Laatste 10 weken afteltopic juni!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babylove26, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfffff.. moet er niet aan denken om iemand onuitgenodigd zo lang over de vloer te hebben, ongeacht wie het is .. ;)

Heel veel sterkte met opdringerige (schoon)moeders, dames!

Wat betreft de olifantenpootjes, hier ook al tijden dat ik opgezwollen voetjes heb - wij noemen ze liefkozend klompjes - en nu helemaal ivm het dragen van slippers etc. Het is echt een stuk minder wanneer ik gympen oid draag. Maar ja, die zijn nu te warm ;)

Ik heb overigens ook wel last van rare krampen en andere ongemakken in de buikregio. Ik begin nu ook echt de bewegingen een beetje zat te worden (was al wat, maar het stijgt naar grote hoogten op het moment) omdat het steeds zeerder gaat doen (ruimtegebrek?). Ook om de zoveel tijd een harde buik, ookal heb ik niets/weinig gedaan.

Sorry, wat een geklaag! Ik duik mijn bedje in en hoop dat het morgen wat beter is ;)

2. Linana

Linana Niet meer actief

Darkness: herkenbaar! Ik stond gisteren dubbel van de krampen, tot 2 keer toe. Daarna wat lichte ongi krampen.
    Nu ook af en toe een kramp of steek, niet echt harde buiken, maar ik denk eerder voor-/oefenweeen

Banarama: heerlijk die bewegingen ;) de kleine man denkt hier dat gij de ruimte niet hoeft te delen met de ingewanden en draait zich soms gewoon om. Ligt opeens de kont aan links ipv rechts en ik lig half te spugen... Fijn dat er steeds minder ruimte is daarbinnen

Slaap lekker in ieder geval!!

Morgen mag ik voor de 1 na laatste keer naar mijn baby kijken bij mijn eigen verlos (hopelijk met wat foto's). Kijk er nu al naar uit, ook al heb ik geen zin in die mega warme wachtruimte :(

3. saraa123

saraa123 Lid

9 nov 2013
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips meiden! Idd de laatste loodjes zijn zwaar en het lijkt net of die kwaaltjes veel meer vervelender worden maarja nog eventjes en dat hebben we een prachtkind in onze handen :)

Ben benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen😃

4. Mnon

Mnon Niet meer actief

Ik zou duidelijk aangeven dat bellen voor een bezoekje ook geldt voor opa's en oma's en zou ook met de kraamzorg afspreken dat ze bij een bepaald teken de visite weg stuurt!
    Vorige zwangerschap was mijn moeder na overleg 2 weken vrij en is ze hier als soort aanvullende kraamhulp geweest (vond het heerlijk, ging op een lekkere manier zonder opdringerigheid)
    Nu gaan mijn ouders als ik 37+1 ben op vakantie tot ik 38 weken ben. (Vind het echt schandalig dat ze dat doen, valt me echt van ze tegen) schoonouders gaan als ik 40+1 ben en konden terug als ik 42 weken zou zijn. Overduidelijk dat ze er erg naar uit kijken allemaal!
    Ach wij kijken er in ieder geval wel naar uit!
    Ik hoop zo dat onze kleine over 1,5 week er is! Begin echt moe te worden, ik denk zwangerschapsmoe (zwanger zijn is niks voor mij)

5. Linana

Linana Niet meer actief

Mnon, jullie zijn uiteindelijk toch de belangrijkste mensen in het leven van de kleine ;)
    Jammer dat het lijkt alsof de rest het niet zo bijzonder vindt :( Hopelijk veranderd dat zodra je bevallen bent

Half 1 in de nacht, eerste officiële verlofdag en ik zit aan de paas-eieren... Hoe zwanger wil je het hebben? :p

6. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Goedenmirgen dames ...

Ik heb heel wat pagina's terug moeten lezen lekker wat afgekletst leuk!:)

Hier wat bijgekomen van de pijn maar nog niet pijn vrij helaas als niet over is weer terug naar tandarts en nog een keer opnieuw. Zit ik dus met mijn angst niet op te wChten.

@mannen wat fijn om te horen zeg. Ik ben wel zo vaak uit mijn alof geschoten tegen mijn vriend. Ik heb hele zwangerschap al ellende en ben ook alleen doordeweeks en geen rijbewijs dus alles op fietsje dus ik verwacht in weekend wel wat hulp als hij thuis is. En snap dat hij ook echt wel lekker rustig na week weg te zijn thuis wil zijn en niet te veel moet doen. Maar we hebben ook in augustus ons huis gekocht en wil gewoon alles af heben voordat de baby er is. Maar hij denkt daar anders over. Kan er niet tegen dat je als volwassen vent alleen mar achter de PlayStation wil gaan zitten. S morgensn eruit doet hij wel Onder moeite. Maar waarschijnlijk dat hij dan kan PlayStation want me dochter blijft meestal bij mij liggen.
    Wel nu hij resultaats heeft gezien van de spataderen in me
    Benen en op alle andere plekken en voelt me harde buiken dat hij wel meer zijn best doet. Komt vaak terug moet ik
    Je helpen schat kan ik wat voor je doen ? Etc wel
    Fijn om te zien dat al het praten een beetje geholpen heeft.
    Maar de PlayStation blijft een ergenis.

Van het weekend beetje lijstje afgestreept ondanks alle pijn ik
    Kon niet te lang in de stad lopen namelijk.

Ook hebben wij hier twe dagen de bbq aan gehad met de buren was gezellig;)

Waar wassen jullie die baby kleertjes mee met niets of met wasmiddel "neutraal"

7. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Gelukkig dat hij wel de moeite neemt voor je, Tatiana. Ik mag van geluk.spreken dat mijn vriend geen gamer is! Halleluja! :) Ik zou gek worden! En dat met die hormoontjes.... Oei!
    Tot wanneer kijk je het aan met je mond? Wat een gedoe zeg, lekker nu je hoogzwanger bent. Wel wat kunnen eten met de BBQ?

Ik sluit me aan bij jou Mnon! Zwanger zijn is ook niks voor mij! Ik geniet er zeker van, maar sta er ook echt van te kijken hoe erg je verandert. En dan niet alleen lichamelijk. Geef de schuld aan de hormonen, maar soms sta ik achteraf echt met me bek vol tanden.

Hier een goeie nacht gehad :D (YES!) Wezen plassen net en dan voel ik toch druk onder me voeten. Net alsof ik de avondvierdaagse heb gelopen. Neem het maar voor lief. Nog eventjes... Ook hier last van ongi pijn en vooral harde buiken.

Wie zou de volgende zijn he? :)

8. Taatje84

Taatje84 Fanatiek lid

27 okt 2012
    1.067
    0
    36
    Twixie, ik was even naar de stad geweest om wat spullen te halen. Kwam terug met olifanten poten, ben in de tuin gaan zitten met mijn beentjes omhoog en toen ging het al beter. Maar het doet best zeer he. Ik kan inmiddels ook mijn trouwring niet meer om.

Linana, fijn ja het oma excuus. Nou ik zou zeggen, toedeloe ik betaal de hypotheek en wil dat je nu naar huis gaat!! Verschrikkelijk die mensen die zich zo op willen dringen. Mijn schoonmoeder woont heel dichtbij maar is nog nooit zonder te bellen aangekomen.

Vandaag mijn eerste verlofdag! Heerlijk, ben van alles van plan maar denk dat het in de tuin, op de loungebank liggen word..

9. darkness

darkness Actief lid

5 apr 2014
    283
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben blij dat ik niet de enige met buikpijn ben. Was al beetje bang dat het voortekens waren.. Ik wil dat mn meisje het nog een weekje of 4 volhoudt!

@babykleertjes: ik was gewoon alles met Dash of Woolite. Hetzelfde als de rest.. heb dit weekend nog twee grote tassen vol kleertjes gekregen en ik weet dat dat goed bedoeld is, maar ik ben er nu niet meer zo blij mee. Kan ik weer wasjes draaien vandaag en eigenlijk was ik er klaar mee..

10. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!

@Linana, heel herkenbaar.. doet zo'n pijn en je wordt er inderdaad misselijk van. Heel mn buik gaat dan heen en weer, lijkt wel alsof er een alien in zit ;). Ik mag donderdag voor een groeiecho, ben benieuwd op welke lijn hij nu zit - mijn echtgenoot zei gisteren dat hij me bijna dagelijks kon zien groeien.. yikes! En bedankt.. ben nu al zo onzeker over mijn buik :(

@Mnon, vervelend dat je het gevoel hebt dat ze er niet zo naar uitkijken. Hier ook niet echt veel interesse, dus kan me een voorstelling maken van hoe het voelt. Misschien sta je er nog wel van te kijken van hoeveel aandacht jij en je kindje krijgen zodra je bevallen bent! Ik sluit me trouwens ook aan bij je: zwanger zijn is niet mijn ding.. heb er geen talent voor! ;)

@Tatiana, hoop dat nog een bezoekje je bespaard blijft! Soms duurt het ook wel een paar goede dagen na een behandeling tot alles weer rustig is. Het vervelende is natuurlijk dat je normaal gesproken een 'lekkere' pijnstiller kunt nemen als je dat nodig hebt en je nu alleen maar paracetamolletjes mag! En ik snap ook best dat je man graag wil relaxen met z'n playstation hoor, maar tegelijkertijd heb jij toch ook gewoon hulp nodig. Misschien eens een rustig gesprek aangaan en afspraken maken wat betreft de hoeveelheid tijd die hij eraan besteedt? Ik weet uit ervaring dat, wanneer je achter de pc/console zit, de tijd voor je gevoel anders voorbij gaat dan 'in de echte wereld'. Had eens afgesproken dat mijn man een uurtje een spelletje ging spelen en ik hem na anderhalf uur ging halen en hij dacht dat hij nog maar een half uurtje ofzo bezig was geweest.. :(

@ Babykleertjes wassen: gewoon met onze kleding mee gewassen eigenlijk. De luiers en hydrofiel dingen enzo heb ik wel apart gewassen, maar het leek me zo'n gepriegel om wasjes op te moeten hangen met alleen maar babykleding en bovendien gaat het straks toch ook met onze was mee. Dus heb gewoon witte/color reus gebruikt en zelfs een klein beetje wasverzachter (maar daar gebruik ik al heeeeel weinig van).

@Twixie, heb 's ochtends ook pijnlijke voeten, vooral de eerst paar stappen en daarna gaat het wel weer. Ik denk dat ik komende nacht ook maar eens een kussen onder mijn matras ga leggen om te kijken of dat een beetje helpt!

@Taatje, geniet van je verlofdag! Je hebt in ieder geval prachtig weer om lekker een dagje te niksen!

@Darkness, kan me voorstellen dat je aan de ene kant blij bent met de kleertjes en tegelijkertijd zoiets hebt van.. man... moet ik wéér aan de bak! Misschien een idee om gewoon steeds wat kleertjes met jullie eigen was mee te wassen ipv speciale wasjes? Dan lijkt het niet zoveel ;)

Hier ga ik vandaag een testprint maken van de adressen voor de kaartjes en mijn bureau eens goed opruimen en schoonmaken. Ben dat echt al zo lang aan het uitstellen dat het inmiddels zo ontzettend vol ligt met allerlei meuk.. En rommel trekt rommel aan, dus man legt dan ook steeds wat erbij waardoor het NOG erger wordt. Liggen echt dingen op waarvan ik denk: uhm.. wat mot ik ermee? :D

Dus, wish me luck! En als ik niet meer reageer, dan ben ik omgekomen bij een paperassen-lawine ;)

11. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Mogge dames!
    Ik ben te moe en te lui en tis te warm om overal op te reageren haha :p

Darkness, ik herken t wel.. Weet alleen niet wat t is of waar t mee samen hangt :p

Hier een bagger nacht gehad.. Kon al niet slapen enzo.. Steeds als ik me omdraaide een harde buik.. En ook buikkrampen die door trokken naar mn rug.. Buik speelt nu nog steeds wat op, maar kan het dus ook totaal niet plaatsen.. Vind t ook zo iets om t zknhuis te bellen want die zeggen geheid kom maar langs voor ctg en echo en dan ben je dus een halve dag zoet.. En met dit weer... Erg he :$

12. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Goedendag dames.

Iedereen van weertje genieten ?
    Ik zit vandaag in huis gekluisterd ben ik bang.
    Me dochtertje heeft 40 graden koorts. Net zetpil gegeven en hopen dat ze beetje opknapt.

Banan het is wat de PlayStations of spel games haha gesprek heb ik al
    Zo vaak gehad van ga dan uurtje en dan wat anders doen maar dat wil/kan hij niet. Hij is zo lekker eigenwijs. Nu zorg ik ervoor dat de klusjes gebeurd zijn en dan alle tijd om te spelen leer ik me dochter ook eerst je andere rommel opruimen dan met wat anders spelen werkt niet altijd hahaa vaak loop ik erachter aan. Maar doe ik bik mijn vriend nu dus ook eerst aub ff de dingen doen die ik nu ff niet kan of je hulp wel kan gebruiken dan spelen hahah. Ach en s avonds ben ik toch moe ga toch eerder slapen dus dan kan hij dan ook spelen. Stom ding!

@ babykleertjes boxkleed dekens lakens etc moest toch gewassen worden zonder parfum ?

13. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Mwa moeten is n groot woord.. Bij dochter niet gedaan maar die heeft eczeem dus heb nu uit voorzorg alles met neutral gewassen en met de sensitive wasverzachter van robijn :p

14. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

28 feb 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Nou denk dat ik zowiezo 1 fles neutraal haal en kijk ff wat ik het meeste hb gekleurde of donker of wit ga geen drie verschillende flessen halen vind ik ook nog al wat

15. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ik heb een fles voor gekleurd genomen.. Daar kan wit prima mee gewassen worden :p Heb sowieso veel dingen met kleurtjes er in dus :p

16. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Hier alles met ons "eigen" (Ariël) wasmiddel gewassen. Welliswaar zonder wasverzachter, het ruikt wel lekker.

Bleeh, sinds 2 dagen verlies ik bijna bij elk toiletbezoek meer afscheiding. Het zit een beetje tussen gewoon vocht en slijm in. Hier dus overgestapt op maandverbandjes.

Ik heb de rest niet gelezen, iets met: jullie schrijven zoveel en ik houd het niet meer bij! :p

Wat zijn de plannen voor vandaag?

17. Linana

Linana Niet meer actief

Hier vanochtend alles direct open gegooid (flatwoning en het kan hier echt heel warm worden). Nu waait het lekker door en is het weer uit te houden.

@wassen: ik had alles in de machine gegooid, inclusief wasverzachter ;) Maar dat was alweer een aantal weken terug en het ruikt al niet meer, dus heb besloten het zo te laten. Het was wasverzachter voor gevoelige huid icm ons eigen wasmiddel.

@draaien: vanmiddag de liggingsecho, dus dan gaan we eens ff kijken of meneer nog in de juiste richting ligt :D

Verder doe ik vandaag helemaal niks!

Oh... Ik kwam trouwens tot de ontdekking dat ik geen kraampakket heb aangeschaft ;) erg handig...

18. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Oeii linana.. Even bellen met je zorgverzekeraar of ze er een spoedje van kunnen maken?

19. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Niet handig nee Linana.
    Even bellen en anders bij de Prénatal halen ofzo?

20. Twixie

Twixie Bekend lid

7 okt 2013
    848
    2
    18
    NULL
    Rotterdam
    Hier ook geen planning. Alles gaat wat moeizaam vandaag.
    Ik ga maar een wasje draaien zo. Moet nog een kleine boodschap doen, maar op dit moment kom ik niet verder dan de bank :p

Deel Deze Pagina