Laatste 10 weken afteltopic november 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Babbel81, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Envy

Envy Actief lid

20 jul 2014
    406
    0
    16
    Lijkt me inderdaad heel verdrietig om te zien als ze reflux of krampjes hebben. Sven heeft de tweede nacht thuis last van krampjes gehad. Ontroostbaar was ie. Daarna in overleg met de kraamhulp Infacol in huis gehaald, maar dit staat gelukkig al twee weken onaangebroken in huis. Hij heeft er geen last meer van gehad.

Vannacht hadden wij het wel heel erg luxe. 20:15 uur, 03:00 en 07:30 een fles.

2. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ben ik de enige die nog zit te wachten op de baby :p?
    Heb vanmiddag weer een controle, hoop dat ze me goed kunnen strippen en dat het wat gaat doen. Anders wordt het toch een gesprek bij de gyn met als volgende stap een inleiding gok ik zo.

3. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Ons meisje zit alweer op haar geboorte gewicht! 4455!
    Gaat zo snel. Dag 7 alweer 💖

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,6 KB
      Weergaven:
      1
  4. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Succes!!!

5. Aah, duurt lang he? Ik hoop dat jouw kleintje er ook snel is!

Hier is het vandaag eindelijk gelukt om een lachje op de foto te krijgen! :D

6. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Bollen, we leven met je mee! Hopelijk mag je snel je kleintje verwelkomen!

Shadixxx, wat ontzettend lief! Ons meisje probeert het wel, maar echt een lachje hebben we nog niet gezien.

7. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    wat een schatjes allemaal! zo lief al die baby's

bollen succes nog ff met de laatste loodjes hoop dat je je kleine snel in je armen hebt!

8. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hebben jullie kleintjes ook zo last van krampjes?
    Die van ons heeft de laatste paar dagen de hele dag er last van, behalve wanneer hij slaapt. Tijdens de voeding heeft ie er ook last van. En wanneer hij na de voeding slaapt wordt ie weer wakker en blijft ie ook wakker tot de volgende voeding. Voor hem is t natuurlijk vermoeiend, maar voor ons ook.

9. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Succes bollen!!!

10. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Ah wat een lieve foto's! Die lach van Ninthe super schattig!

@Bollen, succes meid!

11. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Krampjes: heel veel last van, vooral snachts.
    Bij de osteopaat geweest, en bij zn heiligbeen is het heel stug en hij heeft teveel spanning in zn nek.... hoop dat de behandelingen helpen!

Gisteren de newborn shoot gehad, best vermoeiend omdat meneer er niet echt zin in had... maar volgens mij zijn de foto's super.

Verder doet Sem het erg goed.... na een week zit hij alweer boven zn geboorte gewicht. .. hij weegt nu 3800 gram

@Bollen heel veel succes!

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Shaddixx wat een cutiepie! :) heel schattig!!

Bollen, succes met de laatste loodjes... Ben jij inderdaad de laatste? Hopelijk is jouw uk er ook gauw!

Jort is enorm verkouden: hoesten en niezen en snotterig. Zo zielig.. De nachten zijn daardoor ook wat onrustig, dus het is hier ff aanpoten :p maar komt goed...

Aurin ook n mooie foto, fijn dat ze alweer op geboortegewicht is!

Jort groeit extreem goed. Gemiddeld is 75-150 gram per week en hij groeit 400 per week haha. Ik zei al tegen cb: ik geef m slagroom ;)

13. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Zo lag Jort van de week een uur bij z'n grote zus :) heerlijk! (Foto weer op z'n zij... Sorry haha)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25 KB
      Weergaven:
      0
  14. minimop

minimop Actief lid

5 mei 2014
    141
    0
    0
    Zo sneu ons mannetje begint verkouden te worden. Hoesten en knorren. En meer niezen dan dat hij al deed. Verder groeit hij goed. Zit net boven het gemiddelde met zn gewicht. Lengte op het gemiddelde. Hij heeft alleen snel na de voedingen alweer honger. Soms red hij het gewoon 3 uur maar soms lijkt hij na 1 of 2 uur alweer honger te hebben. Op advies van het cb voeding voor hongerige baby's gekocht. Daar heeft hij het vannacht erg goed op gedaan ( 5 uurtjes en daarna 4,5)

Even een vraagje over de kraamverbanden. De kraamverzorgster heeft gezegd dat ik geen gewoon maandverband ( always ) mag gebruiken. Ivm broeien door dat plastic laagje. Nu gebruik ik kotex maar die vind ik zo dik. En die propt zo op. Voor de hoeveelheid wat ik vloei hoef ik niet zo'n dik ding in. Is er iemand die een dunnere versie hier van weet? Volgende week moet ik weer terug op controle in het ziekenhuis. Dus zal ik daar ook wel even vragen wanneer ik weer normaal maandverband mag gebruiken.

Voor degene die nog moeten bevallen succes. Voor degene die al bevallen zijn, gefeliciteerd.

15. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Maandverband - Ik gebruik al vanaf een paar dagen na de bevalling gewoon maandverband. Heeft de kraamhulp nooit wat van gezegd. Maar ik zorg wel dat ik hem echt elke keer dat ik naar het toilet ga vervang ivm broeien. Ik vloei nu eigenlijk amper meer, dus wil eigenlijk over op wasbaar maandverband. Dat is katoen, dus dan is broeierigheid helemaal geen probleem meer.

Is er nog iemand met een kindje met spruw? Wij zijn al bijna 3 weken aan het behandelen met nystatine en het wil maar niet weg... Erg vermoeiend omdat we na iedere voeding toedienen. Ben er niet helemaal uit of ze er nou last van heeft of niet. Ze laat aan het begin van een voeding vaak los, maar heb meer het gevoel dat dat te maken heeft met de kracht van de melkstroom (spuit er echt uit namelijk). Ik heb zelf wel ook steken in mijn borsten, maar ik vind het moeilijk te beoordelen. HA zegt dat ik ook wel even mag stoppen om te kijken of het vanzelf weg gaat, maar na 24 uur niet had ze alweer meer plekjes, ook op haar lippen.

16. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    @maandverband: ik gebruik gewoon de Libresse maandverband nu.

Wat een super lieve foto josjo! :)

17. Envy

Envy Actief lid

20 jul 2014
    406
    0
    16
    @Bollen, heel veel succes met de laatste loodjes!

Lieve foto's zie ik voorbij komen! Wat heeft Djoeke al veel haar! Lief lachje van Ninthe en super schattig, Jorrit bij z'n grote zus!

Ik heb thuis m'n kraamverband opgemaakt (had al veel gebruikt ivm breken van de vliezen) en ben daarna overgegaan op Libresse. Maar ik vloei minder vanwege de keizersnede. Nu al bijna niet meer, maar gebruik het meer voor de zekerheid.

Sven heeft gisteravond en vanochtend ontzettend veel gespuugd. Tot drie keer toe na een fles kwam het er via mond en neus uit, zo zielig! Schijnt dat ze er zelf weinig last van hebben, maar ik schrok me rot, vooral van het geluid, alsof ie het erg ook benauwd van kreeg en er bijna in bleef. Zowel gisteravond als vanochtend hebben we hem wel 4 keer moeten verschonen en ook z'n bedje. Gisteravond na het badderen had ie ook nog eens z'n badcape, een hydrofiel doek en z'n waskussenhoes ondergepoept, dus ben nu door alles heen. Ben ik even blij dat we sinds een aantal weken een droger hebben!

Hier nog een foto van onze knapperd:

Bijgevoegde bestanden:

18. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Mooie foto's dames!!
    Wat een hoop baby's verkouden zeg. Gelukkig (nog) geen last van.
    Met zn eten gaat het ook beter slhoewel hij nog steeds binnen no time zn fles leeg heeft. Morgen controle bij de kinderarts van het zh en vrijdag het consultatiebureau. Even overleggen hoe we het met zn voeding gaan doen aangezien hij steeds zo hongerig is.
    Volgende week ook nog de kinder fysio.....
    Verder is Giovanni een heerlijk tevreden mannetje.

Nog even een fotootje.. image.jpg

19. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    maandverband: ikgebruikte ook al heel snel gewoon maandverband van de lidl.. en later over gegaan op inlegkruisjes.

verkouden: eline is ook verkouden als ze 1x niest niest ze gelijk 5x achter elkaar, heb wel neusspray maar wil ik eigenlijk niet te veel gebruiken.

envy super leuk shirtje heeft sven aan hou daar echt van!

eline spuugt al vrij snel na de voeding eigenlijk gelijk na het boertje cb zegt dat het waarschijnlijk meer lijkt dan dat het echt is en dat als ze er geen last van heeft het niet zo erg is.

hier een foto van mijn schatje samen met mijn nichtje

Bijgevoegde bestanden:

20. Aaaah, lieve foto's! Vooral van baby's met oudere kindjes kan ik helemaal wegsmelten!

Ninthe is ook al sinds de geboorte aan het niezen, sinds een week of 2 zit haar neusje ook echt dicht. Neusspray helpt gelukkig wel goed, maar het blijft sneu.

Envy; Hier is het spugen soms ook zo erg.. Inderdaad té zielig als het ook nog uit het neusje komt. Hier was het alweer een tijdje geleden, maar kwam het zondag toen we in de dierentuin waren ineens weer terug.. Het zat zelfs op het raam :)

Indiigo; Wat naar dat die spruw zo lang blijft! Hier was het met Nystatine snel weg, dus ik heb helaas geen tips :(

Deel Deze Pagina