succes cindy! weet iemand misschien hoe dat zit met de uitkering van je verlof? ik weet dat mijn baas mij dan uit moet betalen maar krijg ik dan wel van het uwv een ''loonstrook'' of krijg ik die ook van mijn baas? (ik vertrouw mijn baas niet helemaal en zie hem aan om met mijn uitkering te sjoemelen)
Ik heb bij de eerste volgens mij alleen loonstroken van mijn toenmalige werkgever gekregen. Volgens mij kan je ook vragen of de uitkering direct bij jou wordt uitbetaald. Hoe dat allemaal precies zit, weet ik niet. heb je ook al onder het kopje 'uwv' hier op zp gekeken/gevraagd?
Jij krijgt als het goed is gewoon je loon zonder extra's als reiskostenvergoeding etc. en die uitkering kan hij gebruiken om iemand anders in jouw plaats aan te nemen. Zo werkt het bij mij in ieder geval, maar ik werk in een groot bedrijf.
Wij hebben vanmorgen de tweede ligging/groeiecho gehad, nog eentje te gaan en dan tegelijkertijd de intake bij de gynaecoloog. het komt echt dichtbij nu allemaal. Het spurtje was weer te niet gedaan, dus alles was nu redelijk gemiddeld. Alleen het hoofdje lag nog ruim een week voor. Gewicht was nu in het gemiddelde van de curve, bijna 2 kg haha (moet er niet aan denken wat daar nog allemaal bij gaat komen - aangezien mijn dochter met 35 weken 850 gr zwaarder was toen we haar mee naar huis namen haha) Ben vooral benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen... Gaat ze vragen of ik een KS wil of niet? het kleintje is wel gedraaid nu, dus ligt niet in een stuit op het moment en ook de placenta is weg bij de uitgang, dus op zich zou niks in de weg staan om natuurlijk te gaan bevallen...
Liefde...ik weet nu niet meer of je zelf liever voor een ks gaat of niet? Heb mooie kamertjes voorbij zien komen Hier gordijnen vandaag besteld..levertijd 3 wk, dus zou precies op tijd kunnen zijn. We hebben al wel een verduisterd rolgordijn om op te hangen en de kleine komt toch eerst bij ons op de kamer in het wiegje. Verlof is er bijna, nog 1,5 dag werken...gek idee hoor! Pfff..vind het wel te warm, fijn hoor dat het lekker weer is, maar ik en mijn fijne steunkousen hadden er niet meer op gerekend.
ik heb het nu gevraagd bij het uwv kopje.. wist niet dat die er was haha.. wat ik las was dat ik het dagloon kreeg van wat ik het laatste jaar heb gewerkt. laatste tijd een beetje gezeur op het werk dus vertrouw het allemaal niet.. maar goed we zullen zien wat het uwv zegt.
De eerste groeiecho gehad. onze kleine man zn gewicht werd geschat op 1680 gram en mama zit nu op +6 kg... allemaal erg netjes dus. (Ietsje boven het gemiddelde, maar niet noemenswaardig) Lag ook nog netjes met zn hoofdje naar beneden. Hopen dat het zo blijft! Volgende groeiecho over precies 4 weken
@babbel heb er nog noet over nagedacht echt omdat ik de gynaecoloog pas over vier weken zie, maar ik heb besloten dat het mij niet uitmaakt. Zolang de baby normale proporties heeft, zie ik wel wat er gebeurt, want mijn ervaring en die van anderen ook denk ik; je kan iets heel graag willen, maar dat gebeurt dan toch niet zo. Ik wacht rustig het verhaal van de gynaecoloog af. Lichte voorkeur voor ks op dit moment, maar eigenlijk nergens meer op gebaseerd dan dat ik bang ben dat mijn litteken scheurt.
Klinkt inderdaad fantastisch! Wij ook over vier weken weer.,, en dan gaat het wel super snel he! Voor mij is die afspraak later gepland dan dat ik zwanger was van mijn dochter. Dus voor mij is het al een mijlpaal als ik dat haal
Wat fijn dat jullie allemaal goede groei echo's hebben gehad! Wat loon betreft, ik weet het niet. Ik heb een brief gehad van het uwv dat ze de uitkering per 8 okt aan mijn werkgever gaan betalen Ik moet nog 2 weken werken, vind het zo'n gek idee!
Zeker gek he er gebeurt ook zoveel op m'n werk op dit moment dat ik moeite heb om het los te laten. Vind het zo leuk! Als het goed is krijg je gewoon loon hoor.
Yesss! De 32 weken gehaald! Als er nu iets gebeurd mag ik in mijn eigen ziekenhuis bevallen en hoef ik niet naar een ziekenhuis met een NICU. Toch wel even een mijlpaal! Ik heb me vandaag echt niet lekker gevoeld door het weer. Hoe zijn jullie deze dag doorgekomen?
Gisteren afspraak met de gynaecoloog gehad wordt met 38 weken ingeleid omdat mijn hart het nu al niet meer aan kan. Ook vanaf nu om de 2weken op controle. Meteen 2 afspraken gepland. En bij de laatste over 4weken weet ik wanneer ik ingeleid wordt. Moet nu nog 6 weken wat gaat het dan opeens snel gelukkig alles al klaar!.
Allemaal mijlpalen en afspraken hier! Komt nu wel dichtbij he! Leuk hoor! Soms is het besef er nog niet helemaal dat er straks weer zo'n kleine bij is en soms is het zo werkelijk, zo dichtbij! Poeh! Vannacht gedroomd dat ik was bevallen en dat het een meisje was! Ze lag al aangekleed bij me, alleen de navelstreng was er nog niet af en ik moest ook de vk nog even bellen... BIZAR!! Haha!
Sorry dames, ik heb al een tijdje niet gereageerd *schaam, schaam* De laatste tijd erg druk gehad dus weinig tijd voor zp. Afgelopen woensdag weer controle gehad, baarmoeder was 3 cm gegroeid maar nog steeds "te" klein. Daarom heb ik aankomende dinsdag m'n 3e groeiecho. Beep was met 28 weken al ingedaald maar ligt nu ook vast in het bekken! Over 2 weekjes gaan we de bevalling bespreken, de tijd gaat wel erg snel!
over groeiecho's gesproken, krijgen jullie ook zo'n melding van p38? (onze was dus p38) ben wel benieuwd naar de rest van de kids hier? Wij krijgen dus een kleiner dan gemiddels kind zoals het nu lijkt zei ze.... woensdag a.s. weer groeiecho.
Hier vandaag laatste dag werken. Heel gek idee om dan vanmiddag te zeggen tot volgend jaar haha. (Nou ja zal in december wel ergens langs gaan met de kleine..kan ik gelijk me kerstpakket ophalen hahaha) Ik krijg gewoon mijn normale loon. Alleen niet alle reiskosten vergoeding. Geloof de eerste maand of 2 maanden en daarna stopt dat. Maandag weer op controle bij de vk.(nu om de 2 weken) En de week erop voor een liggingsecho. Zou ook wel een groeiecho willen. Maar misschien doen ze dat wel in een keer. We zullen zien.