Laatste 10 weken afteltopic november 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Babbel81, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Wat fijn Bollen! Gefeliciteerd!

2. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Bollen van harte gefeliciteerd!

Op 5 december het mooiste sinterklaascadeau ooit gekregen. :) N. lachte voor het eerst naar mij :) Nu wachten op het eerste lachje nummer twee. Tweelingmama zijn heeft zo zijn voordelen ;)

3. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Gefeliciteerd Bollen!

En Chybou, leuk het eerste echte lachje! Hier lijkt het ook wat bewuster te worden, eerste echte keer zaterdag bij m'n zus!

4. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Gefeliciteerd Bollen!

En wat leuk Chybou! Wij zijn ook aan het afwachten.

Even een wat minder fris vraagje... Iemand ervaring met ongesteldheid na bevalling? Ik vloei eigenlijk al amper meer sinds 2.5 week na de bevalling, en nu sinds een paar dagen weer. Het is helderrood en heeft heel veel weg van een ongesteldheid. Kan dat, minder dan 5 weken na de bevalling terwijl je volledig borstvoeding geeft? Ben wel vorige week maandag begonnen met de minipil...

5. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Hier ben ik ook weer eens.

Van harte gefeliciteerd met alle baby's die de laatste weken zijn geboren.

Is iedereen nu bevallen van dit topic?

Indigo, ik zou t echt niet weten, maar is het niet zo dat met de mini pil je sneller last hebt van tussen tijdse bloedingen?

Hier gaat t goed! Ben al weer aardig hersteld, ben wel erg emotioneel maar dat mag ook, het is natuurlijk niet niks om zo ziek te zijn.
    De antibiotica kuur is klaar en het gaat goed. Mijn vader is weer naar huis, hij is 10 dagen hier in huis geweest om te helpen et t huishouden zodat ik kon herstellen. ( hij woont in Zeeland, wij in de Achterhoek)

Olaf doet t goed, de nachten gaan redelijk soms een nacht met veel wakker zijn, maar t is te doen, de nachten die goed gaan kunnen we in totaal 7 uur slapen. Vaak ga ik dan al vroeg al in bed chillen om iets voor te dutten.

Weet iemand hoelang je borsten blijven " lekken" ( minimaal) als je geen bv geeft? Zou graag weer zonder bh slapen, laatst geprobeerd maar na een halfuur al een natteplek.

6. Indiigo

Indiigo Actief lid

3 jan 2014
    414
    24
    18
    Keessie, fijn dat het beter gaat!

Ja, je hebt sneller tussentijdse bloedingen, maar dit heeft meer weg van een volledige ongesteldheid.

Dat lekken van je borsten heb ik helaas ook nog steeds erg veel last van. Geen idee wanneer dat ophoudt. Zoogcompressen zijn niet aan te slepen hier.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    gefeliciteerd bollen!!

8. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Bollen gefeliciteerd

9. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Toevallig dat je dit vraagt. Ik vloei sinds vandaag ook weer. Maar ik gebruik geen pil.
    Ik was al aan het mopperen. Bij mijn dochter was ik, ondanks dat ik volledige BV gaf, 8 weken na de KS weer ongesteld. Was / ben bang dat ik nu ook pech heb... maar ben er niet zeker van.
    Zou wel jammer zijn, geef je volledige BV aan een tweeling en begint het hele feest al weer na 5 weken al weer. Hoop toch dat het langer weg blijft.

10. Envy

Envy Actief lid

20 jul 2014
    406
    0
    16
    Gefeliciteerd Bollen, lekker gaan genieten!

Vanmiddag heb ik een afspraak bij de huisarts, ik heb vermoedelijk een borstontsteking. Baal als een stekker. Eerst mislukt de borstvoeding die ik zo graag wilde geven en nu dit. Ik zou ook weer erg graag zonder bh willen slapen, zeker nu ik zulke steken heb.

11. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    Ik zat ook 5 weken na de bevalling alweer in m'n cyclus, en ben weer met de pil begonnen in de tweede cyclus. Ook ik geef volledig bv (pil is ook aangepast daarom), zelf ben ik wel blij dat ik weer weet dat ik in m'n cyclus zit. Wil niet graag meteen zwanger worden..

@Envy, hmm balen een borstontsteking, heb je nog zoveel last van stuwing dan na het stoppen met bv?

12. L2711

L2711 Actief lid

6 jul 2014
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm ook ik twijfel.. Reza is nu 5 weken oud.. En ineens kreeg ik afgelopen donderdag helderrood bloed.. Dit duurde maar 2/3 dagen.. Nu is het weer over.. Ik dacht dat ik ongesteld werd maar nu is er niks meer aan de hand.. Vind het wel een beetje vaag?? En tja ook sorry voor het onsmakelijke maar het ruikt ook allemaal een beetje sterk van onderen.. Vraag me af of dit normaal is of nog met het herstel te maken heeft.. Ik heb eigenlijk nergens meer last van ook na 3 weken na de bevalling vloeide ik bijna niet meer en ook de pijn was daarna zo goed als over.. Iemand ervaring mee?

En m.b.t tot lekken van borsten.. Ik heb mijn borsten flink moeten koelen met afbouwen met ijscompressen.. Maar ik was na een week al gestopt met borstvoeding omdat het zo pijnlijk was.. Moet eerlijk zeggen dat ik snel van dat lekken af was.. Zal er misschien ook wel mee te maken hebben dat de borstvoeding nog niet volledig op gang was..

13. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Onze kleine man is vaak 's avonds onrustig, dan zal de melkproductie wel afnemen volgens lactatiekundige. Advies is om overdag wat te kolven, zodat ik 's avonds wat extra heb als meneer niet tevreden is. Vanavond was ie ook weer 3uren wakker, maar er kwam bij mij niks meer uit. Dus ik geef m dan wel gewoon een flesje, ook voor de rust. En kan vl af en toe ook es ff voeden :)

14. Lalaatje90

Lalaatje90 VIP lid

15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Over dat lekken van de borsten. Heb 1x geslapen zonder zoogcompressen, nou werd 's nachts wakker met een nat nachthemd. Ik dacht; waar komt dat vandaan? Dat was dus wel duidelijk haha!

15. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    Haha, zo'n nat bed herken ik wel, gelukkig slaap ik nu al een paar nachten zonder bh en ze lekken niet!

16. mutsie87

mutsie87 Lid

22 mei 2014
    82
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier ook lekkende borsten gehad tot paar dagen geleden en geef geen borstvoeding (ook niet aan begonnen) maar slaap nu sinds t weekend zonder bh en nog geen last weer gehad

Ook was ik van het vloeien af en gister ook ineens helder rood bloed dacht ook aan ongesteld. Ben vorige week weer begonnen met de pil ma was vant weekend alweer vergeten haha dus dacht dat dat er mee te maken had maar meer hebben er dus last van dan zal het wel zo horen

17. Peach85

Peach85 Actief lid

27 apr 2014
    200
    144
    43
    Alphen
    Ik heb ook echt last van lekkende borsten. Heb al 2 nachten gehad dat zelfs het bed en shirt dwars door de zoogcompressen kletsnat zijn geworden.

Qua borstvoeding merk ik wel dat t best zwaar is. Daan komt om de 3 uur, hij is nu 2,5 week oud. Zijn er onder jullie al dames die ook bv geven en waar er wat langer tussen zit? Hij heeft ook last van krampjes, iemand daar een tip voor?

Toch wel leuk dat iedereen hier nog terug blijft komen! Vindt het wel fijn hier "lotgenoten" te treffen. Vooral om te lezen dat ik niet de enige ben met die gekke dingen en vragen.

18. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    Hier hebben we nu tussenpauzes van 4-5 uur! En bij krampjes werkt bij Hidde Infacol goed.

Vind het ook leuk om van iedereen nog wat terug te lezen. We hebben met de november mama's ook een FB groe gemaakt, mocht je erbij willen kun je een pb sturen met je echte naam!

19. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Ik praat ook weer even mee hoor:) Sepp krijgt ook al 5 weken borstvoeding en overdag kon ik tot gisteren de klok er op gelijk zetten dat hij precies na 4 uur weer kwam. Heel fijn, want daardoor kon ik lekker op pad en heb ik zelfs al geshopt. Maar gister en vanmorgen kwam hij soms oneens weer eerder (na 3 uur) hopelijk is dat zo'n regeldag, want soms ben ik ook bang dat hij niks meer uit mijn borst krijgt terwijl hij wel nog wil drinken. Hebben jullie dat idee ook wel eens? Hij is verder wel in 5 weken tijd van 4240 maar 5400 gram gegaan. Eigenlijk zou ik me dus geen zorgen moeten maken, maar mijn borsten voelen soms gewoon zo leeg.. Ook heeft Sepp steeds vaker kramp, werkt infacol bij jullie?

20. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Hier geen lekkende borsten gehad.
    Giovanni is heel erg aan het schommelen met flesjes. We laten hem nu zelf komen en gister was dat mooi om de 4 uur. Vannacht om de 3 uur en nu gaat ie de 4 weer halen.
    Wat hebben jullie kindjes aan in bed?
    Ik twijfel soms echt of het te warm of te koud is voor 'm......

Deel Deze Pagina