Hier heb ik alles van de week al gewassen Bij mijn dochter toen ook gedaan en heb geurbuiltjes van zwitsal ertussen hangen en liggen
Ik probeer mezelf met wassen nog in te houden maar het begin steeds meer te kriebelen om al die kleine shirtjes en broekjes te wassen en een net plekje te geven in de kast haha.
heb ik allemaal ook al lang gedaan whahahaha, kon het niet laten!! en idd met zwitsal geurbuiltje in de kast ik zit er al aan te denken om de ziekenhuistas klaar te maken whahaha, just in case
Hier nog iemand in november uitgerekend!! 4 november om precies te zijn... Jeee het aftellen is begonnen. Deze week geboortekaartjes uitgekozen. Naam zijn we al uit en alles ligt al gewassen in de kast. Goed voorbereid hihi
Ik ben toch ook maar aan het wassen gegaan, hoewel ik eerder zei dat ik daar nog even mee zou wachten.. Gisteren weer in het ziekenhuis gelegen met weer een te hoge bloeddruk.. We kijken het nog even aan, omdat medicatie (of een hogere dosering daarvan) soms een paar dagen nodig heeft om echt te gaan werken, maar als het zo blijft, willen ze er iets bij gaan geven en volgens mij is het dan de bedoeling dat ik blijf, zodat ze dat in de gaten kunnen houden.. Ben benieuwd naar morgen. Snap er ook niks van hoor; donderdag was m'n bloeddruk perfect, was ik helemaal blij dat de hogere dosering werkte en dan zaterdag weer ruk. Vandaag dus alle kleertjes op kleur gesorteerd en de eerste was gedraaid. Zo leuk om al die kleine kleertjes aan de waslijn te zien hangen. Ook hebben we een easybase kunnen scoren voor 55. Gaat m'n man straks ophalen Ben zó benieuwd hoe het eruitziet als 'ie in de auto geïnstalleerd is en de maxi-cosi er ook in staat.. Nog maar een paar kleine dingetjes aanschaffen en dan is alles compleet. Ik zit érg te wachten op de Mama Mazzeldagen van Prenatal Oh en, morgen de pampers bij de AH met 50% korting (nouja, 2e gratis, maar dat komt op hetzelfde neer natuurlijk).
Hey Shaddixxx...het zit je ook nog niet echt mee. Hoop echt voor je dat het meevalt en je nog lekker op je gemakje alles kan gaan doen. Heel veel succes joh...zal voor je duimen dat je bloeddruk weer zakt!!
@Bollen: Ik mocht nu zelf kiezen wat ik wou maar na een traumatisch (voor mij gevoel dan) bevalling van mijn dochterje......op controle bij de vk op 40.5 week opgenomen met een bloeddruk van 195/135 hebben ze me 4 dagen ingeleid eerst met cytotec en daarna met gel wat dus niet vorderde en me kleine meid der hartslag van 60 naar 0 ging continue en ze in het vruchtwater had gepoept......kreeg ik een spoedkeizersnede. Ik mocht in die 4 dagen ook amper bezoek hebben geen tv kijken etc en daar kon ik dus totaal niet tegen. Ben ook van haar zwanger geraakt via iui. Telkens heb ik gezegd dat mocht ik ooit nog eens zwanger raken ik gewoon wou bevallen en het zelf wou doen maar nu is zwanger ben geworden middels icsi wordt het mij steeds benauwder. Dus heb ik gekozen om toch voor een keizersnede te gaan. Loop overigens nu ook weer terug bij gyn ivm bekkeninstabiliteit en veel last van de vorige keizersnede
- Lilmomo: Dappere keuze vind ik om voor een geplande ks te gaan. En ook in jouw geval denk ik een slimme keuze, dan heb je toch die angst dat er dingen fout gaan net als bij je eerste bevalling niet meer. En Chybou ook een geplande ks zag ik. Lijkt me ook wel alsnog spannend voor jullie dames! Ben erg benieuwd hoe jullie het straks hebben ervaren. Hier een gewone bevalling (hopelijk) dus kan er niet over meepraten. - Shaddixxx: Jeetje meid wat spannend is het nu allemaal bij jou! Wat houdt deze hele situatie nu precies in als je bloeddruk te hoog blijft? Alleen meer medicijnen of ook iets anders? En kan de kleine dan wel gewoon blijven zitten tot minimaal 37 weken of is de kans groot dat ze dan eerder geboren wordt? Morgen alweer 31 weken! De tijd vliegt voor mijn gevoel voorbij nu. Nog de laatste weken groots kleine dingen inslaan en kleertjes wassen. Vluchttas klaarmaken, geboortebord kiezen enzovoorts. En natuurlijk nog even genieten van mijn dochter nu ze nog alleen is. Ik heb zo het idee dat ik straks in mijn verlofweken niks meer te doen heb
Dankjewel Guz! KleineFee, ik weet het niet, daarom ben ik er ook zo bang voor. Als het echt een zwangerschapsvergiftiging wordt, zullen ze op een gegeven moment toch besluiten dat ze geboren moet worden. Nu heb ik gisteren meteen gevraagd of ze nog meer kunnen doen en er is gelukkig nog wel medicatie die ze erbij kunnen geven. Ik slik nu Aldomet / Methyldopa, daarmee zit ik nu wel op de max, maar er is dus nog iets anders wat in combinatie gegeven kan worden. Dat zou alleen medicatie zijn waarvan ze het aanslaan in de gaten willen houden en waardoor ik dus opgenomen zou moeten worden. Dat is in ieder geval wat er dinsdagavond gezegd werd. Nu lijkt me dat ik dan niet de rest van de zwangerschap hoef te blijven, maar daar heb ik verder geen uitleg over gehad, omdat het gelukkig zover nog niet is! Ik ben morgen ook 31 weken. Kunnen we er weer eentje afstrepen! Een geboortebord gaat hier helaas niet lukken. We hebben maar een heel klein voortuintje en een aantal jongens hier in de buurt die het erg leuk vinden om dingen te slopen. We hebben zo'n stalen ding met een mandje voor bloemen eraan staan bij de voordeur, die is regelmatig het slachtoffer van vuurwerk. Weet je al wat jullie willen? Wij hebben vrijdag de eerste slinger gekocht om het huis straks mee te versieren. Ik kan niet zo heel veel naar m'n zin vinden, op vrijwel alle slingers en ballonnen die ik tegen ben gekomen, staan ooievaars Misschien maar eens bij de Prenatal kijken, daar hebben ze vast een wat uitgebreider assortiment Hebben de andere due-in-november-zwangeren zulke dingen al in huis? Of is het eigenlijk gebruikelijk dat je dat niet zelf koopt, maar dat het echt een verrassing is als je thuiskomt?
Normaal gezien haal je die zelf Misschien een leuk idee om een raamsticker te doen met de naam ofzo? Wij hebben ook helemaal geen voortuin dus bij ons zou dat wel een optie kunnen zijn
@kleinefee: Lief van je dat je dat zegt dat het een dappere keuze is. Mensen in de omgeving zien dit maar als een eitje terwijl dit een zware operatie is en het herstel na de bevalling veel langer duurt. Zeker met een dochtertje van bijna 4 bij me gaat het best wel zwaar worden vrees ik. Gelukkig krijgt me man zodra ik bevallen ben 2 weken vrij zodat hij voor haar kan zorgen en volledige kraamzorg
Dames met de keizersnede; lijkt me inderdaad geen makkelijke keus, maar sls het beter is, dan is het de juiste keuze. Shadixx; wat tot dat je bloeddruk weer omhoog is gegaan. Het is te hopen dat deze medicijnen hun werk voldoende doen. Een opname lijkt me ook niet wat je wilt, maar alles voor het kleine wonder Geboortebord en versieringen; hier is het een verrassing, het huis en de tuin worden versierd. Ik ben erg benieuwd haha.
- Shaddixxx: Lastig zeg, hopelijk slaan deze medicijnen alsnog goed aan en hoeven er geen andere stappen ondernomen te worden. Lijkt me wel moeilijk om niet te weten waar je aan toe bent! - Lilmomo: Dat is wel weer prettig dat je man vrij heeft om ook voor je andere dochter te zorgen. De mensen die denken dat een ks zo gemakkelijk is hebben er zelf waarschijnlijk nooit een gehad! Als ik wel eens hoor van dames hoe lang het herstel duurt en de pijn zou ik niet met ze willen ruilen Wel al wat leuke borden gezien, we gaan denk ik voor iets in de stijl van Forever Friends, vindt die beertjes zo schattig! Slingers heb ik nog niet gehaald ivm het geslacht nog niet weten. Wel al naar gekeken en ik vind dat ze bij de Xenos echt hele leuke hebben. Niet alleen slingers maar ook andere dingetjes ballonnen, prikkers voor in cakejes enzo. Misschien is inderdaad een raamsticker een idee? Of rompertjes met op elk rompertje een letter van de naam en die voor het raam hangen? Hier in de straat is er op dit moment echt even een babyboom lijkt het wel, 3 baby's deze week geboren en nog 2 andere zwangeren! Moest er wel om lachen want 2 baby's heten Liz en eentje heet Liv, geeft weer aan wat voor soort namen hier in de smaak vallen in de straat
- versiering: Mijn vrouw versierd het huis. Dat heeft ze bij onze dochter ook gedaan. Alles was echt super lief en leuk aangekleed toen ik met onze dochter thuis kwam. Van de week zag ik een blauwe 'hoera een tweeling' slinger. Ik wilde hem meenemen, maar zij wou er niets van weten! 'Nee, dat is nou mijn pakkie an' zei ze - kopen: Ik heb bijna alles. Scheelt dat we al een kindje hebben. We moeten nog twee ledikantjes halen (niet leverbaar), een (reserve) ledikant deken en de eerste kleertjes. - KS: Een normale bevalling heeft altijd de voorkeur. Ergens vind ik het ook wel jammer dat ik dat laatste stukje, een bevalling, na zo'n proces als zwanger zijn niet meemaak. Maar het is niet anders. Ik kan nou eenmaal niet vaginaal bevallen. Zijn er al uit wat de eerste kleertjes worden? Ik denk aan een Noppies setje met een overslag truitje. Deze hebben ze, voor jongens, in twee kleuren. Bah, weer bloedverlies. Ik mag het even aanzien en anders moet ik weer naar het ziekenhuis. Gek genoeg is het altijd 's avonds laat e vaak in het weekend. Als iemand mijn dossier er eens bij pakt zou je bijna denken dat ik het er om doe
Kleertjes: Ik vind het moeilijk wat ik als eerste pakje wil aandoen bij de kleine. Het liefste wil ik 2 shirtjes met de eerste letters van de roepnaam, doopnaam en achternaam, dus bij Fee bijvoorbeeld F.L.D. Eentje voor de baby en eentje voor Fee. Ik zie het heel vaak in amerikaanse tv programma's en dan met die mooie krulletters alleen ben ik er nog niet uit waar het in Nederland te krijgen is. Of hoe zo een site heet waar je zoiets kan bestellen? Iemand enig idee? Anders wordt het een roze shirtje met kleine zus erop en een blauw shirtje met kleine broer.
Heb je hier al eens gekeken? Bedrukte kinderkleding, bedrukte t-shits vanaf 10,95 Je kan hier zelf shirtjes samenstellen. Ik vind alleen dat de kleertjes wat ruim vallen, echt als 56, dus misschien is het als 1e pakje niet zo geschikt.
Ik vind de newborn-serie van Noppies echt té leuk, zowel voor jongens als voor meisjes. Zo puur, zo écht baby. Als je dat als optie overweegt, zou ik er zéker voor gaan! Ik vind ze ook leuk voor een tweeling, trouwens, omdat ze twee setjes in dezelfde collectie hebben die heel erg op elkaar lijken en die ook duidelijk bij elkaar horen, maar die toch net even anders zijn! Wij hebben een wit velours setje met hartjes in de stof als eerste pakje. Hangt nu aan de waslijn, als het droog en gestreken is, zal ik wel een foto maken! Hoe is het nu met je bloedverlies Chybou?