Laatste 10 weken afteltopic november 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Babbel81, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa4

Lisa4 Lid

12 aug 2013
    95
    0
    0
    NULL
    NULL

We zijn hier nog niet uit de namen, vind het heel moeilijk.. Wel wat op het lijstje staan, maar nog niet dé namen vastgelegd. Bij de eerste hebben we de knoop doorgehakt bij het maken van het kaartje, dus daar begin van de week mee begonnen, maar nu nog niets concreets qua namen. We hebben nog even (als alles volgens het boekje gaat), maar binnenkort toch het lijstje maar eens terug brengen naar twee namen ofzo!

2. Precies Chybou, daar ging ik ook al een beetje vanuit.. Ik voel haar nog regelmatig en het is ook niet zo dat ik direct morgen terug hoef te komen, dus ik vertrouw er maar op dat het voor nu wel goed zit.

Wat zit jij in een heftige situatie trouwens. En dan draag je ook nog een tweeling. Kan me voorstellen dat dat erg zwaar is. Wel ontzettend fijn dat ze op het werk van je vrouw zo meegaand zijn en dat extra vrije dagen als 'zorgverlof' neergezet kunnen worden!

Lisa4; Als het goed is, duurt het inderdaad nog wel even, maar ik kan me voorstellen dat dit zo'n ding is wat je gewoon geregeld wilt hebben.. Wat het lijstje naar 2 namen terugbrengen betreft; ik hoor vaak dat mensen die dat deden en voor de bevalling nog niet dé naam hadden gekozen, na de bevalling meteen wisten welke naam van de 2 het moest worden, omdat ze hun kindje een typisch '...' vonden ;)

3. Misj

Misj Actief lid

10 mrt 2014
    107
    0
    0
    Wij hebben de naam al :)

Geboortekaartje moeten we nog regelen. We willen het laten ontwerpen door een vriend van ons

4. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Naam, hier zijn we er ook uit!
    Kaartje, proefdruk was top! Dus die bestellen we straks!

5. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Hier ook last van BI en als ik wa doe gelijk harde buiken :( Ben daarom dus nu ook al terug overdragen naar de gyn.

Ik vind het juist lastig om oppas te vinden omdat me schoonmoeder ook mee gaat naar het ZH tijdens de keizersnede en uiteraard mijn man.
    Gelukkig heeft mijn man ook 2 weken vakantie na de bevalling dus dat scheelt heel veel in de hulp en krijg ook kraamzorg volledig en daar ga ik deze keer dus wel gebruik van maken (aangezien ik bij me dochter koppig was en ze na 3 dagen al naar huis stuurde en maar 2/3 uur per dag dat ze er was) had gewoon een rot bevalling en wou alleen zijn. Nu is de situatie ook anders en wil ik juist wel mensen om me heen :)

In het ziekenhuis hier krijg je een grote kamer voor je eigen alleen en je partner mag blijven slapen. Ben ook niet graag alleen kan ik niet tegen dus wil dat me man bij me blijft slapen als het zover is.

De rest van mijn kant van de familie is te belabberd of hebben het te druk met hun eigen leven dus oppas moet ik van hun niet verwachten vrees ik en zit ik ook niet op te wachten als het een MOETEN is.
    Ze weten me normaal ook niet te vinden terwijl ik maar een 30 minuten van hun vandaan woon dus heb der nu gewoon echt geen behoefte aan dat ze 1 van de eerste zijn dat ze aan me bed staan.
    Beetje lastige situatie ;) Ach en ik weet dat ze waarschijnlijk ook mee lezen boeit me ook niet.
    Plus dochter moet ook naar school door de week....ze gaat 3 ochtenden naar de psz en net rond de tijd dat ik moet bevallen moet ze ook proefdraaien voor groep 1

Waaaa me hoofd stroomt een beetje over :)
    Hoop eigenlijk dat de dag zelf iemand kan oppassen die dicht bij me staat en dat me dochter daarna 2 dagen bij me schoonouders terecht kan :)

We zullen het wel zien.

Bij me dochtertje had ik zaterdag vroeg een ks en de maandag naar huis en de vrijdag zat ik (hoe eigenwijs ik ook ben) alweer in de auto

6. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Heel verhaal ;) sorry dames

Maar wij zijn ook al uit de naam.......kaartjes ga ik eind van de maand voor kijken al hebben we wel al een idee.

Waar kijken jullie voor kaartjes en is het handig online te doen?
    Heb ze namelijk vorige keer bij de drukkerij laten maken en vond ik vrij prijzig

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Namen hebben we al een tijdje. vorige week de proefdrukken van de kaartjes binnen, zijn erg mooi. Kaartjes bestellen we via kaartje2go, ik hoef niet veel kaartjes dus de drukker is dan veel duurder.

8. Margriet82

25 mrt 2014
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lekker geslapen dames?

9. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik begin steeds rotter te slapen! Nooit echt last van gehad maar sinds een week dat ik écht mn draai niet kan vinden en niets ligt meer lekker. Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat nooit veel beter kan worden haha.

Houden jullie het werken nog een beetje vol? Wanneer gaan jullie met verlof??

10. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    hier weer redelijk geslapen.

shaddixxx ik vond het ook fijner om naar een drukker te gaan voor mijn kaartje iets persoonlijker en idd kun je dan makkelijker dingen afspreken met je wensen. vind de kaartjes van de drukker vaak ook mooier.

lilmono ik dacht ook dat de drukker veel duurder was tot ik een prijsopgaaf ging doen toen bleek dat ik goedkoper uit was bij de drukker. kreeg nog aardig wat korting. (voordeel van persoonlijk iemand spreken denk ik )

Verlof, mijn verlof gaat 28 september in ;) niet dat het heel veel uit maakt want die 3 avonden die ik werk in de week doen het m niet.

ik ga zo even kijken of ik wat leuks kan bakken als traktatie voor als de kleine er is. x iets anders dan beschuit met muisjes :)

11. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Shaddixxx: Ik denk ook dat ze je meteen in het ziekenhuis gehouden hadden als ze ook maar het idee hadden dat er iets mis zou zijn. Ze zijn bij mij in het ziekenhuis echt super voorzichtig. Bij het minste of geringste nemen ze me op. Het is dat ik heel dichtbij woon (en ik zo'n beetje gesmeekt heb of ik naar huis mag), anders had ik er permanent gelegen.
    Het valt allemaal wel mee hoor, mijn 'situatie'. Het is zo heftig als dat je het zelf maakt. Ik probeer er altijd positief en met humor in te staan.
    Ik heb in elk geval de 30 weken gehaald :D En volgens mij blijven ze nog wel even zitten.

Bollen: slapen? Pfff... het gaat de ene dag wat beter dan de andere. Vannacht was weer prut!
    Gelukkig hoef ik niet meer te werken en kan ik 's middags, als mijn dochter in bed ligt, zelf ook even lekker slapen.

12. Blijven hopen; die 3 avonden lijken mij juist zwaar, haha. Als ik kijk naar hoe ik me 's avonds voel; helemaal op ben ik dan! Ik vind het dus knap dat jij ze wel nog trekt! ;)

Chybou; Ik heb in ons ziekenhuis ook het idee dat er snel gehandeld wordt. Wij liepen eerst in een ander ziekenhuis, maar daar was het gevoel niet goed. Toen zijn we overgestapt naar het Bronovo en daar sta ik sinds de eerste afspraak onder strenge controle. In het andere ziekenhuis lieten ze me gewoon doorlopen, met 4 tot 6 weken tussen de afspraken.. Erg blij dus met dit ziekenhuis!

Slapen; Gaat hier prima, sinds die dubbele dosering medicatie :D Ik heb woensdagmiddag van 13 tot 16 geslapen, die nacht van 20:30 tot 9:30, gistermiddag ben ik zittend, met m'n laptop op schoot, in slaap gevallen en vannacht heb ik weer geslapen van 23:30 tot 11:00. Het enige nadeel is dat ik er niet van uitrust. Nu voel ik me prima, omdat ik vanmorgen pas om 11 uur wakker was en toen meteen moest aankleden, opmaken en door moest naar school om onze zoon te halen, heb ik m'n medicijnen nog niet ingenomen. Ik weet dat als ik ze straks wel neem, ik binnen een half uurtje weer zo suf ben als wat.. Maar goed, het is voor een goed doel!

Verlof; Ik ben ZZP-er en kan dus (gelukkig!) nu al zelf bepalen wanneer ik werk, of besluiten om 's middags te gaan slapen. Half oktober start m'n ZeZ-uitkering en is dus ook de druk van 'moeten werken - anders geen inkomsten' eraf. Daar verheug ik me wel op!

KleinFee; Had jij vandaag nou de 3D-echo? Of ben ik nu in de war met iemand anders? Als ik het goed heb; heel veel plezier! :)

13. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    Shaddixxx de 3 avonden zijn wel te doen. het zijn maar 2 uurtjes per avond. maar moet wel zeggen dat het met de dag zwaarder word en dat ik er ook wel klaar mee ben als ik vrij ben maar goed nog een paar weekjes :) werk ook samen met mijn moeder dus alles wat ik niet kan doet zij voor mij

14. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Naam: we hadden vanaf het begin 2 leuke meisjesnamen, maar over een jongensnaam konden we het niet eens worden. Uiteindelijk hebben we er gelukkig wel 1 die we helemaal geweldig vinden.

Verlof: officieel zou ik nog 4 weke moeten, maar vanwege mijn bekken zit ik al een week thuis. Aan de ene kant fijn, ik zou het ook echt niet kunnen volhouden, maar ik verveel me wel.

Kaartje: het geboortekaartje is uitgezocht :) we wilden geen 'hip' kaartje met uiltjes en steigerhout. We hebben nu iets compleet anders, over ongeveer 10 weken zullen jullie het zien ;)

Sinds gisteren heeft de kleine man ontdekt dat hij met zijn handjes bij mijn blaas kan auwww dat kan zeer doen.

15. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Hier een last van me schouders afgevallen :)
    Oppas voor me kleine meid is zo goed als geregeld ;)

Nu op naar de rest om nog te regelen.

Begint nu toch wel te korten
    Nog max 9 weken te gaan :)

16. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

- Verlof: Nog maar 5 weken te gaan! Nog in totaal 15 dagen werken, waarvan 5 halve dagen dus valt allemaal reuze mee. Heb eigenlijk nog helemaal geen zin in verlof, vind het wel lekker om weer aan het werk te zijn.

- Slapen: Late, korte nachten hier. Ik krijg het zo snel benauwd in bed, niks ligt lekker meer. En kleintje is veel actiever in de nacht dan overdag.

- Namen: We zijn er voor een jongen al uit maar voor een meisje nog niet. We hebben 2 namen die redelijk veel op elkaar lijken op nummer 1 staan dus we kunnen geen keuze maken welke het nu wordt. Gelukkig nog even de tijd om te beslissen.

- Kaartje: Kaartje hebben we ook al uitgezocht op kaartje2go. Wij versturen de kaartjes waarschijnlijk een week/1,5 week na de geboorte omdat we een fotokaartje doen en we dus eerst mooie foto's willen laten maken.

- Echo: Klopt, wij hebben inderdaad vandaag een 3D echo laten maken! Wat was het geweldig om de kleine te zien zeg was er helemaal door ontroerd. Ook even vergeleken met de 3D foto's van Féline en het is toch echt een heel ander kindje. Een boller koppie, ander neusje, andere wangetjes. Ben heel benieuwd of hij/zij toch een beetje op grote zus gaat lijken of niet.

Zwaai naar iedereen!

17. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Kaartje zo goed als uitgezocht. Helaas kon ik m niet ergens op internet vinden, dus zit nu wel aan de drukkerij vast als we dat kaartje willen. Alleen zijn de drukkosten zo duur... Dus dat is nog even om over na te denken.
    Oh ja... Ook al een leuk versje erbij uitgezocht hihi...

Verder zit ik erover na te denken om van t weekend de kleertjes enzo uit te gaan wassen, of is dat nog een beetje vroeg, want wil ook niet dat t weer muf gaan ruiken, maar kan er altijd een geurding bij hangen toch?

Heb ook nog steeds last van m'n bekken, vooral als ik lig en wil draaien in bed, dus dat is wel herkenbaar. M'n rug valt nu wel weer wat mee met slapen, merk dat ik veel wakker ben dus ga ik weer draaien hihi.

Hoop dat het verder goed gaat met iedereen, het gaat snel nu!

18. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    In het begin duurde het allemaal zoooo lang en nu ik het aantal diensten wat ik nog moet tot verlof etc ga tellen dan gaat t allemaal als een speer! Straks hebben we allemaal een klein frummeltje met de feestdagen :D

19. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Lalaatje: Ik wacht nog even met wassen. Ik denk dat ik het rond de 34ste week ga doen. Als ze nu geboren worden komen ze de eerste periode nog niet thuis. Ik heb liever alles ' fris' in de kast. Ik heb nog tijd zat om te wassen.

Bollen: Dat is wel een gaaf idee! Sinterklaas, kerst, oud en nieuw vieren we allemaal met onze kleintjes :D

Hebben jullie de eerste kleertjes / het eerste pakje al gekocht?
    Ik ben benieuwd! Misschien een foto?

Wij moeten het nog kopen. Ik heb het wel al uitgezocht maar we wachten even de groeiecho's af voor de maat.

20. Philotes

Philotes Actief lid

5 okt 2013
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    32 weken!

Deel Deze Pagina