Laatste 10 weken afteltopic juni!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babylove26, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, dat prikkelbare herken ik wel hoor.. inderdaad een combinatie van verschillende dingen volgens mij.. voel me ook regelmatig een zeur..

Het stomme is dat man'lief' op zich best zorgzaam is en bijvoorbeeld niet wil dat ik met wasmanden sleur en de afwas doe ivm mijn rug. Tegelijkertijd denkt hij volgens mij dat we dan de kaboutertjes maar het werk moeten laten doen, want het komt niet in hem op om dan de volle wasmand naar zolder te brengen, om over zn bord en mok even afspoelen maar helemaal te zwijgen... niet dat hij het niet doet als ik erom vraag, maar het zou zo fijn zijn als hij verder kijkt dan zn neus lang is.

Maar ja, dan kom je natuurlijk precies bij het verschil tussen mannen en vrouwen uit...;)

2. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    Goed gedaan Linana ;) fijne dag!

Ik ben op het moment heel prikkelbaar, ik zou me zelf de komende 3 weken willen opsluiten, zodat ik van niets en niemand last heb (en zij van mij) ;)

Inderdaad dat verschil tussen vrouwen en mannen zullen we tegen aan blijven lopen, ik irriteer me er al ontzettend aan zonder zwangerschap, maar nu :$ en inderdaad dan ben ik op een gegeven moment alleen maar aan het klagen en ben ik de zeur!

Hier wordt ook steeds geroepen 'doe het dan niet', maar ja wie doet het dan wel... ;)

Sorry meiden dit is echt niet mijn beste weekend..

3. Linana

Linana Niet meer actief

Roetje, zo'n herkenbare uitspraak!! Dat hoor ik hier ook wel eens ;)

Inmiddels zit mijn vriend bij mijn schoonmoeder een loungeset in elkaar te timmeren. Alles wordt gemaakt van pallets en resthout, dit gaat dus nog wel even duren ;)

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Whaha dames heerlijk herkenbaar :p
    Hier ook een vent die gerust lekker lang op bed blijft liggen terwijl ik ontbijt voor dochter en mezelf maak.. En vervolgens durf te vragen waarom er voor hem niks klaar staat :p

Vervolgens komt ie net ineens, zullen we bbq'en? Uhhhh we wonen twee hoog in een appartement, dus wtf :S Ja dan gaan we bij oma.. uhh wtf again.. Jaaa dan kopen we een bbq zo en vlees en dan zetten we dat bij oma in de tuin... WTF :S En dan heb ik t vervolgens gedaan want hij wil t goed doen.. Ik bedoel, mijn oom en tante gaan ook bbq'en vandaag.. Haal gewoon extra vlees en neem dat mee ofzo maar das niet goed genoeg...

5. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    Hihi wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben :p

Ik dacht dat ik de enige man had die dat durf te vragen dreamer als ie om 11.00 eens besluit uit z'n nest te komen... ooooow wat kan ik dan uit me slof schieten ;)
    En ook fijn zo'n bbq ideetje :D

Ik moet zeggen dat ie van mij vandaag zijn best doet voor zijn doen ;) hij heeft als Marokkaan voor het eerst in 34 jaar, Marokkaanse thee voor me gemaakt, met YouTube filmpje erbij (amateur ;))
    Ook heb ik gevraagd of hij de lamp in de babykamer wéér wil veranderen, ik vind Mickey Mouse in een vliegtuig toch niet in een bosthema passen :p
    En vervolgens heeft mijn zoontje zo lopen zeuren of we pizza gingen bestellen dat ie daar ook mee overstag is gegaan, terwijl hij er eigenlijk niet van houdt..
    Dan heeft ie ook nog van alles in elkaar geprutst en apps aangeschaft zodat we een babyfoon met camera hebben, dus ik ben weer tevreden voor vandaag..
    Ow wat had ik een baaldag zeg haha

Lijkt me trouwens wel een gaaf idee Linana zelf zo'n loungeset in elkaar 'knutselen'!

6. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Helluuuuup, waarom ben ik ook alweer mee de kinderen wegbrengen? Bloedheet hier in de auto!

Mannen, we kunnen niet met en zonder ze. Hahaha

Ik verbrand levend hier in de auto :p

7. Linana

Linana Niet meer actief

Ugh... Heerlijk dagje gehad, weet mijn moeder het met haar domme apps te "verpesten".
    Krijg de mededeling dat ze 2 weken vrij heeft genomen rond mijn uitgerekende datum ;)

1. Daar heb ik niet om gevraagd en 2. Daar heb ik absoluut geen behoefte aan.
    Sowieso weet niemand wanneer ik ga bevallen, dat bepaal ik niet of de vk, maar nog altijd de baby, dus die 2 weken vrij nemen snap ik al helemaal niet.
    Hier geen geweldige moeder-dochter relatie... Ik begrijp veel van haar gemaakte keuzes niet, 9 van de 10 keer haalt ze het bloed onder m'n nagels vandaan (zoontje gaan troosten, terwijl ik hem net straf heb gegeven bijvoorbeeld of alsnog ja zeggen tegen hem, als ik net nee heb gezegd), dus haar elke dag of regelmatig over de vloer als ik net ben bevallen trek ik gewoon niet.
    Die hele vakantie is ook nog eens zonder overleg gepland, wat mij ook al irriteert.

Het zijn ongetwijfeld deels de hormonen zijn waardoor ik nu van het padje ben, maar dit weet mijn moeder ook altijd voor elkaar te krijgen als ik niet zwanger ben ;)
    Daarom woon ik ook niet op fietsafstand....

8. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    @ Linana ooow wat erg, klinkt als mijn schoonmoeder en geloof me dat heeft niets met hormonen te maken, al zullen die hormonen het niet makkelijker maken :D :p

Het zal vast goed bedoeld zijn, maar overleggen zou fijn zijn..

9. Linana

Linana Niet meer actief

Ja, afschuwelijk is dat rowtje!
    En maar aardig blijven, want het is toch je moeder/schoonmoeder, maar het liefst ontplof je gewoon.
    Ik kan stukken beter/makkelijker overweg met mijn schoonmoeder :p
    Gelukkig woont zij wel op fietsafstand

10. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Pff.. Leuk is anders, Linana! Weet ze dat je er zo over denkt?
    Lijkt me zo irritant als zij het anders doet dan wat jij doet. Het is toch jouw opvoeding.
    Ze heeft dan wel ervaring, maar toch....

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ohja, moeders en vakantie nemen.. De mijne riep dat ook al toen ik net zwanger was.. Nu blijkt het volgens mij niet te kunnen, zou ik niet zo erg vinden :p

12. saraa123

saraa123 Lid

9 nov 2013
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames wie komt dit bekend voor? Ik heb sinds 4 dagen last van buikpijn en extreem maagzuur.. Die buikpijn heb ik de hele zwangerschap nooit gehad en de baby is ingedaald en zit "vast" dus ik dacht dat ik van die maagzuur af zou zijn maar ik heb deze zwangerschap ook niet zoveel last gehad van maagzuur als nu.. Ik ben nu ook 36 weken + 2 dagen zwanger

13. Linana

Linana Niet meer actief

Dreamer: daar zou ik dus helemaal niet om treuren, dat het niet kan :p Hier is de vakantie al opgenomen en ik hoop stiekem dat ik eerder beval. Dan heeft ze nog steeds wel die vrije dagen, maar niet direct na de bevalling. Gelukkig zeg ik gewoon dat het tijd is om weer naar huis te gaan als ze hier is. Leuk dat ze haar kleinkinderen wil zien, maar bij mij is geen zin in bezoek, ook echt geen zin.

(Wat ben ik een draak soms zeg ;))

Twixie: ze weet het hoor! Ben laatst compleet uit m'n slof geschoten toen ze mijn zoontje een snoepje wou geven, omdat hij huilde vanwege een "nee" van mij. Nou, toen was de pis lauw :p
    Mijn zusje (4 jr jonger en mega autistisch) is het wonder boven wonder met mij eens en "corrigeert" onze moeder ook af en toe (ma, meen je dit nou serieus?!).

Het begint minder te worden, maar de opmerking "daar ben ik oma voor", begint nu wel echt te vervelen...

14. Linana

Linana Niet meer actief

Oh ja, Sara! Hier ook maagzuur :(hoort echt bij die laatste weken. Indalen kan het verminderen, maar hoeft niet. Alles daarbinnen heeft nog steeds te maken met ruimtegebrek + zwakker maagklepje etc
    Nog even en we hebben er geen last meer van :D

15. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Haha, nou de man irritaties zijn hier ook vollop aanwezig. Grappig dat jullie dat ook allemaal hebben op het moment.
    Heb onwijs last van vocht in mijn voeten, jeetje ziet er echt niet uit.

Linana, vervelend, dat je je zo irriteerd aan je moeder. Misschien kan je het eerlijk tegen haar zeggen? Ik ben zelf absoluut niet van de goede vrede bewaren, en als ik echt niet op moeders zit te wachten, zou ik dat ook gewoon zeggen.

Saraaa, ik heb dat een paar weken geleden ook gehad. Bleek dat mijn maag en slokdarm geirriteerd waren van het maagzuur. Ik heb antagel gekregen van de apotheek, toen was het meteen over. Ik dacht dat het weeen waren, zo`n pijn deed het s`nachts. Misschien helpt het bij jou ook..

16. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Grappig dat zelfs je zusje het dan zegt, Linana :p
    Zo'n opmerking kon zo uit mijn moeders mond komen... Hahah!

Taatje, ik heb nu ook echt er echt last van. Lijken net olifanten pootjes, terwijl ik dat normaal nooit heb. Doet ook wel een pijn. Doe jij er nog wat aan of niet? Ik kan er zo moeilijk door slapen!

17. Linana

Linana Niet meer actief

Taatje: er is al wel over gesproken hoor, maar mijn moeder is gewoon wat eigenwijs en spreekt dan haar oma titel aan. Ik ben ook niet van de vrede bewaren als ze onze opvoeding verpest hoor :p
    Hopelijk gaan we dit straks niet weer volledig door moeten als de tweede er is ;)

Twixie: moeders ;) we hebben het er maar mee te doen!

Net als onze mannen haha! Echt grappig dat we dezelfde irritaties hebben inderdaad. Praat wel lekker makkelijk :p

18. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    @olifantenpootjes: ik heb er helaas ook last van. Loop ook rond in spuuglelijke steunkousen, maar dat helpt wel.

Ik heb sinds gisteren wat buikpijn en vroeg me af of iemand van jullie het herkent. Het voelt als ongipijn, krampen in mijn onderbuik en rug. Het lijken mij zeker geen darmkrampen, dat voelt anders. Af en toe krijg ik wel eens een steek, maar de zeurende pijn blijft wel hangen. Ik heb geen grote inspanningen geleverd dus daar ligt het volgens mij niet aan. Ik heb wel wat meer lasst van harde buiken. Iemand?

19. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Bevallingslijst

MrsDee - 2 juni - verrassing - 3e kindje
    Babylove26 - 2 juni - verrassing - 2e kindje
    HuiBooBee - 4 juni - verrassing - 1e kindje
    Rowtje86 - 5 juni - jongetje - 2e kindje
    Twixie - 6 juni - jongetje - 1e kindje
    Joy13- 6 juni - jongetje
    Annamar - 8 Juni - meisje
    Oktober91 - 8 juni - verrassing - 1e kindje
    Tutu - 9 juni - meisje
    Kim01 - 9 juni jongetje
    Fleetwood - 11 juni - meisje
    Miekjepiekje- 12 juni- jongetje
    Sannever - 16 juni - jongetje - 1e kindje
    LoveP - 18 juni - meisje
    Marliesba - 18 juni - jongetje
    Plurk80 - 19 juni - jongetje - 3e kindje
    Bananarama - 20 juni - jongetje - 1e kindje
    Danielle - 22 juni - verrassing
    Linana - 23 juni - jongetje - 2e kindje
    Dreamer - 25 juni - jongetje
    Miesje87 - 25 juni - jongetje - 2e kindje
    Liesbeth79 - 25 juni - verrassing - 3e kindje
    MysteriousG - 26 juni - meisje
    Taatje84 - 27 juni - jongetje
    Tatiana25 - 27 juni - meisje - 2e kindje
    Libra - 28 juni - jongetje
    Romyvs - 29 juni - jongetje - 1e kindje

Bevallen

Elise75 - 11-05-2014 -
    Babylove26 - 15-05-2014 - Jesper

20. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    Ooooow de opa en oma titel pfff om gek van te worden!! Met gescheiden ouders en schoonouders wordt dat kind volgepropt als ik er niets over zeg en zou het nou een snoepje zijn, nee magnums, donuts, zakken chips en het ergste van alles ik kreeg vroeger echt alleen maar 'iets lekkers' in het weekend :$;)

Inderdaad geweldig om te lezen dat het bij iedereen zo bekend voorkomt de moeder/man irritaties, met al onze hormonen erbij, feestje!

@ maagzuur heb ik gelukkig helemaal geen last van gehad, helaas geen tips.. Ik zou wel even naar de ha gaan, wie weet is het inderdaad zo op te lossen!

@ vocht vasthouden; ziet er niet uit haha! Ik heb gister avond m'n voeten onder wisselend warm/koud water gedaan en toen met een kussen onder m'n voeten geslapen en 's ochtends zagen ze er weer prima uit ;)

@ darkness die krampen heb ik inderdaad ook, het voelt aan als krampen net voor ik ongesteld moet worden, daarbij/naast heb ik soms ook last van steken in m'n vagina.. volgens mij zijn die krampen voorweeën en die steken indalen.. maar dat is mijn eigen theorie ;)

@ hier de laatste baby was zit erin, nog één wasrek te strijken en dan is alles klaar, wat een klus! Verder maar weer voorbereiden op een nieuwe week, heb weer genoeg plannen, of er iets van terecht komt is een tweede :p

Deel Deze Pagina