Laatste 10 weken afteltopic juni!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babylove26, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Ik lees al een tijdje mee in het topic, maar ben normaal gesproken niet zo van het meetikken. Vandaag bij de verloskundige geweest (ben 20 juni uitgerekend) en heb het officiële 'partus gesprek' gehad. En nu slaan dus mooi de zenuwen toe... ;) dus als het mag zou ik af en toe ook een beetje van me af willen schrijven, hier!

Overigens heb ik onlangs ook een groeiecho gehad waarbij hij boven de p90 lijn geschat werd. Ik heb tijdens het kennismakingsgesprek bij de gyn (wil in het zh bevallen) te horen gekregen dat ik dus wél zal worden ingeleid wanneer ze bang zijn dat hij te groot wordt. Zal dus echt per ziekenhuis/praktijk verschillen? Om eerlijk te zijn, vind ik het best een fijn idee dat daar ook een beetje over na gedacht wordt :D

2. Mnon

Mnon Niet meer actief

Ik ken inderdaad ook iemand die ingeleid is met 37/38 weken doordat kindje zo groot was (bleek uiteindelijk helemaal niet zo, ja wel lang maar niet zwaar kindje was nog geen 3kilo)

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Inleiden doen ze opzich ook wel, maar het liefst pas ná de 40 weken.

Oooh ik had eergisteren de stille hoop dat de baby aan het draaien was. Ik voelde de baby ooooveral in mijn buik.
    Maar, helaas. 'T koppie ligt weer onder mijn ribben.

Even ego: die man van mij :x
    Ik krijg morgen de versie en ookal staat het niet bij de geschreven regeltjes, binnen 2 weken bevalt bijna elke vrouw.
    Nu moet man ineens een cursus geven op 14 mei, in Eindhoven! Ik stress 'm al! Dat is volgende week woensdag namelijk.
    Ik knijp 'm!

4. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.788
    1.584
    113
    Vrouw
    Thuis
    @HBB ,ik herken je stress wel ja....vl is gister aan zijn nieuwe baan begonnen in Zwitserland,ruim 4 uur rijden vanaf hier! Hij komt dus alleen naar huis als hij vrij is...:)

5. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Goedemorgen dames!

Blacklist was weer leuk gister! Is 1 van de weinige serie's waarmee man en ik niet gelijk lopen met Amerika, maar heb nu wel de neiging om vooruit te kijken.:cool:

Sociaal: Ik heb ook geen behoefte aan mensen (buiten mijn gezin) om me heen te hebben. Mijn moeder en beste vriendin dat is ook nog wel goed, maar verder zit ik liever in mijn eigen cocon.
    En juist nu willen mensen ineens afspreken! Van die moeders van het schoolplein enzo, alsjeblieft laat me lekker haha.:D

HBB: Wat jammer dat de baby niet gedraaid is. Zie je op tegen de versie?

Ik heb gister de liggingsecho gehad, baby lag gelukkig goed.
    En al met het hoofd in het bekken, nog niet volledig vast maar zat niet veel beweging meer in.
    En de baby was met een voetje aan het spelen, was echt te schattig om te zien <3

Ook bevallingspraatje gehad, instructies gekregen voor als ik zonder vk ga bevallen..
    Angsten besproken, vorige bevalling nog weer een keer besproken.
    De vk en man hebben er vertrouwen in, ik ben nog wel angstig. :)
    Maar het zal er toch uit moeten.

6. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    4 uur?! Ooh my! Kun je hem wel bereiken als de bevalling begint?
    Of heb je dan pech en is het gewoon wachten op zijn vrije dag?

@versie: nee! Ik zie er opzich niet tegenop. Enige waar ik wat angstig voor ben is het navelstrengetje dat om het nekje komt te zitten.
    Maar, zonder een versie is die kans net zo groot. Ik ben het bangst voor de infuus :)

Fijn dat de baby goed ligt MrsDee!

7. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Goeiemorgen dames,

Wat vervelend zeg HuiBooBee. Nu maar hopen dat de baby zich iets later komt melden. Ik zou het ook erg vervelend vinden...:(
    En jammer dat de baby niet gedraaid is. Nu al een eigenwijsje hihi.

Voor vandaag lekker geen afspraken, heerlijk in m'n eigen cocon:D
    Mij hoor je niet klagen. Vanavond komen mijn zus en zwager eten. Dus tot vanavond ff geen verplichtingen. Op het menu stond aardappelen uit de oven, zalm en spinazie en champignons, maar ik ben daar dus op teruggekomen :p
    Ik heb meer trek in pasta met boursin. Iemand een lekker pasta recept? Ik heb verse spinazie, champignons, ui, knoflook, zalm staan. Ik wil nog boursin en tagliatelle kopen, maar ben nog op zoek naar een perfect receptje :cool:

8. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Hier heeft de baby trouwens de hik! :$
    Hij heeft het nog prima naar z'n zin daar beneden, want meneertje beweegt goed. M'n buik golft helemaal (stiekem wel intens genieten:D)

9. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.788
    1.584
    113
    Vrouw
    Thuis
    HBB, zodra het bij mij begint mag vl alles laten vallen en in de auto stappen,vind zn werkgever geen probleem.Telefoon heeft hij bij zich ,voor de verandering...
    Ik laat het wel over me heen komen,het is mijn eerste dus ik weet toch niet precies wat me te wachten staat,misschien wel een voordeel..;)

ik hoop voor je dat je baby zich "gedraagt" en mee wil werken met de versie...

10. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik ben geen keukenprinses, sorry :p

Oooh de hik! Heerlijk is dat. Heeft de baby hier al meer dan een week niet meer gedaan :(
    Baby doet hier amper nog iets en soms vergeet ik zelfs dat er zo'n klein prulletje in zit :(
    Een eigenwijs! Dat ia de baby zeker!

11. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.788
    1.584
    113
    Vrouw
    Thuis
    Twixie, volgens mij heb je al een prima recept!
    Mijn kleintje heeft af en toe meerdere keren per dag de hik,hij vind het volgens mij ook helemaal niet leuk zo aan zijn gedraai en geschop te voelen.
    ik lig dan ook stiekem in een deuk...:D zal het gedraai wel missen straks en jullie?

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik mis het nu al! Ik ben volop zwanger maar dat kleintje is zo ontzettend rustig geworden de afgelopen weken.
    En ik mis het nu al :( Dat belooft wat voor na de bevalling!

13. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Hoihoi!

Er was nog een nieuw iemand, maar ben de naam kwijt.. Iig welkom!

Hier last van nesteldrang geloof ik.. Eerste kleertjes zijn gewassen (moest iets na die droom vd week :p ) Nu flink zere bekken.. Zo even plat en dan verder met het gewone huishouden..

14. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Dag dames wat een leuke berichten allemaal. Blij dat ik niet de enige ben die de tweede zo ervaart.als tweede al zwaar is hoe zou de derde dan wel niet zijn ik ben verloopig wel genezen denk ik me ribben zijn gekneusd van het schoppen. En het is inderdaad zwaar als je al eentje hebt rondlopen. Ben ook voornamelijk alleen mijn vriend is internationaal chauffeur en is alleen de weekenden thuis. Nu het wat minder gaat heeft hij gevraagd of hij zo dicht mogelijk bij huis mag rijden omdat bedrijf ook wel binnenland heeft soms dus dan kans op dat hij s avonds thuis kan zijn;). De zenuwen slaan mij nu ook beetje toe omdat de eerste een spoed keizersnede is geweest en ik heel graag een normale bevalling zou willen maar geen idee wat me te wachten staat ;) iemand ervaring eerst keizersnede en tweede normaal....? Hebben jullie alles verder al klaar voor de babykamer en baby zelf ?

15. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ik kom er dus net achter dat mijn kruiken niet meer open gaan.. Zou wel handig zijn he :p Straks even kijken of t vriend wel lukt en anders maar nieuwe kopen...

16. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Je moet sowieso in het ziekenhuis bevallen. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar overbuurvrouw heeft 2 normale bevallingen na de keizersnede gehad.

Ik moet alleen de hydrofiele luiers/washandjes/spul op 90 graden wassen. Dan is het kamertje klaar.
    Ojah, ook nog een luieremmer (of van die luierzakjes halen) en de MC-base.
    Verder ben ik nog met de wieg bezig maar denk niet dat dat me gaat lukken. Dan maar in de wandelwagen de eerste dagen/weken.

17. Miesje87

Miesje87 Actief lid

10 jul 2013
    215
    0
    0
    Wat een gezelligheid hier:) soms is het niet bij te houden met lezen hihi.

Twixie op Boursin.com staat een recept met Boursin en zalm uit de over. Misschien lekker om pasta te maken met alle dingetjes die je al hebt en daarboven op de zalm te leggen.

Hbb spannend morgen hopelijk wordt het geen dwarsliggertje maar laat ie zich omdraaien. Weet je al wat je anders zou willen stuitbevallong of ks?

Dreamer heeft je droom je aan nesteldrang geholpen;) wel rustig aan doen hoor!

Sannever: wel prettig dat Vl. Alles mag laten vallen als je belt want is best een ritje. Wel fijn dat ie nu weer lekker aan het werk is.

Ik ben gisteren bij de vk geweest hadden nog even een echo want de kleine man liet niet voelen hoe hij lag zowel de vk als de stagiaire konden niet voelen of ie in stuit lag of niet. Gelukkig lag hij goed alleen heeft hij ipv een rond hoofd en puntige billen, een puntig hoofd en ronde billen vandaar de verwarring.
    Ik val sinds 27 weken alleen maar af er is nu sindsdien ruim 1,5 kilo af kan gelukkig geen kwaad maar vind het toch vreemd. Ben in totaal pas 4,5 kilo aangekomen zijn er meer die zo weinig aankomen? De vk heeft me gisteren wel gerustgesteld maar was van de week toch een beetje bang dat de kleine misschien niet genoeg groeide.
    Dat was even mijn verhaal die ik wilde delen&#128522;

18. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Hey Hey miesje ik moet nog week of 9 en ben 5 kilo aangekomen

19. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ik zat met 29 weken ofzo ook op de +6 kilo..
    En met al dat geren en gevlieg de laatste tijd ook weinig kans om bij te komen geloof ik :p Bij de eerste ook maar tussen de 7 en 9 kilo aangekomen in totaal..

Pfff ik heb er de pest in.. Nog geen minuut voor mezelf gehad vandaag...

20. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Hb klopt In ziekenhuis dat wist ik.ik loop ook al bij de gyn ipv verloskundige. De eerste zwangerschap was me dochter zes weken te vroeg en had zwangerschapsvergiftiging dus sta wat extra onder controle omdat wel beetje schommel met me bloeddruk. Hoop zo dat dit keer goed gaat vorige x was kantje boord en had me opstart problemen zeg maar. Maar nu gezonde grote meid van 6 jaar :)

Deel Deze Pagina