Laatste 10 weken afteltopic juni!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babylove26, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    Gefeliciteerd babylove!! Wat heerlijk om je kleintje nu in je armen te mogen hebben, hoe gaat het met je? We hebben allemaal in spanning op je reactie gewacht ! En wat een mooie naam! Geniet en rust lekker uit!!

Hier net een super verassingsbabyshower achter de rug van mijn schoonfamilie!! Ik kwam helemaal suf, gebroken, kapot van zwemles samen met zijn neefje thuis na een dag vol wasjes en strijken...
    Ineens een huis vol mensen, versierd, lekker eten, een prachtige taart en cadeaus!! Wauw echt een super verassing, daar krijg je wel weer nieuwe energie van, al ben ik nu weer helemaal kapot haha :)

2. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    En daar zit je dan. Weer 2 flinke slijmbrokken verloren en flink wat buikpijn.
    Ik word hier zenuwachtig van!

3. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Zo lig lekker in bed en hopen op een goede nacht zonder pijn.

Vraagje als jullie pijnbestrijding willen wat zouden jullie dan doen. ER zijn blijkbaar meerdere optie 's ik dacht zelf altijd aan de ruggenprik omdat dat al zo lang gegeven word ... Naar nu ga ik twijfelen. Liefst zonder natuurlijk. Maar in dien nodig wat zouden jullie doen ??

Meisje heb je topic gelezen over de waterinjecties ik ben nog niet helemaal om. Ook zou ik is vragen aan mijn gyn of ze dat hier doen.

4. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Zelf heb ik over de geboortetens nagedacht en anders het pompje.
    Ruggeprik was de laatste optie omdat die het extreemst is.

5. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Jesper! Hele leuke naam! Inderdaad een lange bevalling, maar jij hebt het er maar mooi weer op zitten en kunt nu lekker genieten van die kleine :D Goed gedaan en heel veel geluk gewenst!

6. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Over pijnbestrijding: Ik wou voor het pompje kiezen, maar die optie hebben ze blijkbaar niet in het ziekenhuis waar ik ga bevallen. Dus toen koos ik voor de injectie in je bil of been.

Zegt de verloskundige: "de gynaecoloog bepaald wat voor jou het beste is op dat moment." Waarom moet ik het dan aangeven in mijn geboorteplan? ;)

HuiBooBee, ben je je slijmprop in etappes aan het verliezen? Wat spannend, zeg! Wil nog niet zeggen dat je bevalling gaat beginnen, maar toch spannend hoor! Beterschap met de buikpijn!

7. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Van harte met jullie zoontje!! Hele leuke naam. Geniet er lekker van meis..

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Vanochtend weer een stuk. Maar de buikpijn is weg nu :)
    Moet er niet aan denken dat de bevalling spontaan begint want dan wordt het een spoedkeizersnee, brr.

9. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Goeiemorgen meiden!

Hier een goeie nachtrust gehad (gelukkig!) Ik ben er alleen 4x uit geweest om te plassen, dat is iets minder :p

Spannend hoor, HuiBooBee! Hoop het niet voor je...
    Over pijnbestrijding dacht ik aan het pompje. Liever geen ruggenprik...

Wat zijn jullie plannen?

10. Linana

Linana Niet meer actief

Babylove: van harte gefeliciteerd!!! Geniet ervan :D

Tutu: wat een onzin... Dus als jij überhaupt geen injectie in been of bil zou willen, maar de gyn bepaald dat dat beter is, moet jij je er maar bij neerleggen? Beetje bijzonder...

HBB: hoeft niets te betekenen natuurlijk, maar wel spannend!!!

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Morning..
    hier n rampennacht haha..

ff wbt pijnbestrijding. Ziekenhuis geeft advies wat hun t beste lijkt maar uiteindelijk beslis je zelf ;)

12. Linana

Linana Niet meer actief

Hier is gelukkig wel het morfinepompje aanwezig in het ziekenhuis.
    Schijnt dat de injectie in bil of been niet altijd werkt of slecht/tijdelijk. Ik ben dus heel blij met het ziekenhuis in assen :D

13. Liesbeth79

Liesbeth79 Bekend lid

18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Babylove: van harte gefeliciteerd!! En nu genieten van je kereltje :)

Wat betreft pijnbestrijding: ik heb bij beide bevallingen (in het ziekenhuis) om pijnbestrijding gevraagd ondertussen, maar niet gekregen. Eerste keer was de anesthesist niet beschikbaar, tweede keer wouden ze het nog even aanzien, ging het ineens zo snel dat het niet meer kon. Dus tja, ik zie wel deze keer. Heb niet de illusie dat ik zelf iets in te brengen heb... Waar ik het meeste tegenop zie is de weeenstorm, die ik bij beide bevallingen heb en gehad en dus eigenlijk niet op kon vangen.

14. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Super Babylove; van harte Gefeliciteerd! Wat een mooie naam! En wat een mooi gewicht zeg voor dit termijn! Geniet er lekker van, je heb het verdiend na zo'n lange bevalling!!

Nou dames nu wij nog... ;)

15. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja, zo legde ze het uit. Ik dacht ook al van ;) Maar ja, we zullen zien hoe het loopt, ik heb het in ieder geval aangegeven.

Hier ook buikpijn nu, met vlagen. Vanmorgen tegen 6u werd ik er zelfs wakker van en had ik het bloedheet ;) Daarna weer in slaap gevallen en nu pas weer wakker geworden :) Zal het wel nodig hebben gehad ;) Buikpijn nog wel wat zeurderig aanwezig, helaas.

16. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Fijne dag trouwens allemaal, met dit mooie weer :cool:

17. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Heerlijk weer inderdaad!
    Voel me eindelijk weer eens goed en positief! Zijn nu druk bezig de lijstjes af te vinken.
    Van luierzakjes tot nieuwe douchegordijnen en dan vanavond lekker barbecueën :D

Fijne dag iedereen :D

18. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Goedemiddag meiden.

Babylove: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
    Wat een mooie naam en wat een goed gewicht zeg!
    Hoe gaat het nu? Geniet er lekker van!!

Ik voel me redelijk, nog steeds dezelfde klachten maar wel gerustgesteld door de onderzoeken in het ziekenhuis.
    Wel is de baby een stuk rustiger, hopelijk om zich klaar te maken voor de geboorte :)

Pijnbestrijding: geen ;) Ik wil thuis bevallen, vorige keren ook gedaan.
    Ik heb wel gekeken naar zo'n geboortetens, maar als ik weer zo snel ga bevallen heeft ie weinig nut. Ik ben van dochter namelijk in 50 min bevallen.

Hebben jullie nog plannen voor vandaag? Ik scharrel wat in en om huis, wasjes draaien, nog wat op de babykamer doen, kleine dingetjes.
    Man houd zich bezig met laatste klusjes, box is eindelijk klaar, hij is in de tuin bezig, boodschappen halen enzo.
    Volgens mij is ie een beetje zenuwachtig geworden door mijn ziekenhuis bezoek. :)

Ik ben benieuwd wanneer de volgende baby geboren word.
    Fijne dag!

19. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Heerlijk, dit weer! Hebben vanochtend toch nog even een lijst gemaakt met dingen die nog gedaan moeten worden voor de geboorte. Staan ook van die typische schoonmaakdingen op die je een keer in de zoveel tijd moet doen en waarvan ik nu al weet: dat gaat mooi niet gebeuren die eerste maand ;)

Verder is het een beetje een frobeldagje vandaag en ook wij gaan vanavond lekker de bbq aansteken (wij zijn van die aso's die eigenlijk bij 15 graden (zolang er een zonnetje is) al gaan bbq'en.. heerlijk! :D )

Wat betreft pijnbestrijding: ik wil 'gewoon' een ruggeprik hebben. Gelukkig ga ik bevallen in een ziekenhuis waarbij binnen een half uur een anesthesist aanwezig kan zijn, dus ik kan ook met een gerust hart 's nachts hier naar het streekziekenhuisje :)

Heb met dank aan de hormonen absoluut geen leuke zwangerschap gehad (understatement, echt wel een heel heftige tijd geweest) en wil daarom niet ook nog een traumatische bevalling. Bij een ruggeprik voel ik me goed, schijnt ook het beste te helpen wat betreft pijn bestrijding. Bovendien snap ik die typisch nederlandse obsessie niet helemaal met thuisbevallingen en geen pijnmedicatie willen. Als je naar Belgie kijkt bevalt iedereen daar in het ziekenhuis en heeft meer dan 60% pijnbestrijding. Zo'n groot verschil tussen landen die naast elkaar liggen!

Anyway - ieder zijn ding :) (maar vind het zo vervelend worden dat ik me iedere keer moet 'verdedigen' voor de keuze die ik maak.. (overigens niet perse hier hoor, maar in de omgeving))

Nou dames, geniet van het lekkere weertje! En succes met jullie lijstjes ;)

20. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Hier ook zo'n aso die het liefst heel het jaar de BBQ aansteekt hoor! Maar nu met dit zonnetje is het nog eens extra lekker.
    Me neef en moeder komen gezellig langs. Ik ga zo een pasta salade maken die ik erbij serveer.

Normaal ben ik een zonneaanbidster, maar nu zit ik echt lekker in de schaduw. Op m'n voetjes na dan. Maar heb het bloody heet.
    Helaas dacht de buurman zijn afdak nu te gaan afmaken :(
    Hij boort en schreeuwt! Hahaha

Ik schenk nog maar ff een ijskoud siroopje in!

Fijne middag/avond iedereen :)

Deel Deze Pagina