Laatste 10 weken afteltopic mei/juni

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Boommm, 14 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Nou er was een reden van de bekkenpijn, ons jongetje is vannacht ingedaald. Mijn buik hangt sinds vanmorgen een stuk lager. Meer ruimte voor mijn longen, wat een verademing! letterlijk :p
    Nu wel meer maagzuur en ook kan hij nu nòg beter bij mijn blaas. Gevolg is nòg vaker naar de wc, yeah! :confused::D
    Ik ben heel benieuwd of hij vast ligt of dat hij nog terug naar boven kan.

Hoe gaat het verder hier met iedereen? En hoe gaat het met alle babies? :)
    Iedereen vrijwel alles al af en/of voorbereid? Hier is de babykamer bijna af en vanavond ga ik aan het geboortekaartje beginnen :)

(wow, dat zijn een hoop smileys lol)

2. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    @Johannak vervelend is die prik he, hier ook al een paar weken geleden kregen en ze spoot hem er zoo langzaam in
    Gelukkig alleen nog na de bevalling en dan zit het er weer op

@ShampooL dat verklaard inderdaad een hoop! Wat fijn dat je nu weer wat meer lucht krijgt maar maagzuur is echt vervelend

@Boommm Oeh jaloers op jou dagje strand, dat klinkt echt heeeeerlijk!!

Hier gaat het eigenlijk wel goed, de trap is bijna klaar, nog een paar tredes voor de 2e keer verven dan is dat gedaan. Mocht ik het morgen afhebben zal ik wel ff een fototje plaatsen
    Donderdag gaat mn zoontje een dagje naar mn schoonmoeder zodat ik op mn gemakje de box kan verven
    Ik slaap alleen zoooo slecht de laatste tijd, echt om t uur wakker

Ik was dus vergeten de melding aan te zetten wanneer er hier gereageerd werd dus ik had aardig wat bij te lezen

3. ShampooL

@Bo , vervelend dat je zo vaak wakker wordt. Moet je dan plassen of iets? Leuk van de trap en de box! Ben benieuwd naar het resultaat! :)

4. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Ja moet dan of plassen of ik heb dorst.. en dan ben ik ook gelijk klaar wakker dus dat is echt frustrerend
    Gelukkig was mn zoontje zo lief om vanmorgen tot half 9 uit te slapen dus dat was erg fijn

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

@annelie566 Nog wel harde buiken, maar een stuk minder nu ik niets meer doe. Voor ons is het ook een uurtje rijden, maar wilde er zo graag even uit haha. Leuk de kinderboerderij! Vinden B&F de diertjes interessant?
    Sneu dat B er zo beroerd van is. Heb je ook een lotion gekregen tegen de jeuk? Hier ook veel in een zemelenbadje geweest. Geen idee of het echt helpt.

En super dat je antistoffen hebt! Wel heel sneu dat B&F dan straks niet met de baby mogen knuffelen.. Zou ik ook verschrikkelijk vinden.

@ShampooL Oh ik dacht even dat je ging zeggen dat hij vannacht geboren was, schrok al haha. Maar ingedaald dus. Hier ook het idee dat ze ingedaald is, m'n buik zit een stuk lager dan eerst.
    Welke kleur is jullie babykamer?
    Hier al veel klaar, babykamer is klaar en de kleertjes ook. Enige wat ik nu nog moet doen zijn dingen voor de babyborrel regelen, maar we hebben een partyplanner in handen genomen, dus hoef niet heel veel te doen. Moet nog een Engels geboortekaartje uitzoeken, die voor in Nederland hebben we al.

@bo1986 Ben benieuwd naar jullie trap! Lekker dat je zoontje donderdag eventjes weg is, misschien ook even bijslapen overdag? Ruk dat je zo slecht slaapt..

@Cyll & @mama alex Hoe is het met jullie en de kleintjes?

@Roosie91 Ben zo benieuwd hoe het met jou is!!

6. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Hier gaat alles goed. Fles is verhoogd naar 90 cc en hij drinkt die bijna helemaal op. Bij mij doet het iets boven mijn litteken soms pijn, maar dat is normaal

7. ShampooL

@Boommm, nee gelukkig niet zeg :D Onze kamer is blauw met witte (Ikea)meubels; een klassieke slaapkamer. Ergens deze week wordt onze co-sleeper bezorgd! En dan hebben we alle belangrijke dingen in huis en af! Ik ben blij :)
    Jullie doen twee verschillende kaartjes? Of dezelfde maar dan in een andere taal? Wij doen 1 kaartje met 2 talen erop (links Nederlands, rechts Frans).
    Veel plezier met het regelen van het feestje! Klinkt als een grote happening als je zelfs een partyplanner hebt ingehuurd! :D

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

@mama alex Fijn dat alles goed gaat! Al helemaal gewend aan jullie nieuwe gezinnetje? Hoe vind A z'n broertje?
    Vervelend dat je nog last hebt van je litteken, hoeveel tijd staat er voor het genezen daarvan?

@ShampooL Mooi! Ik hou van klassieke kamertjes.
    Ben je van plan lang samen te gaan slapen? :)
    Ja we hebben de NL kaartjes gewoon in NL besteld, was best duur als we dat vanuit hier gingen doen en de meeste kaartjes moeten toch naar NL. Dus m'n ouders schrijven de enveloppen (ik blij, vind dat echt een kutklus haha). Engelse kaartjes is gewoon iets simpels denk ik en zijn er maar een paar. Verzenden jullie de kaartjes wel vanuit FR dan?

Haha ja de borrel wordt best groots. Maar is ook lastig om alles zelf te regelen omdat we er natuurlijk niet zijn. Dus zij heeft een locatie uitgezocht, catering geregeld en versierd alles enzo. Wil ook dat wij alle aandacht hebben voor onze gasten die dag.
    Komt jouw familie overgevlogen na de geboorte? Of gaan jullie ook naar NL?

9. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    @Boommm het litteken is normaal al goed genezen alleen een plek daarboven blijft gevoelig. Hier al goed gewend, A vind zijn broertje super. Hij helpt mee met verschonen ( pamper aangeven etc )en tut terug geven enz.

10. ShampooL

@mama alex , ik zie dat je zoontje met 34 weken is geboren. Allereerst van harte gefeliciteerd! :) Waren er complicaties waardoor hij zo vroeg is gekomen? Hopelijk voel jij je gauw beter!

@Boommm , Ik ben van plan om tot zeker 1 jaar samen te slapen. Wij hebben ook maar 1 slaapkamer dus keuze hebben we überhaupt niet, haha. Ik wil ook graag borstvoeding geven (geen idee tot welke leeftijd) en dan is bij elkaar slapen sowieso wel handig denk ik.

Handig trouwens dat je ouders de adressen willen schrijven. Ik vind dat ook zo'n rotwerk. Na 2 enveloppen heb ik al geen motivatie meer en eindigen de enveloppen zowat onleesbaar, haha.
    Wij verzenden alles gewoon vanuit Frankrijk. De helft blijft binnen Frankrijk, de andere helft gaat naar Nederland.
    Hier komen beide families gewoon bij ons langs. Lekker makkelijk voor ons :D

Vind je het niet lastig om nu al een datum te moeten prikken voor de borrel? Misschien zit er maar heel kort tussen de geboorte en het feest, of juist heel lang.
    Ik krijg wel eens de vraag voor wanneer men een hotel moet boeken. Tja, ehh, geen idee he.. de baby kan over 3 weken geboren worden, maar kan ook pas over 7 weken komen.

11. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Hier net bij de vk geweest.. de kleine ligt helemaal ingedaald (dat verklaard het vele plassen in de nacht)
    Voor de rest was ook alles goed! Ze zei zo dan kan de kleine dame over 1,5 week eventueel al komen
    Nou ik kreeg toen bijna een hartstilstand Haha laat haar nog maar lekker 4 weken zitten

12. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    @ShampooL ik had zwangerschapsvergifteging , mijn bloeddruk bleef maar stijgen toen ik al opgenomen was. En toen hebben ze beslist voor in te leiden. Maar dit is dan nog uitgedraaid op Spoedkeizersnee omdat mijn lichaam het niet meer aankon

13. bo1986

bo1986 Bekend lid

16 aug 2012
    899
    40
    28
    Heftig hoor @mama alex
    Met hoeveel weken mocht hij mee naar huis?

Hoe is t verder met jullie dames?

Hier een foto van de trap, let niet op de potjes want zo kon ik zien waar ik op kon staan

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

#134 Boommm, 3 mei 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jun 2017
    @mama alex Wat lief dat A zo helpt en zo betrokken is bij z'n broertje!

@ShampooL Haha oke, hebben jullie dan in de toekomst verhuisplannen? Leuk dat je ook bv gaat geven. Ik wil het ook weer gaan proberen. Wel maar drie maanden, maar beter iets dan niets :D
    Lekker dat jullie ouders langskomen! Hier komen onze ouders ook allebei langs na de geboorte. Ook mijn twee beste vriendinnetjes en de beste vriend van m'n man komen langs, de rest zien we pas op ons kraamfeest.

Ja vind het heel lastig haha. Ik ben van een bevalling met 37 weken uitgegaan (omdat de rest te vroeg was) dus ons kraamfeest is 8 juli. Als de baby pas met 42 weken komt (zou toch een stunt zijn hahaha) is ze pas een week oud..

@bo1986 Super dat ze al ingedaald ligt! Hier merk ik ook dat m'n buik aan het zakken is. Haha wauw en nog maar 1.5e week, jeetje gaat snel! Zijn jullie al klaar voor haar komst?
    Super mooi de trap trouwens, hele mooie kleur!!

@annelie566 Hoe is het met jou en je mannetjes?

Ik ben begonnen met een basiscursus Spaans. Heb dat wel gehad op de middelbare, maar weet nauwelijks meer iets.

Ook weet ik inmiddels dat ik een babyshower krijg. Ze appte om te vragen of ik dat nog wel zag zitten. Volgende week, super veel zin in!

Morgen alweer 34 weken. Krijg dan ook m'n een na laatste injectie.

15. annelie566

annelie566 Niet meer actief

@bo1986 strak gedaan hoor en inderdaad een hele mooie kleur.

@ShampooL en @Boommm ah door jullie berichtjes realiseer ik me ineens wat ik vergeten ben: de enveloppen bestellen en (helaas zelf) schrijven. Ga er vanavond meteen maar voor zitten

@Boommm mooie buik! Super dat de injecties bijna klaar zijn. Het schiet ook al aardig op he. Gaaf een cursus Spaans. Hoelang duurt zoiets?

Verloskundige is hier vandaag thuis geweest. Maar door de vorm en ligging van mijn baarmoeder(heel diep en naar achter) kon ze helemaal niks. Maar die baarmoeder van mij lag twee uur voor de geboorte van F nog heel diep dus echt hoop op dat het nog kan veranderen heb ik ook niet meer.
    Zaterdag en dinsdag gaan we nog even kijken maar daarna is het echt tijd om knopen door te hakken. Waarschijnlijk zou het dan donderdag inleiden zijn als er dinsdag nog niks veranderd is. En dan een beetje afhankelijk van hoeveel ontsluiting er is.

Ben nu heel erg aan het twijfelen wat we moeten doen. Dinsdag sowieso maar afwachten, dan ben ik 2 dagen overtijd. Maar wat na die tijd.. geen idee. Ben echt opgebrand maar wil ook niet ingeleid worden.

Merk dat de dagen lang duren en het me zwaar valt. De jongens gedragen zich vervelend en ik kan ook weinig van ze hebben. Ben er op alle gebieden wel goed klaar mee en dat had ik bij de vorige twee zwangerschappen helemaal niet :/. Vannacht weer niet normaal geslapen, tot 2 uur maar en ik zie echt op tegen weer een week wachten.

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

@annelie566 Ojee haha, zijn ze inmiddels geschreven?
    Spannend, geen komt nu dus echt dichtbij.. hopelijk kan ze vandaag toch al strippen.
    Hoe gaat het slapen nu?
    Hier zijn ze de laatste dagen ook zo vervelend. Halen het onder onder m'n nagels vandaan. N luisterd voor geen meter, M pakt alles af en praat continu met zo'n irritante piepstem. V gedraagt zich als een grote dramaqueen als iets niet lukt...:mad:

Cursus duurt 6 weken geloof ik, maar dat komt omdat er een x aantal uur voor staat. Denk dat ik hem wel wat sneller afheb haha.

Hoe is het met de rest?
    @ShampooL , @bo1986 , @Johannak @Verliefd91

17. Boommm

Boommm Niet meer actief

L i j s t j e !

Zwanger
    - Roosie91 Tweede kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 01 mei
    - Annelie566 Derde kindje It's a: BOY! Uitgerekend op: 07 mei
    - Verliefd91 Tweede kindje It's a: SURPRISE! Uitgerekend op: 25 mei
    - Bo1986 Tweede kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 02 juni
    - ShampooL Eerste kindje It's a:
    BOY! Uitgerekend op: 04 mei
    - Boommm Vierde kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 15 juni
    - Johannak Eerste kindje It's a: GIRL! Uitgerekend op: 29 juni

Meisjes : 3 | Jongens : 3 | Verrassingen : 1

Geboren
    - Mama Alex Tweede kindje Geboren: R. op 30 maart
    - Cyll Derde kindje Geboren: J. op 14 april

Afspraken & Controles

Wil je ook op ons lijstje of heb je een aanpassing? Laat het even weten, dan pas ik (Boommm) het lijstje aan :)

18. ShampooL

Gaat goed hier! De 9e maand gaat morgen in!
    Vandaag, morgen en volgend weekend willen we alles afmaken en de laatste dingetjes kopen (zoals zonnebrandcrème voor de baby, hoeslakentjes voor de co-sleeper enz.)

Alles wordt nu wel zwaar, een wandelingetje naar het postkantoor voelt als een marathon. De 'schopjes' van de baby zijn ook niet altijd fijn meer. Hoewel ik ontzettend van hem geniet en ik echt heel blij met hem ben.. maar hij wordt zo groot en sterk! Auw! :eek:

@Boommm , @annelie566 , sterkte met de kinderen. Die voelen natuurlijk ook de spanning perfect aan. En zullen vast ook gebruik maken van het feit dat mama nu niet zoveel kan doen en niet zo snel kan ingrijpen, haha.

De laatste lootjes dames! :D Voor jou echt elk moment he Annelie? Spannend!

19. annelie566

annelie566 Niet meer actief

@Boommm ah nee dus! Morgen doe ik het écht.

Vandaag 2 cm gemeten. Nog niet fantastisch maar iniedergeval meer dan afgelopen woensdag. Gestript dus maar nog geen effect alleen wat harde buiken. Hopelijk morgen toch een baby of anders dinsdag meer ontsluiting.

Morgen dus de uitgerekende datum waar ik volgens mij voor de derde keer gewoon weer overheen ga ;)

Wat zijn jullie plannen dit weekend?

20. Johannak

Johannak Lid

2 feb 2017
    32
    4
    8
    Vrouw
    Nederland
    @ShampooL spannend de negende maand! Dan kan het aftellen echt beginnen. Dat van die schopjes herken ik, het blijft een van de mooiste dingen van de zwangerschap maar soms doen ze wel echt veel zeer haha, zeker bij je ribben.

@annelie566 Wat spannend! Ik duim voor je dat hij gewoon vanzelf komt, en wie weet op de uitgerekende datum.

@Boommm Wat vervelend dat je kinderen zich nu zo gedragen, ze beginnen nu vast ook te merken dat het dichterbij begint te komen. Hopelijk zijn ze inmiddels weer wat rustiger.

Met mij gaat het goed, inmiddels over de 32 weken en dat vond ik best wel een mijlpaal. Ik ben vanaf het begin best bang geweest dat mijn kindje veel te vroeg zou komen ivm mijn leeftijd en zo, maar dat is me gelukkig bespaard gebleven. Voor de 36 weken is het natuurlijk alsnog te vroeg maar niet meer extreem prematuur. Ik heb alleen de laatste dagen wel steeds harde buiken. Zelfs als ik gewoon op de bank lig heb ik ze. Ik twijfel een beetje of ik maandag naar de verloskundige moet bellen. Nog maar even afwachten hoe het morgen is.

Deel Deze Pagina