Laatste 10 weken afteltopic november 2014

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Babbel81, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Aurin: herkenbaar! Mijn dochter heeft daar ook een handje van. Ik voel me dan echt een rotmoeder omdat ik dingen nu even niet kan maar zij ze wel heel graag wil. Normaal ben ik daar veel nuchterder in.

Slapen: Wat is dat? :p

2. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    @chybou. Heerlijk toch, wat er niet aankomt hoeft er straks ook niet af.

S nachts slapen is een dingetje... Gaat lastig. Maar overdag in slaap vallen na 14km fietsen geen probleem. Ach heb ik er weer een uurtje slaap bij. Dinsdags slaap ik fantastisch, dan ben ik tot 22.00 bij yoga geweest. Woensdag dan heb ik daar nog een beetje profijt van en dan is het weer over met het heerlijke slapen. Dus de gouden tip is welkom;)

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    slapen gaat prima hier!! (op de 5!!!! x per nacht plassen na, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr)

4. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Hier lukt het slapen ook nog prima... wel met voedingskussen en natuurlijk 3x de nacht plassen grr

ik heb een vraagje: ik wil geen borstvoeding maar flesvoeding gaan geven, maar ik heb dus geen idee welke voeding het beste is.... zit er echt verschil in, of is het grootste verschil de prijs?
    Iemand tips????

5. Peach85

Peach85 Actief lid

27 apr 2014
    200
    144
    43
    Alphen
    Hoi dames,

ook ik sluit me gezellig bij jullie aan. 25 nov uitgerekend van ons eerste kindje. Tot nu toe mag ik zeker niet klagen over het verloop. Begin er alleen wel steeds meer hinder van te ondervinden zoals slaapgebrek en de andere veelgenoemde kwaaltjes.

Ik gooi ook maar meteen een vraag in de groep. Hebben jullie ook wel eens dat als de kleine beweegt je wel kunt huilen van de pijn. Vanmiddag heb ik dit namelijk gehad en weet niet of dit normaal is.
    Voelde me nogal machteloos met m'n eigen lichaam.

6. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Voeding, volgens mij is t puur de prijs.
    Vorige x heb ik gekozen voor flesvoeding van kruidvat.
    Maar ligt ook aan of je voor hypoallergeen kiest (bijvoorbeeld door veel allergieën in d'r Fam) etc..

Morgen hebben we de groeiecho.
    Ben zo benieuwd! Vorige x liep mevrouw 3 wkn voor....

7. mik81

mik81 Niet meer actief

Oh ... tips met betrekking tot kv zijn ook hier welkom. Ik wil wel bv proberen hoor, maar je weet nooit of het lukt en dan kan je maar beter goed voorbereid zijn. Daarbij wil ik voor maart volgend jaar over zijn op kv omdat ik niet wil kolven.

Slapen is ook hier waardeloos ... Hang ook wat over mijn voedingskussen. Mini is vooral laat in de avond en begin van de nacht aan het feestvieren in mijn buik. Vind het super die bewegingen te voelen maar ze kan me inderdaad wel gemeen te pakken nemen soms. Daarbij zit mijn neus al de hele zwangerschap verstopt (vooral in de nacht) en mijn maag werkt ook niet mee. De laatste twee nachten ook geplaagd door kramp in mijn voeten en kuit.

@ Aurin: Morgen groei echo dus! Spannend hoor, maar ook leuk je mini weer even in beeld te zien. Ben benieuwd.

Ben ook wel benieuwd hoe groot of klein mijn mini is ... Maarja welke uitspraak ze daar ook over doen, het blijft toch een schatting. Met 26 weken was ze 815 gram volgens de berekeningen van het echo-apparaat.

Kijk er naar uit ons meisje gezond en wel in handen te hebben strakjes. De laatste dingetjes moeten nog gekocht worden. Als kruiken, thermometers, wat dekentjes en lakentjes erbij en een babyfoon. Iemand babyfoontips??? Ik wil gewoon een simpele die doet wat hij moet doen. Hoef geen extra functies als beeld of terugspreekfunctie. Gewoon simpel. Alvast dank voor de tips :D

8. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Hierbij weer de lijst, mocht ik iemand vergeten zijn of iets er fout in hebben gezet laat maar weten dan pas ik het aan.

♥Bevallingslijst♥

1 november
    Azra87 – 2e kindje – ?
    Philotes – 2e kindje – Jongen

2 november
    Babbel81 – 2e kindje – Verrassing
    Margriet82 – 3e kindje – ?

3 november
    Me1989 – 1e kindje – Jongen
    Leetje85 – 1e kindje – Verrassing
    Mandysuus – 2e kindje – Meisje

4 november
    Minimop – 1e kindje – Jongen
    Lelie12 – 2e kindje – ?
    Mamke132 – 2e kindje – Jongen

5 november
    MissVelvet – 1e kindje – Jongen
    Guz3 – 3e kindje – Verrassing

6 november
    Love1990 – 1e kindje – Verrassing
    Mamavanhjs – 2e kindje – Jongen
    Xarianne – 1e kindje – Meisje

7 november
    Leentje21 – 2e kindje – Jongen
    Kiekies – 1e en 2e kindje – Jongen en Meisje
    MCR – 1e kindje – Jongen

8 november
    Blijven Hopen – 1e kindje – Meisje

9 november
    Lalaatje90 – 1e kindje – Jongen

10 november
    Tulpblaadje – 1e kindje – Meisje
    Shaddixxx – 2e kindje – Meisje
    KleineFee – 2e kindje – Verrassing

12 november
    Twis88 – 1e kindje – Jongen
    Rrowan – ? kindje – ?
    Happymoeder1985 – 3e kindje – ?

13 november
    Chybou – 2e en 3e kindje – 2 Jongens

14 november
    Lilmomo – 2e kindje – Jongen
    Lisa4 – 2e kindje – Verrassing

15 november
    Liefde1978 – 2e kindje – Jongen
    Momo82 – 2e kindje – Meisje

16 november
    Pink lady – 2e kindje – Meisje
    Maantje93 – 1e kindje – Jongen

18 november
    ChantalvdPol – 1e kindje – Jongen
    Misj – 1e kindje – Meisje

19 november
    Mik81 – 1e kindje – Meisje

21 november
    C85 – 3e kindje – Meisje

22 november
    Shinex – 1e kindje – Meisje

24 november
    XPoppetje – 1e kindje – Jongen

25 november
    Cindy29 – 1e kindje – Jongen
    Peach85 – 1e kindje – ?

28 november
    Bollen – 1e kindje – Verrassing
    BabeBabe – 2e kindje – Jongen

29 november
    Aurin – 2e kindje – Meisje

30 november
    Lil – ? kindje – Meisje

20x Jongen
    14x Meisje
    7x Verrassing

Wijzigingen graag aangeven of pb’en!

9. twis88

twis88 Bekend lid

4 nov 2011
    592
    12
    18
    Hier is slapen ook een drama. Ik word steeds wakker en ik heb het vaak warm. Met bi is draaien in bed ook niet echt aangenaam haha.

Aurin; spannend morgen. Wel leuk om weer even te spieken :)

Peach; welkom hier :) ik heb ook regelmatig dat de kleine me echt pijn doet. Ik vrees dat dit ook nog wel erger gaat worden.

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Vorige x Nutrilon gebruikt, maar als je googlet en de vergelijkingen bekijkt komt Kruidvat vaak als beste uit de test, en dat scheelt toch zo'n 5 euro per pak!! en die hebben naar mijn beste weten ook HA en hongerige bayby voeding e.d.
    Dus wij gaan deze x ook voor Kruidvat, we hebben sinds dit jaar ook een kruidvat in het dorp, dus ideaal :)

11. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Goed om te weten. Had vorige keer nutrilon maar kruidvat zit op 700m lopen. Kan mijn wekelijkse uitje worden dus;) ik kan prima slapen tot 4,45 dan gaat mijn vriend naar z'n werk en kom ik niet meer in slaap. Dan is de dag erg lang... Pfff

Veel plezier morgen aurin!

12. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Babyfoon...wij hebben de Alecto DBX-89, erg tevreden over.

Slapen..in slaap komen is lastig, maar vaak maar 1x eruit voor de wc.
    Wel word ik vaak bezweet wakker, herkenbaar?

Peach, welkom:) Ja bewegen kan zeker pijnlijk zijn, ik zeg dan ook au!!( op mijn werk wel eens te hard:p)

Aurin, veel plezier morgen!

13. Chybou

Chybou Fanatiek lid

27 jan 2011
    2.211
    8
    38
    Docent
    Twente
    Dames let op met de Nurilon en andere 'A merken'. Deze zijn nog steeds soms (vooral in grote steden) slecht verkrijgbaar.
    Hier heeft de Etos, Jumbo en AH regelmatig een leeg schap en is Nutrilon standaard 1 niet verkrijgbaar.
    Tip: bestel online!

Hier hebben de jongens zin in hamburgers...
    Ik eet al weken slecht, maar vanavond heb ik een trek! Ben de koeljast, vriezer en snoeptrommel al door geweest, maar het is het allemaal niet.
    De jongens willen een Big Tasty met bacon.
    Nu kijken of ik mijn vrouw zo gek krijg om op de terugweg van haar werk door de drive te gaan.
    Slecht! I know! Wordt straks vast gestraft met misselijkheid en brandend maagzuur.

14. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Voeding: kruidvat voeding is dus ook gewoon goed?
    Ik weet dat het stom klinkt, maar ik heb het gevoel dat ik mijn kind te kort doe als ik geen A merk pak.... daarom vroeg ik dus ook om tips, sommige van jullie hebben al kinderen dus jullie weten het vast beter dan ik :D

pfff mijn buik word kolossaal.... kan amper nog draaien in bed (ook door de bekkenpijn) maar mijn buik is ook gewoon echt zwaar
    Ik zal weer eens een buikfoto maken

15. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Chybou..ja heel slecht, haha:D. Nog wel voor elkaar gekregen?

16. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Oh en Aurin veel plezier!!!

Ik heb donderdag mijn groeiecho, ben benieuwd!
    Afgelopen vrijdag wel de pretecho gehad en toen kon ze mij al zeggen dat ons mannetje nu rond de 1500 gram zit :)

17. Lisa4

Lisa4 Lid

12 aug 2013
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, even weer bij gelezen zeg!!

Groeiecho's zeker spannend!! Hier over 1,5 week weer!

KV: hier in het begin van die kant-en-klaar pakjes van nutrilon gehad, omdat de bv niet op gang kwam. Toen bv gegeven en toen dat af nam heb ik kruidvat-pakken gehaald en die heb ik nu nog steeds in de kast staan. Zou niet weten wat er niet goed aan is!

Babyfoon, hier de Alecto DBX82, die kan lekker ver (3 km) en hoef ik niet constant te kijken of ik nog wel bereik heb aan het eind van de straat!

Verder gaat het hier goed! Wel 's nachts een keer wakker om te plassen, wat me echt op breekt. Ben niet fit en kan niet de dingen doen die ik wil doen. Maar verder mag ik zeker niet klagen! Nog 5 weekjes werken, kijk wel uit naar m'n verlof!
    Het kaartje is ook zo goed als klaar en het namenlijstje is aardig korter geworden na goed overleg hier. Heb van het weekend een geboorte-pakje besteld en heb neigingen om alles vast te gaan wassen, maar kan me nog inhouden. Denk dat ik daar nog een week of drie mee wacht! Ach, alles op z'n tijd, we zullen het wel zien!

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    3km???? dan zou ik gewoon de oudste naar school kunnen brengen!! hahaha, ga gelijk ff zoeken!! heb al een babyfoon, maar dan verpats ik die misschien wel weer :p

19. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Inderdaad 3km???? Wauw!!!
    Wij hebben de Alecto DBX-88, maar die heeft maar 300m bereik

20. Dat heb ik (met een tweede) ook hoor.. Alles in mij schreeuwt gewoon 'NUTRILON!', mocht de borstvoeding niet lukken :) Terwijl ik normaal gesproken écht niet van de A-merken ben, alles komt van het huismerk en eigenlijk liever nog van het euroshopper / basic merk ;) Met luiers heb ik het ook; voor de eerste periode moet en zal ik pampers hebben, maar dat komt ook grotendeels omdat mijn eerste in het begin alleen pampers kon hebben en op geen enkel ander merk goed reageerde, of doorlekte, of..

Ik heb wel eens nagedacht over het opzetten van een website, waarbij je luiers per 5 kunt kopen, ofzo. Dan hoef je niet meteen een heel pak a €7 - €10 te kopen, maar kun je eerst proberen of het wel iets is voor je kindje.. Maar goed, zoiets bestaat op dit moment helaas niet ;)

Deel Deze Pagina