waarom heeft iedereen eigenlijk groeiecho's, want normaal gesproken is dat alleen als er een indicatie van 'iets' is toch? Bij mij is het ivm. de placenta dat ze steeds kijken, en af en toe bloedverlies.
Groeiecho heb ik gehad omdat bij de 20 werken echo de kleine iets achter liep qua groei nu willen ze er misschien nog 1 doen ivm hoge baarmoeder.. Hier was de kleine gisteren de hele dag flink actief echt maar een paar momenten niet.. en ook goed actief mn buik ging echt van links na rechts.. Nu vandaag nog niet echt iets gevoeld kan me voorstellen dat de kleine moe is na gisteren nu maar even op bed gaan liggen anders toch ff verloskundige bellen?
Ik heb groeiecho's omdat m'n baarmoeder te klein is, gelukkig groeit het kindje goed maar dit willen ze extra in de gaten houden.
Hier standaard twee groei-echo's, gewoon om het in de gaten te houden. Rond de 30 weken en rond de 34 weken. Bij de eerste was het 32wk groei-echo en 36 wk liggings-echo. Vind het niet zo erg hoor; even binnen kijken! De eerste verloven zijn al in gegaan! Lekker hoor! Hier nog vier weken werken! Kijk er wel naar uit moet ik zeggen!
Ik heb ze omdat ik een verhoogd risico op zwangerschaps suiker heb. ik hoop dat alles gewoon goed blijft, dan mag ik tenminste in het geboortecentrum bevallen Bewegen van het kind: ik voel hem ook wel eens de ene dag veel meer dan de andere, maar als jij het niet vertrouwd dan gewoon even de vk bellen
Ik krijg ook groei echo's omdat mijn BMI te hoog is. De eerste was prima in orde, binnen de marges. De Suikertest heb ik ook gehad en was ook goed. Nog steeds ligt meneer in stuit.
Kindje is nu p70, was p90 dus was wel opgelucht dat het nu richting gemiddeld gaat. Ik heb extra groeiecho's zelfs buiten de standaard twee omdat de navelstreng van mijn dochter en haar placenta eerder op waren. Dit houden ze nu goed in de gaten maar nu lijkt er vooralsnog niks aan de hand.
toch maar even gebeld. ze willen dat ik even een hart filmpje ga maken voor de zekerheid. hoor zo hoelaat ik daar terecht kan. ze zei ik kan je wel langs laten komen ff hartje luisteren maar dan ben je misschien nog niet echt gerust. dus ga maar langs het ziekenhuis.. nu nog even iemand zoeken die met mij mee kan
Bij twijfel zou ik wel bellen! Heb je ook al een beetje gepord (ga ervan uit van wel)? Hier wel regelmatig nog gedraai/geschop. Nogmaals bij twijfel bellen!
Hoi dames! Ik sluit mij ook graag aan! Vandaag 30 weken zwanger van de tweede, heb al een dochter van 15 maanden oud en de tweede is een jongen 😊
welkom A1988 hier vanmiddag na het ziekenhuis geweest voor een ctg alles was gelukkig goed. baby bewoog ook gewoon goed alleen kleine bewegingen daardoor voelde ik het waarschijnlijk niet echt
Hoop dat ik alle nieuwe mensen heb toegevoegd, zo niet dan zeg het maar! Ben zo druk geweest afgelopen dagen dat ik misschien wat dingen over het hoofd heb gezien. Lani: Ik heb je gezet op de datum dat je 37 weken bent, aangezien je in die week bevalt. Mocht er over een aantal weken een echte datum bekend zijn pas ik hem wel aan. ♥Bevallingslijst♥ 1 november Azra87 2e kindje ? Philotes 2e kindje Jongen 2 november Babbel81 2e kindje Verrassing Margriet82 3e kindje ? 3 november Me1989 1e kindje Jongen Leetje85 1e kindje Verrassing Mandysuus 2e kindje Meisje 4 november Minimop 1e kindje Jongen Lelie12 2e kindje ? Mamke132 2e kindje Jongen 5 november MissVelvet 1e kindje Jongen Guz3 3e kindje Verrassing 6 november Love1990 1e kindje Verrassing Mamavanhjs 2e kindje Jongen Xarianne 1e kindje Meisje 7 november Leentje21 2e kindje Jongen Kiekies 1e en 2e kindje Jongen en Meisje MCR 1e kindje Jongen 8 november Blijven Hopen 1e kindje Meisje 9 november Lalaatje90 1e kindje Jongen 10 november Tulpblaadje 1e kindje Meisje Shaddixxx 2e kindje Meisje KleineFee 2e kindje Verrassing 12 november Twis88 1e kindje Jongen Happymoeder1985 3e kindje ? 13 november Chybou 2e en 3e kindje 2 Jongens 14 november Lilmomo 2e kindje Jongen Lisa4 2e kindje Verrassing 15 november Liefde1978 2e kindje Jongen Momo82 2e kindje Meisje 16 november Pink lady 2e kindje Meisje Maantje93 1e kindje Jongen 17 november Lani ? kindje Meisje 18 november ChantalvdPol 1e kindje Jongen Misj 1e kindje Meisje 19 november Mik81 1e kindje Meisje 20 november Rainbow86 ? kindje ? 21 november C85 3e kindje Meisje 22 november Shinex 1e kindje Meisje 24 november XPoppetje 1e kindje Jongen Keessie 2e kindje Jongen 25 november Cindy29 1e kindje Jongen Peach85 1e kindje ? Esmyralda ? kindje ? 28 november Bollen 1e kindje Verrassing BabeBabe 2e kindje Jongen Selina1212 2e kindje ? A1988 2e kindje Jongen 29 november Aurin 2e kindje Meisje 30 november Lil ? kindje Meisje 22x Jongen 15x Meisje 7x Verrassing Wijzigingen graag aangeven of pben!
Blijven hopen, wat een fijne gerustelling! A1988, welkom Chybou, wat heerlijk die mijlpaal van 32wk!! Geen nicu nodig zou geweldig zijn. Zoontje heeft er 6 dg gelegen en dat wens ik niemand toe Hier vandaag ziek thuis gebleven, vannacht zo'n last van de maagzuur dat ik ervan ging spugen. Herkenbaar van mijn1e zwangerschap, maar had de hoop dat het nu niet zou gebeuren Heb niet de fut om op iedereen te reageren, sorry.
Wij zijn net terug uit het ziekenhuis. hele dag al last van buik en rugpijn... ook voelde ik mijn mannetje amper vandaag. 20.00uur de vk gebeld... binnen een half uur was ze hier. mijn bloeddruk en de hartslag van de beeb was goed, maar toch voor de zekerheid even naar het zh daar een ctg en echo gehad... mijn urine wilden ze ook even controleren. ctg en echo waren goed, maar ik blijk toch een blaasontsteking te hebben. antibiotica en iets voor maagzuur gekregen en nu weer lekker thuis. Blij dat alles goed is met ons mannetje en nu met een gerust hart naar bed :-D
Mag ik ook mee kletsen? Ik volg dit topic al n paar weken. Ik ben eigenlijk begin december uitgerekend maar ik zal tussen de 38 en 39 weken ingeleid worden. Hopelijk is dat niet nodig en komt hij net als mijn eerste wat eerder. Voor mij mag je als datum 24-11 aanhouden.
Welkom nieuwe meiden! Aan sommige stukjes te lezen merk je echt dat we allemaal richting het einde van de zwangerschap gaan. Ctgs inleidingen bekend etc. Ben echt heel benieuwd straks. Geniet van de laatste loodjes allemaal en bij twijfel altijd bellen!!