Laatste 10 weken afteltopic juni!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babylove26, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Vind het helemaal niet zo onverwachts. Ik heb de VK de afgelopen keren gezegd dat de baby stil lijkt te staan in de groei, maar dat wuiven ze weg. Dat mag zeggen ze.
    Vorige week een "spoed afspraakje" gehad i.v.m. minder leven voelen en dat wuiven ze ook weg.. Minder leven voelen mag ook.

Ik ga het gewoon inderdaad erg rustig aandoen. Maak me toch wel lichtelijk zorgen, maar zolang de baby beweegt is alles ok, zegt de VK.

2. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Wat een rot nieuws huiboobee! Bah wat een slordig figuur die vk van jou. Ga voor je duimen dat alles goed gaat met kleintje. Hou je taai het komt vast wel goed.

3. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    HuiBooBee: wat naar! Weer geen zekerheid... wat killing! Hopelijk krijg je dan goed nieuws dat het alsnog goed gaat met je kleine. Blijf jezelf vooral serieus nemen, ook als je VK het niet doet. Maar dat doe je al, merk ik op in je posts.

Tutu: ik denk dat ik in de 'cocoon - stage' zit. Lekker keuvelen in huis, lekker met man naar de film of uit eten, wil mijn woonkamer graag wat opfrissen met nieuwe spulletjes... Ben daar nu echt aan toe. Wil mij het liefst opsluiten en thuis blijven en de spulletjes van de webshops binnen laten stromen, haha!

Verhaal met schoonzus blijkt dus niet geheel om een misverstand te gaan. Ik had aangegeven op eigen vervoer te komen desnoods en gezegd: jij hoeft geen rekening te houden met mij, als in: ik red mij die dag wel, zorg maar dat jij het leuk hebt. Ik kijk waar ik mee kan doen en waar niet. Blijkbaar vind zij de datum in juni belangrijker, ze is direct naar haar zus gegaan om de datum te veranderen. Zij hoorde dus blijkbaar: ik ben er niet bij. Ik ken haar zo niet! Ze is een heel lieve meid waar ik goed mee overweg kan. Ze zou mij nog bellen en dan mag ze echt met een goede reden over de brug komen. Voel mij nu goed afgewezen en gedumpt. En dat is als zwangere al helemaal geen goede combinatie. Heb nu al geen zin meer in haar vrijgezellenfeest. Het zal haar een rare nasmaak geven, maar terecht. Had ze mij om verduidelijking moeten vragen of iets anders (een high - tea met zijn tweetjes of zo) kunnen aanbieden.

4. annamar

annamar Niet meer actief

oh bah huiboobee hoop dat alles toch goed gaat met de kleine, wel goed dat ze je in de gaten.blijven houden, gewoon op je eigen gevoel afgaan maar dat doe je gelukkig ook!
    hier ook geen pretecho vinden het veel geld maar leuk is het wel!
    dan maar nog een weekje of 9 a 10 wachten :) of langer..

5. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Ff klagen... Ik ben zo moe! Bah, bah, bah

6. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ook hoor Twixie! We weten allemaal hoe het kan zijn nu het laatste trimester in is gegaan. :) Dus spui het hier er maar lekker uit.

7. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Heel even gruwelijk ego bericht!! Pffff weet niet meer hoe ik moet zitten liggen of hangen!!! Alles doet zeer mijn buik mijn rug en mijn bekken, kan wel janken.

Einde klaagzang

8. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Hier nog 1, babylove. Was het om 18:00 uur al zat, kon op geen enkele manier lekker liggen of staan.
    Morgen nog werken ook! Nog 3 weekjes, ik ben al aan het aftellen!

9. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hé wat naar HuiBooBee. Wel fijn dat je nu zo in de gaten word gehouden! Beetje rare vraag misschien, maar is je kindje veel te klein? Want ik weet niet wat het gewicht moet zijn op dit termijn?

10. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Dankje dames.

@oktober: Baby zit nog lekker tussen de lijnen. Bij 31w rond weegt de baby hier nu 1600gr. Maar lees bij andere dames ook zo rond de 1900gr. Zolang het er maar tussen in zit?
    VK maakt zich vooral zorgen om het minder leven voelen en omdat de baby tot week 22 nog aan de bovenkant van het gemiddelde zat en nu bijna op de ondergrens van het gemiddelde.

Klaag maar raak dames! Het gaat niet altijd over rozegeur en maneschijn!

11. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    Goede morgen dames,

Na een lange tijd meld ik me ook weer! Ik had dus een heel mooi lang berichtje, omdat ik iedereen na zo'n lange tijd een reactie wilde geven, maar die was ineens weg :( :(
    Mijn hormonen kunnen het even niet aan om weer van voor af aan te beginnen :D
    Fijn om in elk geval te lezen dat ik niet de enige ben met mijn zorgen, kwaaltjes (sorry), baalmomenten en veel te vroeg alles voorbereid te willen hebben!
    Ik heb gister ook de suikerwatertest gehad en ik dacht na het lezen van babylove26 een beetje voorbereid te zijn. Het eerste bekertje ging dan nog wel, maar na die tweede, jeetje wat was ik misselijk!!
    Goed om te horen dat het bij jou geen suiker was!

@ HuiBooBee ik hoop echt dat je snel wat positief nieuws krijgt en dat het niet zo ver komt dat je opgenomen hoeft te worden! Sterkte!

@ de nieuwkomers welkom allemaal, gedeelde smart is halve smart :)

@ alle andere sorry ik heb alles gelezen, maar als ik nu nogmaals iedereen moet beantwoorden ben ik bang dat mijn laptop het ook niet gaat overleven :D Ik leef in elk geval met jullie mee!!

(Nu snel verzenden, voordat ik ook deze kwijt ben ;))

12. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Welkom terug, Rowtje!

Wanneer krijg je de uitslag van zo'n test? Ik heb er gelukkig (nog) geen ervaring mee. Gelukkig heb je het weer achter de rug :p

Bij mij hadden ze vorige week alleen het HB geprikt (ijzer) en ik had 6,5 net op het randje. Ik begon bij 7,5 dus er is wel een beetje van gesnoept. Heb wel iets meegekregen daarvoor, druppeltjes. Verder heb ik geen bloed hoeven prikken, is dat standaard op het einde.van de zwangerschap of hoeft dat niet.bij iedereen?

Pff, heb net twee volle wasmachines opgehangen (de was dan, niet de wasmachines :)), maar het is al warm.buiten, joh! Nu even pauze want ik wil nog stofzuigen en de babykamer helemaal schoonmaken. We kunnen eindelijk beginnen!! :D

Rustig aan allemaal! :)

13. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    HuiBooBee: onze baby woog rond de 1600 gram met ruim 29 weken, dus het valt wel mee denk ik.

Hé Rowtje, welcome back!

Tutu: ben je wel op rhesus geprikt? Ik denk dat dat het laatste is ongeveer, naar mijn weten. Ik ben ook een tijdje steeds op HB geprikt, was nu van 6.3 naar 7.0 gegaan. Ben ik erg blij mee, en de VK ook. Ik krijg wel ijzertabletjes, weet niet of dat hetzelfde is als de druppels?

Even afgaande op de post van Tutu: iemand anders nesteldrang? Hier was het vanaf 1 januari ineens: er moet opgeruimd worden. En daar zijn we ook al de afgelopen maanden dus druk mee bezig. Toen ik in dit huis trok 3 jaar geleden, is er alles neergezet zonder uit te zoeken wat er weg kon, met als resultaat: een hoop zooi! Dus hier zijn alle kasten uitgezocht, al veel boeken, kleding, kaartjes, foto's en God knows what zijn weggegaan. We hebben nu alleen nog onze garderobe, de garage en de kelder wat nog uitgezocht moet worden. Maar dat gaat zeker lukken. Vind het wel fijn om ons nieuwe leven te beginnen met minder rommel (komt wel weer een hoop extra bij...).

14. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    Bedankt dames!

@ Tutu mijn verloskundige is de moeder van een klasgenootje van mijn zoontje, dus zij zou voor mij snel achter de uitslag aangaan, dat is wel fijn een korte lijn.
    Ik heb wel mijn HB laten prikken, maar dat is alweer een tijdje geleden, geen idee of ik dit nog moet doen. Hij is al die tijd goed geweest, dus ik hoop dat, dat wel een beetje stabiel blijft met me appelstroop op brood ;). Voel je je ook vermoeider?

Ik heb geloof ik die nesteldrang al vanaf het begin van mijn zwangerschap. Ik heb mijn man helemaal gek gemaakt met lijstjes wat ik allemaal af wil hebben voordat die kleine er is. Het hele huis is uitgezocht, kleine klusjes afgemaakt, babykamer af en voor wat er nog openstaat op het lijstje, zeur ik voor aan zijn hoofd :D
    Ik kan niet wachten om mijn 'vluchttas' klaar te zetten en de kleertjes en beddengoed te was, maar ik denk steeds dat het nog wat te vroeg is (de eerste hebben ze twee weken na de uitgerekende datum letterlijk en figuurlijk moet halen, dus ik reken er stiekem 2 weken boven, al hoop ik het natuurlijk niet en wil het niets zeggen).
    Maar ja nesteldrang; ik herken het wel :D

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Welcome back Rowtje.

Nesteldrang? Nesteldrang?! Dat is toch iets wat zwangere vrouwen zouden moeten hebben?
    Nope, ik heb absoluut 0,0 nesteldrang. Ben juist lui en mijn huis is een rotzooi. Man daarentegen heeft wel nesteldrang :p

16. Rowtje86

Rowtje86 Actief lid

14 nov 2013
    346
    0
    0
    @ Huiboobee haha heeeerlijk, ik heb vorige week één week bijna niets gedaan, wat was dat lekker zeg.. lichamelijk dan, geestelijke dacht ik alleen maar 'dit moet ik nog doen', 'dat moet nog geregeld worde', 'wat een troep is het straks als ik niets doe..' Ik heb dan ook een man die niet zoveel van opruimen snapt, dus ik ben wel een beetje jaloers ;)
    Hoe gaat het met kleine in de buik, alweer wat meer teken van leven?
    Hier ook een stuk rustiger in de buik, ik ben dan ook wel weer druk in de weer geweest vandaag..

17. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Heh, jammer dat je man er weinig van snapt. Kan soms zo lekker zijn.
    Ik voel me weer extra gezegend met die van mij, haha.

Baby heeft vandaag een headbang moment. Telefoon al van mijn buik getrapt, arm mag niet op een bepaalde plek rusten want dan is het ook trappen geblazen!
    Dus weer lekker druk, zoals het hoort ♥

Oh, als je vanavond je rust pakt komt het vast weer goed :)

18. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    @ Fleetwood: ik ben in het begin wel op rhesus geprikt, alles was goed gelukkig. Ijzer was toen 7,5 dus het is wat gezakt maar niet ernstig, volgens de vervangende VK. Ben niet vermoeid gelukkig! Ik heb 10 jaar een ijzertekort gehad van rond de 4,2 en het laagste wat ik ooit had was 2,5 ;) Toen kon je me echt opvegen :p Gelukkig ben ik daar overheen gegroeid en gaat het nu goed, zelfs zonder staalpillen :D

@ Rowtje: Fijn die connectie, hopelijk krijg je dan gauw de uitslag binnen!

@ HuiBooBee: Gelukkig gaat het goed met je beeb, lekker veel beweging geeft je toch een rustiger gevoel, lijkt me! Geniet!

Ik heb de hele babykamer van boven tot onder schoongemaakt :) Vriend wist niet wat 'ie zag! Zijn oudste zoon sliep daar eergisteren nog en jullie willen niet weten hoe ranzig het was... Tot schimmel en opgedroogde kots toe :) Niet normaal! Hij is nu naar de zolder verhuisd, heeft alles op moeten ruimen. Afgelopen dinsdag hadden we twee kiepramen laten zetten op zolder dus nu is hrt geen bedompt hok meer :p

Ik maak gretig gebruik van mijn nesteldrang :D Het huis is in een half jaar tijd meer waard geworden :) Vriend heeft vaak geen zin en is wat laks maar nu heb ik hem toch echt een groot compliment gegeven voor wat hij allemaal heeft gedaan. Hij geniet er zelf ook van nu, gelukkig :)

19. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Mijn ijzer was vorige week te laag. Ze had 5,8 geprikt, gelijk door voor bloedprikken en nu neem ik elke dag 2 slokjes Floradix. Echt zoet!

Houd op, schei uit over nesteldrang! Hahaha ... Ik word gewoon chagrijnig als iets niet schoon is. Ook al is dat wel het geval. Heb het vriendje een lijstje gegeven met de dingen die ik wil dat af is voor juni. Gelukkig vind hij het niet erg om te doen ..

En de kleine vind het nog lekker daar beneden. Wat een drukte maker, maar geniet er met volle teugen van!

20. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ooh ja, Floradix heet het! Die heb ik ook meegekregen van de VK. Ik kwam niet meer op het woord :)

Deel Deze Pagina