Laatste 10 weken afteltopic juni!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babylove26, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Goedemorgen meiden,
    Jeetje wat kletsen jullie veel. Het zit nog niet in mn systeem om vaak hier te kijken dus moest veel bijlezen ;)
    Ik lees dat veel meiden beroerd zijn. Ik voel me ook vaak vreselijk beroerd, dat in combi met een peuterpuber is niet heel handig.....:(
    Ik ben nu sinds dinsdag iom de huisarts gestart met magnesium kauwtabletten. Hij zegt dat rennies ed helemaal niet goed zijn voor je en je veel beter iets op recept kunt hebben. Het voordeel ook van deze tabletten is dat het ook helpt bij verstopping en kuitkrampen:cool:

Gisteren een mega emo bui gehad ivm de klussenlijst die ik zag hangen. Dus mn vriendje is toen zo lief geweest om 's avonds direct wat klussen af te maken en weg te strepen :D

Van de week een groeiecho gehad, deze was goed. Ze is nog steeds gemiddeld qua groei. We mochten ook even zien hoe ze lach te drinken en te lachen.....smelt.....:)

@ Twixie, jeetje meid dat is schrikken. Verder nergens last van?

Nou ik ga mn zoontje wegbrengen en mn 2 na laatste dagje werken :(

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Oeh schrikken Twixie! Gelukkig niet op je buik, gevolgen kunnen niet zo leuk zijn.

Ik zit nu met mijn been omhoog, vocht naar boven te masseren. Moet om 9:15 bij gyn. zijn. Ben benieuwd.

Wat ontzettend lief van je vriend Meikie! :D

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Goeiemorgen!

Sannever, welkom!
    Meikie, leuk om te zien he :D Was hier met de groei-echo ook haha!
    Twixie, wel voorzichtig doen meid!

Hier vandaag voorlopig laatste keer fysio gehad. Nu zo meteen naar het ziekenhuis voor controle..

4. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Succes met de controles, meiden!

Goed uitkijken, Twixie! Dat zal ff schrikken zijn geweest.

Ik verloor vannacht ook mijn evenwicht, toen ik van de wc af kwam, maar kon me op tijd aan de deur vastgrijpen. Ben ook zo slaapdronken af en toe :) Slapen gaat gelukkig weer iets beter, wel in etappes maar dat neem ik voor lief :D

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Dat was een half uur CTG en bloeddruk meten, oh the joy.
    Gyn. heeft aangegeven om een versie te gaan doen en ik sta in tweestrijd!
    Er is 3-4% kans op complicaties, van spoedkeizersnede tot gebroken vliezen..
    Lastig!

6. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Zoooo veel moeten bijlezen zeg :D

@sannever welkom meid :)

@twixie voorzichtig aan doen meid.. is zeker schrikken zeg!

@meikie wou dat mn man ook iets uit zichzelf deed haha :p ik moet altijd aangeven wanneer wat moet gebeuren anders gebeurt t niet hoor ;)

@dreamer succs bij de controle meid

@huiboobee pffff zeker lastig... je wilt dergelijke dingen liever niet horen natuurlijk. Hopelijk komt t toch wel goed allemaal

7. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kom hier ook gezellig meekletsen!
    Ben zwanger van de eerste, een meisje en ben uitgeteld voor 17 juni. Vind het allemaal heel erg spannend, maar heb het er de laatste dagen ook moeilijk mee dat ik niet meer alles kan doen. Ik ben ziek (bronchitis) en heb helemaal geen energie. Heel vervelend voor een type dat niet kan stilzitten!!
    Nu hou ik me dan maar bezig met lijstjes maken.
    Staat jullie tas voor het ziekenhuis al klaar?

8. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    @HuiBooBee: hier heeft de baby altijd in stuit gelegen en ik was heel bang dat ze nooit zou draaien. Een keizersnede vond ik helemaal geen leuke gedachte dus als mijn gyn een versie zou voorstellen, zou ik het doen ondanks de risico's! Al besef ik wel dat het beangstingend is als het echt zover is. Heel veel succes!

9. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    Ook lekker hoor Twixie , vanavond staan ook patatjes op het programma, wel met snijboontjes en een visje erbij.. Voorzichtig hoor meid, dat moeten we de laatste weken niet hebben!!

Geweldig die katten die meteen gebruik maken van de nieuwe plekken in huis :D :D

Moeilijk hoor Huiboobee als je ineens voor dat soort keuzes staat, heb je nog even bedenktijd of moet je snel beslissen?

Welkom nieuwe meiden!

Pff ik ben kapot van de paar boodschapjes die ik net heb gedaan haha, ik zit echt momenteel in de ik-heb-helemaal-nergens-zin-in fase.. De kleine is ontzettend druk hier in mijn buik.. soms geloof ik gewoon niet dat het zo'n kleintje is, ik voel aan alle kanten geschop en mensen zien regelmatig wanneer ik er eentje krijg;)

Nog vijf weekjes precies vandaag, spannend!!

10. natjes

natjes Niet meer actief

Lees met als mede - juni - uitgerekende mama en zie een versie voorbij komen.

Even mijn verhaal: bij mijn vorige zwangerschap was zoon al ingedaald en desondanks met 36/37 weken gedraaid in stuit. Volgens hun onmogelijk dat de beeb zichzelf weer zou draaien... Wel, met ruim 38 weken is die toch echt uit zichzelf gedraaid! Ik zou dus nog even lekker afwachten hoor!

11. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Het was echt ff schrikken... Was gelijk wakker! Echt een kluns ben ik soms.

Ik slikte in de eerste 12 weken vollop Rennies. Ik wist niet dat het slecht voor je was, Meikie. Maar goed dat je het zegt.

Lekker zeg Rowtje! Hier vanavond kip braadstomen uit de over. Lekker! Die fase ken ik, komt hier dagelijks voorbij zoeven! :p

Hoe ging jouw controle, Dreamer?

Niet echt het nieuws waar je op zit te wachten he HBB. Mag je er zelf nog over nadenken??

De controle was goed hier. Moet nog wel Floradix blijven innemen voor mn ijzer. Ook vertelde ze dat ik het echt rustig aan moet gaan doen ivm met die bekkenpijn. Goed naar me lichaam luisteren. Dit ga ik nu dus maar ook proberen... Vind ik nogal moeilijk.
    De volgende keer gaan we bespreken wanneer ik moet bellen als het zover is en bespreken we het geboorteplan.
    Hebben jullie deze al en wat hebben jullie allemaal aangegeven? Ik heb niet heel veel puntjes. Bv. dat ik alleen m'n vriend erbij wil hebben en niet mijn moeder bijvoorbeeld

12. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    Nu heb ik even een KOOK momentje :X

Mijn zwager en aanhang zijn sinds vandaag ERG dicht bij ons komen wonen.. Ik ging net even naar het nieuwe huis kijken en wie waren daar hard aan het werk: mijn schoonouders, die geen moment om gekeken hebben toen wij een jaar geleden bezig waren met ons nieuwe huis!!

Bij het weggaan word ik ook nog eens opgescheept met het jongste broertje van mijn man, grrrrrr ik zie het ook al helemaal voor me dat ik het ontbijt, lunch, avondeten, oppas adres wordt, terwijl ik nu ECHT genoeg heb aan mezelf!! Maar er iets van zeggen, dacht het niet, want nee dat kan echt niet in hun cultuur!!!! Whaaaa ik word even gek :(:$:x

Sorry ik moest het even kwijt..;)

13. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Ik begrijp duidelijk je kook momentje! Absurd joh, dat ze bij je zwager wel helpen en bij jullie toentertijd niet. Ik zou het eerlijk gezegd een pretje vinden als me zwager zou dicht bij me zou wonen.... Gelukkig heb ik dat ook niet!

Mag ik vragen wat voor cultuur het is?? Het laatste wat je wil is het oppas adres worden... Dat is wel duidelijk. Aangeven bij je man??

Echt geen pretje! Adem in, adem uit.. Tel tot 10, misschien tot 100??

Knuf!

14. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Heh! Gadver, dat is zeker weten een kookmoment!
    Fijn dat het in hun cultuur normaal is, maar je hebt ook nog je eigen cultuur, toch?

@draaipoging: ik heb een kleine week de tijd! Staat al ingepland maar ik mag elk moment afzeggen.
    Deze week maar even met een kussen onder de kont slapen én een boek op handen en knieën lezen :p
    Je moet toch wat!

@Twixie: geboorteplan is al een tijd klaar.
    Belangrijke dingen waren voor mij:
    geen naalden zichtbaar, partner ten alle tijden bij mij tenzij de baby vanwege medische reden weg moet dan gaat hij met baby mee, naam zeggen is aan man.
    Niet teveel mensen aan mijn bed, geen stagiaires, geen familie in de wachtkamer. Ik wil borstvoeding geven, daar rekening mee houden.
    En nog meer kleine puntjes.

15. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Zoooo ik ben weer thuis.. Eindelijk ff moment voor mezelf nu :)

Vanochtend voorlopig laatste keer fysio gehad :)
    Daarna door voor controle.. Bloeddruk 125/80 :) Gelijk gevraagd dat als ie zo netjes blijft of ik dan na de bevalling als alles goed gaat gewoon weg mag en ja hoor :D :D Dus nu heel hard hopen dat t zo blijft :D

Gelijk gevraagd of een groter/te groot kind indicatie is voor evt inleiding maar volgens de arts niet.. Nouja, daar is t laatste woord nog niet over gesproken maar wacht eerst de groei-echo over twee weken even af ;) Had toevallig de arts die ik vorige zwangerschap al bij de eerste afspraak had, leuk mens en eigenlijk m'n favo arts haha!

Nu zo maar eens douchen.. Even wat ontspanning want m'n lijf doet zeer nu... Trouwens bij t winkeltje op de zorgboulevard hier nog een uberleuk fleecedekentje gescoord.. Al is het maar voor in de kinderwagen haha!

16. Meikie

Meikie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.530
    0
    0
    Verpleegkundige
    Zuidholland
    Zow werkdag weer achter de rug, kleine man in bed en de zooi weer opgeruimd. Mn mannetje is weer goed bezig, klussenlijst word kleiner en kleiner :D

MysteriousG; er gebeurd hier ook alleen wat sinds ik het lijstje heb opgehangen hoor :p

Geboorteplan/borstvoedingsplan, er is bij mij nog niet duidelijk of ik via de natuurlijke weg of met een ks zal gaan bevallen. Dus wil binnenkort wel een bvplan schrijven zodat het daar deze keer beter zal lopen als de vorige keer.

Geslacht, mag ik ook op het lijstje? Ik krijg een meisje en ben 22 juni uitgerekend.

Rowtje86, grrrrr soms he.....

Twixie, doen hoor meid!!! Anders heb je er straks na de bevalling echt nog last van.....

Huiboobee, zeg maar tegen die kleine drol van je dat die ff moet draaien van ons!!! Want een draaipoging is NIET LEUK voor mama!!!!

Dreamer, helaas doen ze idd niet inleiden bij een groter kind. Ik heb tot 41 wkn doorgelopen en toen is mn zoontje weer uit mn bekken gekropen. Zelfs dat was voor de gyn en vk niet voldoende bewijs dat het niet ging passen en moest alsnog 17 uur lang bevallen eer ik eindelijk naar de ok mocht voor een ks......

Maar goed weer genoeg voor vandaag. Ik ga lekker douchen en zo in bed buch in de bajes kijken!!!!

Owja tip voor de mensen met maagzuur, obstipatie en kuitkrampen. Vraag je ha voor magnesium kauwtabletten. Ik heb ze nu en het helpt echt en kost geen drol. En is veiliger dan rennies ed ;)

17. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    Zo hier weer een beetje afgekoeld, vanmiddag even kunnen roddelen met mijn andere schoonzus :D
    Gelukkig reageerde mijn man ook niet al te vrolijk, dan voel ik me niet een al te grote zeikerd!! Ook gewoon het feit dat ze niet één keer hulp heeft aangeboden tijdens m'n zwangerschap en dan daar doodleuk staan te behangen :$
    Nou ja, maar weer even zen en niet te veel meer aan denken, daarvoor moest ik idd even tot 100 tellen twixie ;)

Mijn schoonfamilie is van Marokkaanse afkomst, wat een cultuurbotsingen kom je tegen zeggen, zeker als het over kinderen/opvoeding en vooral (wat heb ik een geluk) jongetjes gaat... Maar inderdaad Huiboobee ik laat steeds meer zien dat ik ook nog mijn eigen waarden en normen heb!

Wat een drukke dagen hebben jullie nog meiden, gelukkig komt het verlof voor jullie ook steedds dichterbij!! Denk goed aan jullie zelf hoor!!

Hier nog steeds een lekkere druk baby in mijn buik, auw en een lekker mannetje wat tegen me aan in slaap gevallen is :)

18. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Verhuist van bed naar bank.
    Ik ben zo moe, maar kan op geen enkele manier liggen. Geen rug, zij..
    Ik word gek van de pijn (rug, bekken)

19. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    Balen twixie, hopelijk kan je toch een beetje slapen vannacht!
    Ik heb er ook heel erg last van gehad en bij mij hielp inderdaad (helaas) alleen rust...

20. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Ik lig maar te woelen en te draaien, vind dit zielig voor m'n vriend, want die moet morgen weer vroeg op om te werken.
    Zelfs omdraaien doet zeer. Niet te doen dit. Het erge is nog dat ik doodmoe ben, maar gewoon niet in slaap val. :(
    En rusten??? Ja, dat woord ken ik nog niet. Hihi

Wat doe jij nog op?

Deel Deze Pagina