Laatste 10 weken afteltopic mei/juni

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Boommm, 14 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Nee geen ervaring maar ik vroeg me hetzelfde af. Ik mag op eigen verzoek ingeleid worden met 38 weken maar ik twijfel heel erg.. ben twee keer spontaan bevallen(beide voorbij de veertig weken). Denk dat de kans nihil is dat ik nu eerder beval uit mezelf. Dus aan de ene kant denk ik ja! En aan de andere kant wil ik zo min mogelijk circus aan Mn bed en dus geen inleiding.

En het idee dat er dan over 3 weken een baby is vind ik ook wel erg snel/spannend. Ben altijd laat met dingen, moet nog van alles regelen(hier geen type dat alles piekfijn in orde heeft met 20 weken)

2. Cyll

Cyll Actief lid

3 apr 2012
    166
    0
    16
    Heel herkenbaar. Hier ook 2 keer spontaan bevallen. Ik ben bang dat het met inleiden lang duurt voor je gevoel. Je gaat er toch op zitten wachten vanaf het moment dat je in het ziekenhuis komt.. spontaan begint het gewoon en ergens vind ik dat prettiger.. Onze eerste zoon kwam spontaan met 36 weken, ergens hoop ik dat nu ook. Maar aangezien dochter pas na 40 weken kwam durf ik nergens op te hopen. Hier ook nog druk met de laatste dingen hoor. Al is het meeste belangrijkste wel gedaan 😊

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Cyll Wauw, 35 weken alweer. Begint echt op te schieten voor je. Ik heb geen ervaring met inleiden, al mijn kindjes kwamen te vroeg.. Hopelijk kunnen ze je helpen en willen ze met je meedenken.. Vervelend dat je zoveel pijn hebt zeg!

Annelie Omg haha, over drie weken misschien al een baby! Waarom zou je ookalweer eerder ingeleid worden? Moet je nog veel doen? Wij zijn inmiddels wel redelijk klaar. Moet alleen nog alles wassen..

Beetje weinig op zp geweest. Heel knullig, maar ben echt zo geschrokken van die aanslag en ben daar best veel mee bezig geweest.
    Maar hier gaat alles z'n gangetje. Meisjes zijn weer helemaal beter en gezellig. V zit wel in een sprong en kan echt een monster zijn af en toe, heb d'r laatst zelfs in de tuin gezet omdat ik er echt even niet meer tegen kon haha🙈

Baby doet het ook goed. Bmh wordt wel iets korter en ik moet rust gaan houden. Ben sinds deze week ook een dag minder aan t werk. Misschien binnenkort maar helemaal stoppen.

4. annelie566

Dat zou dan vanwege het weinige slapen zijn. Het is uiteindelijk kiezen tussen twee kwaden: doorgaan met slaapmedicatie of inleiden en beide is niet de ideale situatie. Voor de baby is inleiden beter. Tenzij ik natuurlijk over 1,5 week als een roos slaap.

Logisch toch boommm. Dat zou ik ook hebben. Word er erg verdrietig van wat er allemaal gebeurd in de wereld en het is hier niet eens in de achtertuin bij wijze van spreken ;).
    Goed je rust houden nu, zou mooi zijn als je deze zwangerschap wat langer kan uitzitten dan de vorige keren. Fijn dat de meisjes weer beter zijn. Ik heb F laatst ook voor het eerst op de gang gezet alleen hij werd er zo hysterisch en zielig van dat het nou niet echt het gewenste effect had. Merk ook wel dat ik de laatste weken minder van ze kan hebben dan anders. Vooral van dat gedrein en gezeur word ik knettergek.

Het kamertje is nu klaar en de kleding is gewassen. Maar het zijn die laatste klusjes die ik dan uitstel tot het aller laatste moment. Maar de tijd gaat zo snel en als ik dan denk aan 3 weken dan voel ik een soort paniek ofzo Haha. Ik kijk natuurlijk wel uit naar de baby maar het gaat ook prima nu zoals het is, alles loopt op rolletjes, weet wat we van elkaar kunnen verwachten en straks is weer alles anders. Laten we zeggen dat omgaan met veranderingen nou niet mijn sterkste punt is.
    Mijn gevoel wisselt ook zon beetje om het uur van zin aan naar help wat nu.

5. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ja! Eindelijk weer een beetje leven hier haha

Wij tikken morgen de 35 weken aan, spannend! Het komt nu ineens wel écht dichtbij maar het kan mij eigenlijk niet snel genoeg gaan. We zitten te wachten en alles lijkt lang te duren momenteel.. Eerste keer bevallen met 37+5 dus ik tel al af naar de 37e week terwijl het zomaar nog véél langer kan duren

Boom: snap dat je goed geschrokken bent, lijkt me echt dood eng als je ineens ermee wordt geconfronteerd dat het héél dichtbij is, vooral met kleine kindjes, bah.

Cyll: ik heb geen ervaring met inleiden, maar ze zeggen dat het heftiger is dan dat het spontaan op gang komt. Kun je het niet dag bij dag een beetje aan blijven kijken hoe je je voelt? Wel echt lastig hoor!

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Annelie Ben eigenlijk wel een beetje jaloers. Niet op t slechte slapen natuurlijk, maar dat je uitgerekende datum al zo dichtbij is! Ben zo benieuwd naar ons meisje.
    Ja ben er zo van geschrokken. We zijn daar vaak. Normaal kan ik heel goed relativeren, maar heb daar momenteel toch moeite mee. Stom natuurlijk, want de kans dat je bij een aanslag betrokken raakt is minimaal.
    Oh dat heb ik ook hoor, zo herkenbaar. Ben ook een stuk minder (heeeeel stuk minder :D) geduldig dan normaal en dan gezeik kan ik echr niet hebben momenteel.
    En herken de paniek ook wel. Soms vliegt het mij echt aan, dan denk ik; waar zijn we in godsnaam aan begonnen?! Het gaat goed hoe het is, maar met de vierde vind ik m'n draai vast ook wel weer. En jij ook! Ik vond de derde echt geweldig en was ons makkelijkste kind ooit.

Pinkblossom Haha snap wel dat je aan het aftellen bent. Maar duurt niet lang meer. Bij jou ook alles al helemaal klaar?
    Deze week jullie tweede afspraak met de arts toch, voor Ivy?

Morgen alweer 29 weken! M was het vroegst en kwam met ruim 34 weken, dus al over 5 weken haha. Echt bizar.

Hebben jullie nog plannen dit weekend? Wij hebben een borrel hier thuis met vrienden, super veel zin in. Wordt ook heerlijk weer, dus lekker buiten. Baal wel als een stekker dat ik geen wijntje kan drinken hahaha.

7. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Boom: wat een mooie buik! Bizar dat je misschien nog maar 5 weken hoeft.. zo'n gek gevoel lijkt mij dat! Zijn er nog veel dingen die jullie moeten doen? En stel dat de baby eerder komt ligt ze dan standaard een langere periode in het ziekenhuis?

Wij hebben gister de tweede afspraak gehad voor Ivy, we moeten een hoop aanpassen in haar dagritme waardoor ze hopelijk anders de nacht in gaat, we zijn nu twee dagen bezig maar het lijkt alleen maar helser te worden ipv rustiger :)
    Vannacht heb ik van 04.30-08.00 kunnen slapen en de rest van de nacht zijn we wakker geweest omdat mevrouw andere plannen had.. we moeten het een eerlijke kans geven maar het is zó verleidelijk om toch weer terug in je oude patroon te kruipen, vooral omdat ik momenteel mn slaap heel hard nodig heb voor me gevoel.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Haha ja is heel raar. Maar hoop toch dat ze langer blijft zitten 💪 Nee alles is al helemaal klaar. Kamertje is af, vluchttas staat klaar.. Moet alleen bijna alle kleertjes nog wassen (en dat is mega veel..) maar heb dat voor dit weekend op de planning staan :)

Oh nee wat shit zeg.. Heb je overdag wel nog even kunnen slapen? Respect voor jou hoor, ik kan het niet, functioneren op zo weinig slaap. Wat hebben jullie aan moeten passen? Ben wel benieuwd.. Ik ga duimen dat vannacht beter gaat!

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Weten jullie trouwens al of je pijnstilling wilt tijdens de bevalling? En gaan jullie thuis of in t zkh bevallen?

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

L i j s t j e !

Zwanger
    - Cyll Tweede kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 03 mei
    - Pinkblossom Tweede kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 04 mei
    - Annelie566 Derde kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 07 mei
    - Mama Alex Tweede kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 11 mei
    - Shart86 Derde kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 22 mei
    - Verliefd91 Tweede kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 25 mei
    - Boommm Vierde kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 15 juni

Meisjes : 2 | Jongens : 4 | Verrassingen : 1

♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

Afspraken & Controles
    30 maart - Pinkblossom - Controle VK & Liggingsecho.
    30 maart - Boommm - Injectie & Controle GYN.
    31 maart - Annelie566 - Controle VK.
    06 april - Boommm - Injectie & Controle GYN.

♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

Wil je ook op ons lijstje of heb je een aanpassing? Laat het even weten, dan pas ik (Boommm) het lijstje aan :)

11. annelie566

Boommm: ik beval in het ziekenhuis en het liefste zonder pijnbestrijding. Bij B wel gehad en bij F niet en ik heb heel veel verschil in herstel gemerkt. Maar B duurde 24 uur en F was in zon beetje 1,5 uur wel klaar. Dus mocht het nu weer lang duren dan sta ik er zeker wel voor open, liefst alleen geen ruggenprik meer(ik ben heel bang voor katheters vond dat zo gruwel). Het
    Liefste wil ik ook dat ze geen ontsluiting gaan voelen, vond dat beide keren echt het naarste van de hele bevalling.

En jij?

Mooie buik! En 29 weken alweer, dat is toch ook heel snel gegaan. Misschien(maar hoop het niet) beval je wel eerder dan ik ;). En dat je het allemaal niet goed kan relativeren nu is logisch als het je eigen woonplaats betreft. Ik hoop dat wij in december (met of zonder de jongens) weer eens die kant uitgaan voor wat kerstsfeer.

Pinkblossom: wat ontzettend rot. Ik kan je helaas niet echt tips geven maar ik weet echt precies hoe je je voelt. Kan het ook zijn dat ze nu ook last heeft van de zomertijd? Merk aan mijn jongens dat ze ineens weer wakker zijn snachts terwijl het echt tijden goed is gegaan. of is het al vanaf het begin van de slaaptraining? Hoop echt dat ze je nog wat rust gunt.

Wil je wel op het hart drukken om je rust te pakken en desnoods je vriend/man en dochter de deur uit te sturen of zelf ergens anders te slapen. Zo belangrijk om te slapen. Niet om je bang te praten maar mijn slaapproblemen zijn begonnen met de zwangerschap van F omdat B ineens begon te spoken snachts. Sliep echt nog zo weinig en de gevolgen daarvan zijn best groot geweest. Was echt doodop voor de bevalling en het slapen is nooit meer goed gekomen. Dus denk een beetje om jezelf!

12. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Boom; we moeten nu op vaste tijden bepaalde dingen doen, duidelijk de grens stellen tussen haar slaapkamer die staat voor 'slapen' en de woonkamer die staat voor 'spelen', we moeten een op een aandacht geven en daarna duidelijk uitleggen dat we hebben gespeeld samen en ze nu zelf even gaat spelen omdat mama of papa iets in huis moet doen, het voelt een beetje als super nanny van tv :)
    Sommige dingen vind ik persoonlijk echt een beetje overdreven want het kwam tijdens het gesprek net over alsof we geen gerichte aandacht geven of niet bewust keuzes maken mbt het slapen en spelen enz.. maar misschien ligt 't aan mij, merk dat ik momenteel ook echt door alles en iedereen heel snel geïrriteerd kan worden

Annelie: Ik kan opzich wel redelijk goed functioneren met zo weinig uren slaap dus dat scheelt, maar merk wel dat ik ook echt een beetje moet waken om mn slaap, ik ga nu af en toe smiddags maar even liggen als zij ook slaapt, maar vaak voordat ik eenmaal slaap hoor ik haar alweer spoken:)

Bevallen gaan wij als het goed is weer in het ziekenhuis doen, poliklinisch. Vorige keer zijn we ook bevallen in het ziekenhuis en heb er een prettig gevoel aan over gehouden.
    Nu is het even afwachten hoe snel alles vordert thuis al en op welk moment van de dag de bevalling begint, als het snachts is en Ivy slaapt wil ik haar het liefst lekker thuis laten slapen en dan vind ik een thuis bevalling ook prima.
    Oppas woont op 45 minuten rijden en de vorige keer ging mijn bevalling zo snel dat ik betwijfel of oma er wel optijd zal zijn

13. Cyll

Cyll Actief lid

3 apr 2012
    166
    0
    16
    boommm wat een mooi buikje! Hier moeten we in het ziekenhuis bevallen. Bij mijn tweede bevalling wilde de placenta niet loskomen, ben toen veel bloed verloren. Uiteindelijk is het gelukkig vanzelf goed gekomen dus niet operatief, maar ben er goed beroerd van geweest. Nu krijg ik in het ziekenhuis direct een infuus zodat ze snel kunnen handelen mocht het nodig zijn. Ook krijg ik de prik die je normaal in je been krijgt voor het samentrekken van de baarmoeder, via het infuus zodat deze sneller werkt. Hopelijk wordt die ellende van de vorige keer me gespaard gebleven. Moet zeggen dat ik daar wel een beetje spanning voel, maar probeer me over te geven en te bedenken dat ik in goede handen ben. Bevallen wil ik zonder pijnbestrijding, vorige 2 keer ook zonder gedaan en vond het prima te doen.

pinkblossom wat een lastige situatie met jullie dochtertje. Ik hoop voor jullie dat deze tactiek snel gaat werken. Hopelijk slaapt ze snel wat meer uurtjes zodat jij ook je rust kunt pakken!

Verder alles zijn gangetje hier, al 2 dagen last van voorweeen vooral in de avond. Overdag wel vaak harde buiken, in de avond ook wat lichte kraampjes erbij. Kindje ligt al ver ingedaald zei de verloskundige. Met hun nu afgesproken dat ik per week bekijk hoe het gaat. Inleiden mag in principe vanaf 37 weken. Ik krijg dan eerst een gesprek met de gynaecoloog die de voor en tegens gaat bespreken. Ik hoop stiekem dat de kleine man zich uit zichzelf eerder laat zien. We wachten rustig af. Alles is klaar, alleen me vlucht koffertje moet ik nog inpakken 😊

14. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hoi:) mag ik ook weer mee kletsen? Ben 1 mei uitgerekend dus val er net nog tussen Hihi ☺️
    Ik krijg wel een geplande sectio en waarschijnlijk maandag de datum daarvoor!! Spannend
    Hoe voelt iedereen zich?

15. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Oja voor op het lijstje :)
    Roosie91 tweede kindje uitgerekende datum 1 mei en het is een jongen

Maandag 3 april intake preoperatieve screening
    Maandag 10 april controle gyn

16. Cyll

Cyll Actief lid

3 apr 2012
    166
    0
    16
    Hey Roosie, ik ken je nog van de andere topics 😊 We lopen bijna gelijk hoe gaat het met jou? Krijg je een keizersnede ivm je bloeddruk of zijn er andere complicaties? Was je van je dochter wel natuurlijk bevallen? Spannend hoor!

17. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Hey cyll!
    Ja ik ken jou ook nog Hihi
    Ik voel me aardig het is nu wel echt zwaar allemaal! Mijn dochtertje is ook al een paar dagen ziek flink koorts, overgeven enz dus dat is nu helemaal pittig.
    Ik ben de vorige keer 4 dagen lang ingeleid en de 5e dag bleef ik steken op 4cm ontsluiting en het hartje van me dochtertje dipte toen te veel, toen heb ik een spoedkeizersnee gekregen. Ik heb dit als erg traumatisch ondervonden, en heb ontzettend veel mensen aan en in mijn lijf gehad toen. Vandaar nu een geplande sectio, ook zodat ze mijn kindje niet bij me weg halen na de geboorte.

Hoe voel jij je? Leuk dat we even ver zijn he!:)

18. Boommm

Boommm Niet meer actief

L i j s t j e !

Zwanger
    - Roosie91 Tweede kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 01 mei
    - Cyll Tweede kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 03 mei
    - Pinkblossom Tweede kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 04 mei
    - Annelie566 Derde kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 07 mei
    - Mama Alex Tweede kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 11 mei
    - Shart86 Derde kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 22 mei
    - Verliefd91 Tweede kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 25 mei
    - Boommm Vierde kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 15 juni

Meisjes : 2 | Jongens : 5 | Verrassingen : 1

♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

Afspraken & Controles
    01 april - Roosie91 - Intake preoperatieve screening.
    06 april - Boommm - Injectie & Controle GYN.
    10 april - Roosie91 - Controle GYN.

♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡ ♡

Wil je ook op ons lijstje of heb je een aanpassing? Laat het even weten, dan pas ik (Boommm) het lijstje aan :)

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

#59 Boommm, 1 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 apr 2017
    Heel verhaal getypt, loopt m'n iPhone vast😒

Annelie Ik ben drie keer zonder pijnbestrijding bevallen en zou dat nu weer graag willen. Is heel raar hier, veel vrouwen gebruiken pijnbestrijding. Bevalt ook niemand thuis, dat vinden ze levensgevaarlijk. Zo grappig, die verschillen.
    Leuk dat jullie met kerst weer hier komen. Ik vind het dan altijd zo druk, niet te doen😂

Cyll Heftig van je tweede bevalling. Wel fijn dat ze er nu zo strict mee omgaan, hopelijk komt hij vanzelf mee nu.
    Vervelend dat je zoveel last hebt van voorweeen en harde buiken. Hier ook en vind het echt naar. Hopelijk blijft de baby nog twee weken zitten en laat hij zich dan snel zien!

Roosie Welkom! Jeetje een bevalling van vijf dagen.. Zou Fatboy ook traumatisch vinden. Spannend dat je maandag de datum krijgt, dan kun je echt gaan aftellen en ergens naar toe leven. Moet je nog veel doen?

Hier alles z'n gangetje. Ben vandaag druk bezig met de borrel van vanavond. De tafel mooi gedekt, tuin aan kant geruimd en pannenkoeken gebakken.. straks nog even de fruitspiesjes maken. Super gezellig, is wel een beetje koud maar heb allemaal vuurkorven neergezet, dus dan zal t wel te doen zijn.

Heb ook nog heel veel gewinkeld gister voor de baby en de meisjes. Te slecht want ze hebben al zoveel haha.

20. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Boom: hebben jullie het gezellig gehad gister avond?
    Wat heb je nog allemaal voor leuke dingen gekocht?:)

Roosie91: Welkom! Gezellig! We kletsten samen in het mei topic maar die sterft een beetje uit geloof ik haha.
    Hoe voel jij je?

Afspraken:
    6 april bevalling bespreken en als het goed is de liggingsecho

Deel Deze Pagina