ennuh, Row, je bent toch niet stiekem aan het bevallen he? :p

17. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Yaaaaay eindelijk de 37 weken bereikt :D voor mijn part komt de beeb nu al :p

@hier ook eens heerlijk geslapen voor de verandering! Ga zometeen lekker stukje wandelen nu t nog kan.. ook goed voor de bevalling :D

@traktatie: wij geven gwn beschuit met muisjes. Lkkr simpel. Moet ik ook nog halen btw ;)

@shoppen: aaah gelukkig zijn t de hormonen! Ik dacht echt dat ik verslaafd was geworden ofzo:$ iedere keer als ik de deur uitga, kom ik met volle zakken terug :$

18. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Traktatie willen de kinderen hier graag cakjes met muisjes.
    Lekker makkelijk haha...
    Gewoon cakjes kant en klaar al gekocht en daar beetje boter op en dopen in de muisjes :)

Voor de juffen en meesters ben ik er nog niet uit, of beschuit met muisjes/ook cakjes of wil nog geboortebedankjes maken maar twijfel ik nog over.

19. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Budget sjah als mooi is maakt het mij niet uit maar ik heb laatst bij ons in een winkeltje een vetje gekocht van babyface ofso was ik 20 euro kwijt en haf alleen maat een vestje hahaha dus wil niet veel meer dan dan voor pakje ofso liever wat goedkoper en meer dan 30 voor 1

20. TallieJ

TallieJ Actief lid

6 mei 2014
    236
    0
    0
    Hoofddorp
    @traktatie: Ik maak van karton wiegjes en ik vouw bakjes. Daar plak ik ze dan aan vast en zet op de wiegjes een leuke tekst. In het bakje doe ik dan rozijntjes en van die koekemannetjes.. Is wel ff wat werk maar vind ik leuk om te doen!

En dan nog een vraag over de kinderbijslag. ik ben de 19e uitgerekend. 1 Juli komt normaal gesproken de kinderbijslag. Als de kleine na Juli geboren wordt, krijgen we het dan alsnog of moeten we wachten? En mocht de kleine op de 30e geboren worden en mijn man kan niet voor 1 juli de kleine aangeven, krijgen we dan ook pas in Oktober de kinderbijslag? vroeg het me ff af..;)

Deel Deze Pagina