Laatste 10 weken afteltopic juni!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babylove26, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    De jongens staan voor! :D

Nou, ik zou een relax dagje houden, maar dat is niet gelukt. Heb een was gedraaid die ik zo ga ophangen, heb me huis gesopt en ga zo stofzuigen. Tot zover het uitrusten....

2. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    :D Herkenbaar Twixie, ik was terug naar bed gegaan, maar de was en administratie hebben het gewonnen ;)
    Voel je, je al wat beter?

3. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Nou, ik ben kapot! Misschien iets teveel gedaan, maar wel lekker dat ik klaar ben met alles. Hoef ik daar niet meer naar om te kijken.

Ik heb zo'n last van me keel, net alsof er een kikker in zit. Hahaha
    Ben jij al klaar met je administratie en was??

Ik ga vanavond lekker een suikerspin halen op de kermis. Heb ik wel verdiend dacht ik zo :D

4. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    Ja een voldaan gevoel dat alles gedaan is, is ook weer wat waard. Misschien nu even lekker bijkomen..
    Hopelijk heb je het allemaal gehad voordat de kleine komt, dan is het straks alleen nog maar genieten :D

De was is wel klaar, nou ja moet de hele berg nog wegvouwen/strijken, maar dat komt vanavond wel (denk ik ;))
    Met de administratie was ik lekker opdreef, tot mijn zwager/de boekhouder mij uit zijn programma gooide haha.. er hoeft gelukkig niet veel meer te gebeuren..

Die suikerspin klinkt inderdaad goed, al vraag ik me af wat mijn suikerwaarde erna zou zijn ;) haha

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hoihoi!
    iehhh suikerspin haha!

Ik wilde vmiddag nog even terug m'n bed in.. Eindstand, verzekering gebeld, uwv gebeld.. Papieren gezocht en nu op zoek naar een fotoboek waar ik lekker ouderwets in kan plakken :p

6. Elise75

Elise75 Fanatiek lid

2 mrt 2013
    1.291
    239
    63
    Ben voor controle geweest.... bij de anesthesist alle info gekregen voor de ks. Maar ook dat er met spoed bij bloeding volledige narcose wordt gegeven en dat er dan niemand bij mag zijn.... was wel even schrikken. Maar mijn moeder kan dan wel in een kamertje ernaast staan en als mijn kind er dan is, dan mag ze daar meteen bij.
    Wel jammer dat ze in een academisch ziekenhuis zich altijd zo braaf aan hun protocollen houden en nooit naar de individuele situatie kijken. Ik wilde heel graag mijn moeder en beste vriendin bij de ks, maar er mag er echt maar 1, is standaard beleid...... nou mijn evaluatie zal dit echt vermelden met al mijn redenaties. Er mogen wel een paar coassistenten bij, daar heb ik toch niks aan.....stom gezeur vind ik het :p

Daarna groei echo..... ze lag echt zo schattig te slikken en met haar handjes te spelen. Ze was netjes op groei alleen haar benen lopen heel ver voor (zaten nu al op 39 weken)..... van wie zou ze dat nou hebben (ik ben 1.84 en heb lange benen). Ze woog nu 2500 gram. Bij de ks verwachten ze max 3500 gram, dus helemaal netjes.

Toen naar de gyn. Was een gezellig praatje. Ondanks dat mijn kind nog steeds overdwars ligt, hoef ik niet te gaan liggen bij gebroken vliezen. Ik moet bellen en meteen komen. Kan geen kwaad als je al je vruchtwater verliest, kind leeft van de navelstreng/placenta.
    Verder vanaf nu elke week op bezoek bij de gyn.

7. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Jammer dat ze niet naar het persoon kijken he... Word elke keer wat echter he, Elise?

KOOKPUNT MOMENTJE. Ik sliep lekker op de bank. Word er opeens hard op het raam gebonkt.
    Wie staat er?? Juist ja, m'n moeder. Bloed en bloed chagrijnig de deur open gemaakt. Ik deed niet zo aardig en heb ik nu ook wel een beetje spijt van, maar waarom kan ze niet van tevoren bellen???? Nu voel ik me schuldig, maar wat wil je? Mag ik ook ff een dagje rust?

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Oooh irritant twixie :p

Ik haak af voor vanavond.. Ben moehoehoehoe...

9. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.787
    1.583
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hallo dames,

Kan ik me nog aanmelden?Ik lees al een tijdje mee en omdat het er gezellig aan toe gaat dacht ik,kom ik meld me eindelijk een keer aan...
    Het is voor mij mijn eerste zwangerschap.Gelukkig heb ik hier al veel info gevonden op het forum...af en toe heb ik nog een beetje moeite met Duits,lees, het dialect hier :(

10. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Van mij mag je?
    Heb je moeite met Duits omdat je dat van oorsprong niet spreekt?

11. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    Spannend hoor Elias, heb je al een datum? Jammer inderdaad dat ze niet kijken of bepaalde wensen van de moeder niet een beetje in te passen zijn:(
    Fijn dat de groei echo helemaal goed was, leuk he die details die je nu al meekrijgt :D

Haha Twixie, daar ging je momentje rust.. Ik kan op dat moment ook nooit vriendelijk blijven en achteraf blijf ik maar denken, had ik nu toch niet mijn best kunnen doen iets aardiger te blijven ;)
    Heb je nog je suikerspin gehaald? Mijn moeder kwam met een héérlijk gebakje bij het thuisbrengen van de klein, mmm lekker hoor..

12. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.787
    1.583
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dank je,
    ik heb op zich geen moeite met de taal meer met het dialect en af en toe de medische termen.Ooit wel eens als bv een rotterdamse met iemand een gesprek gehad met een fries?En dan beide in eigen dialect?:D

Btw, ik verwacht een jongetje op 16 juni.

13. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik denk dat ze in Duitsland woont en liever in het Nederlands info leest over zwangerschap en zo ;)

Welkom in ieder geval :D

Ik heb de helft van de witte (baby)was gestreken, de andere helft is nog niet helemaal droog dus dat wordt morgen. Ben kapot van het staan :) Daarna de gekleurde was nog en dan is alles klaar.

Ik ga steeds even het babykamertje in om te spieken, kan er zo van genieten :) Hebben jullie dat ook?

14. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.787
    1.583
    113
    Vrouw
    Thuis
    Dank je,

Ik woon idd in Duitsland sinds november vorig jaar.Dan is het makkelijker om een nederlands forum op te zoeken...

Ik duik ook regelmatig de babykamer in,even gluren en dan vooral de kast openen en de kleertjes te bekijken :)
    De meeste kleertjes heb ik in Nederland gekocht en via e-bay omdat er hier in de buurt geen babywinkels zitten, de enige leuke zit 50km verderop...

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ja Tutu! En toen vond ik een kat in het ledikantje :x. Het ging zo goed :(
    Dus nu helaas het kamertje dicht :( 20140430_212437.jpg

De medische termen vind ik inderdaad ook moeilijk te volgen in het Duits!
    Woordenboekje bij de hand? Of lukt het wel na een paar keer vragen?

16. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    @ Sannever: Begrijpelijk, ik zou hetzelfde hebben, hoor :)

Hahaha, HuiBooBee! Hij lijkt veel op mijn Hummertje :D Ook zo'n boefje dat de kledingkast wil verkennen op de babykamer en in het ledikantje wil slapen. Alsof we die kamer voor hem hebben ingericht :) Geweldig! Wij houden de deur ook dicht, hij mag alleen kijken en snuffelen als ik er bij ben :p

17. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Rowtje, het is een patatje geworden. Heerlijk! Had al die tijd geen trek, maar dit ging er goed in.

Tutu, goed bezig met de wasjes! Waarom ga je er dan ook niet lekker bij zitten??
    Ook hier elke dag ff spieken in de babykamer. Heerlijk gevoel bij de gedachte dat er over een paar weekjes een klein hummeltje in ligt

HuiBooBee, balen van je kat! Niet leuk! :(

Ik was al vroeg wakker vanochtend, maar ik voel nu al dat slapen vannacht heel moeizaam zal gaan. Me lichaam doet zeer!

18. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ojah, kledingkasten is 'ie ook dol op!
    Al vind 'ie de Zwitsalbuiltjes niet zo heel lekker ruiken, loopt er met een boog om heen :)
    Oh, en natuurlijk is de babykamer speciaal voor de kat aangeschaft! Kleine koningen :p

19. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.787
    1.583
    113
    Vrouw
    Thuis
    Zodra ze normaal duits spreken begrijp ik alles een stuk beter ,zoniet dan vraag ik het nog een keer.Gelukkig vinden ze het wel leuk om een "hollanderin" in de praktijk te hebben , ik heb tot nu toe alles alleen kunnen regelen ook toen ik een paar dagen in het ziekenhuis lag.Mijn vriend heb ik daar niet echt voor nodig gehad.

20. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Vannacht gevallen toen ik wou opstaan om naar het toilet te gaan. Gelukkig niet op me buik, maar fijn was het niet. Zo'n last van me heupen/bekken. Dit maakte het slapen ook niet zo fijn. Maar goed, ik wen er aan... Met dat slapen bedoel ik.

Hier weer een vroegertje. Vanmiddag een date met de VK! En jullie nog plannen?

Deel Deze Pagina