@Johannak ja ik herken het wel deels bij mij zijn het de banden. @Boommm hebben N en M nog de waterpokken gekregen en voelt V zich al beter? Wij hebben geen plannen met Koningsdag. Misschien ga ik even over de vrijmarkt struinen als ik me goed voel. Morgen gaan we nog even samen uit eten voor de baby komt. Heb de laatste dagen eigenlijk continu harde pijnlijke buiken. Dus ik hoop dat dat voor wat vooruitgang heeft gezorgd vrijdag..
Hier dit jaar juist geen plannen voor Koningsdag Hier in het dorp wordt er zoveel gedronken en daar heb ik nu met mn zwangere buik echt geen zin in om daar tussen te staan en zeker niet als mn vriend ook gaat drinken want dat krijg ik hem moeilijk mee naar huis
De verloskundige heeft uitgelegd waar die pijn vandaan kwam, en zij zei dat het te maken had met omdat de baarmoeder beter doorbloed is waardoor er nu minder bloed naar de spieren etc gaat, en dus normaal is. Dus ik ben weer gerustgesteld Wat hebben jullie vandaag allemaal gedaan?
@annelie566 V lijkt zich iets beter te gaan voelen, maar de nachten zijn drama. Ze heeft zoveel jeuk.. M heeft ze inmiddels ook Bij N is nog niets te zien. Succes bij de VK vandaag, hopelijk kan ze je strippen!! Hoe was het etentje en zijn jullie nog naar de vrijmarkt geweest? Iets leuks kunnen kopen? @bo1986 Haha nee dat snap ik dan wel, dat je daar geen zin in hebt. Wel een leuke dag gehad? @Johannak Fijn dat ze je gerust heeft kunnen stellen. Wij hebben gister een iets minder leuke dag gehad. Heel vroeg al naar het ziekenhuis vertrokken met regelmatige 'weeen', bloederig slijm en een rustige baby. Ctg en hartfilmpje gehad en alles bleek in orde. Bleken gewoon heel veel harde buiken te zijn en moet nog meer rust gaan houden. Schrik zat er even goed in, maar nu vol goede moed door naar de 37 weken!!
@Boommm oh wow! Dat is zeker even schrikken. Gelukkig dat het goed ging met de kleine, en hopelijk blijft ze nog zeker 4 weken zitten.
Jeetje wat moeten jullie geschrokken zijn @Boommm hoe voel je je vandaag? Wij hebben gister een dagje "niks" gedaan en ik heb in de ochtend nog weer een deel van de trap geverfd Nog een paar keer verven en dan hebben we weer een mooie trap Nu vandaag ineens de bank pluisvrij aan t maken .. echt waar die hormonen doen gekke dingen met je hoor
@Boommm Wat schrikken zeg. Hoe voel je je vandaag? Hoevaak heb je nu controle? Heeft M ook veel last van de waterpokken? De verloskundige kon niet strippen. De reden daarvoor is minder leuk: B heeft ook waterpokken(dus I feel you) en ik heb ze nooit gehad. We moeten nu dus eerst de uitslag van het antistoffen onderzoek afwachten, dat duurt een week. Tot die tijd is het het beste als de baby nog even in de buik blijft. Voor de baby is het namelijk wel heel gevaarlijk als blijkt dat ik geen anti stoffen heb aangemaakt en nu zou bevallen, wat gezien de zwangerschapstermijn niet heel gek zou zijn Ik baal echt zo erg. Maak me zorgen en daarnaast was ik eindelijk een beetje van de angst af voor een vervelende kraamweek en slecht slapen en dan krijgen we dit weer. Ik hoop dat B er niet teveel last van krijgt. Maar vanochtend was er maar 1 pok en nu zitten ze overal.. En dat B ze heeft betekend ook dat F ze gaat krijgen. Kortom we zitten nog wel een paar weken weer in de ziekenboeg en precies in een periode dat rust toch belangrijk is.
@Johannak Hoop ik ook! Hoe is het nu met jou? Is de pijn met lopen al minder? @bo1986 Haha de bank pluisvrij Krijgt de trap een bijzondere kleur of gewoon wit? @annelie566 Aaaah nee wat shit zeg. Maar de kans is groot dat de baby wel komt terwijl jullie nog midden in de waterpokken zitten toch? En dan? Kan je geen prik ervoor krijgen ofzo? Echt super stom! M heeft nauwelijks last van de waterpokken gelukkig. Stip ze wel aan met de lotion, maar is eigenlijk niet nodig. Ze heeft ook helemaal niet zoveel plekjes, terwijl V echt onder zit.
Joh ik wist helemaal niet dat er een mei/juni afteltopic was Is het goed als ik hier ook mee kom schrijven? Ik ben op 4 juni uitgerekend! De zwangerschap begint nu wel zwaar te worden. Vaak plassen, pijnlijke bekken na 10 minuten lopen en al mijn kleding past niet meer, haha. Ik vind het super om zwanger te zijn maar ik kijk ook heel erg uit naar de geboorte van onze jongen!
@Boommm, sterkte! Dat zal zeker schrikken geweest zijn. Hopelijk blijft de kleine gewoon nog even lekker zitten
@Boommm ja, als blijkt dat ik geen antistoffen heb dan kunnen ze die alsnog toedienen. Maar hoeveel zin dat nog heeft..niet echt meer. De baby zal dan na de geboorte gevaccineerd worden. Helaas is het kwaad al gedaan want ze zijn al besmettelijk voor er vlekjes komen. Als F ze krijgt zitten we inderdaad midden in de kraamweek. Maar de gevolgen voor de baby zijn dan milder. Als blijkt dat ik geen antistoffen heb dan zou ik het doorgeven aan de baby via de placenta, dat is gevaarlijk. Maar als blijkt dat ik wel antistoffen heb dan krijgt de baby ook antistoffen mee(dat is dus bij de meeste mensen zo). F kan de baby dan nog besmetten maar door de antistoffen die de baby dan heeft zal het verloop veel milder zijn. Ondanks dat moeten we dan toch proberen F bij de baby weg te houden maar ja hij kan helaas niet 2 weken ergens logeren. Dat maakt me wel heel erg verdrietig want zo had ik het me niet voorgesteld. Heb er vannacht wel wakker van gelegen want het zou echt Mn hart breken als F niet bij de baby zou mogen. Geen leuke situatie. Niemand kan er wat aan doen maar de timing is wel echt beroerd.
@bo1986 Gaaf! Wij hebben tapijt op de gang en gehele bovenverdieping, donkergrijs. @ShampooL Gezellig! Ik kan dat andere afteltopic echt niet bijhouden, gaat mij veel te snel haha. Vervelend van de pijn in je bekken, krijg je er fysio voor? Slaap je nog wel steeds zo goed? @annelie566 Snap dat je er wakker van hebt gelegen, echt een shit situatie en timing. Duurt ook lang voordat jullie de uitslag krijgen over de antistoffen.. Vind het echt sneu voor je.. had ze gehoopt dat ze je konden strippen.. Ik heb nu maar een lijstje gemaakt met dingen die er nog geregeld moeten worden die ik zelf kan doen vanuit bed en een lijstje met dingen die anderen mensen moeten doen. Onze nieuwe aupair komt ook begin mei aan. Super spannend!
L i j s t j e ! Zwanger - Roosie91 Tweede kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 01 mei - Pinkblossom Tweede kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 04 mei - Annelie566 Derde kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 07 mei - Shart86 Derde kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 22 mei - Verliefd91 Tweede kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 25 mei - Bo1986 Tweede kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 02 juni - ShampooL Eerste kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 04 mei - Boommm Vierde kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 15 juni - Johannak Eerste kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 29 juni Meisjes : 4 | Jongens : 4 | Verrassingen : 1 Geboren - Mama Alex Tweede kindje Geboren: R. op 30 maart - Cyll Derde kindje Geboren: J. op 14 april Afspraken & Controles Wil je ook op ons lijstje of heb je een aanpassing? Laat het even weten, dan pas ik (Boommm) het lijstje aan
@Boommm, het is lekker druk in dat andere topic idd! Wel leuk om te lezen wat ik een beetje kan verwachten en zo Geen fysio hier. Het zijn gewoon de laatste weken kwaaltjes vind ik. Misschien ook van het indalen van de baby? We gaan het zien Slapen ben ik (gelukkig!!) nog steeds erg goed in, haha. Ik heb m'n mindere nachten waar ik lichter slaap en veel moet plassen, maar ik slaap wel nog steeds veel en lang. En jij? Je bent nu met verlof toch? Hopelijk kan je daardoor meer rusten. Spannend van de au pair! Hopelijk is het een leuke meid!
@ShampooL Welkom! Wat vervelend van die pijn in je bekken, het hoort er inderdaad allemaal bij. Als je kleintje er is ben je die pijn vast snel weer vergeten. @annelie566 Wat vervelend dat het uitgerekend rond deze periode gebeurd, hopelijk zijn je beide kindjes er snel overheen en heeft het geen effect op jou en je ongeboren kindje. Veel sterkte en beterschap voor allebei! @Boommm Ja de pijn is al een stuk minder, en het is ook alsof ik het nu minder in de gaten heb omdat ik weet dat ik me er geen zorgen over hoef te maken. Gek om te merken dat sommige fysieke klachten meer geestelijk zijn dan lichamelijk haha! Zijn jullie alweer van de schrik bekomen? Ik heb deze week de prik gekregen met antistoffen omdat ik rhesus negatief ben en mijn kindje dus rhesus positief. Voorlopig heb ik nu gelukkig wel alle prikken gehad, ik ben niet zo'n held op het gebied van prikken haha!
@ShampooL Haha ben echt jaloers op je slapen, hier worden de nachten steeds slechter. Ja ben al een paar weken met verlof, en jij? @annelie566 Hoe is het nu met B&F? @Johannak Fijn dat de pijn minder is, of in ieder geval minder opvalt! We zijn wel redelijk bekomen van de schrik, nu lig ik lekker hele dagen in bed haha. Fijn dat je prik ook goed ging. Ik ben ook niet zo'n held met prikken, maar na deze zwangerschap ben ik een ervaringsdeskundige haha. Gister zijn we wel een dag eruit geweest, naar het strand! Ik heb op een terrasje gezeten en de kinderen met m'n vriend het strand op, was heerlijk!
@Boommm hoe is het met jou? Geen harde buiken meer gehad? Je dag gisteren klinkt heerlijk. Wij wonen helaas best ver van het strand. Gisteren zijn we met de jongens naar de grote kinderboerderij/speeltuin geweest(en ik zat op het bankje). B is er goed ziek van, F heeft nog niks maar dat zal nog wel even duren. Het ziekenhuis heeft toch maar besloten dat het wel spoed was want de zaterdag belden ze al dat ik wel antistoffen heb. Het enige waar we nu voor op moeten passen is dat B en f de baby niet aansteken ermee. Maar die krijgt wel antistoffen mee. Dat houdt de pokken niet tegen maar het verloop zal wel een stuk milder zijn. Maar ben er wel veel mee bezig. Vind het echt een domper en verdrietig dat de jongens straks in de kraamweek niet met hun nieuwe broertje kunnen knuffelen. @ShampooL wat fijn dat je meestal nog goed slaapt. En 35 weken schiet ook alweer op! @Johannak hier ook geen prik fan. Maar het zit er op. Moet hij nog een keer? Of ben je nu klaar?
@annelie566 Gelukkig dat jij en je kindje wel de antistoffen hebben, dat is toch al een kleine zorg minder. Al blijft het wel vervelend dat je kindjes niet meteen met hun broertje mogen knuffelen. Ik krijg die prik na de bevalling nog een keer, en daarna pas weer bij een eventuele volgende zwangerschap. Maar de verloskundige zei dat ik me geen zorgen moest maken over die prik na de bevalling, omdat ik er dan waarschijnlijk helemaal niks meer van voel haha. @Boommm Fijn dat jullie weer wat zijn bijgekomen En ook dat jullie gisteren een fijne dag aan het strand hebben gehad. Het was er een mooie dag voor! En voor je andere kindjes is het strand vast ook leuk.