Wij hadden een jasje mee naar het ziekenhuis, maar die was nog veel te groot. We doen nu alleen een vestje aan en een muts op. Als het echt heel erg koud is, dan gaat ie ook nog in een Snoozebaby wikkeldoek en dan onder dekentje met lakentje in de kinderwagen. Voor in de Maxi Cosi hebben we een Koeka voetenzak.
Hey meiden, even afwezig geweest maar inmiddels zit ik helemaal in het bv ritme. Daan drinkt veel en goed dus daar zijn we blij mee. Heb alleen op 1 tepel een ienieminie wit pijnlijk plekje. Tis alleen niet zo dat het niet te doen is dus ik wacht maar een paar dagen af. Zitten jullie al helemaal in het ritme? Alle onlangs bevallen dames nog gefeliciteerd!
hier gaat het super, mega tevreden mannetje! drinkt goed, poep is nog iets hard soms, maar heeft hij niet mega last van, en hij slaapt hele dagen whahaha, de nachten gaan ook goed, hij komt de afgelopen nachten 1 x, dus 11 uur laatste fles, dan half drie/drie uur weer en dan 7 uur weer Als hijw at eerder begint te jammeren kunnen we nog wel 2 x kwartiertje rekken met speen, dus dikke prima! Morgen van plan voor het eerst even de deur uit was van plan in de maxi zijn gewone kleertjes, vestje, dan in de snoozebabywrapper en daar een dekentje overheen, moet nog even om wintermutsjes en betere sokjes! Echt wel weer even wennen, wat voor kleren, warmte, welke maatjes etc... haha, zal zo even kijken of ik wat fotos kan plaatsen
Wat lief BabeBabe! En zo klein nog! Haha, dan is mijn meisje toch al flink groot. Die ligt nu lekker te slapen, maar ik ben inmiddels klaarwakker. Ze wilde om 4 uur drinken, tijdens het drinken geplast en dat was blijkbaar teveel voor de luier, dus kon haar een volledig schone outfit aantrekken. Daarna nog een borst en toen was zij ook klaarwakker. Om ML wat slaap te geven toch maar naar beneden. Samen verhaaltje gelezen en toen is zij in slaap gevallen. Ik ga maar aan het ontbijt... Vanmiddag maar even slapen.
Hier heeft onze kleine voorhet eerst hele nacht in eigen bed geslapen en slaapt nu nog wat heerlijk mag wel vaker 5u heeft ze fles gehad dus zal zo wel wakker worden. Ook wel eens lekker slapen zo alleen met vl haha
Wat heerlijk dat doorslapen. Onze kleine man slaapt ook best wel lang 's nachts. Ook iets van 23uur laatste voeding en rond 0.00uur slapen, dan is ie vaak rond 5 uur weer wakker. Huilen doet ie niet. Gisteren wilde hij echt niet slapen. Tot 1uur 's nachts is vl bezig geweest m in slaap te krijgen, uiteindelijk heeft ie m maar in zn bedje gelegd met de speen en is ie met de speen gaan slapen. Rond 4/5 uur begon ie wakker te worden en heb ik de speen uit zn bedje gehaald, want die had ie al uitgespuugd.
hier zo rond 23.00 laatste fles, dan komt hij tussen 2 en 3 weer en daarna meestal rond 7, dus wij klagen ook niet!
Sven zit nu op zo'n 6 voedingen per dag, soms 7. Overdag komt ie meestal om de 3 á 3,5 uur, 's nachts vaak om de 4 of 5 uur. Ik ben het afkolven aan het afbouwen. Hij krijgt nog twee flesjes afgekolfde melk á 110 cc en van de kunstvoeding krijgt ie 100 cc. Qua gewicht zou ie eigenlijk 135 cc kunstvoeding mogen krijgen, maar hij spuugt de afgelopen dagen veel. Vanaf maandag gaan we helemaal over op kunstvoeding en willen hem dan wel 135 cc gaan aanbieden.
Wat heerlijk zeg, van die lange nachten. Langer dan 3 uur slaap ik momenteel niet helaas (en zelfs dat is nu luxe vaak) haha
Hier krijgt ze 6x 120ml ma drinkt ze niet altijd leeg gemiddeld komt ze rond 100ml uit. 90 was hier vaak net te weinig dus bied gewoon 120 aan dan hweft ze in ieder geval genoeg.
Ah oke. Ik merk idd ook dat 90 te weinig is dus ben vannacht echt begonnen met 120. Hij sliep van 23 tot 3.30 en van 4 tot 6.30 op 2 x 120! Heb m weer 120 gegeven en nu maar afwachten wanneer hij komt
Wat een hoop makkelijke kindjes qua voedingen en slapen 😊 Hier gaat het ook goed, D. is natuurlijk pas een week oud, dus heeft nig wat meer voedingen (ongeveer 10 per dag, soms iets meer). 'S nachts komt hij meestal 2 keer. Mijn herstel wil niet echt vlotten, ik blijf slapjes, snel duizelig en ik heb het alleen maar koud. Ik hoop dat het snel beter wordt 😊
Nou het is goed gegaan. Tot vanmiddag. Meneer werd om half 2 wakker en ik heb hem uiteindelijk maar om 2 uur de fles gegeven ipv 3 uur. Nu kijken hoe het verder gaat. Wss gaat ie toch wat extra krijgen vanavond. Anders ga ik echt voeding halen voor hongerige baby's
Jorrit is nu 9 dagen, en de flessen van 90 7 x gaan allemaal op!! zitten hier nu al te denken aan flessen van 120 te gaan aanbieden... van de 7 voedingen zijn er zeker 3 dat hij nog na de tijd blijft smakken en zuigen en handjes opeten!! wij hebben ook een hongerlapje dus haha, hoe zwaar zijn jullie kindjes? Jorrit was bijna weer op geboortegewicht laatste kraamdag. Hij krijgt kruidvat voeding, en spuugt bijna niks! dus alles blijft erin gelukkig, zo'n verschil met onze oudste!
Hier ook kruidvat standaard. Met een schep johannesbroodpitmeel. Giovanni woog vrijdag 3240 gram. Bij de geboorte 2630! Denk dat ie echt aan het inhalen is voor de twee wekdn in het zh waar ie wat tekort kwam. Hij zou ook 7x 90 moeten krijgen maar dat ging sl niet. Was al 8x90. Echt een hongerlap