We gaan morgen lekker shoppen voor ons kleintje Sowieso het eerste pakje. Dochter is morgen bij mijn zus dus wij hebben de hele dag onze handen vrij. dekentje, lakentje, aankleedkussenhoes en hemeltje worden gemaakt door de site die ik van de week poste hier.
Gelukkig schijnt het zonnetje vandaag, Annemar. Scheelt een hoop! Leuk dat jullie een meisje krijgen. Even wennen na twee jongens? Wij krijgen zelf een jongetje, super blij mee! Straks voor controle naar de verloskundige. En morgen komt de kraamzorg voor een intake. Eerlijk gezegd niet zo'n zin in ! Haha
Veel plezier in de ardennen. Waarom moest je 3 bekers drinken? Khoop voor je dat je geen suiker hebt. dames nog ff een vraagje wat moet of is handig om allemaal in je ziekenhuis tas te hebben. Ben van mijn dochter thuis bevallen. En hoop dat dat nu ook kan maar weet niet zo goed wat ik in die tas had gestopt aan gezien je het toch klaar moet hebben staan.
Ik heb het even opgezocht: Voor jou Toilettas (tandenborstel, borstel, tandpasta, make-up remover, eventuele medicijnen, lenzenvloeistof etc) Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen) Make-up (mascara & lipstick, evt. Blusher) T-shirt om in te bevallen Druivensuiker snoepjes voor extra energie Flesje water Nachtkleding Dikke(ski)sokken (tijdens de bevalling krijgen veel vrouwen koude voeten) Ondergoed (grote oma-onderbroeken: hier past het kraamverband goed in. Bovendien zitten strings niet echt geweldig als je net bevallen bent). Pantoffels/slippers Badjas Reservebril Voedings-BH (koop deze twee cupmaten groter, je zal niet de eerste zijn die van B naar D gaat). Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek of rok) Wat tijdschriften of een boek Voor je kindje Maxicosi Autostoeltje Rompertjes Een paar pakjes (in maat 40 en 50, zodat je altijd iets hebt dat past. Let erop dat je iets neemt wat ook nog leuk staat; het worden tenslotte de allereerste fotos van jouw kleintje, daar in dat ziekenhuis). Sokjes 2 mutsjes Speentje Omslagdoekje Deken voor over maxi-cosi Jasje Voor je partner Alle belangrijke papieren verzekeringspapieren (van beide partners) papieren van de verloskundige identificatiebewijs Telefoonlijst met alle belangrijke nummers de dokter de verloskundige het ziekenhuis de taxicentrale familie en vrienden Mobiele telefoon met oplader (check of je m mag gebruiken in het ziekenhuis) Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart, oplader of extra rolletjes Videocamera Parkeergeld Geld voor de telefoon/telefoonkaart Wat tijdschriften of een boek, voor als het allemaal wat langer duurt
Graag gedaan, hoor Ik kom die lijstjes ook regelmatig in tijdschriften tegen. Die scheur ik er dan uit, komt vast goed van pas! Je kunt je koffertje of tas maar klaar hebben staan voor het geval dat
Ik ben echt erg in dat soort dingen veelste ver van tevoren alles klaar hebben. Mijn man wordt gek van me hihi
@Suuzie, Geen idee waarom 3 bekers maar man man man wat is dat vies! Als ik er al aan denk word ik weer misselijk. Denk morgen de uitslag. Veel plezier voor de dames die weg gaan dit weekend jullie hadden geen beter weekend uit kunnen kiezen Tutu echt een top lijst, ik wist het nog wel van de vorige keer maar vind het vooral goed dat er labello en extra sokken op staan, ik heb ze de vorige keer ook echt nodig gehad
Ja, die sokken vind ik ook wel een goeie, ik heb normaal ook altijd koude voeten dus dat is best een goede tip Zeker als je ze de vorige keer had gemist inderdaad, is dit een goed geheugensteuntje
Ik had ze vorige keer gelukkig bij haha sokken zaten al in mijn tas en labello vertelde vk net voordat we naar het zh gingen.
Jeetje meiden wat een rust hier! Vandaag lekker wezen shoppen maar waar is je energie en kracht als je het nodig is pffff na 2 uurtjes slenteren compleet afgebrand Maar we hebben een eerste pakje voor de baby Ben echt verliefd op dit pakje ik zie ons kleintje al liggen Verder lekker wezen eten vanavond saampjes, en morgen muurtje behangen en we zijn uitgenodigd voor bbq bij mijn zus. Nou dat was het weer voor vandaag!
Die labello is inderdaad wel handig! Goede tip! Wanneer beginnen jullie de koffer in te pakken? Hier is baby weer eens extreem rustig, zou dat echt komen door het gebrek aan ruimte? Ook heeft mijn buik een gigagroeispurt gehad Fijn dat het shoppen zo geslaagd is! Bijzonder zo'n eerste pakje! Dat daar zo'n kleine frummel in gaat heh. Oh lekker, bbq. Ik denk dat we dat idee maar gaan overnemen Veel plezier.
Hoi dames, Hoe overleven jullie deze warme dagen?! Vandaag zat ik op een terrasje en ik hield het niet meer, flink gaan zweten, kortademig en duizelig gevoel.. Nu zit ik in een donker huis omdat ik de zon niet kan verdragen.. Hebben jullie hier ook last van en zo ja tips misshien? Groetjes
Leuk Babylove, een eerste pakje! En lekker hoor, BBQ morgen. Het is heerlijk buiten. Wij hebben ons eerste pakje van mijn moeder gekregen. Nu voor mij super belangrijk, mijn moeder is ongeneeslijk ziek (al gaat het nu beter met haar). Het pakje heeft nu al een heel waardevolle betekenis gekregen. HuiBooBee: ik merk dat onze kleine ook rustig is. Man denkt dan gauw aan meer slaap en meer slaap is een groeispurt natuurlijk. Ik merk dat mijn buik ook weer goed groeit (en het gaat al zó hard!). Anders even weer contact opnemen met VK/gynaecoloog? Wij gaan denk ik over een week of twee de tas inpakken. Ik wacht nog geduldig op de zomer nachthemden, heb er eentje van HEMA die ideaal is, met spaghetti bandjes. Zo wil ik er dus nog een paar, maar ze zijn er nu nog niet. Zag ze wel bij de V&D maar dat zijn meer sexy slipdresses, maar daar pas ik dus nu niet zo mooi in natuurlijk. Die zijn ook niet rekbaar genoeg. Dus hoop dat ze snel komen en dan snel die tas inpakken. Saraa: niet zo zeer buiten, maar wel in huis en met slapen. In bed zonder sokken en een nachthemd aan slapen en overdag een dunne blouse aan, geen jas. Wij hebben gauw een heel warme woonkamer, dus we sluiten de gordijnen al voordat de zon op de ramen staat. Vorige zomer (voordat we zonwerende folie kregen) koelden wij onszelf af met een bak koud water. Voetjes erin, heerlijk! Zeker het uitproberen waard.
@ fleetwood bedankt voor de tip! Morgen is het weer een warme dag dus ik ga een koude voetenbad uit proberen!
Wat naar Fleetwood van je moeder Hier ook regelmatig een wat rustige baby in mijn buik, om vervolgens op het moment dat ik aan de bel wil trekken compleet mijn buik te verbouwen hahaha Bbq was heerlijk onze dochter was bij mijn zus wezen slapen en wij hebben mooi de baby kamer kunnen behangen en ik heb alle baby kleding kunnen wassen Vanavond alles kunnen vouwen en morgen kan het de kast in, vanavond doe ik niks meer haha Warmte tja daar doe je weinig aan vrees ik, alleen voetjes in koud water lijkt me wel wat helpen. Slapen jullie ook zo onrustig? Ik ben echt honderd keer per nacht wakker en heb ook niet het gevoel dat ik echt slaap. Hebben jullie nog plannen voor morgen? Ik denk niet dat ik morgen veel doe, het is de laatste dagen eigenlijk alweer teveel is geweest merk ik aan mijn lichaam.
Vrijdag een bruiloft gehad, totaal gesloopt nu. Gister van bed naar de bank en weer terug verplaatst. Kon/kan haast niet meer lopen maar was een super dag!!! Vandaag lekker bbqen bij vrienden wat huishoudelijke klusjes doen, en niet te vergeten genieten van het mooie weer! Ik hou der van. en wat gaan jullie doen?
Slecht slapen, zo herkenbaar Ik heb het idee dat ik maar twee uurtjes per nacht slaap. Ik heb ook ontzettend veel last van rusteloze benen, om gek van te worden. Vannacht beroerd geweest, hadden een verjaardag gehad en denk dat ik iets heb gegeten waardoor mijn darmen van streek raakte of zo Pff, ga nu maar eens opstaan en een boterham eten. Leuk he, shoppen voor je kleintje. Ik vind het nu al leuker dan iets voor mezelf te kopen Nadeel bij ons is dat vl het geslacht van de baby als een verrassing wil houden en dat ik het wel weet. Ik kan dus gericht shoppen en heb dus al veel zelf gedaan. Wil nu wel graag dat hij ook eens mee gaat naar een winkel Als ik me beter voel na mijn boterham dan wou ik graag het zwembad gaan schoonmaken. Daar kom ik over een tijdje echt niet aan toe, dus hoop dat het gaat straks. Meteen daarna vullen met water en dan het dek rrop zodat het water kan opwarmen Wij gaan vanavond ook lekker BBQen Geniet van het mooie weer, meiden en kijk uit met overhitting van jezelf
Slecht slapen? Wat is dat? Wat is slapen überhaupt?! 1 groot drama hier dus. En ook van die rare pijnen in de benen, kramp is het niet zozeer maar het voelt gewoon gaar. Nog meer dames die (extreem) veel vocht vasthouden? Hoe kom je er vanaf? Trouwens, als de baby is ingedaald zou het dan kunnen zijn dat je minder beweging voelt?
Indaling en minder beweging gaan inderdaad samen. Heb net even gegoogled en dat kan wel kloppen. Alleen lees ik veel over indalen rond de 36e week, maar dit kan natuurlijk ook per persoon verschillen. Als je je echt zorgen maakt, bel gewoon even je verloskundige, daar zijn ze voor Over vocht vast houden weet ik niets, heb het zelf nog niet maar wat niet is kan nog komen natuurlijk. Zoek anders even met Google op "oplossingen tegen vocht vasthouden" oid. Wel balen, hoor! Maar zal ook zeker met het weer te maken hebben!