Hard weefsel in borst

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovingmyboy, 9 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Hoi, ik ben nu 8 weken zwanger en sinds een paar dagen worden mijn borsten ook groter en gevoeliger.. Nu was ik een beetje aan het voelen en voel ik in mijn rechter borst aan de zijkant hard weefsel. Het zit ook in de linker borst alleen niet zo duidelijk voelbaar als bij rechts. Het voelt ook gevoelig. Is dit normaal rond deze tijd van de zwangerschap? Ben namelijk een beetje hypochondrisch en maak me meteen druk.. Iemand die dit herkent?

2. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Zijn het niet gewoon je melkklieren?

3. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Dat weet ik dus niet.. Weet niet hoe dat moet voelen? Het is aan de zijkant van mijn borst als ik daaroverheen wrijf. Dan voel ik aan de ene kant duidelijker die bult zitten dan links. Daar zit hij ook wel maar is hij wat zachter zal ik maar zeggen? Hoe weet ik of het een klier is?

4. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Ach helemaal vergeten hierop te reageren in ons topic! Dat zijn je melkklieren schat, niks om je zorgen over te maken. ;)

5. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18

Dank je voor je reactie, maak me nogal snel zorgen.

6. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Dat weet je omdat je zwanger bent en er nu volop voorbereidingen aan de gang zijn in je lichaam. Waarvan de belangrijkste (buiten de bm) je borsten zijn. Herken je het niet van je vorige zwangerschap? Het kan ook zijn dat het anders voelt. Ik heb nu de harde plekken niet, maar mijn borsten zijn zwangerschap en borstvoedingsexperts ondertussen. Ze ontwikkelen zich nu heel anders dan bij de 1e en 2e, Die harde plekken en verschil tussen borsten is in mijn ogen normaal. Krijg je pijn en harde rode plekken dan moet je ff oppassen.. Maar dat gebeurt volgens mij nooit voor de stuwing.

7. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Had ik ook. Maak je geen zorgen, soms voelde ik ook een harde 'schijf'.

8. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Geen dank, had eerder moeten reageren.. Omdat ik weet dat je je snel zorgen maakt. Ik zie wel eens wat over het hoofd ook, dus als je weer zo'n vraag of zorg hebt stuur dan een pm.. Die zie ik altijd ;)

9. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Dank jullie voor jullie reacties. Dit stelt me wel gerust. Dit jaar is bij mij hypochondrie vastgesteld. (Angst voor ernstige ziektes) en daardoor ben ik me veel bewuster van elke verandering in mijn lichaam zie ik als een slecht teken. Dus die schijf associeer ik meteen met borstkanker :( ik weet dat het heel heftig klinkt om dat meteen te denken maar die angst zit tussen mijn oren.. Zwanger zijn is daar niet echt bevorderlijk voor ben ik bang :)

10. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18

Dank je :) lief van je!

11. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Hier heb ik het ook meid harde plekken in mijn borsten ik wrijf ze weg heb ook al vocht erin en vind het nog een logische angst vooral als het nieuw is allemaal je borsten blijft toch eng als je al die verhalen hoort..En super dat je er zo open over bent

12. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18
    Dank je voor je lieve reactie. Baal ook echt van die gedachtes! Ja het voelt als een soort harde ribbelige spier? Of weefsel weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven.. Hoe meer ik natuurlijk blif controleren hoe meer pijn het doet..

13. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Bel morgen anders de huisarts misschien een verstopt melk kliertje kan verder geen kwaad maar is niet prettig en past wel bij je omschrijving.Hun kunnen je dan laten zien wat te dien misschien weg masseren.Door de hormonen veranderd er zoveel in je lichaam.Paracetamol mag je wel tegen de pijn tijdens de zwangerschap misschien fijn als je echt niet kan slapen of erg last hebt teveel eraan zitten als het al erg gevoelig is zal het pijnlijker worden meid probeer het even te laten rusten en lekker te gaan liggen.. Het lijkt me ook erg lastig vooral tijdens zwangerschap wanneer er zoveel veranderd in je lichaam maar je bent open en eerlijk dat is al heel wat mag je trots op zijn

14. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik vind het tof dat je dit ook zegt! Zwanger zijn is iets moois en je angsten moeten dan niet de overhand nemen. Maar over je borsten is voor mij gewoon goed herkenbaar. Ene dag erger dan de andere dag. Straks zie je ook wat duidelijker je aders en je tepels kunnen donkerder worden. Probeer je hier dan geen zorgen over te maken.

15. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik herken het en heb het ook. Mijn borsten zijn al minimaal 1 cupmaat gegroeid, maar van mij hoeven ze niet meer te groeien.. Ze worden echt massief!!!

16. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Probeer er niet al te veel aan te zitten, dan ga je echt veel meer last krijgen.
    Je borsten gaan de komende tijd veel verandering door...nouaj ej borsten...je hele lichaam.

Misschien een idee om een goed boek te lenen/kopen/huren over de veranderingen in het lichaam tijdens de zwangerschap?
    Als je dan wat vooruit leest hoef je niet elke keer zo te schrikken...maakt het weer wat leuker denk ik. Probeer het te zien als een bevestiging dat er echt een wonder gaande is.

Succes meid

17. Lovingmyboy

Lovingmyboy Bekend lid

14 jan 2014
    982
    19
    18

Dank je voor de tip.. Ik moet er nog een beetje mee leren omgaan idd.. Komt vast goed :)

Deel Deze Pagina