Goedenmirgen dames Wat een berichten alweer..... De baby is lui fijn om te horen dat het niets ernstig was zeg. Is INDd appart dan om er te lopen he. Had ik zaterdag avond ook toen ik extra check up moest zag verloskamer etc hangen en hoorde wat huilen best jaloers beetje haha. Ik ben vanmorgen heen geweest me moeder kon niet moest werken helaas. Dus me schoonmoeder dan maar. Leuk mens maar altijd die kweb open tegen iedereen. Vragen ze aan mij hoe is zeg ik ja wel goed laatste loodjes en komt zij. Nou zo goe gaat niet dit en dat zucht. Maar verder een schat van een mens en blij dat ze mee ging Verstandskies moet er binnenkort wel keer uit maar na de zwangerschap een keertje. Nu morgen weer komen krijg ik Verdoving en gaan ze tandvlees beetje weg snijden omdat ontstoken is en over me kies heen gaan verstandskies. En die kies wil er wel doorheen maar kan niet met ruimte waarschijnlijk mar door alle hormonen zwelt tandvlees erger op nu pffff. Volgens mij heb ik alle kwaaltjes wel gehad nu.
Ieeew! Ik ben een beelddenker.. en bedankt! Hopelijk dat het wat verlichting geeft wat betreft de pijn. Als je er inderdaad niet meer van kunt slapen is het echt tijd om er iets aan te doen.. Ik kan ook leukere dingen verzinnen dan naar de tandarts gaan, maar goed.. wat moet, dat moet! HBB, fijn dat je man meegaat naar het ziekenhuis en zo lief voor je is! Veel succes! Twixie, wat fijn voor je dat je een beetje hebt kunnen slapen! Hoezee! Dan voel je je gelijk weer een heel ander mens, niet? Waterinjecties ken ik ook niet. Zal met interesse het topic lezen! Romy, fijn dat je kindje ok is en dat je even hebt kunnen turen! Altijd leuk...! Wat betreft die P-lijn.. bij mijn vorige groeiecho lag wupke over het algemeen op de p70 lijn en ze vertelde me toen dat dit betekent dat hij groter is dan 70% van de andere kindjes op die termijn. Zijn buikje lag boven de p90 lijn en was ook een reden om te kijken of ik geen zwangerschapsdiabetes had, want ook daarmee was het dus het verhaal dat hij 90% van de kindjes achter zich liet wat betreft groei. Ik vind het alleen raar dat als hij 6 a 7 pond wordt geschat bij voldragen zwangerschap dat hij dan op P37,5 zou liggen? Lijkt me niet dat er zoveel kindjes zijn die nog veel zwaarder zijn.. dus wellicht dat jouw p niet mijn p lijn betekenis heeft.
Dat klopt dan wel ongeveer toch? Dat het kindje 35,7% onder zich heeft die minder wegen als hij? Want hij was nu gemiddeld. En de vorige echo zat hij op P16. En toen zat ie onder de gemiddelde lijn maar wel binnen de curves. Dan komt het wel overeen dat hij 16% achter zich laat. En aangezien hij nu gemiddeld is, kan het best zijn dat hij 35,7% achter zich laat. Of zie ik het nou verkeerd?
Gelukkig dat je geweest ben, Tatiana! Waarom wou ik nou zo graag verven??? Shit zooi, heb al geen zin meer! De was staat gelukkig al wel buiten, dat scheelt. Ik heb niet overdreven veel hoor, heb al veel gekregen, dus dat scheelt enorm. En inderdaad met het kraambezoek zul je ook nog genoeg krijgen Het ruikt zo lekker die gewassen kleertjes... Nu ff wat eten en dan de onderkant van de trapleuning verven! En dan wil ik iets anders verven (heb de smaak al helemaal te pakken HAHA)
Daar heb je ook wel gelijk in, het zou goed kunnen. Maar gemiddeld zou P50 betekenen en wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat dan 62,5% van de kinderen zwaarder zijn dan 6 a 7 pond als ze geboren worden. Volgens mij ligt het gemiddelde geboortegewicht ongeveer op 3300 gram dus dan zou ik verwachten dat dit gewicht eerder bij P50 zou horen dan bij P37,5 - vandaar mijn verwarring. Maar dat is voornamelijk vanuit de wiskundige hoek bekeken hoor! Daarbij hoort ook de zogeheten 'standaard afwijking' waarbij je kunt zeggen dat ook (in dit geval geboortegewicht) afwijkende geboortegewichten toch binnen een bepaalde marge van het gemiddelde afzit. Dus er zullen bijvoorbeeld veel meer kindjes zijn die 10% zwaarder/lichter zijn dan gemiddeld dan kindjes die 30% zwaarder/lichter zijn.. echter.. normaal gesproken is dat al verwerkt in zo'n curve, dus vandaar mijn verwarring! Maar het kan inderdaad goed zijn dat alles dat binnen een bepaalde marge vanuit die gemiddelde P50 lijn gezien wordt als normaal (want dat is ook zo) (en dan is het woord gemiddeld als vervanger van normaal wellicht niet zo'n handige keuze voor een wiskunde nerd als ik... ) Pfff.. sorry voor dit lange verhaal.... zit al een tijdje werkeloos thuis dus het is af en toe wel leuk om mijn hersenpannetje aan te zwengelen... ben zelfs al van ellende wiskunde eindexamens aan het maken
Last van je hormonen? Heb je nou WEL of GEEN zin om te verven? Of hangt het er meer van af wat? (sorry, kon het niet laten deze mooie tegenstrijdigheid even op te pikken)
P staat inderdaad voor percentage van 35.7. 35.7% dus. Mooi hoor. Hier wordt de baby ook op 3300 - 3500gr geschat. Ziekenhuis was oke. Nog steeds in stuit. Verschrikkelijk chaggie op de narcotiseur, enige wat ik moest doen was een formulier invullen. Zit je daar ruim 1 uur oo te wachten. Heb je vragen, stel ze maar aan de verpleegkundige. Tot ziens heh! Krijg wat :x En nu kruip ik in bed en ga slapen!
Super tatiana dat je toch geweest bent! Hopelijk helpt het morgen een beetje en wordt de pijn en druk wat minder. Haha twixie pas maar op dat als je te veel verft je man vanavond niet het huis voorbij loopt omdat ie het niet meer terug herkent😉 Bij steriele waterinjecties krijg je 4 injecties in je rug ingespoten met kleine hoeveelheden steriel water. Deze pijnbestrijding mag ook thuis gebruikt worden door de verloskundige. De werking treed vrijwel direct in volgens "google" en kan een paar uur werken. Het mag eventueel vaker gebruikt worden. Heb net een topic geopend dus hopelijk snel ervaringen om mee te nemen tegen die tijd mocht het nodig zijn☺️
Kruip inderdaad lekker je nestje in, HuiBooBee! Balen dat ze zo met je omgaan. Tenenknijpen heeft dus niet geholpen... STOM! Hahahah bananarama, toen ik op reageren drukte dacht ik ''heh, shit, dat was niet goed'' Maar precies, ik wil alleen de leuke stukjes verven... Laat ik maar eerst die leuningen afmaken..
Miesje: ik heb er nog nooit van gehoord! Heb laatst nog een boekje meegekregen over pijnbestrijding etc, maar daar stond dit niet in genoemd. Het klinkt op zich wel ok! Zal straks ff dat topic gaan bekijken HBB: balen zeg! Ik heb daar ook zo'n hekel aan...stuur zo'n formulier dan gewoon op denk ik dan. Wat is daar nou zo anders aan?! Hopelijk heb je nog lekker kunnen uitrusten in je bed @verven en wassen: waar halen jullie de energie en zin vandaan? Ik word al lui bij de gedachte alleen... Ik verf en was helemaal niks meer! Hier is het verlof officieel begonnen! Vandaag echt een leuke dag gehad op werk en echt genoten Nu ga ik dus lekker afwachten tot de kleine man zich meldt en elke dag lekker luieren Bij de eerste heb ik niet echt een officieel verlof gehad, want toen volgde ik nog een opleiding. Hier ga ik dus dubbel van genieten!
Héérlijk Linana!! Fijn dat je het zo goed heb afgesloten, dan kan je echt lekker genieten van je welverdiende verlof!! Eerlijk gezegd valt dat wassen ook vies tegen haha, ondanks dat al die kleertjes super schattig hangen, het besef dat ook alles gestreken moeten worden Ik heb ook véél te véél, maar ja, zo kom je wel de laatste 3 weken door
Zo, vriend aan het werk gezet om de leuningen af te maken. Vind de deuren toch veel leuker om ge verven Ik strijk niet alles van de kleine hoor. Als ik dat moet doen, ben ik volgende week nog niet klaar! Dus nee bedankt. Ik heb gekookt, gegeten en opgeruimd. Nu lekker met een bakkie thee tv kijken Even lekker niks nu... Geniet ervan Linana!
Tenenknijpen, en al dat andere, heeft dus niet geholpen. Helaas. Net zoals het in bed liggen.. Lang geleden dat ik me echt zo ziek heb gevoeld, waarom moet dat nu net aan het eind?! :x Geniet van je verlof Linana! Al plannen gemaakt om het te vullen? @Twixie: het is toch wel "veilige" verf?
Wat een berichten weer dames leuk om te lezen veel hebben volgens bij best een goede dag alleen hbb niet als goed heb onthouden. Nou hier ook niet een ontzette de *** dag wat een pijn en maag maar acht aspirines per 24 uur . Heb wel zoeel gehuild vandaag dat ik me afvraag hoeveel tranen iemand wel niet heeft.... Zelf op fiets of lopen in park denkend aan morgen voor de tandarts. Ben echt Zo bang wat een ellende. Had ook nog zwemles vandaag en kijkdag dat was leuk maar zo warm en aspirines uitgewerkt en zitten kan ik al maanden niet meer dan krijg ik het benauwd en doet me rug zo zeer en me boven buik geen idee wat is kan wel miljoen keer aangeven bij de controles mAr hoor er verder weinig over. Hoop dat de pijn zaterdag weg is dan ook want zouden de rest van baby uitzet kopen. Mjah zal wel weer niet. En met zoveel pijn heb ik er echt geen zin in. ben benieuwd hoe me voel morgen als verdoving is uitgewerkt. Dit word een slapeloze zenuwachtige nacht! Whaaaaaaa zo zin om hard te schreeuwen maar lukt niet krijg me mond amper open Sorry dames voor geklaag ! Maar als hele zwangerschap al mis is en dit ook nog geeft niet echt een top gevoel
Ben ik ookweer ff.. HBB, wat een raar gedoe joh.. Ik heb hier ook weer ruim een halfuur zitten wachten in t zhuis.. Denk dat ik volgende week maar een halfuur later kom opdagen Beeb doet het prima.. Loopt nog steeds iets voor maar niet zorgwekkend.. Geschat gewicht met 40 weken is tussen de 3500 en 3700 gram dus netjes volgens haar
Waar had je de topic geopend over de pijnstillers tijdens de bevalling wou ook even mee lezen maar welk forum bij bevalling of zwangerschap ? Mijn controle was goed was alleen bijna hele zwangerschap weinig aan gekomen maar dat zegt niets zij ze. Ik had heel wat vragen vanmorgen maar vergeet echt alles
Hoi dames. Wel een beetje meegelezen vandaag, maar geen puf om te reageren. Hele middag in het ziekenhuis geweest, bloed en urineonderzoek gehad, ruim 1,5 uur aan de ctg en een echo gehad. Ik heb last van symptomen van zwangerschapsvergiftiging en minder leven. Maar gelukkig was alles goed!! Wel even in de gaten houden. Hopelijk laat de baby niet meer weken op zich wachten. Nu even douchen en dan naar bed, ben gesloopt!!